Skocz do zawartości
Gość siecki

Felga 7,5x17 5x112 i opona 235/45/17 ET47

Rekomendowane odpowiedzi

Gość siecki

Witam,

 

chciałbym kupić do swojego passata B6 2.0T (200KM) felgę aluminiową o rozmiarze 7.5x17 5x112 ET 47. Mam pytanie, czy przy założonej oponie 235/45/17 będzie wszystko dobrze pasowało? (nie mam obniżonego zawieszenia). Jeżeli nie, to jaki rozmiar opony proponujecie?

 

Będę wdzieczny za pomoc

 

Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

felig typu: 7,5J x 17 ET47 powinny bdb pasować,

takie właśnie rozmiary są zalecane do: Passat Lim. (B6), Passat Var. (B6), Passat Lim. R36 (B6) ;

przykładowe oryginalne felgi VW to :

- Azuro, 7,5J x 17, Brillant-Silber ET47

- Siena, 7,5J x 17, Sterling-Silber ET47

- Avignon, 7,5J x 17, Sterling-Silber ET47,

Takie wymiary felg są jednak zalecane jako koła letnie a nie zimowe.

Do kompletu koł letnich zalecane są opony 235/45 R17 97W XL.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

d7d, z całym szacunkiem, ale twoja wypowiedź jest trochę nieuporządkowana. W temacie, o który pyta siecki odpowiedziałbym tak:

1. Nominalny rozmiar obręczy do opony 235/45R17 to 8.0Jx17 (można to potwierdzić sprawdzając w normie ETRTO). Jednak obręcz o pół cala węższa, tj. 7.5Jx17 z pewnością jest także dopuszczalna (trzeba sprawdzić w książce pojazdu lub w autoryzowanym salonie).

2. Rozstaw szpilek 5x112 (5 śrub na obwodzie o średnicy 112 mm) oraz tzw. off-set ET=47 mm są wartościami typowymi dla samochodu VW Passat B6. Jednak przed zakupem tych felg koniecznie należy sprawdzić średnicę otworu centrującego w osi felgi. Jeśli jest mniejsza niż piasta na ośce zawieszenia to felgi nie zamocujesz, jeśli natomiast większa – to felgę przykręcisz, ale obciążenie pojazdu przejmą właśnie szpilki, a nie piasta, której zadaniem jest właśnie to.

3. Nie czytałem instrukcji do Pasata B6 200 KM i nie wiem co tam piszą na temat rozmiaru opon letnich i zimowych. Ja od wielu lat wyznaję zasadę, że rozmiar opon letnich i zimowych powinien być ten sam chociaż jest wiele teorii, że powinno być inaczej.

4. Uwaga na oznaczenie XL (Extra Load) na oponie. Index nośności dla opon normalnych (NL) rozmiaru 235/45R17 wynosi 93. Jeżeli instrukcja pojazdu wymaga opon XL, które mają index 97 – trzeba, kupując opony, koniecznie szukać takiego oznaczenia na niej.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2. Rozstaw szpilek 5x112 (5 śrub na obwodzie o średnicy 112 mm) oraz tzw. off-set ET=47 mm są wartościami typowymi dla samochodu VW Passat B6. Jednak przed zakupem tych felg koniecznie należy sprawdzić średnicę otworu centrującego w osi felgi. Jeśli jest mniejsza niż piasta na ośce zawieszenia to felgi nie zamocujesz, jeśli natomiast większa – to felgę przykręcisz, ale obciążenie pojazdu przejmą właśnie szpilki, a nie piasta, której zadaniem jest właśnie to.

Jesli jest minimalnie za duzy, wystarczy dac pierscienie centrujace, wtedy wszystko jest ok.

3. Nie czytałem instrukcji do Pasata B6 200 KM i nie wiem co tam piszą na temat rozmiaru opon letnich i zimowych. Ja od wielu lat wyznaję zasadę, że rozmiar opon letnich i zimowych powinien być ten sam chociaż jest wiele teorii, że powinno być inaczej..

To juz sprawda indywidulana, jak kto woli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zbikra - odpowiadam:

1. siecki pytał o "felgę aluminiową o rozmiarze 7.5x17 5x112 ET 47", czy "czy przy założonej oponie 235/45/17 będzie wszystko dobrze pasowało? (nie mam obniżonego zawieszenia). Jeżeli nie, to jaki rozmiar opony proponujecie?"

więc odpowiedziałem zgodnie z danymi podanymi dla modelu B6 przez VW

2. podałem też że VW zaleca do tylch felg opony letnie "235/45 R17 97W XL"

i to tez jest wg VW

3. pisałem o oponach letnich dlatego że VW zaleca do B6 inne rozmiary opon zimowych

(205/55 R16 na 6,5Jx16 lub 205/50 R17 na 6Jx17),

nie wnikam przy tym czy to zalecenie stosowania opon o szerokości 205

jest mniej czy bardziej słuszne

może zaleca takie rozmiary (205) tylko dlatego że na te opony można założyc łańcuchy?

a na większe już nie?

4. VW do Passata B6 stosuje rózne szerokości opon letnich:

215/55 R16 na 7J x16

235/45 R17 na 7,5Jx17

235/40 R18 na 8J x 18

a fabryczne całoroczne to

205/55 R16 na 6,5 J x 16

5. siecki nie pytał o rozstaw szpilek 5x112 i o średnicę otworu - więc na ten temat nie pisałem;

zakładam zresztą że jest to wiedza podstawowa więc nie ma po co rozwijać tego tematu,

należy jednak sprawdzić poprawność tych parametrów

6. pewnie norma ETRTO zakłada do opon 235/45 R17 felgi 8J x 17 ale w tym względzie zawsze bardziej ufam zaleceniom VW

7. indeks nośności wg mnie zależy od max. całkowitego obciążenia przypadającego na koło (oś)

a to zależy m.in. od zastosowanego w Passacie silnika,

dla 147 kW T-FSI wynosi dla 1080kg osi przedniej i 1020kg dla osi tylnej

XL - (Extra Load = RF) opona wzmocniona (opona wzmocniona o większej ładowności)

 

Zbikra:

Nie wiem czy moja wypowiedź jest nieuporządkowana ale zakładam że na forum należy skupić się bardziej na udzieleniu odpowiedzi niż na zbędnym komentowaniu wypowiedzi innych forumowiczów

(ad. - "twoja wypowiedź jest trochę nieuporządkowana"). :596:

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli jest mniejsza niż piasta na ośce zawieszenia to felgi nie zamocujesz, jeśli natomiast większa – to felgę przykręcisz, ale obciążenie pojazdu przejmą właśnie szpilki, a nie piasta, której zadaniem jest właśnie to.

To znaczy, że nie powinno (lub nie można) zakładać plastikowych pierścieni ???

Cos mi to nie zbyt pasuje... Przecież felgi mają odpowiednio ukształtowane gniazda pod śruby (nakretki) a te drugie pasujace do tego kształty łba. Przyjrzyj się dobrze otworowi centrujacemu (taka ma funkcję) np. w oryginalnej feldze stalowej, a zobaczysz, że dolega on punktowo (w kilku miejscach) do piasty.

Przeniesienie obciążenia odbywa się za pomocą powierzchni ciernych felgi i piasty, dlatego te śruby (nakrętki) musza byc przykręcone z odpowiednim momentem

 

Witam,

 

chciałbym kupić do swojego passata B6 2.0T (200KM) felgę aluminiową o rozmiarze 7.5x17 5x112 ET 47. Mam pytanie, czy przy założonej oponie 235/45/17 będzie wszystko dobrze pasowało? (nie mam obniżonego zawieszenia). Jeżeli nie, to jaki rozmiar opony proponujecie?

 

Będzie dobrze :) Wg VW do twojego Paska taka rozmiarówka:

------------------rozmiar opony-------- felga----- ET-- łańcuchy

Standardowo: 205/55 R 16 91W; 61/2 J x 16; 42; Tak

.......Zmiany: 215/55 R 16 93W; 61/2 J x 16; 42; Nie

.................215/55 R 16 93W; 7J x 16;____ 45; Nie

.................235/45 R 17 94W; 71/2 J x 17;_ 47; Nie

.................235/40 R 18 95Y; _8 J x 18;___ 44; Nie

Zimowe:____205/55 R 16 91H/V; 61/2 J x 16; 42; Tak

................205/50 R 17 93H/V; 6 J x 17; ___45; Tak

Do pozycji z felgami 18" musi być zawiecha Sportline z ogranicznikami sprężyn lub zestaw z Votexu i ograniczniki. Dodatkowo na nadkolach zakłada się takie nakładki poszerzajace (ang. Flaps)

Edytowane przez artmin
scalone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Nominalny rozmiar obręczy do opony 235/45R17 to 8.0Jx17 (można to potwierdzić sprawdzając w normie ETRTO). Jednak obręcz o pół cala węższa, tj. 7.5Jx17 z pewnością jest także dopuszczalna (trzeba sprawdzić w książce pojazdu lub w autoryzowanym salonie).

Może i nominalny rozmiar obręczy do tej opony jest jaki podajesz, ale wszystkie oryginalne felgi VW montowane w B6 z oponami 235/45R17 sa w rozmiarze 7,5x17 ET47 i nie ma podstaw żeby wątpić w obliczenia niemieckich inżynierów :). Sam mam w aucie takie felgi z takimi oponami zakupione w komplecie razem z nowym autem w salonie.

3. Nie czytałem instrukcji do Pasata B6 200 KM i nie wiem co tam piszą na temat rozmiaru opon letnich i zimowych. Ja od wielu lat wyznaję zasadę, że rozmiar opon letnich i zimowych powinien być ten sam chociaż jest wiele teorii, że powinno być inaczej.

Z całym szacunkiem ale Twoja zasada ma się nijak do praw fizyki :). Jeździłem w rajdach przez kilka sezonów i wiem co piszę i jak powiniem wyglądać dobór opon do warunków na drodze. Ktoś może powiedzieć, że jazda ekstremalna ma niewiele wspólnego z jazdą codzienną - prawda, ale tu prawa fizyki się nie zmieniają i obowiazują te same zasady.

Od kilku lat używam poniższych rozmiarów na zimę i lato wcześniej w B5, teraz w B6 i uważam z doświadczenia, że to dobry wybór:

LATO:

235/45/17 - B6

225/45/17 - B5

ZIMA:

215/55/16 - B6

205/55/16 - B5

 

Pzd

Szymon

Edytowane przez Matsil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siecki

Dzięki wszystkim za podpowiedzi, bardzo mi pomogły.

 

Pozdrawiam ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Matsil;

 

Z reguły nie wdaję się w polemiki na temat doboru opon, bo za długo siedzę w tym biznesie, aby ktoś przekonał mnie do swoich racji.

Twoje zasady doboru ogumienia są słuszne - oponie węższej w zimie łatwiej pokonać kopny śnieg lub małe zaspy. Ale jest także inna teoria: opony szersze posiadają większą powierzchnię styku z podłożem co przekłada się na większą siłę tarcia na styku z jezdnią (zgodnie z pewnym elementarnym prawem mechaniki) i , w efekcie, auto trzyma się drogi pewniej .

Rozwiązaniem pośrednim jest teoria od lat stosowana przeze mnie, tj. jeden rozmiar przez cały rok.

 

Jetta;

Powierzchnie cierne piasty i felgi przenoszą moment obrotowy z półosi napedowej na koło. Obciążenie statyczne pojazdu przenosi kołnierz na piaście oraz otwór centrujący w feldze. Stożkowe lub kuliste powierzchnie styku szpilki i gniazda otworu w feldze jedynie w pewnym stopniu przejmują tę funkcję.

Edytowane przez Zbikra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale jest także inna teoria: opony szersze posiadają większą powierzchnię styku z podłożem co przekłada się na większą siłę tarcia na styku z jezdnią (zgodnie z pewnym elementarnym prawem mechaniki) i , w efekcie, auto trzyma się drogi pewniej .

Rozwiązaniem pośrednim jest teoria od lat stosowana przeze mnie, tj. jeden rozmiar przez cały rok.

Zbychu, zgadza się ale:

szeroka opona = większy styk z powierzchnią co powoduje lepszą przyczepność jeżeli współczynnik tarcia jest duży i takie zasady obowiązują latem, jeżeli współczynnik tarcia jest mały (zimą) sytuacja całkowicie się zmienia i opona jest podatka na większy uślizg,

wąska opona = mniejszy styk z powierzchnią co przy dużym współczynniku tarcia daje mniejsza przyczepność za to przy małym tarciu zwiększa się nacisk opony na cm2 podłoża i polepsza przyczepność na śliskiej nawierzchni.

I żeby podeprzeć się fizyka i mechaniką:

T = N*f

gdzie:

T - tarcie

N -siła nacisku

f - współczynnik materiałowy stykajacych się powierzchni

Powyższe potwierdza to co napisałem wcześniej.

 

Polskie warunki są specyficzne i rzadko w całym okresie zimowym jeździmy po śniegu, coraz częściej po suchym asfalcie :). Trzeba więc iść na jakiś kompromis. Jeżeli przez cały rok używasz 215/55/16 to nie ma problemu, ważne żeby nie przesadzać w obydwie strony i cały rok nie jeździć na 235 lub 195 :).

 

P.S. Jak widzę jesteś z Olsztyna a to wylęgarnia rajdowych talentów, popytaj kolegów z podwórka - podpowiedzą to i owo na temat doboru opon :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze ja dorzuce 3 grosze.Kupiłem samochód w salonie na oryginalnych felgach 17-tkach Le Mans z oponami 235/45/17 Conti Sportcontact 2.Na zimę założyłem Goodyear UG Performance 215/55/16 bo osobiście uważam,że 205 są trochę za niskie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na zimę założyłem Goodyear UG Performance 215/55/16 bo osobiście uważam,że 205 są trochę za niskie.

 

"za niskie" w sensie całkowitej średnicy koła czy grubości opony?

opony Goodyear UG Performance 215/55/16 z indeksami 91H ?

na jakich felgach? stal czy alu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uogólniając trochę posty przedmówców uważam, że opony o profilu mniejszym niż 60 nie bardzo nadają się na nasze drogi. Są zbyt niskie i nie najlepiej wybierają wszelkie nierówności w nawierzchni. Szczególnie w połączeniu z zawieszeniem samochodów zachodnich, które - generalnie - są dość twardo zawieszone. Podobno samochody azjatyckie są bardziej miękkie, ale nie mogę tego potwierdzić, bo nie jeździłem jeszcze "japończykiem" czy "koreańczykiem".

Znam kolesi, którzy tylko dlatego zmienili opony z 205/55 R16 na 195/60 R15 albo na 195/65 R15. Ja - mimo wszystko - zostaję przy swoich 205/55 R16 bo, dzięki temu, że są niższe, są bardziej przyczepne na zakręcie i zapewniają lepszą stabilność auta przy szybszej jeździe po łuku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość matijaz

osobiscie radzil bym osobom ktore chca zmienic opony w passku na 235/45 17 zeby przejechaly sie autem z takimi oponami,

zawsze wydawalo mi sie, ze ludzie mowiacy o problemach z koleinami w samochodzie z szerokimi niskoprofilowymi oponami przesadzaja - do czasu jak kupilem autko z oponami 235/40 17 cali... samochod na minimalnie nierownej nawierzchni zaczyna sie zachowywac nerwowo, myszkuje po drodze... o ile mnie to akurat nbie przeszkadza, bo auto to z zalozenia mialo byc szybkie a nie komfortowe, o tyle bardzo irytowalo by mnie takie zachowanie passata...

takich problemow nie maja rodzce w passku na 215/55 16...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sadziak

ja jeżdzę na R17/235/45 mam takie letnie i zimowe. Jeździ się znakomicie.. ktoś powiedział że przy montowaniu wiekszych kół 18 albo 19 cali ..trzeba mieć zawieszenei sportline - czy ktoś może mi powiedzieć czy wersja 2,0tfsi ma takie zawieszenie - sportline ? 2. nikt nie mówi o oponoach 235/35/R19 - ludzie w innych samochodach np bmw na takich jeżdzą .. co o tym sądzicie ? może przy twardszym zawieszeniu typu sportline, nie ma to takiego znaczenia czy profil jest 40 czy 35 .. ? szerokość zostaje bez zmian więc jak ktoś napisał samochód myszkuje w koleinach.. (to takiej róznicy dalszej już nie będzie) .. proszę o radę - wacham się między 18x8,5 z 235/40/R18, a 19x8,5 z 235/35/R29 (komplet 4 felg i 4 opon - różnica w cenie znaczna)..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2,0 TFSI czy FSI ma zwykłe zawieszenie jeżeli nie jest w wersji sportline. Sportline to wersja wyposażenia i niewiele ma to wspólnego z zawieszeniem. Owszem w tej wersji można zamówć obnizenie zawiasu o 20 czy 30mm - sam mam ten pakiet. Z praktycznego punktu widzenia im niższy profil tym zawieszenie powinno być bardziej miękkie - żeby zachowac komfort. Rzeczywistość jest inna, bo nie chcemy jeździć wozem drabiniastym więc przy niższym profilu obniżamy auto - na komforcie dużo tracimy ale prowadzenie i wygląd samochodu znacznie się poprawia. Moim skromnym zdaniem 235/45/17 i obniżone zawieszenie w sportline jest najlepszym kompromisem pomiędzy komfortem a wyglądem. Jeździłem na 18-kach i tam już jest sporo twardzej - czuć każdą łatę na drodze. Spojrzyj na moje zdjęcia poniżej w stopce, mam 17-ki i auto z tym zawieszeniem wygląda OK.

Edytowane przez Matsil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2,0 TFSI czy FSI ma zwykłe zawieszenie jeżeli nie jest w wersji sportline. Sportline to wersja wyposażenia i niewiele ma to wspólnego z zawieszeniem. Owszem w tej wersji można zamówć obnizenie zawiasu o 20 czy 30mm - sam mam ten pakiet. Z praktycznego punktu widzenia im niższy profil tym zawieszenie powinno być bardziej miękkie - żeby zachowac komfort. Rzeczywistość jest inna, bo nie chcemy jeździć wozem drabiniastym więc przy niższym profilu obniżamy auto - na komforcie dużo tracimy ale prowadzenie i wygląd samochodu znacznie się poprawia. Moim skromnym zdaniem 235/45/17 i obniżone zawieszenie w sportline jest najlepszym kompromisem pomiędzy komfortem a wyglądem. Jeździłem na 18-kach i tam już jest sporo twardzej - czuć każdą łatę na drodze. Spojrzyj na moje zdjęcia poniżej w stopce, mam 17-ki i auto z tym zawieszeniem wygląda OK.

 

odgrzebię trochę stary wątek.

 

Finalnie zdecydowałem się wtedy kupić 235/40/R18. Sprawdziłem w ASO i w wersji HighLine mam "sportowe" zawieszenie, czyli takie jak w Sportline (twardsze amorki i -15mm sprężyny). Muszę powiedzieć, że jeździlo mi się bardzo dobrze przez 2 sezony.

 

tutaj jest wątek o moim passku, na fotach zobaczycie go na felgach BBS CH 18" ET35, a także na zimówkach 17x7,5 ET46. W tym tygodniu wchodzi gwint H&R i samochód pójdzie jeszcze po 2-3cm na oś w dół:) a w piwnicy czekają na sezon 2012 felgi 19x8,5..:)

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=92365

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy do passata b6 będą pasowały (wejdą) opony w rozmiarze 215/55 R17 lub 215/60 R17? Obecnie mam 235/45 R17 i chciałbym troszkę wyższe i węższe ale koniecznie 17"

Edytowane przez mm76

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy do passata b6 będą pasowały (wejdą) opony w rozmiarze 215/55 R17 lub 215/60 R17? Obecnie mam 235/45 R17 i chciałbym troszkę wyższe i węższe ale koniecznie 17"

215/50/17 ,jak założysz któreś z wymienionych przez ciebie to auto nie będzie jeździło jak powinno i wtedy to już prawie opony z jeepa 4x4 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy do passata b6 będą pasowały (wejdą) opony w rozmiarze 215/55 R17 lub 215/60 R17? Obecnie mam 235/45 R17 i chciałbym troszkę wyższe i węższe ale koniecznie 17"

 

do Passata B6 mogę wypowiedzieć się nt. profilu dla opon o szerokości 235mm. można zastosować następujące:

 

235/45/R17

235/40/R18

235/35/R19

 

tutaj wklejam foto jak wygląda opona 235/40/R18 (letnie Bridgestone Potenza S001) na feldze BBS CH 18X8,5 ET35:

 

BBS-CH012-18x8.5.JPG

 

a tutaj można zobaczyć jak wygląda 235/45/R17 na feldze 17x7,5 ET45 (opony zimowe Nokian WR G2):

 

IMG_1322.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności