Skocz do zawartości
Krzychu74

Co myślicie o tych reflektorach.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Z konieczności muszę wymienić żarówki od świateł mijania. Zastanawiam się co wybrać - zakupić Philips-a GT150 czy Philips-a Bluevision ... jeśli używa ktoś tych Bluevision niech się podzieli ze mną doświadczeniami ;]

 

Pozdrawiam

 

miałem bluevision i są do bani... Mam teraz Philips + 50% i jestem zadowolony :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam te lampki DEPO i tak juz pomykam trzecia noc z nimi, ciekawa rzecz, one swieca tylko w dol, czyli dobrze oswietlaja droge, nawet powiem ze rewelacyjnie, ale troche wyzej to juz nic nie swieca, tzn, jak ktos jedzie na rowerze to widac tylko kola, a juz np jak ma odblaskowa kamizelke to praktycznie zero odblysku ze ja ma, tak samo jest z znakami drogowymi, slabo je widac bo nie sa oswietlane lampami, te lampy daja tylko swiatlo w dol. Jak stoje na "czerwonym" za jakims samochodem, to widze jego zderzak, slabo rejestracje, a jaka to marka to juz nie wiem bo nie swiaca tam te lampki, czy tak zawsze jest w soczewkowych lampach, czy te sa poprostu jakies takie byle jakie. ....one troche sa jak przeciwmgielne, tzn swieca bardzo po ziemi. Pozdrawiam.

 

Witam,

Ja kupiłem DEPO-FK dokładniej te http://www.allegro.pl/item481377984_reflektory_lampy_promocja_depo_fk_vw_passat_96_00.html lampki świecą bardzo przyzwoicie. Do tego mam żarówki H7 NightGuide Double Lifetime Philips pod soczewki. "Prawie...." jak xenon :P:p:p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na litość Boską, Panowie, nie pokazujcie reflektorów z odbłyśnikiem i nie pytajcie się o HID.

Tylko reflektor soczewkowy i tylko z przesłoną jeśli ma tam siedzieć D2S. Co innego D2R.

Polecam jednak D2S.

 

Proszę Was, nie dołączajcie do idiotów oślepiających łuną xenonowego światła walącego gdzie popadnie przez odbłyśnik. Nie ważne czy szkło jest clear czy nie.

 

Reflektor musi byc przystosowany do świateł xenononowych. Koniec, kropka !

 

Podpisuję się pod tym obiema rękami, nogami i długopisem :]

 

Panowie, zwróćcie też uwagę na numer homologacji na szkłach (pisałem o tym wcześniej) E11 = nie do użytku w naszym pięknym kraju. Można debatować, dyskutować i się nie zgadzać... ale jak pan policjant zatrzyma i się przypnie, to pozamiatane - zabiera dowód, wlepia mandacik i jeszcze każe iść na przegląd.

 

Mam natomiast nowe ciekawe info - otóż okazuje się, że nie ważne czy lampa to Sonar/Depo/FK - wszystkie mają swą linię produkcyjną na Tajłanie i stąd też homologacja E11 bo tylko do Anglii wysłali wyniki swoich badań celem uzyskania homologacji.

 

Ja czekam z niecierpliwością aż wymyślą zamienniki LEDay Line z D2S :D :D :D

Edytowane przez glasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
fk maja kiepską soczewkę, w wersju do FLa jest o połowę mniejsza i cieńsza od zamontowanej w oryginalej helli

 

No i...?

W Mondeo są jeszcze mniejsze (mają coś ze 3 cm średnicy) i nikt tego za wadę nie uważa?

 

one swieca tylko w dol, czyli dobrze oswietlaja droge, nawet powiem ze rewelacyjnie, ale troche wyzej to juz nic nie swieca, tzn, jak ktos jedzie na rowerze to widac tylko kola, a juz np jak ma odblaskowa kamizelke to praktycznie zero odblysku ze ja ma, tak samo jest z znakami drogowymi

 

Tak jest. No, zero to przesada, coś tam w górę świeci. Co bardziej oczojebne znaki (np. agatki przy szkołach) jednak odblaskują w tym świetle, a pozostałe też widzę bez problemów. Jak chciałbyś więcej światła w górę - pobrudź sobie trochę klosze ;)

 

Mam natomiast nowe ciekawe info - otóż okazuje się, że nie ważne czy lampa to Sonar/Depo/FK - wszystkie mają swą linię produkcyjną na Tajłanie i stąd też homologacja E11 bo tylko do Anglii wysłali wyniki swoich badań celem uzyskania homologacji.

 

Ciekawe, niestety nieprawdziwe.

Moje lampy są właśnie FK (o takie, produkuje je ponoć Depo) i mają homologację E4 (Holandia).

 

homologacja E11 - na anglię czyli świecą bardziej na lewo niż na prawo więc gliny mają podstawę do zatrzymania dowodu rejestracyjnego

Nie wiem, jak wygląda kwestia ruchu prawostronnego z lampami z E11, ale wiem, że w moich można przysłonę przestawić na ruch prawo lub lewostronny.

Edytowane przez Roddy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i...?

 

no i to, że miałem założoną jedną lampę FK dla porównania z ori hellą i nie było co porównywać bo poprostu światło, które dawała lampa FK przez soczewkę było beznadziejne

poza tym porównaj sobie światło z jakiego kolwiek halogenu soczewkowego oryginalnego i podróby to zobaczysz różnicę w świeceniu

 

W Mondeo są jeszcze mniejsze (mają coś ze 3 cm średnicy) i nikt tego za wadę nie uważa?

 

bo w mondeo są montowane również oryginalne lampy na dobrych soczewkach a nie na badziewnych jak m.in. w FK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no i to, że miałem założoną jedną lampę FK dla porównania z ori hellą i nie było co porównywać bo poprostu światło, które dawała lampa FK przez soczewkę było beznadziejne

No to widzisz, ja mam wręcz odwrotne doświadczenie. Sąsiad ma 3BG z ori soczewkami. Być może jest to kwestia kiepskich żarówek lub brudnej optyki, ale świecą zdecydowanie gorzej niż moje soczewy.

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
(...)

Panowie, zwróćcie też uwagę na numer homologacji na szkłach (pisałem o tym wcześniej) E11 = nie do użytku w naszym pięknym kraju. Można debatować, dyskutować i się nie zgadzać... ale jak pan policjant zatrzyma i się przypnie, to pozamiatane - zabiera dowód, wlepia mandacik i jeszcze każe iść na przegląd.(...)

 

Czyli jak to jest? W Polsce można jeździć tylko z reflektorami tylko z homologacją uzyskaną w Polsce? Obstawiam że masz sprowadzony samochód, wątpię żebyś takową homologację posiadał i jakoś problemu z kontrolą brak, ciekawe.

 

Zatem podstawowe pytanie. W czym Homologacja Angielska różni się od innych? Asymetrią lewo lub prawo stronną. Gdybyś nie zauważył, obok homologacji masz wydawałoby się mało istotną strzałkę. Nie pokazuje ona w którą stronę czytać tekst, tylko to do jakiego ruchu (prawo czy lewo stronnego) reflektor został przystosowany.

 

Tak jak przedmówca wcześniej napisał - soczewki DEPO które sam osobiście posiadam mają homologację E4 oraz strzałkę w dwie strony które dopuszczają je do ruchu prawo i lewo stronnego co reguluje się odpowiednią przysłoną. Mogę te reflektory sprzedać teraz jakiemuś anglikowi które zamontuje sobie je do swojego Paska, przestawi przysłonę i bez problemu zarejestruje samochód u siebie.

 

Jesteśmy w Unii od jakiegoś czasu. Znaczek E oznacza kraj uzyskania homologacji i nie wskazuje w żadnym wypadku do jakiego rodzaju ruchu reflektory zostały przystosowane. Homologację w Anglii zwyczajnie uzyskuje się najtaniej i najszybciej.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli jak to jest? W Polsce można jeździć tylko z reflektorami tylko z homologacją uzyskaną w Polsce? Obstawiam że masz sprowadzony samochód, wątpię żebyś takową homologację posiadał

 

Nie Artur, to by była jakaś paranoja :) nie ma jak czytanie ze zrozumieniem - ja niczego takiego nie napisałem. Gdyby tak było, oznaczałoby to, że każdorazowe sprowadzenie pojazdu wiązałoby się z wymianą reflektorów. Przecież to czysta głupota :)

 

Dobrze obstawiasz, mam paszczaka sprowadzonego, na szkle mam E2 czyli homologacja na Francję.

 

Zatem podstawowe pytanie. W czym Homologacja Angielska różni się od innych? Asymetrią lewo lub prawo stronną. Gdybyś nie zauważył, obok homologacji masz wydawałoby się mało istotną strzałkę. Nie pokazuje ona w którą stronę czytać tekst, tylko to do jakiego ruchu (prawo czy lewo stronnego) reflektor został przystosowany.

 

Gwoli ścisłości - standardowo na szkłach reflektorów, koło znaczka E nie umieszcza się strzałki. Tzn są producenci, którzy umieszczają, jednak przepisy dopuszczają przypadek, kiedy jej się nie umieszcza. Wówczas jej brak oznacza zastosowanie w ruchu prawostronnym. Wyjątek stanowi E11, jeżeli nie ma tam strzałki, wówczas reflektor przeznaczony jest do zastosowania na drogach o ruchu lewostronnym. Faktycznie niektórzy producenci umieszczają dodatkowo strzałki, które ułatwiają ustalenie "Zenek, te lampki to bardziej na lewo, czy na prawo?"

Masz fajnie, że masz strzałki w obie strony - możesz dostać zeza ;) a na poważnie to faktycznie można poprzez przestawienie przysłony stosować do ruchu lewo- i prawostronnego. Ale nie jesteś jedyny :) w Fordach jest to bardzo często spotykane, ale to tak na marginesie.

 

Tak jak przedmówca wcześniej napisał - soczewki DEPO które sam osobiście posiadam mają homologację E4 oraz strzałkę w dwie strony które dopuszczają je do ruchu prawo i lewo stronnego co reguluje się odpowiednią przysłoną. Mogę te reflektory sprzedać teraz jakiemuś anglikowi które zamontuje sobie je do swojego Paska, przestawi przysłonę i bez problemu zarejestruje samochód u siebie.

 

oooo to to to. Czyli prócz samej homologacji muszą być widoczne strzałeczki w obie strony. Jeśli ktoś ma E11 i brak strzałki, albo w nie tę stronę co trzeba, to lampki nie mogą być używane poza krajem o ruchu lewostronnym.

 

Jesteśmy w Unii od jakiegoś czasu.

 

serio? :)

 

Znaczek E oznacza kraj uzyskania homologacji i nie wskazuje w żadnym wypadku do jakiego rodzaju ruchu reflektory zostały przystosowane. Homologację w Anglii zwyczajnie uzyskuje się najtaniej i najszybciej.

 

No i tu się nie zgodzę. Tzn częściowo masz rację - ale pod warunkiem, że prócz znaczka masz jeszcze strzałkę. Jeśli jej nie ma na szkle reflektora wówczas jak najbardziej oznacza do jakiego rodzaju ruchu reflektory zostały przystosowane.

 

Tyle :D

Edytowane przez glasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To przyznam się że nie o wszystkim wiedziałem - ale myślę że już generalnie wyjaśniliśmy jakie reflektory można stosować. Jedno jest pewne - z Homologacją E11 należy uważać i upewnić się czy reflektory mogą być zastosowane w ruchu prawo stronnym. Nowa Skoda Suberb dla odmiany ma dosyć zaawansowane reflektory adaptacyjne, które bez problemu pozwalają dostosować parametry oświetlenia do ruchu prawo / lewo stronnego z kabiny.

 

Jeżeli chodzi o samą jakość lamp DEPO do Passata B5 3B przed liftem, soczewki + H7/H7. Świecą znacznie lepiej od moich oryginalnych matowych na odbłyśniku (które były już kompletnie zabrudzone od wewnątrz). Nie są to najlepsze soczewki pod słońcem (np. w porównaniu do Avensisa), ale nic lepszego do mojego samochodu nie udało mi się doszukać - sam osobiście omijałem reflektory które miały homologację E11 bo każdy sprzedawca miał swoją wersję na ten temat a ja ponad szpan cenie spokój na trasie.

 

Sama kwestia kontroli policyjnej to nic w porównaniu z kolizją (czego nikomu nie życzę). Nawet jeżeli to nie my jesteśmy winni a trafimy na cwaniaka, który podważy homologację naszych świateł i powie że go oślepiły albo coś w tym stylu to mamy problem. Nasz ubezpieczyciel też może umyć ręce.

 

Lepiej (znacznie) moim zdaniem świecą oryginalne ksenony B5 3B z dobrymi żarnikami co nikogo nie powinno dziwić Ale moim zdaniem montaż kompletnej instalacji (spryski, samo poziomowanie) to gra nie warta świeczki. Pseudo ksenony od z Chin nie uznaję - widząc taki samochód już nie myślę sobie wow tylko jaka wiocha - Ci którzy mają taki zestaw niech nie biorą tego do siebie, to kwestia mojego indywidualnego gustu.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Sama kwestia kontroli policyjnej to nic w porównaniu z kolizją (czego nikomu nie życzę). Nawet jeżeli to nie my jesteśmy winni a trafimy na cwaniaka, który podważy homologację naszych świateł i powie że go oślepiły albo coś w tym stylu to mamy problem. Nasz ubezpieczyciel też może umyć ręce.

 

Dokładnie tak, kilka m-cy wstecz w temacie montażu ksenonów w Passku opisałem identyczny przypadek Kolesia z VW Golfa IV - zostałem wtedy "napiętnowany", że bzdury piszę, niemożliwe, itp.itd.Jednym zdaniem "...wszystko jest dobrze, jak jest dobrze...";)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nawet jeżeli to nie my jesteśmy winni a trafimy na cwaniaka, który podważy homologację naszych świateł i powie że go oślepiły albo coś w tym stylu to mamy problem. Nasz ubezpieczyciel też może umyć ręce.

 

I bardzo słusznie.

Dotyczy to także (a może zwłaszcza) fanów przyciemnianych tylny świateł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie doradzam DEPO ktore idealnie pasuja do paska (oczywiscie wizualnie).Sonary ktore chcesz zakupic nijak do paska nie pasuja jakos psuja jego design (oczywiscie wylacznie moim skromnym zdaniem).Ja mam oryginalne reflektory i na nie nie narzekam (mam na mysli widocznosc).Moje oryginaly sa w b.dobrej kondycji (nie zmatowialy).Uwazam ze jezeli ktos chce poprawic wylacznie widocznosc lepiej odnowic stare oryginalne reflektory, wtedy zapewne widocznosc ulegnie poprawie.Zmiana ma sens wylacznie jezeli chcesz poprawic design auta.Sam mam zamiar zakupic cos w rodzaju DEPO ale kieruje sie tylko i wylacznie kwestia estetyczna bo na widocznosc swoich oryginalow nie narzekam.POZDRO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Goloner

Co powiecie o tym wyrobie, kupiłem je dwa dni temu, co prawda nie na allegro ale to właśnie takie same mam w domu. Jeszcze nie zakładane i chyba o opinie prosze nie w pore, ale może jeszcze nie tykane może opchne jakby coś było w opiniach nie tak :P pozdrawiam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

jeżeli nie chciałes zakładać xenonów to na twoim miejscu dołożyłbym 150 zł i kupił soczewki na żarówke H7 lub H4 i o wiele lepszy wygląd i świecenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, zakupione reflektory z soczewką z tej aukcji:

 

http://www.allegro.pl/item487828610_lampy_reflektory_vw_passat_b5_97_00_h7_h7_chrom.html

 

dostawa bardzo szybka, kurier jest w sumie 2 dni po wpłacie a lampy sa dobrze zabezpieczone przed stłuczeniem.

 

Lampy z tworzywa, homologacje E4.

 

Montaż trwał jakieś 1,5h i nie trzeba nic rozkręcać poza zdjęciem starych lamp. Nowe świeca dużo lepiej od moich poprzednich oryginalnych lamp ale co tu się dziwić, tamte były w Passku chyba od nowości. Dołożyłem żaróweczki Phillipsa +33% co spokojnie wystarcza. Mocniejsze są mniej trwałe i szybciej się przepalają. Lampy faktycznie, jak ktoś już wcześniej zauważył, mogłyby świecić nieco wyżej ale nie ma co wybrzydzać bo odbijamy to sobie dobrą widocznością pobocza;-) Na bardzo dobrą odległość świecą światła długie. Co do kierunkowskazów to idealnie wykonane one nie są. Trzeba się nieco nakombinować tak by odpowiednio je wpasować. Generalnie nie zaszkodziłoby gdyby producent zwęził je o jakiś 1mm;) Ale spokojnie, nikt nie ogląda ich z odległości 20cm z lupą. Reasumując: jest nieźle, lampy nie parują i jestem zadowolony.

Foto po założeniu:

r8doud.jpg

2d9sncg.jpg

Edytowane przez mgs100

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

te reflektory nie maja homologacji

dlatego nie zdecydowalem sie na ich zakup

pozatym to chyba wersja od chinskiego vw (moze dlatego brak homologacji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Daj znać jak już założysz jaki jest efekt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Więc tak, zakupione reflektory z soczewką z tej aukcji:

 

http://www.allegro.pl/item487828610_lampy_reflektory_vw_passat_b5_97_00_h7_h7_chrom.html

 

dostawa bardzo szybka, kurier jest w sumie 2 dni po wpłacie a lampy sa dobrze zabezpieczone przed stłuczeniem.

 

Lampy z tworzywa, homologacje E4.

 

Montaż trwał jakieś 1,5h i nie trzeba nic rozkręcać poza zdjęciem starych lamp. Nowe świeca dużo lepiej od moich poprzednich oryginalnych lamp ale co tu się dziwić, tamte były w Passku chyba od nowości. Dołożyłem żaróweczki Phillipsa +33% co spokojnie wystarcza. Mocniejsze są mniej trwałe i szybciej się przepalają. Lampy faktycznie, jak ktoś już wcześniej zauważył, mogłyby świecić nieco wyżej ale nie ma co wybrzydzać bo odbijamy to sobie dobrą widocznością pobocza;-) Na bardzo dobrą odległość świecą światła długie. Co do kierunkowskazów to idealnie wykonane one nie są. Trzeba się nieco nakombinować tak by odpowiednio je wpasować. Generalnie nie zaszkodziłoby gdyby producent zwęził je o jakiś 1mm;) Ale spokojnie, nikt nie ogląda ich z odległości 20cm z lupą. Reasumując: jest nieźle, lampy nie parują i jestem zadowolony.

No powiem ci ,że podoba mnie się bardzo i zastanawiam sie poważnie czy ich sobie nie kupić.Trochę mnie martwi to że słabo świecą w górę :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No powiem ci ,że podoba mnie się bardzo i zastanawiam sie poważnie czy ich sobie nie kupić.Trochę mnie martwi to że słabo świecą w górę :/

 

... i ja muszę potwierdzić ,że moje soczewkowe FK Automotive nie za bardzo świecą w górę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności