Skocz do zawartości
Gość Dariuszek007

spadek mocy po przekroczeniu 120km/h

Rekomendowane odpowiedzi

na niskich biegach ma mniejsze opory, dlatego nawet logi na 3 sie robi.

powodzenia zycze, i kup sobie jakis dobry nerwosol, bo nerwy puszczaja.

jak chcesz prostsze rozwiazanie, kture czasem pomaga na wydmuchanie sadzy

to zrub tak, odpal, rozgrzej silnik, i na ciepłym na postoju pedal w podłoge do 4 tys obr,i tak potrzymaj z 5 minut,odpusc ,odczekaj i znowu,potem jedz zobacz czy jest poprawa, jak jest to turbo do czyszczenia,to taka rzemieslnicza metoda na troche, bo po pewnym czasie jak było zasyfione, to i tak sie zasyfi,ale pomaga ,testowane na moim,pomysł nie moj ,tylko z porady znajomego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy powiedzcie co może być: turbo wyczyszczone, podmieniony zawór N75 z N18. Przejechałem 2k km na trasie ciągle do 4k obr i zmiana biegu i wszystko ładnie aż tu pewnego słonecznego dnia 1,2,3 do 3,5k obr 4 bieg i przy 3k obr szarpnięcie jakby chwilowy brak gazu i zmuła ???? WTF co jest grane po zgaszeniu i zapaleniu to samo co jest z tym 4 biegiem???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a skad wiesz ze n18 masz sprawne,podmieniac złomy ,nic nie da.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No zobacze w sobote mam miec przeplywke na podmiane do testu.

Ale z tym trzymaniem na obrotach to moze wcale nie takie glupie ale czy to bardziej nie zaszkodzi silnikowi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem to zarzynanie silnika trzymając na 4 tys obrotów 5 min

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a skad wiesz ze n18 masz sprawne,podmieniac złomy ,nic nie da.

Przejechałem troche kilometrów na podmienionych i nic się nie działo. Wczoraj trasa 50 km i ostre grzanie do spodu i szedł jak strzała nic nie rozłączyło. Może to dlatego że niedziela to 13 ??:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moim zdaniem to zarzynanie silnika trzymając na 4 tys obrotów 5 min

a na trasie jak lecisz 180 to ile masz na obrotomierzu, na długiej prostej tak mozna nawet 30 min lecieć,tyle ze na postoju nie ma oporów,ma lżej.i trybu awaryjnego nie łapie,ewentualnie kopcia sadzy pusci ,tyle mojemu nic nie było.

 

---------- Post added at 07:53 ---------- Previous post was at 07:47 ----------

 

No zobacze w sobote mam miec przeplywke na podmiane do testu.

Ale z tym trzymaniem na obrotach to moze wcale nie takie glupie ale czy to bardziej nie zaszkodzi silnikowi?

zrobisz jak uwazasz ja testowałem na swoim i pomogło ,i silnikowi nic nie dolegało i nie dolega z tego powodu.

zreszta tdi nie lubia małych obrotow, mało obrotuw = brudna turbina , a dzieje sie tak na krutkich odcinkach i dziadkowej jezdzie, tak jezdziłem teraz jezdze innym stylem jazdy,oczywiscie jak silnik sie zagrzeje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

daj mu ostro na trzecim biegu tak 90km/h przez 60sek ja tak zrobilem problem miną

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
daj mu ostro na trzecim biegu tak 90km/h przez 60sek ja tak zrobilem problem miną

czytajac to co kolega tam pisał ,to on na 3 raczej do 90 nie dociagnie, bo muła wyłapie,sam tak miałem ,standard w afn po zimie, i jezdzie nie przekraczającej 2500 obrotow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrób logi i tam wszystko będzie widać co jest ja miałem to samo

-wymieniłem wężyki podciśnienia i te od n18 i n75

-sprawdziłem wszystkie węże te grube od turbo były ok

-wyczyściłem egr i turbinę teraz ma z głowy:)

fura hula jak ta lala

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja powiem tak. Od poczatku jak kupilem w styczniu mulil powyzej 3000 obr na 3-4 biegu. Notlaufa nie bylo tylko slabl.

Wyczyscilem przeplywomierz: rewelka, idzie jak burza, ale sporadycznie byl notlauf po paru dniach. Mysle sobie "zaczely sie jaja", ale mialem niedogrzany silnik, wymienilem termostat - teraz cacy. Idzie jak burza do 5tys jakby bylo trzeba ;]

 

Teraz cos ode mnie:

- na postoju turbina nie doladowuje, sadze wydmuchasz najwyzej z katalizatora troche i wydechu.

- najlepiej kupic kabelek za 50zl, puscic mu na 10 minit Basic Settings 011 wtedy sztanga popracuje, a wtedy jazda i but. Jak na 3 biegu nie da rady to na 2 go potrzymac na wyzszych 3-4 tysiace. Oczywiscie bez przesady, szkoda silnika. Jak jest zapieprzona turbina to nic nie pomoze, ale jak nie jest jeszcze bardzo zle, to moze sie cos ruszyc.

Jazda dynamiczna zalecana! nie koniecznie duze predkosci, ale operowac pedalem gazu. Jak wciska w siedzenie znaczy sztanga pracuje prawda? czyli kierownice tez sie poruszaja.

Ja mialem szczescie, bo okazuje sie, ze termostat ma wiekszy wplyw na moc nic by sie moglo wydawac (wg vag max 75 stopni).

i jeszcze jedno: EGR i dolot mam ok, bo rozebralem EGR, ale byl czysty. Oczywiscie byla sadza i olej, ale przeswit jest dobry, dolot tez wiec bez przesady - nigdy dolot i EGR nie bedzie w dieslu jak wypolerowany wygladal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja powiem tak. Od poczatku jak kupilem w styczniu mulil powyzej 3000 obr na 3-4 biegu. Notlaufa nie bylo tylko slabl.

Wyczyscilem przeplywomierz: rewelka, idzie jak burza, ale sporadycznie byl notlauf po paru dniach. Mysle sobie "zaczely sie jaja", ale mialem niedogrzany silnik, wymienilem termostat - teraz cacy. Idzie jak burza do 5tys jakby bylo trzeba ;]

 

Teraz cos ode mnie:

- na postoju turbina nie doladowuje, sadze wydmuchasz najwyzej z katalizatora troche i wydechu.

- najlepiej kupic kabelek za 50zl, puscic mu na 10 minit Basic Settings 011 wtedy sztanga popracuje, a wtedy jazda i but. Jak na 3 biegu nie da rady to na 2 go potrzymac na wyzszych 3-4 tysiace. Oczywiscie bez przesady, szkoda silnika. Jak jest zapieprzona turbina to nic nie pomoze, ale jak nie jest jeszcze bardzo zle, to moze sie cos ruszyc.

Jazda dynamiczna zalecana! nie koniecznie duze predkosci, ale operowac pedalem gazu. Jak wciska w siedzenie znaczy sztanga pracuje prawda? czyli kierownice tez sie poruszaja.

Ja mialem szczescie, bo okazuje sie, ze termostat ma wiekszy wplyw na moc nic by sie moglo wydawac (wg vag max 75 stopni).

i jeszcze jedno: EGR i dolot mam ok, bo rozebralem EGR, ale byl czysty. Oczywiscie byla sadza i olej, ale przeswit jest dobry, dolot tez wiec bez przesady - nigdy dolot i EGR nie bedzie w dieslu jak wypolerowany wygladal.

jak samochod ten co w opisie ,to mam pytanie, w ajm jest zmienna geometria?

jak nie to to jest podobno ruznica, co do pracy turbiny,

afn ma zmienna geometrie i gozej to znosi ,nie moje zdanie ,tak słyszałem

jak by nie było ,jazda na dziadka takie skutki daje,brudzace sie turbo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AJM jest PD czyli nowszy niz AFN. Oczywiscie ma geometrie.

Ktos tak jezdzil - nie moja wina, narazie jest spoko, moze sie wydmucha.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cytat:

a na trasie jak lecisz 180 to ile masz na obrotomierzu, na długiej prostej tak mozna nawet 30 min lecieć,tyle ze na postoju nie ma oporów,ma lżej.i trybu awaryjnego nie łapie,ewentualnie kopcia sadzy pusci ,tyle mojemu nic nie było.

dzięki :) passat zaczyna sie budzić ze snu zimowego :) jest poprawa :) na rozgrzanym silniku jak jest 90 stopni na kazdym biegu daje go do 3000 obrotów nawet do 3300 jedynie na 5 biegu przy juz 125 Km/h łapie jeszcze tryb awaryjny. Ale wymienie filter powietrza i powinno być juz ok. Sprawdze tez logi dynamiczne czy błędy są :P Edytowane przez RS7
źle skopiowany post z wypowiedzi marwitko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Róbcie jak uważacie ale 5 min na postoju żyłować silnik to rada niezbyt mądra (podczas jazdy ok ale nie na postoju) a skoro nie dociągnie go na 3 biegu to niech spróbuje na 2 ale nie 5 minut to nie piąty bieg.Po drugie to są skutki przełączania biegów w zakresie 2200 - 2800 obr.Jeśli mało jeździsz w trasę i nie masz możliwości go przegonić (mam na myśli 5 bieg i okoł 3300 obr. - jak za szybko to chociaż 4 bieg 3500) to przynajmniej nie zamulaj w mieście tylko pociągnij go na tym biegu (przecież to sama frajda). Ja też kilka lat temu czyściłem turbo właśnie przez taki styl jazdy, no chyba że to akurat wina zaworka to wtedy inna kwestia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Róbcie jak uważacie ale 5 min na postoju żyłować silnik to rada niezbyt mądra (podczas jazdy ok ale nie na postoju) a skoro nie dociągnie go na 3 biegu to niech spróbuje na 2 ale nie 5 minut to nie piąty bieg.Po drugie to są skutki przełączania biegów w zakresie 2200 - 2800 obr.Jeśli mało jeździsz w trasę i nie masz możliwości go przegonić (mam na myśli 5 bieg i okoł 3300 obr. - jak za szybko to chociaż 4 bieg 3500) to przynajmniej nie zamulaj w mieście tylko pociągnij go na tym biegu (przecież to sama frajda). Ja też kilka lat temu czyściłem turbo właśnie przez ta

ki styl jazdy, no chyba że to akurat wina zaworka to wtedy inna kwestia.

 

mysle ze masz racje ,ale ja swoim na 2 nawet 2000obr,nie mogłem przekroczyć, a po tym 4000obr dochodził na 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć. jestem nowym użytkownikiem no ale do tematu.

Mam problem z moim paskiem silnik 2.0 115 km typ 2e podczas dodawania gazu dławi sie ,a gdy spuszczam nogę z pedała gazu autko przyszpiesza. Czy ktoś może mi pomoc w tym przypadku i gdzie szukać przyczyny. Powiem że wymieniłem świece, aparat zap, przewody, filtry, i wymieniłem przepływke. pozdro...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w innym dziale i w dolocie lub podciśnieniu szukaj lewego powietrza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli mam rozumieć że gdzieś miedzy przepustnica a przepływką łapie lewego powietrza ok dzięki rozbiore i sprawdze pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy i jak to jest ż tym notlaufem na 4 biegi? Łapie notlaufa na 4 biegu obroty 3k , na trzecim biegu kręce do 4,5 obr i idzie jak strzała a na 4 dziura??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności