Skocz do zawartości

Zbikra

  • Liczba zawartości

    42
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O Zbikra

  • Urodziny 27.04.1968

Informacje osobiste

  • Imię
    Zbyszek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Olsztyn

Samochód

  • Generacja
    B6
  • Silnik
    B6 1.9 TDI-PD 105KM(BKC)
  • Rok produkcji
    2005
  1. Cześć; Uszkodziła się oryginalna pompa paliwa i została wymieniona na nową. Od chwili wymiany wskaźnik poziomu paliwa zaczął się nienormalnie zachowywać: po zatankowaniu do pełna wskazuje 2/3 zbiornika, poczem, po ok. 50-70 km, przeskakuje na wskazanie, że zbiornik jest pełny. W jednym położeniu (najczęściej środek skali) potrafi trwać ok 200 km, aby niespodziewanie wskazać stan zero (kontrolka rezerwy się zapala). Wiem, że to nieprawda, gaszę na chwilę silnik i zapalam ponownie i poziom wskazuje ok 1/3 zbiornika. Wskaźnik poziomu paliwa (zegar) na desce rozdzielczej jest ok - sprawdzany profesjonalnym VAG-iem. Postawiłem tezę, ze to potencjometr zintegrowany z pływakiem przy pompie paliwowej szwankuje, więc kupiłem nową pompę, zdjąłem z niego mechanizm pływakowy i założyłem do kosza starej pompy. Niestety, objaw nie minął. Sprawdzałem za pomocą omomierza analogowego obydwa potencjometry: ten ze starej pompy i nowej: wskazówka przemieszcza się płynnie, nie na sytuacji, ze na dłużej zatrzymuje się w jakimś położeniu lub np. się cofa. Mam w związku z tym kilka pytań: Czy oporność potencjometru urządzenia pływakowego ma konkretną wartość dla danego modelu auta, czy też wszystkie pompy do Passata B6 mają ten parametr taki sam ? Czy możliwe jest, aby przy wkładaniu pompy do zbiornika tak ustawić pływak, ze mógłby od zawadzać o coś w środku i tym samym nie wskazywać prawdziwego poziomu paliwa ? Czy możliwe jest zwarcie do masy (z powodu np. przetarcia izolacji) przewodów łączących pompę ze sterownikiem i/lub sterownik ze wskaźnikiem poziomu paliwa na desce rozdzielczej ? Ew. feler z pytania nr 2 raczej trzeba wykluczyć: pompa była wkładania kilka razy przez doświadczonych mechaników, wiec raczej włożyli ja poprawnie. Wątpliwość z pytania nr 1 też wydanie się nieprawdopodobna. Może ktoś ma jakieś swoje sugestie ?
  2. Wg mnie - nie uda się łatwo przerobić wyjścia AUX na USB. To są dwa różne standardy sygnałów: AUX to port dedykowany do obsługi sygnałów analogowych z np. przenośnego odtwarzacza CD/mp3. USB - do portów cyfrowych. Na allegro jest do kupienia przejściówka z USB na chinch (AUX), ale służy ona przede wszystkim do przenoszenia napięcia sterującego/ładującego 5V DC. Teoretycznie można zastosować jakiś przetwornik analogowo-cyfrowy ale ja nie spotkałem się, póki co, z takimi urządzeniami. Rozwiązanie, które ma tomekk999 w swoim aucie to prawdopodobnie coś w tym stylu.
  3. Zbikra

    Funkcja MUTE

    Czyli, jak dobrze zrozumiałem, trzeba by dać dodatkowy przekaźnik, który - po wysterowaniu przez sygnał z zestawu glośnomówiacego - odłącza fonię z radia, a podaje głos rozmówcy ?
  4. Zbikra

    Funkcja MUTE

    Zainstalowałem swego czasu zewnętrzny zestaw głośnomówiacy NOKIA, bo z fabrycznego (wbudowanego) nie byłem zadowolony. Wszystko śmigało fajnie gdy na pokładzie było radio fabryczne RSC300 (ma wbudowaną funkcję MUTE, kóra wycisza fonię jak trwa rozmowa telefoniczna). Kilka lat temu zmieniłem radio na chiński kombajn, który ma wbudowany bluetootch z, co oczywiste, możliwością rozmawiania przez zestaw głośnomowiacy. Jednak jakość połączenia, jak to u Chińczyków, jest beznadziejna. Chciałbym wrócić do używania tego zewnętrznego zestawu NOKII (nie demontowałem go po zmianie radia), ale jest problem, bo "chińczyk" nie ma funkcji MUTE i radio nie ściszałoby się, gdy dzwoniłby telefon. Oczywiście to logiczne, ze takiej funkcji tu nie ma, bo jest ona wbudowana wewnętrznie w radiu. Czy jest możliwe wykonanie układu elektronicznego, który - sprzęgnięty z zewnętrznym zestawem głośnomówiacym - wyciszałby, a później podgłaśniał, fonię w radiu na czas trwania rozmowy telefonicznej ? Innymi słowy: czy samemu da radę zrobić odpowiednik funkcji MUTE jak jest w fabrycznym RSC300 ?
  5. Ja też mam identyczny problem. Zamek kupilem dwa lata temu na wiosnę, ale zanim zabrałem sie za wymianę zrobiło się cieplej i problem minął. I tak od dwóch lat: problemy zaczynaja sie pod koniec listopada, a mijają w marcu.
  6. Tez mam ERISIN-a w swoim B6 od prawieroku. Mój model to ES979V Jeżeli zaakceptuje się pewne elementy charakterystyczne dla wyrobów made in China to da się z tym żyć (ja zaakceptowałem dość szybko). Generalnie - polecam ! Więcej na ten temat radia ERISIN - w wątku http://forum.vw-passat.pl/threads/119588-erisin-ES958V-NAWIGACJA-GPS?highlight=erisin
  7. Ja w swoim B6 wywaliłem oryginalne radio RCD300 i wstawiłem kombajn multimedialny ERISIN (made in China). Ma on port VIDEO IN, więc z podpięciem kamerki nie było żadnych problemów. Kamerka to chińszczyzna montowana w gnieździe na żarówkę oświetlającą tablicę rejestracyjną. Nawet nie próbowałem integrować całości, tj. radia i kamerki z Can-em bo po co - moje radio nie ma potrzeby komunikować się ze sterownikami samochodu, a wszystkie potrzebne komunikaty i alarmy mam na desce rozdzielczej. Kilka miesięcy temu wywaliłem (odłączyłem) oryginalny zestaw głośnomówiący i zainstalowałem zewnętrzny (Nokia). Efekt wszystkiego jest taki, że przy skanowaniu np. Vagiem lub VCP wyświetlany jest komunikat o błędzie sterownika radia i zestawu głośnomówiącego (to oczywiste, bo i jedno i drugie nie jest oryginalne, a to co jest aktualnie zainstalowane - z Can'em zintegrowane nie jest). Absolutnie żadnego wpływu to jednak nie ma na funkcjonowanie innych układów samochodu.
  8. Cześć. Jak czytałem forum na stronie producenta mojego radia (http://www.erisin.com) to znalazłem kilka pytań o procedurę zmiany loga. Za kazdym razem sugerowano zwrócić się mailem do producenta (oczywiście po angielsku) - podobno odpowiadają "od reki".
  9. Kupowanie na aukcjach to zawsze loteria, chociaz ostatnio słychać jakby mniej o różnych przekrętach. Osobiscie proponuję ci znaleźć producenta i kupić radio bezpośrednio u nich - będzie bezpieczniej i na pewno taniej. Poza tym uważaj - z tego co się orientuję to na Androidzie nie pójdzie ci kilka waznych programów, np. AutoMapa
  10. Już zrobilem jedno podejście do wyprowadzenia podłączenia mikrofonu na zewnątrz ale sie poddałem: aby dostać się do mikrofonu wbudowanego na płycie trzeba zdemontować panel dotykowy, który jest spięty z płytą poprzez tasemkę wielożyłową zakończona jakimś nietypowym złączem. Bałem się rozpinac to złącze, bo mógłbym z powrotem tego nie złożyć. Może serwisy komputerowe (specjalizacja: laptopy) pomogą ? A propos vocalu Hołka/Marzeny w AM - nie gryzie się z muzyką odtwarzaną z CD/DVD czy SD. Muszę tylko poprawić balans miedzy głosem z AM, a muzyką (mimo, że muzyka sie nieco wycisza to i tak komunikaty sa trochę za cicho). Filmy, jak i DVB-T, z oczywistych wzgledów, oglądam wyłącznie na postoju. Jak dotąd nie odkryłem żadnych anomalii zarówno przy filmach jak i podczas oglądania TV. Jesli chodzi o DVB-T: mam dwie anteny równolegle podłączone do radia - kierunkową, podklejona na stałe do przedniej szyby (oczywiście od wewnatrz samochodu) i dookólną (była w zestawie), którą normalnie trzymam w schowku, a wyjmuję i stawiam na dachu (ma podstawkę magnetyczną) jak samochód ustwawiony jest tyłem do kierunku, skąd przychodzi sygnal. Na terenie Olsztyna czysciutko odbieram ok. 20 stacji. Napisałem wcześniej, że komunikacja z FIS - 0, ale zrobiłem to dlatego, że nie próbowałem jeszcze tego robić. Na wyswietlaczu wole mieć np. bieżące spalanie niż częstotliwośc radia albo tytuł utworu .mp3. Ostatnia sprawa - zakup. Na stronie producenta (http://www.erisin.com) znalazłem adres e-mail i wysłałem parę pytań po angielsku. Przydzielili mi jakąś konsultantkę, ze którą bardzo dobrze mi sie korespondowało, np. zanim kupiłem radio przysłała mi instrukcję obsługi. Małą niedogodnoscią była różnica czasu między Polska, a Chnami więc odpowiedź otrzymywałem na drugi dzień. Wazna sprawa: Erisin ma swój warehouse (cos w rodzaju sklepu) w Wielkiej Brytanii więc niektore zakupione modele (niestety, nie wszystkie) wysyłają bezpośrednio z tamtąd co pozwala uniknąc cła. Sama dostawa - firma DHL w ciągu 3 dni roboczych dostarczyła radio do składu celnego. Tu też zeszło 3 dni, zanim dotarlo do nich, że to prezent (Chińczycy bez zadnego problemu napisza na przesyłce, że to prezent, jak również wystawią fakturę na kwotę jaka im wskażesz) i cła naliczać nie powinni.
  11. Na początek ocena wg listy: Wrażenia: (0-brak 1 słabo - 6 super) -wykonanie 5 -łatwość podłączenia 4 – dużo różnych wtyczek do wpięcia od tyłu, a tam miejsca niewiele… -dopasowanie do deski samochodu 6 -sterowanie z kierownicy 0 – nie mam kierownicy ze sterowaniem -informacje FIS 0 -podświetlenie 4 -intuicyjność obsługi 4 (po kilku próbach można się przyzwyczaić) -menu graficzne 4,5 -bluetooth rozmowa 1 (do mikrofonu trzeba krzyczeć, inaczej nasz rozmówca nas nie słyszy) -bluetooth audio 6 (rozmówcę słychać perfekcyjnie) -nawigacja 6 -dvd video 6 -dvd audio 6 -jakość muzyki sd/usb - 5 -radio-5 - pamięć 18 stacji FM (FM1, FM2, FM3) i 12 stacji AM (nie wiem po co ?) Teraz trochę prozy. Radyjko kupiłem bezpośrednio u producenta w Chinach, dlatego całkowity koszt wyniósł mnie ok. 1400 zł (na allegro ten model chodzi po 2400 zl). Mimo, że to rodowity „Chińczyk” i tą „chińskość” widać aż nadto – ogólnie jestem bardzo zadowolony. Na początek stwierdzenie ogólne: urządzenie ma zdecydowanie więcej zalet niż wad, zatem nie będę rozpisywał się, że coś działa dobrze lub bardzo dobrze – skupię się generalnie na tym czego mi brakuje lub co mnie lekko irytuje. 1.Na wyświetlaczu jest dotykowy potencjometr do zmiany głośności. Ani razu nie udalo mi się za pomoca tego potencjometru zmienić poziomu dźwięku ! Pozostają tylko przyciski na obudowie. Te z kolei chodzą jak w starym Kasprzaku: są twarde i głośno klikają przy naciśnięciu. 2.Mikrofon wbudowany to porażka. Trzeba nachylić się do otworku, w którym znajduje się mikrofon i krzyczeć ! Powinno być wyprowadzenie na mikrofon zewnętrzny (jak w modelu 1068ES). Z drugiej strony doskonale słychać w glośnikach głos naszego rozmówcy. 3.Brak informacji szczegółowych o odtwarzanym aktualnie utworze (mp3, wav,…). Mam na myśli czas utworu, ew. czas do końca utworu. Utwory mam ładnie skatalogowane na karcie SD lub płycie CD/DVD ale jako nazwa katalogu wyświetla tylko 8 pierwszych znaków (jak w starym DOS-ie) – reszta jest obcinana. Podobnie z nazwą pliku – tu wyswietlana nazwa ma 12 znaków (np. w utworze o nazwie: Chłopcy z Placu Broni – O Ela.mp3 wyswietla się tylko fragment nazwy wykonawcy). Oczywiście o polskich znakach można zapomnieć – wyświetla się spacja lub kwadrat. 4. BT działa, książka telefoniczna przepisuje się do urządzenia (oczywiście tylko gdy telefon i radio są połączone przez Blutootch), ale gdy dzwoni ktoś znajdujący się w książce to i tak wyświetla się tylko numer dzwoniącego zamiast jego nazwy. W praktyce więc nie wiesz kto dzwoni (chyba, że rozpoznasz dzwoniącego po jego numerze lub masz podgląd na wyświetlacz telefonu). 5.Zmiana między poszczególnymi odtwarzaczami (DVD, SD, navi, DVB-T, radio,…) jest zbyt rozbudowana – w czasie jazdy takie operacje mogą stwarzać zagrożenie. 6.To samo co bbbb opisuje dla Peyinga: radio działa tylko przy włączonym kluczyku (obejścia u siebie nie robiłem) oraz brak separatora (wzmacniacza) antenowego. Mógłbym jeszcze przywołać kilka pierdół, ale po co ? Wszystko to co opisałem powyżej można polubić. Jak kogoś interesuje jakiś szczegół, którego nie opisałem – proszę o info to uzupełnię opis.
  12. bbbb - podaj link do swojego postu o Peyingu.
  13. Kupiłem model ERISIN ES979V, dodykowany do VW. Na razie nie narzekam...
  14. @ Smoku; Oczywiście mam wiązkę pod kamerę, zewnetrzne audio, itp. Mam pytanie: Jak podłączyłeś radio bez Can decodera to wszystko chodzi ci ok ? Mam na myśli radio, navi, TV,... PS. W szkole średniej i na studiach też miałem ksywkę Smoku ).
  15. Czy można za pomocą VAG-a wyłączyć kamerę cofania ? Mam radio z wyswietlaczem 8", które umożliwia obsługę kamery cofania, ale w swoim SETUP-ie nie ma ono opcji włącz/wyłącz kamerę cofania. Ponieważ nie mam zamontowanej takiej kamery w aucie wiec zawsze jak włącze wsteczny bieg to bieżąca stacja (radio, CD, nawigacja, Micro SD, TV) się wyłącza i pojawia się czarny ekran z napisem: Camera - no signal. Domyślam się, że jak byłaby podłączona kamera to w tym oknie pojawiałby się z niej obraz. W kostce połączeniowej nie ma żadnych wolnych przewodów, których zwarcie do masy załatwiałoby ten problem. Idzie wiązka z wtyczki od radia do kostki ISO z odnogą na Adapter Can Bus (zdjęcie ponizej). Drugie pytanie: czy można zrobić, aby nie milkło radio, CD,... gdy włączam ten wsteczny ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności