Skocz do zawartości
Gość Dariuszek007

spadek mocy po przekroczeniu 120km/h

Rekomendowane odpowiedzi

to racja . ale po to jest forum zeby sie dowiedziec jak najtaniej cos naprawic. jak ktos cos naprawi to juz nie napisze co było tylko olewa forum i wchodzi na nie dopiero przy nastepnej awarii.

 

a mechanik zrobi byle co a ty jak sie nie znasz to uwiezysz mu i zapłacisz jak za powazna robote.

mój pasztet tez nie wpada w zaden tryb awaryjny.

jak zamula puszczam gaz i ponownie wciskam i juz jest ok ale za pare chwil znów to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja miałem kiedys podobnie i okazało się ze kolektor był zapchany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego forum to porażka Twoim zdaniem, TWOIM. Nie wyobrażasz sobie chyba że wpadniesz tu z jednym postem gdzie opiszesz objawy usterki a ktoś Ci powie co trzeba naprawić.Zamiast TDI było kupić sobie 25 letni 1,6 Diesel i po kłopocie gdyż tam nie ma się co psuć a jeśli już coś się znajdzie to z reguły od razu wiadomo o co chodzi. W tych silnikach kilka awarii ma te same objawy , więc się nie dziw. Ja Ci napisałem co miałem popsute gdy ja miałem muła. Dam Ci jeszcze radę : mechanik od VW nie zawsze jest fachowcem.Fakt mam teraz mechanika który trudni się tylko Grupą VAG, ale po kupnie passka dostałem numer do pana który jest wzywany do specjalnych przypadków w serwisie w Nadarzynie. I co? I to że mało brakowało abym go zlał jak świnie.Tyle w tym temacie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ,a ja jeszcze raz podjechałem na diagnostykę podpieli pod kompa is twierdzili ten sam bląd pokazuje czujnik G72 na rurze dolotowej powietrza rozgałęzieniowej G72 tak

zwany czujnik temperatury powietrza, ktury daje dawke doturbiny!!!!

po prostu był zachlapany olejem !!!! wymieniłem ring i czujnik od razu koszt ok 50zl zrobiłem podpiąłem pod kompa tym razem u kuzyna już taniej pod VGA żadnych błędów.

Zrobiłem 1000km i niemam spadku mocy do 120km/h ajk wcześniej!!!! gdzie zdarzayło mi się to kilka razy.

Większość mechaników mu wiło od razu Turbo!!!!, ale sam podpiąłem pod kompa i wymieniłem co trzeba na razie żadnych problemów nie mam.

Pozdrawiam:) i dzięki za podpowiedzi:)

 

---------- Post added at 03:58 ---------- Previous post was at 03:28 ----------

 

Mam jeszcze jedno pytanie !!!!

w tej rurze dolotowej powietrza rozgałęzieniowej gdzie znajduje się ten czujnik G72 temperatury powietrza !!!!

skraplał się wam tam olej!!!!!!!!!!!!!!!!!

co to za przyczyna że w rurze dolotowej powietrza znajduje się olej i raz na jakis czas sie skrpala!!!!!! disle Tdi tak mają slyszalem!!! od mechaników nic poważnego to prawda!!

Oleju niebierze wszystko ok tylko te skraplanie!!!co jakiś czas !!!! teraz wymieniłem 3 raz ten ring no i czujnik G72 po tej małęj awarii!!!! co miałem spadek mocy!!!

mechanik jeden podpowiada zeby wymienic tą całą rurę środkową bo jest mało wydajna mówi już!!!! albo turbo juz słabe!!!

moim zdaniem turbinka nic jej zarzucic niemozna nieodkrylem zadnych objawów!!!.

 

Doradzie czym jest spowodowane te skraplanie się oleju!!!!!!!! z tej rury dolotowej powietrza co jakis czas!!! jak to zlikwidować!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a wiec tak,czytałem juz dużo na forum o braku mocy itp. ale nigdzie nie spotkałem sie z taką samą przyczyną jak w moim passku a mianowicie autko nie wchodzi w żaden tryb awaryjny bo rospedze go nawet do 180km/h tylko ze to zajmuje kilka minut... jedzie sie tak jak bym ciągnął 5tonową przyczepe za sobą. a po rzekroczeniu 3000 tys/obr, gaz w podłodze a autko nic zadnej reakci tylko sie powolutku rospedza... na kazdym biegu to samo do 3000tys. chce iść a powyzej tylko jedzie

bo moze tryb awaryjny wyłapuje od poczatku ,od 1200 ,tak miałem jak turbo było całkiem zdechniete,ale nie kazdy tak musi miec.

 

---------- Post added at 03:06 ---------- Previous post was at 03:03 ----------

 

Mam jeszcze jedno pytanie !!!!

w tej rurze dolotowej powietrza rozgałęzieniowej gdzie znajduje się ten czujnik G72 temperatury powietrza !!!!

skraplał się wam tam olej!!!!!!!!!!!!!!!!!

co to za przyczyna że w rurze dolotowej powietrza znajduje się olej i raz na jakis czas sie skrpala!!!!!! disle Tdi tak mają slyszalem!!! od mechaników nic poważnego to prawda!!

Oleju niebierze wszystko ok tylko te skraplanie!!!co jakiś czas !!!! teraz wymieniłem 3 raz ten ring no i czujnik G72 po tej małęj awarii!!!! co miałem spadek mocy!!!

mechanik jeden podpowiada zeby wymienic tą całą rurę środkową bo jest mało wydajna mówi już!!!! albo turbo juz słabe!!!

moim zdaniem turbinka nic jej zarzucic niemozna nieodkrylem zadnych objawów!!!.

 

Doradzie czym jest spowodowane te skraplanie się oleju!!!!!!!! z tej rury dolotowej powietrza co jakis czas!!! jak to zlikwidować!!!!

to i tak masz luksusowo ,bo ja jak mu czesto daje ostro w kopyto, z przeciaganiem na biegach, to i olej mi ubywa. teorii jest wiele ,jest watek na ten temat i nic w nim sie nie dowiesz ,czytałem cały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam to znowu ja! a wiec tak byłem w poniedziałek u mechanika odłączył mi kompa i nie ma żadnych błędów turbo dmucha tak jak powinno, przepływka dobra bo podmienił na nową, czujniki dobre wszystko działa tak jak powinno passek odpala na rys, mało pali, ale nadal chodzi jak muł. Dzisiaj pojechałem do innego mechaniora powiedziałem mu to wszystko i zaczął sprawdzać wężyki od podciśnienia i zmiany geometri turbo ale wszystko ok... odkręcił wąż od kolektora ssącego a tam olej... stwierdził ze winna tkwi w turbie, zapytałem czy napewno żeby sprawdził to jeszcze na kompie, bo przecież u poprzedniego mechanika wyszło ze turbawka dmucha dobrze, podłączył kompa i nie mógł się połączyć jak to możliwe!? powiedział ze mam coś ze złączem nie tak... podał mi rękę i powiedział żebym szykował kase na turbo... taka wizyta u mechanika. powiedzcie co o tym wszystkim myśleć co wy myślicie komu tu wieżyc bo szkoda troche kasy na to wszystko... a ja juz nie mam sił i zaczynam załamywać ręce... bo passka dopiero co kupiłem:dupablada

DZIĘKI!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego forum to porażka Twoim zdaniem, TWOIM. Nie wyobrażasz sobie chyba że wpadniesz tu z jednym postem gdzie opiszesz objawy usterki a ktoś Ci powie co trzeba naprawić.Zamiast TDI było kupić sobie 25 letni 1,6 Diesel i po kłopocie gdyż tam nie ma się co psuć a jeśli już coś się znajdzie to z reguły od razu wiadomo o co chodzi. W tych silnikach kilka awarii ma te same objawy , więc się nie dziw. Ja Ci napisałem co miałem popsute gdy ja miałem muła. Dam Ci jeszcze radę : mechanik od VW nie zawsze jest fachowcem.Fakt mam teraz mechanika który trudni się tylko Grupą VAG, ale po kupnie passka dostałem numer do pana który jest wzywany do specjalnych przypadków w serwisie w Nadarzynie. I co? I to że mało brakowało abym go zlał jak świnie.Tyle w tym temacie

RADEK. wszystko jest ok ale ja siedziałem 3 dni cały czas na waszym forum i przeczytałem 100 tych temató i kazdy jeden pisze to samo... tryb awaryjny... wiec jak ja bym miał podobne usterki albo coś z tym tematem związane to bym się nie odzywał tylko kombinował, sprawdziłem juz wszystko co mozliwe i nic mechanicy tez nie wiedzą... wiec zostaje tylko szarpnąć portfel i wymieniać wszystko po kolei. a jak by mnie było stac na to wszystko to bym sobie kupił nowego passata z gwarancją a nie siedział na forum!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam to znowu ja:)))

więc dzisiaj jeszcze raz rozkreciłem rure dolotu powietrza wyczysculem czujnik G72 brak oringu daltego olej sie skraplal na jakis czas rozkrecilem wszsytkie ruru pwoietrza isprawdzilem inter cooler zero Oleju:)

Natomiast znalazlem jeden węzyk rozalączony podciśnein iowy powietrza!!!:) odrazu go podłączylem wszysttko zkrecilem cacy:)

podłaczylem pod kompa VGA zero błedó obrotomierz skacze jak glupi:)

róznica kolosalna po miesiacu majstterkowania czysczenia gupi węzyk rozłączoony był

przyczyną tych awari i mulowatego samochodu gdzioe moze z 3 4razy max mi tak zamulil jak tiu powiadaja tryb awaryjny na forum

nagel eyes ringi tez swiecą już:) mini bezpieczniki 5 pozycja 22 23 zalatwil sprawę:0

więc jestem zadowolony:)))

pozdraiwm wszystkich i dziękuje za podpowiedzi:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego piszesz że dopiero go kupiłeś, więc pewnie zmieniałeś rozrząd.Czy wszystko było dobrze zrobione?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do falldown'a to miałem to samo w moim pasku. Tradycyjnie po przekroczeniu 140km/h turbo łapało lipe i klapa, reset kluczykiem.

 

Co zrobić żeby naprawić (oczywiście po sprawdzeniu, że faktycznie powodem jest zapchana turbina):

- odpalamy autko i jeździmy aż osiągniemy 90C i wiemy, że auto jest rozgrzane, a potem "pałujemy" na niskich biegach pod czerwone - generalnie chodzi o przewianie układu. Proponuję zabieg powtórzyć kilka raz w odstępach czasowych i nie przesadzać z tym co napisałem aby kręcić pod czerwone pole bo pewnie wiele osób na forum wystosuje odpowiednią ripostę w moją stronę ;)

- oddajemy auto do faceta, który się zna na turbinach i ma czyste ręce :) koszt kilku stów

 

W moim przypadku pomogło katowanie. Pewien mechanik powiedział mi, że to auto nie jest do mulenia, a na autostradę i tutaj się z nim muszę zgodzić. Wszystkim tym, którym turbo wchodzi w tryb awaryjny proponuję zająć się tym tematem i po usunięciu usterki już nigdy więcej nie jeździć na szóstym biegu przy prędkości 60-70km/h. Rozumiem, że wszyscy oszczędzają na paliwie i każdy chce, BA! mówi że jego passat pali 4,5-5,5 litra ale to raczej nie tędy droga bo potem płaczemy na forum, że turbinka wchodzi w tryb awaryjny i strach na autostrade wyjechać.

 

Mam nadzieję, że nie wprowadziłem chaosu moim postem :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

no właśnie dopiero co kupiłem... passacik był ściągany z austrii i tam był robiony "chyba" rozrząd bo mam jakies faktury a widac ze wszystkie paski i pompa od kilimy są nowe... nawet mechanik mi to powiedział ze ktoś coś robił, ja wymieniłem tylko wszystkie filtry olej, płyny chłodniczy(bo zima idzie), termostat i króciec od płynu bo troszke przepuszczał. a co sugerujesz radek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie tyle sugeruje co próbuję wymyśleć sposób na Twój kłopot. Nie wiem do końca jak auto zachowuje się gdy przeskoczy pasek, lub się go źle założy choć o jeden ząbek. W 100 % brak mocy ale czy tylko to nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. A ja mam taki sam problem jak większość z was. Na czwartym biegu przy 120 km turbina załancza się na tryb awaryjny:( Po ponownym odpaleniu jest ok czasu aż nie wrzucę 4 bieg albo podkręce go nea trójce ponad 3000 tyś obr. Dodam że najgorzej jest w zimie na zimnym silniku na rozgrzanym trochę lepiej. W tamtą zimę też miałem takie przypadki ale może z kilka razy i to tylko na zimnym silniku, teraz i na ciepłym też się zdarza i to ciągle. Mam dziurę na górnej rurze do interkulera od webasco obtarła mi się ale ją obkleiłem taśmą czy może mieć to wpływ na ten tryb awaryjny turbiny. Vag właśnie wykazał mi błąd związany z doładowaniem intelcoolera. Jak czytam wasze odpowiedzi to myśle że to albo n75 albo turbo do czyszczenia. Pomóżcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego albo n75 albo masz zamuloną turbinę i trzeba przeczyścić. Jeżeli to jest bezpośrednio wina n75 to komputer powinien pokazać także jeżeli masz możliwość sprawdzenia u jakiegoś znajomego na komputerze albo masz swój kabel to odpal VAG'a (P.S. na jakąś stację diagnostyczną nie radzę jechać bo zrobią Ci wydruk i wezmą 6 dych także na początek sam zrób wydruk i jak nic nie poradzimy to wtedy pojedziesz i pokażesz im to).

 

Ewentualnie możesz trochę pokatować passata na niskich biegach chociaż teraz mamy zimę, ślisko i silnika tak teraz nie rozgrzejesz także to może nie jest dobry pomysł...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Vag właśnie wykazał mi błąd związany z doładowaniem intelcoolera. Jak czytam wasze odpowiedzi to myśle że to albo n75 albo turbo do czyszczenia. Pomóżcie.

masz VAGa to zrób logi dynamiczne!!!!

po za tym możesz podmienić N75 z N18!

ale prawdopodobnie T do czyszczenia!

Zobacz jeszcze jak sztanga chodzi, podczas pracy silnika zdejmuj wężyk z gruchy i go zakładaj, patrząc na sztangę - ma się ruszać w dużym zakresie a nie w minimum!

To wszystko co Ci piszę jest opisane w tym wątku, ale leń z Ciebie i się nie chciało przeczytać lektury!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja dziś zauważyłem spadek mocy w swoim pasku, do prędkości 100km/h przyspiesza w miarę normalnie, ale gniote go i nie daje rady jechać więcej jak 120km/h. Turbina raczej jest OK na niskich biegach przyspiesza tylko później jest problem na 5-tym powyżej 120. Czy ma wpływ to, że samochód stał nie ruszany przez około 1 miesiąc?? Jak sprawdzić czy przepływomierz jest do wymiany?? proszę o odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

refresh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kupilem passata 101 km na poczatku jezdzil w miare zadnych bledow na kompie w kolejnych dniach dwa razy przeszedl w tryb awaryjny ale po uruchomieniu bylo ok znam sprawe z golfa nastepnie auto strasznie zamulilo slabo sie rozpedza od samego poczatku najgorzej na zimnym silniku podjechalem do mechanika podlaczyl kompa i wyszly bledy na przeplywce czujniku cisnienia doladowania czujnik cisnienia dolotowego i wylotowego (dwa ostatnie moglem przekrecic) mozecie doradzic od czego zaczac czy od turbo czy moze czujniki nie wydaje mi sie zeby nagle wszystkie padly pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przechodzi w tryb awaryjny miałem to samo i póżniej padła mi turbina sprawdż ciśnienie na turbosprężarce podczas jazdy komputer pokaże czy nie masz spadków mocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spadek mocy jest napewno bo auto rozpedza sie jak zlow wiem ze na turbawce sa luzy poziome i pionowe mechanik zalecal mi jej regeneracje ale pomyslalem ze predzej sprzedam niz padnie calkowicie niepokoja mnie jednak te bledy czujnikow stad moje pytanie czy mozliwe ze to turbina lub jej tryb awaryjny powoduje ze wyskakuja na nich bledy i po naprawie turbo beda dzialac poprawnie czy moze blad kwalifikuje je do wymiany z tego co patrze nie sa tanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności