Gość thermistor Zgłoś #1 Napisano 26 Września 2008 Dwa razy zdarzyło mi się zauważyć jak w temacie. Pierwszy raz - zimny silnik ok.6 rano po przejechaniu 1km, pokurzyło kilka sekund jak z Kamaza i przestało. Drugi raz po długiej jeździe tuż przed domem wjechałem w głębszą dziurę i przez kilka sekund jak w temacie. Czy to "sadza" z DPF przepalała się gorącym powietrzu w rurze? Macie jakieś pomysły? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #2 Napisano 28 Września 2008 Wygląda na to że trzeba oczyścić (wypalić) sadzę z filtra cząstek stałych, podjedź kolego do serwisu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość thermistor Zgłoś #3 Napisano 30 Września 2008 Jak kupowałem transportera T5 też z DPF to sprzedawca z salonu powiedział, że tego się nie oczyszcza a najlepszy sposób to "przegonić" auto po trasie. Tylko, że mój passacik po trasie dostaje regularnie - 4 tys km tygodniowo to nie masiły żeby czasem nie "przegonić" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emdark Zgłoś #4 Napisano 21 Kwietnia 2009 Jeśli dym jest biały i właściwie bez zapachu, i jeśli posiadasz filtr cząstek stałych to na 99% masz złe paliwo. Powinieneś jeździć na paliwie bezsiarkowym. Dostepne jest ono m.in. na stacjach Statoil. Większość paliw na naszym rynku to zasiarczone paliwa i to właśnie związki siarki wypalają się w filtrze cząstek stałych. Poczytaj manual auta - jest tam sporo na temat siarki w paliwie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
-Maverick- Zgłoś #5 Napisano 13 Lutego 2014 A czy paliwa "premium", np. Diesel Ultimate na BP to wlasnie tez bezsiarkowe? Odebralem samochod nowy z salonu, i rano gdy wyjezdzalem na autostrade, to przez chwile tez widzialem taki dym. Auto mialo wtedy przebiegu 300 km od nowosci. Zatankowany byl BP Diesel Ultimate. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
manjag Zgłoś #6 Napisano 31 Lipca 2014 (edytowane) Kupiłem tydzień temu Passata B6 2006, 2.0 TDI BMP. Dziś po trasie 75 km dojechałem do miasta, potem po mieście jakieś 5 km i stanąłem na światłach. Zobaczyłem, że z rury wydobywa się biało-niebieski dym (sporo). Zjechałem na przystanek, postałem chwilę i wszystko ustało. Mój ojciec tankując paska wlał troszeczkę (mniej niż za 1 zł) benzyny zamiast oleju napędowego. Czy może to być z tym związane? Czy może to być związane z wypalaniem/zatkaniem DPF? A może coś poważniejszego? Myślicie, że warto odwiedzić diagnostę w ASO? Dodam ze nie zaobserwowałem nieprawidłowej pracy silnika:) Edytowane 31 Lipca 2014 przez manjag Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #7 Napisano 1 Sierpnia 2014 Mysle kolego ze warto odwiedzic mechanika i wymienic uszczelniacze na zaworach lub przepuszcza juz olej turbina. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #8 Napisano 1 Sierpnia 2014 Siarka w paliwie? To co drugi pasek dymiłby na niebiesko. Przecież statystycznie nie tankuje sie wszystkich VW w Statoilu. IMO dym z auta z dpf to objaw jego wypalania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
manjag Zgłoś #9 Napisano 1 Sierpnia 2014 (edytowane) Ok dziękuje za odpowiedzi. Doszedłem do wniosku, ze poczekam do kolejnego takiego incydentu i wtedy sprawdzę uszczelniacze i turbinę. Jak tylko zadziałam w tym temacie to dam znać. W sumie to teraz pojawiło się w mojej głowie pytanie: Jeżeli rzeczywiście turbo przepuszcza, to czy nie powinienem zauważyć wzrostu obrotów silnika podczas dymienia? Edytowane 1 Sierpnia 2014 przez manjag Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jareczek1013 Zgłoś #10 Napisano 27 Kwietnia 2015 (edytowane) Witam mam pewien problem ponieważ przy zapalaniu zadymi leko na biało-niebiesko dzieje sie również tak jak stoje na postoju parę minut ale gdy przegazuje juz wszystko jest ok. jaki może być problem? Chciałbym dodać ze nie mam dpf Edytowane 27 Kwietnia 2015 przez jareczek1013 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #11 Napisano 27 Kwietnia 2015 jaki może być problem? Do sprawdzenia głowica. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jareczek1013 Zgłoś #12 Napisano 27 Kwietnia 2015 w sensie ze może być pęknieta? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
R-line Zgłoś #13 Napisano 27 Kwietnia 2015 Ucieka Ci płyn chłodniczy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #14 Napisano 27 Kwietnia 2015 w sensie ze może być pęknieta? Między innymi w tym sensie. Sprawdź także poziom płynu chlodniczego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jareczek1013 Zgłoś #15 Napisano 30 Kwietnia 2015 płyn nie ucieka. Mój mechanik twierdzi że to przez wycięty DPF Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mr.cin Zgłoś #16 Napisano 29 Kwietnia 2017 Witam. Podpinam się pod temat, jestem tutaj nowy ale od 6 lat jestem ciągłym użytkownikiem aut koncernu VAG. Dwa tygodnie temu kupiłem wymarzonego Paska CC 2.0 TDI CBBB, wszystko pięknie, tylko czar pryska kiedy zaczyna się wypalać filtr DPF. Praktycznie nie widać mnie z niebieskawo jasnego dymu. Poprzednie moje auto Seat Exeo 2.0 TDI CAGA (143KM) podczas wypalania nie puściło żadnej pary. Zapach spalin podczas wypalania jest bardzo podobny, nie jest to "gryzący zapach" tak jak w przypadku spalanego oleju. Dodam że auto nie pobiera oleju, płynu chłodniczego, dymienie nigdy nie występuje nigdy indziej niż podczas wypalania filtra. W zeszłym tygodniu podstawiłem auto do serwisu VW na ogólną diagnozę, wyszło tylko że poziom zapełnienia filtra DPF jest na poziomie: 138/178 Auto ma 155k nalotu, poprzedni właściciel (pierwszy, a zarazem krajowy) zarzeka się że nigdy wcześniej dymu nie widział i nie przerywał procedury wypalania filtra. Silnik pracuje równo, nie puszcza dymów, nie zatrąca, jedyny mankament to te dymienie. w chwili wypalania DPF... Poniżej załączam link do zapoznania się filmem prezentującym wyżej opisane objawy. https://drive.google.com/file/d/0B3TDt4qNaZB9eWtUWkZpM1ozNVE/view W związku z tym chodzę "struty" i cały czas o tym myślę co może być nie tak, liczę na Waszą fachową pomoc, jednocześnie życząc udanej majóVWki. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mark2121 Zgłoś #17 Napisano 30 Kwietnia 2017 mr.cin co prawda mam CFGB w b7, u mnie jak wypala to mam bardzo mało dymu białego raczej lub szarego. Masz strasznie wysokie obroty, wnioskuję po pracy silnika, u mnie jak wypala nie słyszę, aż tak silnika. W trakcie wypalania mam ok 1000obr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mr.cin Zgłoś #18 Napisano 30 Kwietnia 2017 Tutaj akurat trzymam go na 2.5 tys obr, na wolnych obrotach nie ma dymienia... Wiem ze podczas wypalania sa obroty ok 1000. Dzisiaj przeprowadzilem dwa razy procedurę wypalania jak sie załączyła(nie przerywałem) Kompletnie nie wiem co mam zrobić... auto jest po akcji serwisowej z NOx, moze dobrze byłoby wgrac 'stary' program...albo wywalić dpf... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dee_jay Zgłoś #19 Napisano 30 Kwietnia 2017 (edytowane) Jeśli DPF się kończy ja bym nie szedł w koszty. Wchodzisz pod spód z wiertarką i wiertłem 12 lub 16 wiercisz 3 dziury od dołu w DPF, po wszystkim zaspawujesz obudowe po wiertłach i jedziesz do tunera na korekte programu później jest najlepsze zapominasz o tym co to jest DPF Jeśli DPF u Ciebie jest umieszczony tak samo jak u mnie czyli pionowo to pracy jest naprawde niewiele, nie trzeba nic wymontowywac. Nie pamiętam tylko czy w ten samej puszcze nie ma wyżej katalizatora? Robiłem to ze 4 lata temu i nie pamiętam. Tuner za program wziął chyba 300 zł. Edytowane 30 Kwietnia 2017 przez dee_jay Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mr.cin Zgłoś #20 Napisano 30 Kwietnia 2017 @dee_jay to oznacza ze kończy mi sie dpf? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach