Skocz do zawartości
Gość Gawronik

Kropkowane (kolorowe) oznaczenia na sprężynach

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam pytanie mam sprezyny kolor brazowy i zolty i amorek ori 3B0413031AB -jakie mam dobrac amory do tych sprezyn a by nie stukaly pytam sie dlatego ze wstawialem 2 komplety nowych amorow monroa i bilstaina i na tych amorach stukalo przelozylem na stare ori i cisza ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopuje. O ile obniży mi przód sprężyna 2 x pasek niebieski 1 x szary

 

tył 2 x pasek niebieski 1 x pomarańczowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odkopuje. O ile obniży mi przód sprężyna 2 x pasek niebieski 1 x szary

 

tył 2 x pasek niebieski 1 x pomarańczowy.

Są to springi obniżające auto o 20 mm ale, kody wyposażenia pasują bardziej pod silnik AVB niż AWX. Przód może minimalnie bardziej siedzieć (zgaduję).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

Mam prośbę o rozszyfrowanie sprężyn w b5 fl 2002 awx, sedan - który jest trochę za niski

Kody z dołu wlepki BRI 1ZC OJH OYD 1PA OGE

Na pasku są czerwone amortyzatory przód/tył

Sprężyny przód maja oznaczenie biały + niebieski - co to oznacza?

 

To 20 czy lekko więcej to nie było by tragedii, choć sugerowałem się tym co cytuję że w awx koledze nisko siedział. Z tym że on miał czerwone jakieś amorki.

 

Gural jak kupowałem to gość mówił że to jeździło w 2.3 V5 aucie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, proszę o pomoc w doborze sprężyn. Chcę kupić zestaw na przód typowy oryginalny do samochodu tak aby jego wysokość nie uległa zmianie.

Dobrałem sobie wstępnie przez etke i zestawienie odpowiedników sprężynkę ale aby nie kupić złej prosiłbym o sprawdzenie tego przez osobę znającą się bardziej.

 

VIN mojego pojazdu to WVWZZZ3BZXE387468

sprężyny jakie wyszukałem to 8D0 411 105 AS (sprezyna srubowa do samochodow z wyposazaniem do jazdy na zlych drogach, do samochodow z ukladem klimatyzacji) 1 pasek zółty, 1 pasek brązowy.

Znalazłem jeszcze z końcówką AR (jeden pasek biały, trzy brązowe).

 

Chciałem zakupić sprężyny Monroe bo podobno Kayaby obniżają niestety auto i znalałzem takie z oznaczeniem producenckim SP3255 SP3254 SP3244, SP3245), jednak na allegro piszą że te sprężynki są do silników 2.5 v6 itp a nie ma mojego 1.9tdi AFN, 110KM.

 

Nie wiem skąd taka rozbierzność, w ETCE raczej dobre piszą numery ale czy na allegro nie wiedzą co i do czego sprzedają ?

Proszę o pomoc w wyborze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każde sprężyny mają odpowiednie kolory i oznaczenia. Na allegro to idzie masówka ori to ori i tyle. A tu chodzi o masę pojazdu nacisk na oś i pod tym kątem się dobiera. Pasek zółty i brązowy to seryjne zawieszenie, niebieski i pomarańczowy to już kombinacja sportowego i później już dalsze kombinacje kolorów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś doświadczenie w użytkowaniu sprężyn na przód LESJOFORS'a? Chciałem założyć do swojego aby trzymał fabryczną wysokość i ludzie piszą tu tylko, że słyszeli, że one trzymają się jak oryginał. Ktoś to może potwierdzić, obalić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam prośbę chciałbym usztywnić trochę przednie zawieszenie bo nie dość że jest miękko to jeszcze wysoki prześwit .Kody kropkowe na przedzie to 1 żółta i 2 brązowe dla pewności podam vin WVWZZZ3BZ5E139193 ,może komuś będzie się chciało porównać co powinno być tam założone ze stanem faktycznym . Z góry wielkie dzięki za sugestie i pozdrawiam

Edytowane przez unseen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam kolega ma do sprzedania takie sprężyny tylko nie wie od jakiej wersji są i ile obniżają potrzebuje informacji czy te sprężyny przednie podejdą do avf 2003r i ile obniżą ?

a3764063e8ba8c19.jpg

a to są tylne

e14e5b1f58532db7.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczny zestaw założony tylko że w AWX. TO są ori springi od V5 benzyny. Twój AVF waży tyle co mój. Więc 2 cm w dół idzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łysy, dzięki wielki za info :):zdrowko:

 

a powiedz mi tył i przód u ciebie po założeniu tych sprężyn stoi równo ? mierzyłeś może ile od ziemi do nadkola ?

 

---------- Post added at 21:02 ---------- Previous post was at 21:00 ----------

 

bo zapomniałem dodać że mam kombi ale to w podpisie widać :) jak byś miał jakieś foto swojego auta na tych sprężynach był bym ogromnie wdzięczny

Edytowane przez falla_x

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stoi równiutko. Poszedł w dół u mnie 2.3 cm mierzone linijką :) względem sprężyn z comfortline. Od ziemi nie mierzyłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziś przeanalizowałem wlepkę w aucie i okazało się ze te sprężyny co mam nie pasują do tego co powinno być no więc tak to wygląda :

 

według wlepki powinienem teraz mieć kolory sprężyn

z przodu 1be pasek zielony i 3 niebieskie min 941-982 z tyłu 1be zielony i 1 niebieski 678-725

 

a mam :

 

z przodu 1ba zielony i 2 brązowe 987 - 1020 z tyłu 1ba zielony i 3 brązowe 590-619

 

a te kolegi mają

 

z przodu 1be szaro niebieski 861-899 z tyłu 1be pomarańczowy 2 niebieskie 578-625

 

po tym stwierdzam tylko że powinienem mieć pakiet sprężyn obniżających seryjnie a ich nie mam

 

pytanie czy te nowe w stosunku do tego co powinno być czyli co jest zapisane w wlepce równo mi obniży auto ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Pytanko u mnie tyl siedzi nizej niz przod i chciabym zeby bylo rowno no i zeby tyl byl twardszy zeby tak nie siadal co mi proponujecie

Edytowane przez pitul1978

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam sprężyny przód 2-paski brązowe i 1-biały. z tyłu zaś 2-brązowe i j 1-zielony b5 sedan silnik 2.0 benzyna kod z naklejki to 1ba czy te zprężyny są odpowiednie to tego modelu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
38982039.th.jpg

99398594.th.jpg

49756233.th.jpg

23186108.th.jpg

89210363.th.jpg

 

 

Panowie,

ostatnio po mozolnym przeczesywaniu allegro udało mi się w końcu zakupić dokładnie takie sportowe sprężyny z zawieszenia 1BE jak na zdjęciach powyżej czyli. PRZÓD 1 pasek szary i 2 niebieskie, TYŁ 1 pasek pomarańczowy i 3 niebieskie.

 

Czy one są idealnie dopasowane do mojego passka jeśli na wlepie mam takie kody:

1BA, 0JH, 0YD (VIN: WVWZZZ3BZ3P352683)

 

Wg ETKI z takimi kodami te sprężyny są dobre, ale czy na pewno one są dobre? A może jest tak, że jak na wlepie byłoby seryjnie 1BE to i kody nacisku na oś (0JH, 0YD) byłyby inne? Czy ktoś w ogóle posiada taką wiedzę :hehe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Głowy nie dam sobie uciąć, ale według mnie to wychodzi inaczej. A dlaczego tak sądzę-a bo siadły mi z tyłu sprężyny i postanowiłem, że poszukam ori obniżanych-raz, że lepiej będzie wyglądał, a dwa to one sa mocniejsze od standardowych. No i siedziałem z etką dobierając sobie kod paskowy według moich kodów. I udało mi się trafić nówki o takim oznaczeniu jak chciałem na tył, czyli te same kody co u mnie tylko oznaczenie 1be zamiast 1ba. kupiłem je za śmieszne pieniądze (20f).

I jak je założyłem to auto podniosło się w stosunku do siadniętych ori 1ba...Tak wiem, moje były siadnięte, ale spodziewałem się, że auto będzie stało trochę niżej, a niżeli faktycznie stanęło. Z tego co pamiętam to w etce podane są jeszcze naciski na oś w kg i te 1be przy takich samych kodach mają większy dopuszczalny nacisk. Przykładowo 1BA, 0JH, 0YD ma mniejsze max naciski jak 1BE, 0JH, 0YD. I tu chyba jest pies pogrzebany-trzeba by poprzeglądać etkę i dobrać według dopuszczalnych nacisków w kg, a nie według kodów-wtedy powinno być tak jak chcemy. Ale czy na pewno-to chyba nikt tu nie ma takiej wiedzy, a jak ma to się nią nie dzieli...

W każdym razie na przód załozyłem te sławne KYB które są za niskie jako zamiennik standardu, a dla mnie są idealne. Tył siedzi troszkę wyżej, ale jakoś nie mam kiedy poszukać innych, a pewnie z jeszcze dwa wyjazdy do PL i będzie na równo ;)

W moim wątku w linku z podpisu masz zdjęcia, jak auto stoi z przodu na KYB a z tyłu na dobranych z takimi samymi kodami tylko 1be sprężynach. Sam oceń...

Edytowane przez Patrick

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Głowy nie dam sobie uciąć, ale według mnie to wychodzi inaczej. A dlaczego tak sądzę-a bo siadły mi z tyłu sprężyny i postanowiłem, że poszukam ori obniżanych-raz, że lepiej będzie wyglądał, a dwa to one sa mocniejsze od standardowych. No i siedziałem z etką dobierając sobie kod paskowy według moich kodów. I udało mi się trafić nówki o takim oznaczeniu jak chciałem na tył, czyli te same kody co u mnie tylko oznaczenie 1be zamiast 1ba. kupiłem je za śmieszne pieniądze (20f).

I jak je założyłem to auto podniosło się w stosunku do siadniętych ori 1ba...Tak wiem, moje były siadnięte, ale spodziewałem się, że auto będzie stało trochę niżej, a niżeli faktycznie stanęło. Z tego co pamiętam to w etce podane są jeszcze naciski na oś w kg i te 1be przy takich samych kodach mają większy dopuszczalny nacisk. Przykładowo 1BA, 0JH, 0YD ma mniejsze max naciski jak 1BE, 0JH, 0YD. I tu chyba jest pies pogrzebany-trzeba by poprzeglądać etkę i dobrać według dopuszczalnych nacisków w kg, a nie według kodów-wtedy powinno być tak jak chcemy. Ale czy na pewno-to chyba nikt tu nie ma takiej wiedzy, a jak ma to się nią nie dzieli...

W każdym razie na przód załozyłem te sławne KYB które są za niskie jako zamiennik standardu, a dla mnie są idealne. Tył siedzi troszkę wyżej, ale jakoś nie mam kiedy poszukać innych, a pewnie z jeszcze dwa wyjazdy do PL i będzie na równo ;)

W moim wątku w linku z podpisu masz zdjęcia, jak auto stoi z przodu na KYB a z tyłu na dobranych z takimi samymi kodami tylko 1be sprężynach. Sam oceń...

 

 

Rozumiem, że na wszystkich zdjęciach z felgami od TT z tyłu są ori sport sprężyny dobrane wg. wlepy?

Jeżeli tak to mi takie coś pasuje, bo u siebie chcę obniżyć jak najmniej w zasadzie to zależy mi tylko na poprawie prowadzenia autka, a obniżenie ma być tylko tyci tyci :)

 

Odnośnie dobierania sprężyn po dopuszczalnym nacisku na oś to zdaję się sprawę, że tak jest (nawet o tym pisałem w tym wątku: [/url]LINK) jednak w międzyczasie doszedłem do wniosku, że to by było bez sensu dobierać sprężyny po obciążeniu, skoro ma się jasno opisane kody nacisku na oś na wlepie, ale tak naprawdę kto to wie...

 

Tak przy okazji to mam identyczne felgi, które przyjechały do mnie z UK :)

Co do sprężyn tylnych to też mi się udało je kupić mega okazyjnie, bo nowe za 100 zł.

 

PS: Link pod Twoim podpisem nie prowadzi to wątku Moja "Łajza", nie wiem czy to zamierzone czy pomyłka :)

Edytowane przez Tomaszz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PS: Link pod Twoim podpisem nie prowadzi to wątku Moja "Łajza", nie wiem czy to zamierzone czy pomyłka

Kurcze normalnie jakiś chochlik czy co. Kiedyś dawno w podpisie miałem link do wymiany oleju w automacie i drugi do fmica.

Ale jak napisałem wątek "moja Łajza" to wywaliłem tamte linki i wstawiłem ten. Dziś zaraz po napisaniu poprzedniego posta kliknąłem na link w moim podpisie i się srogo zdziwiłem gdy otworzył mi się link z wymianą oleju. Więc szybko wyedytowałem podpis wklejając link do prawidłowego wątku. Po edycji sprawdziłem czy działa i działał...

A teraz po przeczytaniu Twojej wiadomości z nie dowierzaniem kliknąłem na link i znów wymiana oleju mi się otwarła...o co kurka chodzi to nie wiem...

 

---------- Post added at 14:14 ---------- Previous post was at 14:13 ----------

 

Rozumiem, że na wszystkich zdjęciach z felgami od TT z tyłu są ori sport sprężyny dobrane wg. wlepy?

Tak.

 

---------- Post added at 14:17 ---------- Previous post was at 14:14 ----------

 

Jeżeli tak to mi takie coś pasuje, bo u siebie chcę obniżyć jak najmniej w zasadzie to zależy mi tylko na poprawie prowadzenia autka, a obniżenie ma być tylko tyci tyci

No u mnie po założeniu prowadzenie uległo znacznej poprawie-wreszcie tył zaczął resorować, bo na starych to tylko siedział-wychodzą obładowane podróże do PL i z powrotem.

Ja bym wolał trochę niżej, ale w sumie to mi pasuje jak jest bo jak go załaduje na wyjazd to tak bardzo nie siedzi no i sprężyny są wytrzymalsze. A do tego jeszcze hak założyłem więc nie wykluczone, że i jakąś przyczepkę się zdarzy pociągnąć.

 

---------- Post added at 14:19 ---------- Previous post was at 14:17 ----------

 

Tak przy okazji to mam identyczne felgi, które przyjechały do mnie z UK

Z tych felg to jestem mega zadowolony ;) zwłaszcza, że kupiłem je za 122f plus 28f przesyłka ;) Wytrzymałe i jak dla mnie pasują do paska idealnie bez żadnych dystansów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności