przemyslawch Zgłoś #201 Napisano 25 Stycznia 2013 jak zwał, tak zwał bo to zła mechatronika była Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luzak22 Zgłoś #202 Napisano 27 Stycznia 2013 WITAM MAMA PASKA DSG 2006 140 KONI I PRZEZ 3 MIESIACE STAL NIEUZYWANY I TERAZ PO PRZERWIE MAM PROBLEM Z PRZEZUCANIEM Z 2 NA JEDYNKE JEST SILNE UDEZENIE JAK BY KTOS MNIE W TYLEK UDEZYL 2 SAMOCHODEM CZY MOZNA ktos wie o co chodzi ??? lub mial ten sam problem i naprawil go i jak POZDRAWIAM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek34 Zgłoś #203 Napisano 27 Stycznia 2013 WITAMMAMA PASKA DSG 2006 140 KONI I PRZEZ 3 MIESIACE STAL NIEUZYWANY I TERAZ PO PRZERWIE MAM PROBLEM Z PRZEZUCANIEM Z 2 NA JEDYNKE JEST SILNE UDEZENIE JAK BY KTOS MNIE W TYLEK UDEZYL 2 SAMOCHODEM CZY MOZNA ktos wie o co chodzi ??? lub mial ten sam problem i naprawil go i jak POZDRAWIAM Dżizus chrajst czy ktoś w ogóle dojeździł na tym dsg 100.000 km to ja nie wiem Ja oczywiście też w klubie DSG, niemrawo mi się zapina wsteczny ale na razie się przyzwyczailem - po prostu czekam chwilkę po wrzuceniu R i dopiero ruszam i jest 100% ok. Ciekawe na jak długo. Na mechatronikę to nie wygląda bo nie sypie żadnymi błędami. Najgorsze jest to Panowie że tak naprawdę zostaje nam zakup używanych skrzyni a jest to zakup jajka z niespodzianką. pozdrawiam, Maciek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #204 Napisano 27 Stycznia 2013 Ja mam najechane 230000 km i dsg działa jak należy. Jak to mówią - cza umić jeździć automatem :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luzak22 Zgłoś #205 Napisano 27 Stycznia 2013 u mnie tez bylo ok dopuki nie postal, zakupilem nowy olej bo nikt nigdy nie wymienial w skrzyni , wtryski rok temu wymienili wszytkie w vw na gwarancji mam ze 200 tys mil najechane i milem ze 2 sztuki wsczesniej tez 2.0l spotr tylko 6 niegow manual , mysle ze trzeba przezucic sie na 1.9 lub wskoczyc na audi tam jest bosh i nie ma takich problemow jak wtryski , kednym slowem zenada pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #206 Napisano 28 Stycznia 2013 zmień auto zmień, przecież 300000km i 7 lat, to świeżutkie autko i nic nie ma prawa się stać. Audi lub vw 1.9 będziesz jeździł 30lat bezawaryjnie, tylko pamiętaj tankować! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #207 Napisano 28 Stycznia 2013 zakupilem nowy olej bo nikt nigdy nie wymienial w skrzyni I Ty się dziwisz że, skrzynia siadła, jak olej nie był nigdy wymieniany :sciana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemyslawch Zgłoś #208 Napisano 28 Stycznia 2013 (edytowane) WITAMMAMA PASKA DSG 2006 140 KONI I PRZEZ 3 MIESIACE STAL NIEUZYWANY I TERAZ PO PRZERWIE MAM PROBLEM Z PRZEZUCANIEM Z 2 NA JEDYNKE JEST SILNE UDEZENIE JAK BY KTOS MNIE W TYLEK UDEZYL 2 SAMOCHODEM CZY MOZNA ktos wie o co chodzi ??? lub mial ten sam problem i naprawil go i jak POZDRAWIAM Pierwsze co przychodzi do głowy to mechatronika - w wariancie optymistycznym może być jeden z elektrozaworów do wymiany (ciężko dostępna część, ale jak dobrze się poszuka to da się znaleźć), w wariancie pesymistycznym do wymiany cały sterownik, ostatecznie remont skrzyni. Ewentualnie może koło dwumasowe daje znać o sobie... Wymiana oleju raczej na niewiele pomoże - tylko chwilowa proteza przy takich objawach. Najpierw pod komputer, potem do speca na testy ciśnieniowe. U mnie w Tiptroniku były identyczne objawy - skończyło się wymianą sterownika, sprzęgła hydrokinetycznego i remontem całej skrzyni... Edytowane 28 Stycznia 2013 przez przemyslawch Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek34 Zgłoś #209 Napisano 28 Stycznia 2013 Ja mam najechane 230000 km i dsg działa jak należy.Jak to mówią - cza umić jeździć automatem :-) Napisz od razu że tym od BXE rozwalają się silniki bo źle biegu wrzucają, a wadliwe wtryski padają bo niemoty źle gazem operują :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebastianstepi Zgłoś #210 Napisano 28 Stycznia 2013 Witam. Mam B6 2.0 TDI-PD 170KM i DSG. Dwumasa wymieniona ostatnio po 180tys. Skrzynia sprawuje się bardzo ładnie. Nie szarpie, nie skacze po biegach. Żadnych problemów. Co do wymiany oleju w DSG, to serwis w Szczecinie twierdzi że wymiana powinna nastąpić po 60tyś. km, natomiast w książce H.R.Etzold'a "VW PASSAT" podano wartość 40tyś. km. Sprawa dyskusyjna, choćby z powodu kosztów - serwis to ok 1100zł., samodzielna wymiana ok 600zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
salexy Zgłoś #211 Napisano 30 Stycznia 2013 Ja czekam na decyzję ws. wymiany skrzyni . Auto 10kkm przebiegu 1.8 TSI DSG-7 i 3 razy usterka już zgłaszana (od 2kkm przebiegu). Szarpnięcia przy niskich prędkościach, zgrzyty przy wyższych Masakra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #212 Napisano 31 Stycznia 2013 Aż sprawdziłem w książce. U mnie olej w skrzyni wymieniany był przy 65kkm, za to mechatronika przy 13kkm . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kaloteck Zgłoś #213 Napisano 17 Lutego 2013 (edytowane) Z ostatniego poradnika Auto Swiata : Częstotliwość występowania awarii zależy od typu skrzyni : DSG 7 - mechatronika pracuje we własnym oleju i rzadziej ulega awarii DSG 6 - mechatronika pracuje w tym samym oleju co sprzęgła, a to oznacza, że produkty ścierania trafiają również do mechatroniki, która pod wpływem zanieczyszczonego oleju łatwo się psuje Edytowane 17 Lutego 2013 przez Kaloteck Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #214 Napisano 17 Lutego 2013 Z ostatniego poradnika Auto Swiata : buahahahahhahahahaha, przepraszam ale nie mogłem się powstrzymać prędzej za wyrocznie wziąłbym fakt lub super ekspres niż AŚ dawno takich bzdur nie czytałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
05bubu Zgłoś #215 Napisano 3 Marca 2013 105k 2.0tdi cr dsg 4motion, zero problemu brak szarpniec, ale kiedyś zona miała a3 2.0tfsi z dsg i przy 80k pojawiły sie szarpniecia, wymienilismy olej i problem ustal. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebastianstepi Zgłoś #216 Napisano 4 Marca 2013 U mnie niedawno pojawił się drobny problem. Pojawia się gdy samochód odstoi całą noc na mrozie - po uruchomieniu silnika włączam wsteczny i samochód zaczyna się zachowywać tak, jakby sprzęgło lekko chwytało i odpuszczło, buja się. Nie pomaga wciskanie pedału gazu. Obroty się nie zmieniają i nie ma żadnej reakcji. Samochód stoi w miejscu. Muszę włączyć "D", ruszyć lekko do przodu i spowrotem włączyć wsteczny. Problem pojawia się wyłącznie po długim postoju na mrozie. Zastanawiałem się czy po wymianie oleju problem może ustąpić, czy może jest to problem ze sprzęgłem. Jeśli ktoś spotkał się z takim problemem i udało mu się go usunąć, to proszę pisać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
05bubu Zgłoś #217 Napisano 4 Marca 2013 Wymien szybko olej bo jest pewnie za gesty, jesteś pewny co do przebiegu samochodu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebastianstepi Zgłoś #218 Napisano 24 Marca 2013 Włąśnie wróciłem z serwisu gdzie usunięto problem z bujaniem się na wstecznym i brakiem reakcji na naciśnięcie gazu zaraz po odpaleniu na zimno. Okazało się że to błąd w oprogramowaniu sterownika, który był dość często zgłaszany w pewnej partii produkcyjnej. Załadowano mi nowe oprogramowanie, bez dodatkowych opłat. W tej chwili samochód reaguje prawidłowo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek34 Zgłoś #219 Napisano 25 Marca 2013 Włąśnie wróciłem z serwisu gdzie usunięto problem z bujaniem się na wstecznym i brakiem reakcji na naciśnięcie gazu zaraz po odpaleniu na zimno. Okazało się że to błąd w oprogramowaniu sterownika, który był dość często zgłaszany w pewnej partii produkcyjnej. Załadowano mi nowe oprogramowanie, bez dodatkowych opłat.W tej chwili samochód reaguje prawidłowo. To teraz pozamiatałeś, bo na tym forum jest kilka osób które przy identycznych objawach - bujanie na r - dokonały pełnej wymiany skrzyni na nową w cenie ok 4-5 tyś zl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebastianstepi Zgłoś #220 Napisano 26 Marca 2013 (edytowane) Ja już byłem gotów wymieniać olej ATF w mojej skrzyni. Okazało by się to bezskuteczne Zauważyłem też inne zjawisko związane z szarpaniem - jeśli DPF zbyt szybko się zapełnia, a samochodem nie jeździmy poza miastem, to komputer i tak zaczyna proces przepalania filtra DPF. Cyklicznie zwiększa dawkę paliwa, aby podnieść temperaturę gazów wylotowych. Efekt jest mało przyjemny, bo przy jeździe 40km/h bardzo czuć szarpnięcia i widać jak obrotościomierz delikatnie "podskakuje". W opisanym przypadku to nie skrzynia szarpie, tylko sterownik silnika jest za to odpowiedzialny. Edytowane 26 Marca 2013 przez sebastianstepi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach