Skocz do zawartości
Gość Polmozbyt

Ogrzewanie nie działa

Rekomendowane odpowiedzi

Jak pociągniesz odkurzaczem , to prawdopodobnie zamordujesz wiatraczek za kratką ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zobaczymy ja tam nie widziłem wiatraczka tylko blaszkę ściągałem filtr przeciwpyłkowy bo czytałem ze może byc zamknięta tzw roleta ale jest otworzona jutro bede jechał to przetestujemy . A może to wina że w zimie mam ustawione na ECON cały czas , a czy jak włącze na Auto to klimatyzacja sie załączy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klima sie wlacza jak jest co najmniej 4°C ponizej tej temperatury kompresor sie nie wlacza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja całą zimę przejeżdzam na ECONie i wszystko jest ok. powinno się raz na jakiś czas włączyć w zimę klimę żeby się nie zamuliła no i podobno przy włączonej klimie szybciej wnętrze się wysusza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podobno
Nie podobno tylko na pewno. Warunek - temp. zewn. powyzej 4C, inaczej sprezarka sie nie wlaczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A który czujnik odpowiada za temperature climatronika bo zawsze mozna podmuchać suszarką na czujnik i klima się włączy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czym się różni econ od auto i od wyłączonego? (mam climatronik)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie podobno tylko na pewno. Warunek - temp. zewn. powyzej 4C, inaczej sprezarka sie nie wlaczy.

 

za wyjątkiem puszczenia tylko na same szyby ( bez econ) wtedy jak się nie mylę tem. nie gra roli

 

 

A czym się różni econ od auto i od wyłączonego? (mam climatronik)

sprężarka chodzi - auto i nic nie wyświetla, sprężarka nie chodzi - econ tym się to różni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ECON to ciepłe powietrze idzie z silnika a AUTO to chodzi klima a jak nie ma żadnego napisu to chodzi sama sprężarka:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Econ to jest tryb ekonomiczny jak sama nazwa wskazuje bo nie dziala sprezarka i pali okolo 10% mniej paliwa niz przy wlaczonym trybie auto lub gdy nic nie jest wyswietlane. W trybie gdzie nic nie wyswietla sie tez mozna nastawic HI i tez bedzie leciec cieple powietrze z " silnika". Tylko na trybie auto jaka temperature ustawisz taka ci utzrymuje z wlaczonym kompresorem. A jak nic nie wyswietla to tez chodzi kompresor tylko sobie mozesz predkasc nawiewow ustawic i temp jaka ma byc zadana bo na auto klimatronik reguluje nawiewami. Na auto i econ jak wezmiemy na hi ma leciec garace powietrze. Koniec i kropka :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A który czujnik odpowiada za temperature climatronika bo zawsze mozna podmuchać suszarką na czujnik i klima się włączy .
Przed chlodnica.

 

---------- Dodano o 22:46 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:44 ----------

 

jak się nie mylę tem. nie gra roli
Mylisz sie. To jest zabezpieczenie producenta przed uszkodzeniem ukladu. Wiekszosc aut ma wlasnie taka (lub zblizona) temp. wylaczenia sprezarki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mylisz sie. To jest zabezpieczenie producenta przed uszkodzeniem ukladu. Wiekszosc aut ma wlasnie taka (lub zblizona) temp. wylaczenia sprezarki.

 

dziwne właśnie bo jakoś szybciej zawsze szyby odparują niż na ECON co pewnie ma związek z klimą wkońcu osusza powietrze z wilgoci no chyba że się mylę, nic poczekać parę dni aż mrozy przyjdą i będę wiedział na 100% bo po samych nawet obrotach silnika poznać można czy uruchomiło sprężarkę czyż nie. Piszę to dlatego bo czytałem o tym kiedyś i jak mnie pamięć nie myli włącza się sprężarka by szybciej szyby odparowały.

 

Econ to jest tryb ekonomiczny jak sama nazwa wskazuje bo nie dziala sprezarka i pali okolo 10% mniej paliwa niz przy wlaczonym trybie auto lub gdy nic nie jest wyswietlane. W trybie gdzie nic nie wyswietla sie tez mozna nastawic HI i tez bedzie leciec cieple powietrze z " silnika". Tylko na trybie auto jaka temperature ustawisz taka ci utzrymuje z wlaczonym kompresorem. A jak nic nie wyswietla to tez chodzi kompresor tylko sobie mozesz predkasc nawiewow ustawic i temp jaka ma byc zadana bo na auto klimatronik reguluje nawiewami. Na auto i econ jak wezmiemy na hi ma leciec garace powietrze. Koniec i kropka :-)

 

Trochę to wyprostuje na LO i HI czy to z załączonym econ czy bez ( oprócz auto bo tego przy tej. temp. nie załączysz) dmucha cały czas zimne lub ciepłe do oporu, przy ustawionej temp jaką chcemy ( pomijając auto) climatronik sam dozuje mieszankę ciepłego z zimnym po osiągnięciu odpowiedniej temp. oraz reguluje sam siłę nadmuchu ( co można sprawdzić sobie ustawiając na 1 kreskę czy na full i jechać, w czasie jazdy zmieni się samo). Tryb auto - ustawiasz temp. i resztą zajmuje się climatronik.

Edytowane przez dev14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja panowie mam taki problem z ogrzewaniem gdy ustawiam ecom i temperatuna nma 18 lub 19 to leci gorące powietrze a jak na max to ukrop z kratek powietrza jest zima ale jest za gorąco w kabinie .Wymieniłem termostat bo był padnięty (wskazówka na wyswietlaczu w połowie teraz jest na 90stopni) co to moze byc ze ciagle grzeje i nie zmniejsza temperatury w środku auta prosze o szybką odpowiedz samochód to passat b5fl z 2001r 1,9tdi AVB

 

czy masz jakieś błędy w climatroniku po diagnozie? myślę ,że najprostszym sposobem będzie podłączenie innego sprawnego w 100% climatronika .jeśli objawy będą takie same to sprawdź czy działa ci klapa pod filtrem powietrza w grodzi silnika.silniczki tej klapy lubią się psuć.klapka ta służ do zaciągania zimnego powietrza z zewnątrz.czy jak w samochodzie się nagrzeje do żądanej temp.jaką ustawisz na climatroniku to zaczyna lecieć chłodniejsze powietrze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po samych nawet obrotach silnika poznać można czy uruchomiło sprężarkę czy nie.
Dokładnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dziwne właśnie bo jakoś szybciej zawsze szyby odparują niż na ECON co pewnie ma związek z klimą wkońcu osusza powietrze z wilgoci no chyba że się mylę, nic poczekać parę dni aż mrozy przyjdą i będę wiedział na 100% bo po samych nawet obrotach silnika poznać można czy uruchomiło sprężarkę czy nie. Piszę to dlatego bo czytałem o tym kiedyś i jak mnie pamięć nie myli włącza się sprężarka by szybciej szyby odparowały.

 

 

 

Trochę to wyprostuje na LO i HI czy to z załączonym econ czy bez ( oprócz auto bo tego przy tej. temp. nie załączysz) dmucha cały czas zimne lub ciepłe do oporu, przy ustawionej temp jaką chcemy ( pomijając auto) climatronik sam dozuje mieszankę ciepłego z zimnym po osiągnięciu odpowiedniej temp. oraz reguluje sam siłę nadmuchu ( co można sprawdzić sobie ustawiając na 1 kreskę czy na full i jechać, w czasie jazdy zmieni się samo). Tryb auto - ustawiasz temp. i resztą zajmuje się climatronik.

 

bardzo dobrze opisane działanie climatronica przez dev14.pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki panowie za podpowiedź przeczyściłem tą krateczke ten czujniczek i teraz czuć różnice z 18stopni leci lekko ciepłe i w góre leci już gorące dzięki jeszcze raz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzieki panowie za podpowiedź przeczyściłem tą krateczke ten czujniczek i teraz czuć różnice z 18stopni leci lekko ciepłe i w góre leci już gorące dzięki jeszcze raz

 

W krateczce jest czujnik temp wew. na nim zebrał się syf i po prostu głupiał podając złą temp. na Climatronic...

Ja przedmuc***e ta krateczkę razem z okresowym spr. ciśnienia w oponach tj. raz w miesiącu

Jeśli źle piszę to prosze mnie poprawić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
za wyjątkiem puszczenia tylko na same szyby
Zwracam honor. Dzisiaj bylo na zewn. 3C. Na AUTO nic sie nie dzialo. Po wlaczeniu nawiewu na szyby wskazowka obrotow drgnela i spalanie chwilowe wzroslo o 0,1-0,2l. Natomiast nie zauwazyelm szybszego odparowania szyby, a bylo tego troche w calym aucie, bo szybko sie ochlodzilo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A obroty spadly chwilowo bo jak wlaczamy na szybe to wentylator kreci sie na full a to troche pradu pobiera. Jak bede miał jutro mozliwosc to sprawdze to, u mnie jak klima sie zalacza to przekaznik pyka i jest to slyszalne lub mozna pod maske zerknac i zwrocic uwage na wentylatorek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A obroty spadly chwilowo bo jak wlaczamy na szybe to wentylator kreci sie na full a to troche pradu pobiera. Jak bede miał jutro mozliwosc to sprawdze to, u mnie jak klima sie zalacza to przekaznik pyka i jest to slyszalne lub mozna pod maske zerknac i zwrocic uwage na wentylatorek.
Przy nawiewie na szybe slychac przekaznik. Wewnetrzny wentylator nie obciazy ci tak bardzo silnika, zeby bylo mocne wachniecie obrotami, jak przy klimie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności