Skocz do zawartości
Sylvek1986

duże spalanie, pomiary i dane z vaga

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po zakupie auta i wymianie rozrządu zauważyłem trochę wolniejsze zbieranie się auta. Zrobiłem trzy screeny:

[ATTACH=CONFIG]67956[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]67957[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]67958[/ATTACH]

Pompki w miarę?

Spalanie jest trochę wyższe, ale to będzie wina termostatu (temp max 74'C) - czytałem na forum i kupię Wahlera.

Po przeczytaniu tego tematu zdecyduję się przestawić na -1,7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zdecyduję się przestawić na -1,7
Ustaw tak, aby spalanie bylo akceptowalne dla ciebie wzgledem osiagow.

0.0 nie zasze daje najlepsze efekty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ustaw tak, aby spalanie bylo akceptowalne dla ciebie wzgledem osiagow.

0.0 nie zasze daje najlepsze efekty.

Tak też ustawię. A jak oceniasz stan pompek? Jeśli się da to określić z screena z auta na postoju. Ale napewno zmienię ustawienia :)

dzieki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak oceniasz stan pompek
Nie jestem zadnym specjalista, ale wartosci mam podobne i wg mnie jest OK.

Teoretyczny przebieg ok 190kkm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest 230tkm, raczej prawdziwe (choć to pojęcie względne). Pokombunuje z mechanikiem na ustawieniami.

dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wczoraj zmieniałem kat synchronizacji wałka rozrządu bo mialem idealnie na 0,0 a przestawiłem na 2,2-2,8 ponieważ miałem duże spalanie na postoju teraz vag pokazuje 0,4l/h a wczesniej 0,8l/h a zmieniając na minus czyli na -2,0 to spalanie 1,2l/h a jak dowalilem gazu to po zejsciu z obrotów zaczął tak troche telepać. Jeszcze nie jeżdziłem w trasie ale jak pojade gdzies to dam znac czy spalanie zmalało, ogólnie ladniej pracuje wczesniej miał jakby kamienie tam przepychał a teraz tak delikatniej cyka, no i najważniejsze wtryski pokazują teraz wartości nie przekraczające jedynki a wczesniej pokazywały nawet do 1,5 korekta była. Tylko że dalej nie przyspiesza tak jak powinien.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jachok, auto będzie mniej paliło kosztem gorszego przyśpieszenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale mi przed przestawieniem tez slabo przyspieszal ale to juz wczesniej pisałem, wiecie moze czy jak pompa vacum siada czy puszcza to slabiej pali i wiecej bedzie palil

Edytowane przez jachok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przydałby się komplet logów. Sprawdzić należałoby również czujnik temperatury cieczy chłodzącej - co mówi na zimnym i na ciepłym - czujnik temp. paliwa i masę innych rzeczy - jak np. wadliwy wałek rozrządu w 1,9 tdi PD.

Wszystko zależy, czy więcej znaczy na prawdę dużo? :-)

Temat rzeka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie przewertowałem juz duzo tematów i juz nie wiem co dalej, prosze o pomoc.

 

Pół roku temu zmieniłem czujnik temp. cieczy chłodzącej(oryginal aso), i od tamtego czasu moze troche wczesniej słabiej mi przyspiesza ale że moc osłabla tak powoli to myslalem ze sie przyzwyczailem juz do tego przyspieszenia(zaczął gorzej palić jak dluzej postal zimny, swiece zmienilemm, nie zauwazylem roznicy). ostatnio zmieniałem rozrzad i wachacze i przejechal sie moj znajomy moja furka i mowi ze cos go dusi pewnie przeplywka( po zmianie wzroslo spalanie na postoju i podczas jazdy). no to do goscia co robil rozrzad i on mowi ze 90% przeplywka, podmienilem z pasata takiego samogo i tak samo, ktos na forum mi napisal ze ten czujnik na rurze od turbo podmienic, wiec tak zrobilem, i tez tak samo. Pojechałem do innego gościa on ze mna sie przejechał po miescie mowi ze turbo dobrze daje na maksa a przeplywka tez daje dobrze, wtryski mówi ze w normie jeden kolo 1,5 pokazuje, reszta 0,3 0,6 cos kolo tego, kat synchronizacja walka 0,0 czasami 0,5 a to przed katem co ma sie miescic od3 do 8 jest 5,6 lub 6. I on mowi ze nic tu nie widzi ale zeby mu zostawic to moze dojdzie co jest nie tak ale ja nie zostawilem. Potem wyczyscilem EGR bo zaje... byl patrzylem ze otwiera jak podsysalem ale nie wiem jak w vagu sprawdzic czy nie jest caly czas otwarty. Efekt żaden. Pojechałęm do kolejnego speca i on mowi ze dziwnie on pracuje na wolnych obrotach twardo i spaliny smierdza ale nie kopci na czarno i bledów też nie ma, on mowi ze moze wtryski padaj, wiec moze ktos wie jak sprawdzic konkretnie wtryski czy sa dobre albo jakies pomysly co to moze byc

 

 

cze ponownie to pisałęm wczesniej, u kolegi siadla pompa vacum bo jak przyspieszal to mu szarpalo ale najpierw podmienili wtryski i to nie bylo to a po pompie jest oki, u mnie nie szarpie

Edytowane przez jachok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam kolejnego paska od miesiaca 1,9 tdi 130km, komp pokazuje spalanie na miescie 11 litrów, czy to normalne skrzynia manual 6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Posiadam taki sam motor jak Ty. Dziś rano przy -2'C na dworze, wracałem z pracy (tak z pracy :/ ) Odcinek 7km, udało mi się pokonać bez ani jednego czerwonego światła. Wskazówka temp silnika doszła do 90'C, a spalanie wyszło 7,3l. Gdy złapią mnie któreś, spalanie w/g kompa wychodzi 8l.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Pytanko, czy regulacja ( tego koła ) ma zastosowanie w AVB 2001r?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytanko, czy regulacja ( tego koła ) ma zastosowanie w AVB 2001r?
Tylko w silnikach PD.

Wiec tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy ten kat ustawia sie tez w B6 BKP? Ja mam u siebie 2.2-2.8 spalanie postojowe 0.4(bez niczego) a na trasie to roznie. Jest sens aby przestawiac o ile to jest wogole mozliwe w B6 i czy robi sie tak samo jak w B5. Dzieki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a czy ten kat ustawia sie tez w B6 BKP? Ja mam u siebie 2.2-2.8

 

Tak tez :rumieniec masz silnik PD

Vag podaje prawidłowy u dla tego silnika -6 do +6 stopnia

Przestawia sie tak samo jak w silnikach PD w B5 , kołem na wałku rozrządu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam postojowe spalanie 0.4 to nie wiem czy jest sens ruszania tego. Czy (mam mula) na 1ce i 2ce tak do 2500obr potem szarpniecie i idzie ok moze byc spowodowane zla synchronizacja?

DZieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podepne swoj przypdek,mianowic duze spalanie, przy 100km/h trasa 7.5l, 120km/h trasa 8.5 l

silnik 131km 2003r tiptronic,dodam ze wymienilem przeplywke na nowa,termostat takze,

spalanie chwilowe na jalowym 0.8 wg polskiego vaga 0,6 ( ma to jakies znaczenie ta roznica)?

dodam takze ze jak temp wskoczy na 90stopni to program pokazuje 73 i jak silnik dalej pracuje

to idzie w gore ale na zegarach caly czas stoi na 90stopni i tak powoli sie zrowna,mysle ze to nie jest normalne

moze ktos podpowie jeszcze jak sprawdzic synchronizacje walka za pomoca polskiego vaga?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podepne swoj przypdek,mianowic duze spalanie, przy 100km/h trasa 7.5l, 120km/h trasa 8.5 l

silnik 131km 2003r tiptronic,dodam ze wymienilem przeplywke na nowa,termostat takze,

spalanie chwilowe na jalowym 0.8 wg polskiego vaga 0,6 ( ma to jakies znaczenie ta roznica)?

dodam takze ze jak temp wskoczy na 90stopni to program pokazuje 73 i jak silnik dalej pracuje

to idzie w gore ale na zegarach caly czas stoi na 90stopni i tak powoli sie zrowna,mysle ze to nie jest normalne

moze ktos podpowie jeszcze jak sprawdzic synchronizacje walka za pomoca polskiego vaga?

Spalanie na Vagu i na kompie tez mi sie roznilo. Na jalowym bylo to o 0.1-0.2l mniej na VAGu. Podczas jazdy VAG tez ciut mniej pokazywal.
dodam takze ze jak temp wskoczy na 90stopni to program pokazuje 73 i jak silnik dalej pracuje

to idzie w gore ale na zegarach caly czas stoi na 90stopni i tak powoli sie zrowna

Prawidlowe dzialanie. Po prostu tak w autach gr. VAG to dziala (moim zdaniem beznadziejny patent).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam passata b5 fl 1.9tdi 130km z 2004 roku. Z danych z internetu i z rozmów z ludzmi samochod ten powinien palic ok7-9 litrów. Dodam ze automatyczna skrzynia biegów. Niestety martwi mnie spalanie ponieważ wynosi 11-12 litrów w mieście... Mógłby ktoś poradzić co może byc przyczyną takiego spalania ? wymieniłem zawór EGR bo tylko to wyskoczylo na komputerze ze jest do roboty... czy przyczyną moze byc rozrząd albo przepływomierz albo cokolwiek innego ? prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności