pszemek Zgłoś #21 Napisano 5 Marca 2010 (edytowane) koledzy co powiecie na miernik tego typu: http://allegro.pl/item940295552_mier...gl1_fe_vw.htmlnie musi być ten konkretny, ale jest tego trochę na all w cenie ok 150 zł. Bawi się ktoś czymś podobnym??? Ja mam taki sam miernik. Jedyna jego wada to to, że nie zmierzy lakieru na aluminiowych blachach. Poza tym działa bardzo dobrze. Spokojnie da się zmierzyć czy auto ma oryginalny lakier, czy było malowane albo szpachlowane. P.S. Dzięki temu miernikowi okazało się że 70% BMW E39 w kraju jest po lakierze to tu to tam Naprawdę bezwypadkowej szukałem 2 miesiące. Edytowane 5 Marca 2010 przez pszemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mazbasi Zgłoś #22 Napisano 21 Kwietnia 2010 Witam, czy ktos posiada taki miernik? http://allegro.pl/item999071025_samochodowy_miernik_tester_grubosci_lakieru_fvat.html Wydaje sie wygodniejszy niz te z sonda na kablu. Co myslicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Kasia Zgłoś #23 Napisano 9 Lutego 2011 Witam! Zbieram badania do pracy mgr na temat mierników, bardzo bym była wdzięczna za poświęcenie kilku minut waszego cennego czasu. Z góry dziękuję. link:http://www.ankietka.pl/ankieta/54232/mierniki-grubosci-lakieru.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jopasek Zgłoś #24 Napisano 23 Lutego 2011 Odgrzeje kotleta. Zakupiłem więc sobie miernik AUTO-LAK-TEST Bit 3003 od użytkownika automagpoland zobaczymy jak się będzie spisywał! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rzeczoznawca Zgłoś #25 Napisano 18 Maja 2011 Ja miałem już sporo do czynienia z miernikami lakieru. Miernika używam kilka razy dziennie z uwagi na to że jestem rzeczoznawcą samochodowym. Korzystałem z różnych mierników nawet po kilka tysięcy złotych. W moim przypadku pomiary muszą być precyzyjne. Ja i moi koledzy z Instytutu Techniki Motoryzacyjnej we Wałbrzychu używamy miernika CM801FN. Pracujemy na tych miernikach już ponad 2 lata i jeszcze żaden nas nie zawiódł. Cenimy ich za dokładność pomiarów,bezawaryjność oraz poręczność.Dużą zaletą jest pomiar do 2000um. Z mojej strony polecam to urządzenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #26 Napisano 18 Maja 2011 Ja i moi koledzy z Instytutu Techniki Motoryzacyjnej we Wałbrzychu używamy miernika CM801FN. Do profesjonalnego użytku ale jak ktoś chce na własne potrzeby to 800 PLN, to troszkę duży wydatek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dufi Zgłoś #27 Napisano 18 Maja 2011 Ja kupiłem http://allegro.pl/miernik-tester-at500-at-500-grubosci-lakieru-krak-i1602608079.html takie cudo. I moim zdaniem do własniego sprawdzenia całkowicie wystarczy. Żaden szał ale da sie sprawdzić czy nie chcemy kupić figurki ze szpachlu a producent twierdzi nawet, że mozna nim ocenić czy auto było 2x lakierowane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy_23 Zgłoś #28 Napisano 20 Maja 2011 Ja nie dawno kupiłem taki http://allegro.pl/miernik-grubosci-lakieru-gl6s-sonda-al-fe-zn-bat-i1613070972.html Na kabelku jest bardziej wygodniejszy(trzeba całą sondę dokładnie przyłożyć do lakieru co na kabelku jest prostsze), i działa bardzo dobrze jak na prywatny użytek. Wykrywa bez problemu druga warstwę lakieru. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #29 Napisano 21 Maja 2011 Jak kupiłem http://allegro.pl/miernik-tester-czujnik-grubosci-lakieru-rroducent-i1603745448.html Przy okazji dowiedziałem się, że moje clio miało lakierowany tylny błotnik. Przyrząd bardzo prosty, ale wystarczający do sprawdzenia grubości lakieru. Zaletą urządzenia jest to, że pomiar jest powtarzalny. Jak miałbym kupić powtórnie to też bym go kupił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #30 Napisano 26 Maja 2011 Ja jak szykam i jeżdże z kumplami za autkami to nigdy nie mam przyrządu do mierzenia lakieru , malowane autko zawsze pozna , nie ma szans by sie nie poznało.Ale jest 1 lakiernik co tak pomaluje że nikt nie pozna , Pozna tylko przyżąd do grubości lakieru. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BartekP Zgłoś #31 Napisano 26 Maja 2011 Ale jest 1 lakiernik co tak pomaluje że nikt nie pozna to chyba robot w fabryce tak maluje do wyszukania szpachli wystarczy na pewno miernik w "długopisie" bo wiadomo czy się wtedy prędko oddalać od auta. Do głębszej analizy korzystam z MGR-10+S i wtedy wiadomo czy było grubo malowane czy nie a do 200 pln jest kilka modeli. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pat_333 Zgłoś #32 Napisano 26 Maja 2011 Ja jak szykam i jeżdże z kumplami za autkami to nigdy nie mam przyrządu do mierzenia lakieru , malowane autko zawsze pozna , nie ma szans by sie nie poznało. Ale jest 1 lakiernik co tak pomaluje że nikt nie pozna na drugi raz zastanów się co piszesz, pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grgr Zgłoś #33 Napisano 28 Lipca 2011 Ja zakupiłem teraz GL-1 FE, ale mam z nim problem. Na płytce do kalibracji pokazuje różne wyniki (a przez brak lakieru powinien pokazywać identyczny, ewentualnie z niewielkimi różnicami). Miał ktoś podobny problem? Bo z takimi różnicami rzędu 70 um na wiele mi sie nie przyda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MarcusXL Zgłoś #34 Napisano 29 Października 2013 Przepraszam za wykopaliska, ale nie mogę utworzyć swojego tematu, który porusza właśnie ten sam problem.. Jaki miernik lakieru obecnie wybrać. W internecie są już setki różnych, magnezowe, cyfrowe, z sondą bez sondy. Z tego co kojarzę są dwie polskie firmy które trudnią się sprzedażą i produkcją mierników do lakieru : Prodig Tech i Bluetechnology. Macie jakieś doświadczenia z nimi? Które lepiej się spisują ? Na razie idę w kierunku ProdigTecha, ponieważ widziałem wiele dobrych opinii zwłaszcza o tym modelu , ale może Wy mi jeszcze naświetlicie bardziej sprawę. Wszystko rozbija się o to, żebym nie wybrał jakiegoś padła zamiast porządnego Passka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hahorek Zgłoś #35 Napisano 29 Października 2013 Marcus to dobry wybór kiedyś taki miałem. Podstawą dobrego pomiaru oprócz parametrów i specyfikacji jest równe przyleganie do mierzonej powierzchnii Ktoś by powiedział http://allegro.pl/miernik-tester-czujnik-grubosci-lakieru-asta-stal-i3645222175.html ten jest super owszem, ale ten zaproponowany przez Ciebie tańszy i praktyczniejszy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lizaela Zgłoś #36 Napisano 30 Października 2013 Ja sama miałam ostatnio na tapecie temat zakupu miernika lakieru, więc dorzucę swoje 3 grosze. Kupowałam trocę w ciemno, gdyż do końca nie znam się na tych wszystkich parametrach - wzięłam taki z kablem, którego cena była całkiem znośna. Tak dokładnie to mam ten model: http://www.tester-grubosci-lakieru.pl/miernik-grubosci-lakieru-gl-6s-gl-6hs-sonda-umieszczona-na-przewodzie Byłam już z nim na oględzinach i to zupełnie inna bajka niż wcześniej gdy jeszcze go nie miałam. Ba, sprzedający gdy zobaczył że wyciągam miernik to od razu zmienił śpiewkę - wcześniej był tylko bezwypadkowy, po ujrzeniu miernika stał się bezwypadkowy, ale "z drobnymi obcierkami, bo parkowany na osiedlu i pani sama wie jak to jest" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MarcusXL Zgłoś #37 Napisano 30 Października 2013 Okej, dzięki za pomoc - w takim razie wybiorę coś z polecanego Prodig Techa. Oferta mierników nie jest mała, ale teraz to już pójdzie gładko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dieselinside Zgłoś #38 Napisano 30 Października 2013 (edytowane) Ja już od jakiegoś czasu używam miernika w wersji mini, a dokładnie Gl-mini polskiej produkcji. http://www.mierniklakieru.pl/miernik-gl-mini Kupiłem go na początku roku, przed zakupem mojego paska. Międzyczasie kilku moich kumpli, którzy szukali fury również z niego korzystali i byli naprawdę zadowoleni. Bardzo małe wymiary oraz plus za wyświetlanie na czerwono wyników pomiarów, co jest bardzo pomocne jeśli zrobi się już ciemno. Można nawet wtedy klikać po aucie i sprawdzać blachę. W sumie to już chyba ze 20 aut sprawdzonych tym miernikiem. Znajomy, który ma komis samochodowy używa miernika GL-1 Fe. Jak dotąd, z tego co wiem również nie miał z nim problemów. Kiedyś sam od niego kilka razy pożyczałem. Edytowane 30 Października 2013 przez dieselinside Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
postmortem Zgłoś #39 Napisano 2 Listopada 2013 Ja mam MGR 10 - mierzy tylko lakier na stali. Kupiłem, bo to był chyba najtańszy polski cyfrowy miernik. Miałem go kupić i po zakupie auta sprzedać, ale zmieniłem zdanie "Kupił" mi dwa auta, a jeszcze kilka dla znajomych Co ciekawe: kupujący moje poprzednie auto był w ASO na przeglądzie przedsprzedażowym. Oni mieli chyba MGR10 S AL (mierzy Fe i Al, obudowa bardzo podobna, ale sonda wyniesiona - bardzo wygodne rozwiązanie) i różnica w pomiarach wynosiła ok.30-40um! Na Passacie, który miał oryginalny lakier na każdym elemencie, mój pokazywał 120-130um, a ten ASO 80-90um. Później z ciekawości testowałem swój na lodówce INOX, bo nie miałem pod ręką blachy bez lakieru Jak przyłożyłem bezpośrednio, to wskazywał 0, jak podkładałem kartki papieru, grubość rosła proporcjonalnie do ilości kartek. Ciekawe, który miernik wskazywał poprawne wyniki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #40 Napisano 3 Listopada 2013 Najlepszy tester do lakieru to swój własny czyli oczy i intuicja.Jak ktoś się zna to od razu pozna. Osobiście znam tylko jednego lakiernika co jak pomaluje to nie ma przyrządu by poznał po nim , gość tak maluję że szok--PERFECT. Widziałem nie raz robotę po nim to nie poznałem że element malowany , a patrzyłem pod każdym kontem.Nawet kolega wzioł miernik , przebadał element i grybość lakieru nie przekroczyła tyle co fabryka maluje czyli.....0,95mq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach