Skocz do zawartości
Gość Gawronik

Kropkowane (kolorowe) oznaczenia na sprężynach

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy mozecie mi powiedzieć coś na temet tych kropek na spreżynach?? Chce je kupić i założyć do Passata B5 FL 1.9 TDI 130 KM KOMBI,

[ATTACH=CONFIG]70044[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]70045[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w chwili obecnej jestem na wyjeżdzie i nie mam możliwości sprawdzenia kolorystyki przednich sprężyn ale jak wróce to sprawdzę a oznaczenia kodowe to 1BE-czyli sportowe zawieszenie oraz dwa pozostałe OJG ,OYC - nie wiem jak te symbole się mają do sprężyn. Jak dla mnie to jest za niski i na zimę chcę go podnieść w górę ponieważ mam oponki 15 zima więc będzie trochę niżej niż obecnie tak więc szukam oznaczeń sprężyn aby było dużo wyżej I jeszcze czym się różnią tylne dwa brązowe i zielony od jednego brązowego i zielonego czy te dwie kreski brązowe oznaczają ,żę sprężyny są twardsze ?

Edytowane przez mtomi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi jak to jest z praktyki, mam pakiet sport, czyli niżej o 15mm.Jaka i czy odczuwalna tak naprawdę jest różnica w stosunku do standardu?

Niestety, nie miałem okazji przetestować...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powiedzcie mi jak to jest z praktyki, mam pakiet sport, czyli niżej o 15mm.Jaka i czy odczuwalna tak naprawdę jest różnica w stosunku do standardu?

Niestety, nie miałem okazji przetestować...

 

obniżenie masz o -20

 

miałem standard jest wyżej bardziej buja , czy bardziej komfortowo trudno powiedzieć bo jednemu jak buja jest bardzo komfortowo dla innego to męczarnia więc wszszytko zależy od wygody twego zadka :)

 

teraz jest sztywniej dla mnie lepiej , nawet lepiej niż na eibachu z seryjnym amorem co auto było przynajmniej dla mnie nie stabilne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czekaj, czyli -20mm to i mniejsze bujanie i większa sztywność, czy tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam! mam prosbe !! Potrzebuje pomocy w doborze nowych sprezyn oraz amortyzatorow bo na wiosne chce wszystko wymienic :) za bardzo sie nie znam hehe wiec prosilbym o wyrozumialosc :) interesuja mnie sprezyny KYB ewentualnie jakies inne oraz amory Kyb. chcialbym aby moj passat nie siadl za bardzo bo nie chce tracic na komforcie :)Wiadomo o 1-2 cm nie bede sie klocil hehe Sprawdzilem te kropko-kreski na sprezynach :P Z przodu mam 1x biala 3x brazowa a z tylu 1x zielona i 1x brazowa :>

podaje wlepe jeszcze jakby ktos potrzebowal

[ATTACH=CONFIG]71396[/ATTACH]

z gory dziekuje za pomoc !! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ktos pomoze ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo jest tutaj co pomagać. Idziesz do sklepu podajesz wszystkie dane passata, a oni dobierają amory i sprężyny KYB wg katalogu.

Nie licz tylko na to, że KYB ma tyle samo odpowiedników do różnych modeli co oryginalne części VW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może wy coś doradzicie, bo po moim przejściach z zawiechami już nie mam siły.

 

Jak kupiłem paszczaka, to trochę tłukło na dziurach. No ale to przez amory, bo w zimie to się w ogóle nie trzymał drogi. Stwierdziłem że sobie go obniżę. 2 komplety na niego założyłem i na obu miał siąść niżej 4cm, a siadł w stosunku do serii 7cm ;/ No to w końcu się zdenerwowałem i kupiłem KYB 4 nówki. 700zł z groszem. No i co? Porażka totalna. Auto w ogóle nie trzyma się drogi, w ogóle nie wybiera dziur, a jak się na zakręcie przy nawet max 60km/h wpadnie w dziure to auto normalnie przeskakuje na lewy pas o parę centów. Normalnie czuć jak się odrywa od nawierzchni. Jak założyłem sprężynę na amorek, to sprężyna seryjna była tak sztywna, że jak się bujałem na amorku położonym na ziemi to nawet milimetra się nie zgieła. Koleś co mi je zakładał coś bąknął że to są sprężyny odwrotnego działania, ale potem już mi nikt tego nie potwierdził.

 

Muszę zmienić na inne, bo 1. komfort jazdy jest zerowy. Nawet jak leży 2 centymetrowy kamyczek na drodze, to ja go czuje jak po nim przejeżdżam (na zimówkach 15). 2. bezpieczeństwo na drodze jest dla mnie bardzo ważne, a wczoraj plusowa temperatura, zero śniegu deszczu itd wchodzę w zakręt 50km/h i nagle dupeczka passata na lewym pasie. Dobrze że nic jechało. To jest pierwsze auto którym boję się w zimie jeździć, bo jak skręcam, to ja skręcam a on jedzie dalej prosto niezależnie czy jadę powoli czy szybko. Ruszanie z miejsca odbywa się na zasadzie puść sprzęgło i poczekaj aż koła złapią przyczepność.

 

Jak trzeba to dzisiaj popołudniu podam te oznaczenia z nalepki w bagażniku, ale może coś ktoś doradzi nowego.

 

Z góry dzięki.

 

Teraz mam na pewno kilka tych kropek z tego co kojarze i na pewno jakies brązowe.

 

wlepka z bagażnika

DSC06518.JPG

DSC06518.JPG

Edytowane przez _chris_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może wy coś doradzicie, bo po moim przejściach z zawiechami już nie mam siły.

 

Seryjnie miałeś zamontowane takie coś:

 

PRZÓD:

8D0 411 105 AR - sprężyna śrubowa (1 pasek biały, 3 paski brązowe)

3B0 413 031 Q - amortyzator gazowy (biały)

 

TYŁ:

3B0 511 115 N - sprężyna śrubowa (1 pasek zielony, 1 pasek brązowy)

3B5 513 031 B - amortyzator gazowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8D0 411 105 AR - sprężyna śrubowa (1 pasek biały, 3 paski brązowe)

kurde wydaje mi się że takie mam teraz;/ gazówki miałem dobierane przez kolege Elementeur i mówił że na pewno są ok.

Jutro się przyjrzę tym sprężynom;/

 

A co jeśli mam takie jak napisałeś? Czemu on jest sztywny jakby był pospawany? Na takim zawieszeniu:

DSC05761.JPG

było bardziej komfortowo;/

Edytowane przez _chris_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kurde wydaje mi się że takie mam teraz;/ gazówki miałem dobierane przez kolege Elementeur i mówił że na pewno są ok.

Jutro się przyjrzę tym sprężynom;/

 

A co jeśli mam takie jak napisałeś? Czemu on jest sztywny jakby był pospawany? Na takim zawieszeniu:

DSC05761.JPG

było bardziej komfortowo;/

 

Sprawdź koniecznie jakie masz te sprężyny. Jeśli oryginalne to podaj dokładnie jakie są na nich oznaczenia (te kolorowe kropki/paski).

Po drugie dokładny model amortyzatorów KYB (jakiś numer seryjny czy coś - może na rachunku będzie).

 

Tak sobie jeszcze pomyślałem, że może ktoś montując zawieszenie użył jakichś mega długich odboji i amor/sprężyna fizycznie nie ma miejsca, żeby się ugiąć.

 

Na szybko patrząc w katalogu intercars powinieneś mieć taki amorki:

przód KYB341842

tył KYB343281 (System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka) lub KYB553207 (System tłumienia drgań zawieszenia: rura pojedyncza) - Może tutaj jest pies pogrzebany, chociaż nie sądzę... ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja sobie sam zmieniałem cały komplet. Jedyne co to nie miałem ściągacza do sprężyn to mi znajomy same sprężyny na amory zakładał i wtedy mówił coś o tym odwrotnego działania. Dzisiaj spróbuje coś wykminić i zobaczyć co tam drzemie w nich :) Amorki poszukam na paragonie, albo może jakoś na nich zobaczę. Odboje były w komplecie z amorami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytanko koledzy :)

 

jaka jest rzeczywista różnica między klasą ciężaru osi tylnej 0YR a 0YS?

 

wg oznaczeń mam u siebie na tylnej osi PR-1BE+0YR więc sprężyna powinna być 1 pasek biały i 1 niebieski (3B0 511 115 AK). a jaki byłby efekt gdybym zapodał na tył sprężynę 1 pasek biały i 2 niebieskie (3B0 511 115 AL), czyli taką która podchodzi normalnie pod PR-1BE+0YS. będzie jakaś różnica w komforcie albo tym jak wysoko stoi tył?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i oznaczenie sprężyn z przodu się zgadza... Teraz są założone H&R jest deczko niżej, ale o niebo bardziej komfortowo. Może na nierównościach troszkę podskakuje, ale wybiera nierówności duuuuuuuuuużo lepiej:)

 

Tak wygląda (brudaaas)

DSC06540.jpg

DSC06539.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaka jest rzeczywista różnica między klasą ciężaru osi tylnej 0YR a 0YS?

 

wg oznaczeń mam u siebie na tylnej osi PR-1BE+0YR więc sprężyna powinna być 1 pasek biały i 1 niebieski (3B0 511 115 AK). a jaki byłby efekt gdybym zapodał na tył sprężynę 1 pasek biały i 2 niebieskie (3B0 511 115 AL), czyli taką która podchodzi normalnie pod PR-1BE+0YS. będzie jakaś różnica w komforcie albo tym jak wysoko stoi tył?

 

nikt nie potrafi podpowiedzieć? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaka jest rzeczywista różnica między klasą ciężaru osi tylnej 0YR a 0YS?

 

wg oznaczeń mam u siebie na tylnej osi PR-1BE+0YR więc sprężyna powinna być 1 pasek biały i 1 niebieski (3B0 511 115 AK). a jaki byłby efekt gdybym zapodał na tył sprężynę 1 pasek biały i 2 niebieskie (3B0 511 115 AL), czyli taką która podchodzi normalnie pod PR-1BE+0YS. będzie jakaś różnica w komforcie albo tym jak wysoko stoi tył?

 

A więc tak:

PR-1BE+0YR>>>737--779

PR-1BE+0YS>>>780--

Najprawdopodobniej będzie troszkę twardszy. Natomiast jaka będzie różnica w tym jak wysoko tył będzie stał nie jestem Ci w stanie konkretnie określić. Ale nie będzie to chyba zbyt wielka różnica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A więc tak:

PR-1BE+0YR>>>737--779

PR-1BE+0YS>>>780--

Najprawdopodobniej będzie troszkę twardszy. Natomiast jaka będzie różnica w tym jak wysoko tył będzie stał nie jestem Ci w stanie konkretnie określić. Ale nie będzie to chyba zbyt wielka różnica.

 

Wielkie dzięki kolego. O to chodziło :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biger

witam czy pomoże mi ktoś w doborze spreżyn do passata b5fl 2001 rok 1.6 alz variant, kupiłem na eibachach zielonych, na których jazda po bezdrożach to koszmar, zakupiłem niby używane spreżyny w Szczecinie w firmie szrot.net, lecz ci ludzie robią sobie kpine, dali mi spreżyny od diesla z oznaczeniem 3 brązowe i 1 biały, gdzie auto miało prześwit jak kamaz i latało po całej drodze, reklamacji nie uwzględnili i 250 zł w plecy:( był bym bardzo wdzięczny za pomoc....

 

moj vin WVWZZZ3BZ1E112126

Edytowane przez biger

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam...

ja mam taki zonk... czy sprężyny od a6c5 będą pasowały do b5fl? i co oznaczają kolory niebieska i brązowa przód, tył żółta i brązowa

znalazłem ogłoszenie takie:

 

Mam do sprzedania sprężyny zawieszenia z AUDI A6 C5 z wersji S-line, sprężyny są niższe od standardowych o -20mm. Pasują do wszystkich modeli C5 od rocznika 1997-2005, kombi jak i sedan, do silnika diesla jak i benzyny, prócz Quattro. Sprezyny są w bardzo dobrym stanie jak widać na foto, zostały wyjęte z auta sprowadzonego z Niemiec, nigdy nie użytkowane po Polskich drogach. Prócz sprężyn mam jeszcze do sprzedania orginalne sportowe przednie amortyzatory z wersji S-line -20mm.

 

dla Was to jakoś składa się w całość... ???

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności