Skocz do zawartości
arturoski

Narastajace stukanie w silniku slyszalne na wolnych obrotach - 1.8T

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem to samo w Audi 1,8 kiedyś. Wałek rozrządu i szklanki. I stukanie znikło... I rzeczywiście słychać silnik jak Diesel.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i ja mam to samo ktos zna rozwiązanie ?? :-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich .. Posiadam paska b4 i od jakiegos czasu słychac jakies stukanie w siniku na wolnych obrotach ... Wymieniłem szklanki itp .. Proszę strasznie o pomoc bo to denerwóje człowieka ,,, Z góry bardzo dziękuję :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli stuka tylko na wolnych obrotach to sprawdź ciśnienie oleju.Tak jak by pompa oleju nie dawała odpowiedniego cisnienia.Miałem kiedyś VW Jette,co prawda benzynowego ale objawy były podobne.Wymieniłem szklanki i wałek rozrządu ale to nie pomogło,dopiero wymiana pompy oleju rozwiązała problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkim mam taki taki problem poniewaz posiadam passata b4 i gdy silnik się nagrzeje to stuka mi coś..jak jest zimny to nic nie stuka ... byłem u mechanika mechanik mi powiedział ze to szklanki z popychaczami zdecydowałem sie wymienic głowice ze szklankami i jest nadal to stukanie... Coto moze byc ???? ja mysle ze pompa ale niewiem nja 100 czy cos w silniku...bardzo proszę o odpowiedz z góry dziękuję za .....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stetoskop w dłoń i szukać. BTW. szklanki = popychacze ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

czy ktoś wie ile kosztuje napinacz łańcuszka rozrzadu do adr-a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam passata b 4 i stuka mi w silniku i niewiem co to mmoże być proszę o odpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z mojego silnika podczas pracy na wolnych obrotach też dochodzą dziwne dźwięki. Mianowicie jak już się nagrzeje to słychać nie regularne i nie cykliczne burczenie które brzmi mniej więcej tak "grrry gggrrrrrry gggggry". Trudno mi opisać te dźwięki ale nie są one bardzo głośne i trwają około pół sekundy, tj. raz krócej raz dłużej. Miał ktoś u siebie podobny przypadek, bo jak na razie nie mogę go zdiagnozować i jeżdżę z tym już od dłuższego czasu a dźwięk się nie zmienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bardzo czesto przyczyną stukania w głowicy jest zużycie napinacza hydraulicznego łańcucha w głowicy (koszt używany~500zł, nowy ~1500ZŁ),ale sa przypadki i każdy radzi od sprawdzenia ciśnienia oleju. Jeżęli zbyt nikie cisnienie to napinacz może być dobry i po wymyciu miski, zmianie oleju, lub wymianie pompy olejowej wszystko wraca do normy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w 1.8T też występował problem stuków w silniku, dodatkowo gdy samochód się zagrzewał to zapalała się kontrolka oleju. Pomogła wymiana kompletu popychaczy (szklanek) oraz założenie nowej pompy olejowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podlacze sie pod temat.czyli stukanie w silniku.

 

[ame]

[/ame]

[ame]

[/ame]

 

Nie wiem czy jestem przewrazliwiony ale stuka cos .... atko jest po czyszczeniu miski i po wymianie napinacza wiec chyba to nie bedzie od tego.

Jakies sugestie?? dzieki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to zawory klepią czyli masz szklaneczki do wymiany .. póki co może zalej jakimś gęstszym olejem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie występuje ten sam dźwięk od wałków rozrządu.Przed rozebraniem myślałem,że trzeszczą łożyska ,ale przecież tam nie ma łożysk :D Wymieniłem szklanki zużyte i dźwięk dalej pozostał.Nic się nie dzieje i nie słychać tego w aucie więc widocznie tak ma być lub panewki od wałków już wytarte są :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może nie ma wystarczającej ilości oleju na górze? Widziałem przypadek, gdzie na wolnych obrotach strasznie klepało ale po dodaniu gazu było już normalnie. Winna była usyfiona przepustnica, przez którą nie przechodziło powietrze a silnik oddychał przez odme (!), z korka wlewu oleju zasysało powietrze dość intensywnie, a ciśnienie powietrza zasysanego z góry nie pozwalało olejowi dotrzeć do wałków. Po czyszczeniu wszystko ustało. To był silnik vag 1.4 benzyna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę nieco wątek.Otóż i mnie to dopadło jakiś czas temu.Na początku byłem prawie pewny że to napinacz łańcucha,z tym że wydaje mi się że jak by to był on to powinno dzwonic tym bardziej na zimnym silniku.U mnie po odpaleniu zimnego nie słychać tego,no może przez 2 sekundy,ale prawie niezauważalne.PO nagrzaniu sie silnika-nadal nic nie dzwoni.Dopiero jak wyłączę silnik,odczekam jakieś 5-10 minut i dpalę ponownie to słychać dosyć mocno dzwonienie.Przejadę z 500 metrów i dzwinienie znika.Pomyślałem też,że mogą to by popychacze hydrauliczne.Ale-wyraźnie słychać to dzwonienie z tyłu silnika przy napinaczu.Jest możliwe że jest to jakaś szklanka?Jeżeli tak,to wymieniać od razu cały kpl.czy tylko te 5 szt/cylinder?Dodam jeszcze że pompa oleju wymieniona,olej też...Z góry dzięki.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kwasinsky

Witam

 

U mnie mam natomiast problem ze stukami pojawiajacymi sie tylko okresowo- to jest jakby walenie mlotkiem, dudniacy dzwiek nie zalezy od obrotow i temp. silnika. Pojawia sie po dluzszej jezdzie po miescie- czeste hamowanie. Obsatwilem pompe vacuum (w momencie walenia kilkukrotne wcisnienice hamulca elminuje te stuki na pare sekund), ale co tam moze tak bardzo tłuc? Dzieki z gory za podpowiedzi. Silnik 1,9 AVB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcjn

Witam, miałem podobną sytuację w Audi TT 1.8T, tykanie, stukanie, od strony rozrządu, tylko na wolnych obrotach przy ciepłym silniku, po przygotowaniu tykanie na chwilę ustawało a po powrocie na wolne znów zaczynało tykać coraz szybciej. Czasami dźwięk ustawał a po chwili znów i tak non stop. Obstawiałem luźny pasek rozrządu lub napinacz łańcucha rozrządu co gorsza. Winowajcą okazał się (nie wiem nawet co to konkretnie jest) czarny elektrozawór znajdujący się z lewej strony silnika (patrząc od przodu) pod małą czarną osłoną. Po odłączeniu kostki od tego zaworu tykanie ustawało. Pozdrawiam

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

P4056204.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawa prosta.

Silnik maja problem z cisnieniem oleju.

Halasuje lancuch rozrzadu. Po zdjeciu pokrywy w glowicy dziwnie sucho. W silnikach tych stwierdza sie zuzycie walkow, szklanek, panewek.

Rada na to prosta i skuteczna - załadowac do oleju ceramizer. dowolny, byle duzo.

Po okolo 300km halasy ustaja, w glowicy robi sie znowu mokro od oleju.

Cisnienie oleju dramatycznie sie podnosi.

Motor jak nowy. Sprawdzone na wielu egzemplarzach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Shit-Tzu,z takimi radami to się może udaj na forum kowali,ogólnie wiadomo ze silniki 1.8,i 1.8T mają problemy z ciśnieniem oleju ,i nie jeden jest temat o tym na forum,na początek wypadało by sprawdzić ciśnienie oleju i jak jest małe to się wymienia pompę oleju,bądź czyści smoka i miskę i jest spokój ,co do łańcucha,to raczej napinacz nie trzyma ciśnienia,lub jest niskie i dlatego łańcuch się tłucze ,ceramizer sam też stosowałem i jakoś nie uzdrowiło cudownie silnika,tylko musiałem go wymienić bo się nie nadawał do remontu (ze względu na zastosowanie tegoż ceramizera,po którego zastosowaniu żaden zakład nie chciał szlfowac bloku jak usłyszał ze wlałem to niby cudo).

Edytowane przez marcin007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności