Skocz do zawartości
arturoski

Narastajace stukanie w silniku slyszalne na wolnych obrotach - 1.8T

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegos czasu coraz czesciej jestem w stanie slyszec stukanie w silniku. Stukanie jest najbardziej intensywne po lekkim bucie i slyszalne tylko z wewnatrz kabiny i na wolnych obrotach tak jakby, ktos siedzial pod maska i stukal mlotkiem w blok silnika w rytm nie wiem czego ale jednak regularnie... Ciekawa sprawa, ze jak stukanie zaczyna byc slyszalne to zdaje sie z czasem przyspieszac jego czestotliwosc az staje sie prawie nieslyszalne - po lekkim musnieciu gazu znow zaczyna wolno. Zastanawiam sie gdzie zaczac szukac przyczyny. Wkrotce wymiana rozrzadu wraz z pompa wody itd. Ostatnio sprawdzilem (od gory) napiecie paska rozrzadu i nie ma jakiegos tam luzu. Czy pompa oleju moglaby powodowac cos takiego? Dlaczego czestotliwosc tych stukow narasta na wolnych obrotach bez dodawania gazu? Oczywiscie vag bledow nie pokazuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam , ja tez spotkalem sie z podobnym problemem tylko to stukanie bylo bardzo glosne, kilka garazy angielskich diagnozoalo te stuki i opisywali przerozne historei zwiazane z silnikiem , jak by moj kolega ich sluchal to by doszlo do wymiany silnika w najgorszym przypadku (fachowcy angielscy). Sam sie wziolem za to zeby te stukanie usunac. okazalo sie nie dokrecone kolko pasowe w pompie wspomagania, sa tam trzy srubki i one wlasnie byly luzne co powodowalo stukanie najbardziej slyszalne na biedu jalowym. To tylko przypadek z jakim ja sie spotkalem, lecz nie koniecznie muis wystepowac on u ciebie ale warto sprawdzic, pozdrawiam !!! ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cudów nie będzie... u mnie jak coś stuka, to okazuje się, że jest to element przeze mnie modyfikowany, więc albo krzywo poprowadzona wiązka ociera się o grodź (niesie jak cholera), albo mocowanie przetwornicy, albo niedokręcona płyta pod silnikiem... jeśli to w silniku coś stuka, to i tak pewnie już jest za późno. Pozostaje rozkręcić radio i się nie przejmować ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marek ja bedę raczej dobrej myśli ;> Sprawdzę te koło pasowe...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

witam! jesli odgłos dochodzi z bloku/głowicy i zalezy od obrotów silnika to najpewniej panewka podłozona na wał bez owalizacji albo sworzeń tłoka (tylko to byłoby słyszalne lepiej po otwarciu maski). w tym pierwszym przypaku barwa stuku powinna sie zmieniac w zaleznosci od tempertury oleju. taki pierwszy pomysl, natomiast precyzyjnie bez osłuchu i sprawdzenia, trudno powiedziec.

Edytowane przez uki145

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie te stuki wydają się nie mieć nic wspólnego z obrotami - tzn na wolnych obrotach czestotliwosc tych stukow się zwiększa bez dodawania gazu...

 

PS Może warto dodać, że owe stukanie imo nie wpływa na osiągi auta...

 

EDIT:

 

Dziś zauważyłem coś dziwnego - powiedzmy, że auto jest już rozgrzane - chodzi na wolnych obrotach i "pacne" nogą gaz to obroty sie odbijają jak piłka .... tzn nie wracają po prostu do wolnych obrotów tylko tak skacząco wracają.... Można to jakoś powiązać ze stukaniem? Czy znaczy to, że rozrząd nie jest dobrze napięty? Czy do wymiany może być napinacz łancucha? (słychać go troche)

 

 

EDIT:

Dzisiaj się wsłuchałem i to stukanie, o które mi się rozchodzi idzie w rytm tego zaworu (carbon canister selenoid valve??)

 

Sam zawór cyka normalnie ale w ten sam rytm coś tam sobie stukpuk robi. Ktoś ma jakieś pomysły?

W ogóle po co jest ten zawór?

Edytowane przez arturoski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Przemeks

Witam! Odnowie stary wątek. Otóż w moim 1.8 20V stuka coś na wolnych obrotach, tak jakby to zawory były. Jest to metaliczny dźwięk. Jest to dosyć uciążliwe, bo chodzi prawie jak diesel :eek: na tych wolnych obrotach.

Passat ma przejechane 225tys. (100% przebieg org.) i zalany jest olejem 0W40. Teraz pytanie, jest takie czy nie powinienem wlać mu gęstszego oleju, powiedzmy 5W40 i czy wtedy ustanie to stukanie?

Wydaje mi się że najprościej by było z tym olejem sprawdzić, bo nie mam natchnienia do rozbierania góry silnika :cool:

Ma ktoś jakiś pomysł od czego by tu zacząć?:confused: i ewentualnie co może być przyczyną tego stukania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

EDIT:

Dzisiaj się wsłuchałem i to stukanie, o które mi się rozchodzi idzie w rytm tego zaworu (carbon canister selenoid valve??)

 

Sam zawór cyka normalnie ale w ten sam rytm coś tam sobie stukpuk robi. Ktoś ma jakieś pomysły?

W ogóle po co jest ten zawór?

 

Jest to zawór elektromagnetyczny zbiornika z węglem aktywnym, który wchodzi w skład odpowietrzania zbiornika paliwa; opary są gromadzone w filtrzei potem podczas pracy silnika odprowadzane z filtra i spalane.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Przemeks

W takim razie powiedz mi gdzie on jest umieszczony? jeżeli mowa o tym zaworku przy filtrze powietrza z napisem "sagem" to owszem on głośno sobie cyka, ale owe stukanie o którym mówię wydobywa się z pod pokrywy zaworów. Orientujesz się czy w silniku APT jest ten hydrauliczny napinacz łańcucha? i co to za łańcuch skoro APT ma rozrząd na pasek...

 

---------- Post added at 17:14 ---------- Previous post was at 16:13 ----------

 

Wiem już o co chodzi z tym łancuchem... pasek paskiem a łańcuch łańcuchem..w miarę poznawania mój Passat bardziej mi przypomina rower niż samochód (i to w dodatku bardzo awaryjny rower:()

Czy hydrauliczne napinacze łańcucha rozrządu różnią się od siebie w przypadku silników APT ADR itd? czy są takie same?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest to zawór elektromagnetyczny zbiornika z węglem aktywnym, który wchodzi w skład odpowietrzania zbiornika paliwa; opary są gromadzone w filtrzei potem podczas pracy silnika odprowadzane z filtra i spalane.

 

Co więc mogłoby powodować słyszalne w kabinie stuki w ten rytm? Ten mały zaworek tylko cyka a nie nawala młotkiem pod maską...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajomy wymienił pompowtryskiwacz a okazało się, że to ta łączka elastyczna kolektora wpadała w rezonans.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
łączka elastyczna kolektora

 

Nie wiem o jaki element się rozchodzi... ?

 

Dzisiaj założyłem kawałek gąbki/uszczelki pomiędzy ten przewód wychodzący z tego cykacza a przegrodę...zobaczymy jak będzie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie chodzi o ten element bo te stukanie nie występuje ciągle - tylko wtedy gdy Cykacz zaczyna odwalać swoją robotę..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość goral100

Witam! Odnowie wątek. Czy ktoś rozwiązał ten problem ze stukami? U mnie Passat pracuje jak diesel i wszyscy za mną się oglądają. Odgłos dochodzi spod kolektora ssącego najbardziej słyszalny na postoju. Po odpaleniu zimnego auta pracuje cicho ale po minucie wszystko się zaczyna. Co to może być ? Na pewno nie są to zawory.

Edytowane przez goral100

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie dzwiek slychac tylko w kabinie przy zamknietych drzwiach i na pewno jest zwiazany z EVAP... na zewnatrz nic nie slychac. Jesli to stukanie jest regularne i nasila sie wraz ze wzrostem obrotow to moze to byc stuk spowodowany luzem na korabch - tak jak to napisal uki145 powyzej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość goral100

Dźwięk nie jest raczej zależny od obrotów. Podczas normalnej jazdy tego nie słyszę ale jak stanę wtedy wali jak szalone jak będę miał czas to nagram ten dźwięk i dziś wrzucę. Ale czemu po odpaleniu odrazu nie stuka?

 

Oto nagranie

 

Pod koniec wyraźnie słychać ten dźwięk

 

Postaram się dokładniej opisać ten dźwięk. Są to metaliczne stuki trochę nie regularne zaczyna się jak silnik łapie temperaturę, podczas pracy na biegu jałowym same się nasilają i nie raz milkną całkowicie by znowu zacząć grac. Byłem dziś u 3 mechaników i żaden z nich nie mógł powiedzieć, co to jest. Silnik nie stracił mocy. Może to jakiś osprzęt silnika wydaje taki dźwięk? Może ktoś przesłać jakiś przekrój silnika i elementów znajdujących się pod kolektorem ssącym?

Edytowane przez goral100

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alternator ? tak mi sugerował znajomy ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość WIKTORKA2000

Witam wszystkich.U mnie w pasku występuje coś całkiem podobnego-otóż przy odpaleniu na zimnym silniku nie jest tak żle ale gdy silnik się nagrzeje -makabra,stukot ze hej.To samo się dzieje podczas jazdy przy lekkim dodaniu gazu -występuje stukot który w miarę dodawania gazu ustępuje.bylem u mechanika ,który stwierdził,że do wymiany jest łańcuszek rozrządu-wymieniłem,lecz to nie pomogło.Wtedy stwierdził że to napinacz hydrauliczny łańcuszka rozrządu.chciałem wymienić,lecz się wstrzymałem gdy podano cenę za ów część-1500 zł.Pytanie-czy to napewno ten napinacz ,czy szukać innej przyczyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość nomc

Witam.

Chciałbym odświeżyć temat i zapytać sie czy ktos znalazl rozwiazanie tego problemu poniewaz zauwazylem to samo w swoim aucie :/.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności