Skocz do zawartości
Gość Dariuszek007

spadek mocy po przekroczeniu 120km/h

Rekomendowane odpowiedzi

tylko cały panel od klimatyzacji zwariował i pokazuje wszystko co tylko ma na wyświetlaczu .

Jakieś wstępne rozpoznanie??

kolego brak cynnika w klimatyzacji.

Mozesz zrobic sobie test climatronica i powinno ci wywalic kod 318. Powodzenia.

A co do spadku mocu posluchaj rad kolegów , ewentualnie zawor przy pompie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc tak jak napisałem że po wymienieniniu filtra paliwa idzie dobrze to była przechwałka bo znowu się zaciął przy 130/km/godz i teraz posikałem wd na ten bolec do regulacji kierownic w turbo i trochę pomogło 170/km szedł ale chyba nie obędzie się bez czyszczenia turbo i właśnie tych kierownicbo to jest chyba główna przypadłość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam u mnie tez mialem ten problem ,tylko ze nie mam turbo bo mam 1,6 ahl :) ale tez tak mialem do 120km/h i przerywalo dosc mocno ,byszly bledy zwiazane z przeplywka ,dodam ze czysczenie nie pomoglo ,ale w warsztacie znalazlem stara przeplywke z audi a4 i teraz smiga az milo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bambotm

witam

ja mam ten sam problem tylko ze turbo zostało już wyczyszczone zawór EGR też a także wymieniłem czujnik podcisnienia a na komputerze wychodzi caly czas blad "cisnienie w kolektorze ssacym"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety i mnie ten błąd (ciśnienie w kolektorze ssącym - sprawdzone VAG-iem, niestety nie mam możliwości zrobienia loga dynamicznego) i spadek mocy dopadł :]. Na pierwszym i drugim biegu nie mam problemów, żeby go wkręcić na 3000 obrotów, na biegu trzecim już się tak ochoczo nie rozpędza, na czwartym i piątym to jest porażka - z ledwością dochodzi do 3000 obrotów, o prędkości powyżej 120 km/h mogę pomarzyć. Po prostu jest takie uczucie, jakby się turbina nie załączała (i w sumie wcale jej nie słychać, wcześniej w pewnym zakresie obrotów był słyszalny "świst"). Na odłączonej przepływce żadnych zmian. Mam podejrzenia, że mechanik mógł mi coś spieprzyć, gdy robił rozrząd i wymieniał zawory - być może źle podłączył przewody podciśnienia albo gdzieś są one dziurawe. Na razie chcę zacząć (to znaczy, mechanik zacznie, skoro nie oddał mi samochodu w pełni sprawnego) od najłatwiejszych (i najtańszych ;) ) rzeczy do sprawdzenia, później ewentualnie zawór EGR i N75, czujniki no i turbina :|. Mam już powoli dość tego samochodu, ale... na razie się nie poddaję ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kamilp83 przy odłączeniu przepływomierza powinna być zmiana w dynamice jazdy - na dużo gorszą. Może przepływomierz zwalony - przeczyść go. Sprawdź czy masz dobrze N75 podłączony. Zdejmij wąż idący od filtra powietrza do turba. Sprawdź czy wirnik turbiny ma luzy boczne i wzdłużne (na 99% nie ma), bo turba na WG bardzo rzadko padają, no chyba że mają za dużo do pompowania. Ale przeważnie te turba są nie do zajechania !

Zawór EGR - nie ma nic do rzeczy jeżeli chodzi o doładowanie. Jak już to czujnik ciśnienia lub N75, albo jak mówiłem - przepływomierz.

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rok temu kupiłem paska, zrobiłem turbinke bo jak to bywa przy 120 spadek mocy i fakt kierownice zapieczone.Ale i tak co jakiś tam czas znawiało się i tak na 4-5 biegu od 150-170 km/h.Teraz zaczyna mnie to coraz bardziej wkurzać bo wiadomo jaka pogoda ale jak da rade to przeganiam i nie załuje silnika i na krótkim odcinku przy tych prędkościach 2 razy wchodzi w tryb awaryjny.Wiem że poprzedni właśćiciel zmieniał wężyki podciśnieniowe i zakładając wężyki na zaworek n75 uszkodzili go i coś tam kleili. Teraz obstawiam na wymiane go tylko jeszcze ta cena 150 na allegro ale co zrobić jak trza to trza zaoszczędzić i kupić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kamilp83 przy odłączeniu przepływomierza powinna być zmiana w dynamice jazdy - na dużo gorszą. Może przepływomierz zwalony - przeczyść go. Sprawdź czy masz dobrze N75 podłączony. Zdejmij wąż idący od filtra powietrza do turba. Sprawdź czy wirnik turbiny ma luzy boczne i wzdłużne (na 99% nie ma), bo turba na WG bardzo rzadko padają, no chyba że mają za dużo do pompowania. Ale przeważnie te turba są nie do zajechania !

Zawór EGR - nie ma nic do rzeczy jeżeli chodzi o doładowanie. Jak już to czujnik ciśnienia lub N75, albo jak mówiłem - przepływomierz.

Pozdr.

 

Na pewno skorzystam z Twoich sugestii :). Przeczytałem chyba kilkadziesiąt artykułów na forum o spadku mocy i im więcej czytałem tym bardziej byłem głupszy ;). Co do przepływomierza, to faktycznie nie było żadnej różnicy w jeździe. Trochę tylko się dziwię, że tak raptownie mógłby się posypać, skoro przed naprawą wszystko działało :|. No ale niezbadane są wyroki boskie ;)...

Dam znać, jak znajdę przyczynę :).

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ja mam dosc ciekawy problem,moj pasek troche mulil ,w niemczech na autostradzie troche go pobujalem 210km/h nie bylo problemem,nie wpadal nigdy w tryb awaryjny .Po powrocie do pl auto zrobilo sie bardziej dynamiczne-tak jak kiedys.Problem byl z szarpaniem-czkawka przy przyspieszaniu,ale ciagna jak glupi.Zlokalizowalem usterke wypial sie delikatnie waz od intercoolera.Poprawilem to i teraz lipa znowu mul,co to jest panowie bo juz mnie krew zalewa.:mad:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skorzystałem z sugestii Darona i zdjąłem wąż idący od filtru powietrza do turbiny. Nie odczułem, żeby wirnik miał luzy boczne i wzdłużne. Ale mam pytanie co do zaworu N75 - ile przewodów powinno prawidłowo z niego wychodzić i gdzie powinny być podłączone? Jeden na pewno mam podłączony przy siłowniku do regulacji ciśnienia doładowania. Jest też przewód nie podłączony nigdzie (niestety nie pomyślałem o zrobieniu zdjęć :|), natomiast właśnie w rurze idącej od filtru powietrza do turbiny od spodu jest miejsce na podłączenie przewodu. Niestety nie pamiętam, jak one były podłączone wcześniej, a mój mechanik twierdzi, że przed naprawą również wisiał luzem. Znalazłem w którymś z postów schemat układu regulacji ciśnienia, ale żadne wnioski nie przyszły mi do głowy :].

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i ja dołączę do was :[. Dzisiaj jeździłem samochodem i kurcze zauważyłem że trochę gorzej się zbiera niż ostatnio . Kurcze butowałem mu jechał ale nie tak elastycznie . Postanowiłem go trochę pogonić po obrotach , i jak by trochę lepiej . No i dobra wpadłem do sklepu nie było mnie z 20 minut , odpaliłem i ogień . Po 1 km ja naciskam gaz i nic ptzy około 90 km/h . Na 4 biegu noga w podłogę przyspiesza ino ino . Redukcja na 3 bieg obroty ponad 3 tyś i dalej nic . Wyłączyłem samochód , odpaliłem i gitara choć moc nie zadowalająca :[ . Akurat w sklepie kupilem nowy filtr powietrza i wymieniłem , był dość brudny. Dobra odpaliłem i w trasę . Zrobiłem jeden przejazd , trochę słaby był , nawróciłem i but . Trochę lepiej jeszcze jeden nawrót i w końcu powróciła moc . Kurcze Idę zaraz jeszcze poruszać sztangą , zobaczę jak chodzi . Powiem że jeżdżę prawie 3 lata i jeszcze mi się to nie zdarzyło . Nie wiem czy ostatnio wykonany Chip może mieć coś z tym wspólnego :[ . Mam również filtr paliwa do wymiany na dzisiaj , ale chyba nie w tym problem .

 

No nic jak pojadę na VAG-a to powiem co i jak .

 

P.S Sztanga chodzi wedłóg mnie ładnie . Wyciągnołem węzyk i schodzi na dół po załozeniu podchodzi do góry na jakieś 1,5 - 2 cm

Edytowane przez olko25

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kamilp83 podłącz tak:

Dolny króciec w N75 (metalowy) - przewód od turbiny

Boczny króciec w N75 (plastikowy) - przewód do sztangi

Górny króciec w N75 (plastikowy) - przewód od tego węża z filtra powietrza do turbiny

No i wtyka zasilania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba tez tu musze dołaczyc brak mocy ;/ wlacze i wylacze jest git ,moze ktos mi to zobrazuje co nalezy zrobic z tymi kierowniczkami gdzie one sa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem od pewnych osób że taki spadek mocy może być spowodowany zbyt dużą ilością oleju w komorze silnika, więcej oleju powoduje większe ciśnienie i takie większe podawane na turbinke powoduje przejście jej w tryb awaryjny. Ile w tym prawdy to nie wiem (żaden ze mnie spec) ale nie zaszkodziłoby sprawdzić poziom oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a u mnie to było w podobny sposób i co do czego auto przechodziło w tryb awaryjny bo nie było przejscia na jednej ze świec...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a u mnie to było w podobny sposób i co do czego auto przechodziło w tryb awaryjny bo nie było przejscia na jednej ze świec...
Ale mówisz o silniku Tdi ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja miałem passata 2003 19tdi i takie same objawy okazało sie przepływka umarła !!! albo kierownice zapieczone pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to mowcie jak sprawdzic te kierownice? uszkodzona przepływke wykryje VAG ?tzn ten bład odpowiedzialny za wejscie w tryb awaryjny

Edytowane przez 13jurek13

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to mowcie jak sprawdzic te kierownice?
Nie jestem na 100 % pewien czy tak się sprawdza , ale podobno musi ci sztanga pod gruszką się ruszać . Ja na włączonym silniku odpiąłem wężyk podcisnienia przy gruszce ( jak wiesz o czym mówię ) i włożyłem dwa paluchy pod nią . Jest tam jak by jakieś cięgno . Wypinasz wężyk ,, sztanga " powinna opaść , a jak założysz spowrotem to powinna iść do góry . U mnie tak sprawdziłem , ale znawcą nie jestem .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sztanga może sobie chodzić :P ale równie dobrze może łapać zacięcia i wtedy nastąpi przeładowanie :P

 

Podstawa to LOGI :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności