dudi102 Zgłoś #261 Napisano 28 Stycznia 2010 Wiatm. U mnie problem wygląda tak: Silnik trzyma 90 st. i grzeje sie ok. 10-15 min przy -20 st. na dworzu, węże gorące z dmuchawy leci troche ciepłe powietre. Mam B5 z klimą czy ma ktoś pomysł co to może być i jak dobrać sie do nagrzenicy, od której strony sie tam dostać. Z góry dzięki za pomoc. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam721 Zgłoś #262 Napisano 28 Stycznia 2010 Drodzy panowie. Po wymianie płynu ogrzewanie przestało działać. Pojechałem więc do warsztatu z reklamacją i tam mechanik stwierdził, że to klapa główna wlotu powietrza, tak odczytał z kompa. Nie dałem temu wiary i postanowiłem sam sprawdzić co się dzieje. Po pierwsze uzupełniłem płyn zgodnie z instrukcją i odpowietrzyłem, przyniosło to marny efekt. Po drugie postanowiłem przepłukać nagrzewnicę w przeciwnym kierunku do przepływu. Podczas płukania silnym strumieniem wody z nagrzewnicy wyleciała brązowa zawiesina. Po ponownym zalaniu płynem i odpowietrzeniu ogrzewanie działa i przy -25 stopniach mam ciepło w autku. Nie jest to jeszcze idealne ale nie muszę rozbierać połowy auta by przekonać się, że to nie klapa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aleksander1963 Zgłoś #263 Napisano 28 Stycznia 2010 Pomiar w zbiorniczku nic nie da, bo tam temp. zawsze jest dużo nizsza. Temperatura w zbiorniczku wyrównawczym jest max tylko ok 5 stopni niższa zazwyczaj 2-3 stopnie . To wszystko oczywiście wtedy gdy drożny jest przewód przelewowy ten cienki oraz sprawna pompa wody . Sprawdzone i dużo wyjaśnia sprawę faktycznej temperatury cieczy chłodzącej . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meewash Zgłoś #264 Napisano 28 Stycznia 2010 Odświeżam mojego posta... Ponieważ nakrzyczano na mnie tu i ówdzie, że upieram się na próbę podpięcia innego panelu climatronica... dzisiaj wymieniłem termostat, nalałem płynu od nowa, odpowietrzyłem, bla bla bla... Po zapłonie i osiągnięciu termperatury 90 st. grzało okej. Wydawać by się mogło, że jest idealnie. Po wyjechaniu z warsztatu i przejechaniu parudziesięciu metrów - lodowate powietrze zaczęło z powrotem lecieć z nawiewów. Po paru minutach ustało. Znowu leciało ciepłe ale nie trwało to dłużej jak minutę. Teraz znowu zimno i do kitu. Ja już nie wiem co dalej robić. Może jednak znajdzie się ktoś, kto by wypożyczył ten panel climatronica? Może faktycznie w tym jest problem.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #265 Napisano 28 Stycznia 2010 Wiatm.U mnie problem wygląda tak: Silnik trzyma 90 st. i grzeje sie ok. 10-15 min przy -20 st. na dworzu, węże gorące z dmuchawy leci troche ciepłe powietre. Mam B5 z klimą czy ma ktoś pomysł co to może być i jak dobrać sie do nagrzenicy, od której strony sie tam dostać. Z góry dzięki za pomoc. Pozdro Wszystko opisane na forum, gdzie niegdzie ze zdjeciami wlacznie. ---------- Post added at 17:28 ---------- Previous post was at 17:21 ---------- Temperatura w zbiorniczku wyrównawczym jest max tylko ok 5 stopni niższa zazwyczaj 2-3 stopnie . To wszystko oczywiście wtedy gdy drożny jest przewód przelewowy ten cienki oraz sprawna pompa wody . Sprawdzone i dużo wyjaśnia sprawę faktycznej temperatury cieczy chłodzącej . Sprawdzalem tamtej zimy temp w zbiorniczku przy okazji wymiany termostatu. Temp. byla ok 20C nizsza niz na blacie. Droznosc tego cienkiego przewodu sprawdzilem tak, ze sciaskalem energicznie gruby waz (chyba ten idacy od silnika - nie pamietam dokladnie) i w tedy lecialo z cienkiego przewodu do zbiorniczka. Hmmm. moze trzeba porzadnie zagrzac silnik i przejechac pare km zeby temp w zbiorniczku sie wyrownala. Pozniej sprawdze to jeszcze raz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marwitko Zgłoś #266 Napisano 28 Stycznia 2010 nie wiem w którym kierunku dąży ten temat,ale większość pisze, a nie próbuje nawet nic wymienić, a to nie jest taki wielki wydatek, ja czytałem wymieniłem i grzeje i stoi 90, po pierwsze na klima troniku gorące lecieć nie będzie ,na klimie będzie cieplejsze a na zwykłym bez klimy, czy klimatronika ,jest gorące ja mam i wymieniłem tylko termostat, dziś -10 4km i 90 stopni ,jak ktoś nie wierzy zapraszam pokarze, nikt przy kupnie Passata nie myślał o tym ze samochód to skarbonka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meewash Zgłoś #267 Napisano 28 Stycznia 2010 Każdy to wie, że skarbonka. Ja już przerabiałem jedną skarbonkę. Osobiście wymieniam i naprawiam co trzeba. Nastawy miały awarię - już działają. Termostat umarł - dzisiaj wymieniłem. Problem jak był - tak jest nadal. Zostaje mi chyba tylko ewentualny błąd w samym climatronicu. Ale zanim kupię to chciałbym właśnie na chwilę podmienić się z kimś i zobaczyć. Bo jak założe inny i problem nadal będzie to już nie wiem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marwitko Zgłoś #268 Napisano 28 Stycznia 2010 Każdy to wie, że skarbonka. Ja już przerabiałem jedną skarbonkę. Osobiście wymieniam i naprawiam co trzeba. Nastawy miały awarię - już działają. Termostat umarł - dzisiaj wymieniłem. Problem jak był - tak jest nadal. Zostaje mi chyba tylko ewentualny błąd w samym climatronicu. Ale zanim kupię to chciałbym właśnie na chwilę podmienić się z kimś i zobaczyć. Bo jak założe inny i problem nadal będzie to już nie wiem... a niema w pobliżu ktos podobnego na chwilowa podmiane ---------- Post added at 17:53 ---------- Previous post was at 17:50 ---------- jak ja czytałem ten temat na początku, to nie myślałem o wymianie, bo ktos napisal passaty tak maja:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meewash Zgłoś #269 Napisano 28 Stycznia 2010 a niema w pobliżu ktos podobnego na chwilowa podmiane No właśnie nikt nie ma. Nie znam tu nigdzie nikogo w mojej okolicy, kto by też miał PASSATA albo chociaż coś co ma takiego samego climatronica żeby móc wypożyczyć na chwilę. A to tylko jakieś dwadzieścia minut i wystarczy - w tym czasie już będę w stanie to zdiagnozować... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #270 Napisano 28 Stycznia 2010 po pierwsze na klima troniku gorące lecieć nie będzie ,na klimie będzie cieplejsze a na zwykłym bez klimy, czy klimatronika ,jest gorące Co ma gorace powietrze do klimatronica, zwyklej klimy czy bez klimy?? Przeciez mozna w trybie diagnostycznym poustawiac sobie dokladnie nawiewy i wtedy sie upewnic czy klapa przyciela sie, czy moze faktycznie nagrzewnica nie grzeje za bardzo. No właśnie nikt nie ma. Nie znam tu nigdzie nikogo w mojej okolicy, kto by też miał PASSATA albo chociaż coś co ma takiego samego climatronica żeby móc wypożyczyć na chwilę. A to tylko jakieś dwadzieścia minut i wystarczy - w tym czasie już będę w stanie to zdiagnozować... Faktycznie tak szybko wyciaga sie ten panel?? Mi sie za bardzo nie udalo kiedys. Po za tym w wielu passkach siedza rozne rodzaje paneli (chyba 3), rozniace sie numerem fabrycznym oraz tylnym wygladem - inne wtyczki?? Na allegro mozna to zobaczyc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dudi102 Zgłoś #271 Napisano 28 Stycznia 2010 Popatrzyłem trochę pod maską i zauważyłem ze na zegarze pokazuje mi 90 stopni a w zbiorniczku wyrównawczym płyn ma ok 30, chłodnica zimna i rury od chłodnicy i nagrzewnicy tylko ciepłe. I teraz pytanie czy to termostat czy może czujnik temp? Proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #272 Napisano 28 Stycznia 2010 na zegarze pokazuje mi 90 stopni a w zbiorniczku wyrównawczym płyn ma ok 30, chłodnica zimna i rury od chłodnicy i nagrzewnicy tylko ciepłe. I teraz pytanie czy to termostat czy może czujnik temp? Proszę o pomoc. Raczej czujnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #273 Napisano 29 Stycznia 2010 przecież płyn w zbiorniczku wcale nie bierze udziału w małym obiegu temp... wiec nie musi mieć 90 stopni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #274 Napisano 29 Stycznia 2010 Temperatura w zbiorniczku wyrównawczym jest max tylko ok 5 stopni niższa zazwyczaj 2-3 stopnie . To wszystko oczywiście wtedy gdy drożny jest przewód przelewowy ten cienki oraz sprawna pompa wody . Sprawdzone i dużo wyjaśnia sprawę faktycznej temperatury cieczy chłodzącej . Sprawdzilem dzisiaj. Na zewn. -1C. Zrobilem gdzies 12km po miescie. Po ok 7-8km mialem na blacie 90C. Pozniej pare razy na osiedlu sie zakopalem w sniegu wiec troche po obrotach go pociagnalem. Termometr w zbiorniczku wyrown. pokazal ok 4C. Waz gruby idacy z silnika do chlodnicy cieply. Cienki przewod przelewowy drozny. Jedynie chyba w lecie temp w zbiorniczku moze byc zblizona do tej w silniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szykulasty Zgłoś #275 Napisano 29 Stycznia 2010 Jest zimno.Mocno.Duży mróz.To słabo grzeje.Bo jest zimno.O. ---------- Post added at 23:24 ---------- Previous post was at 23:22 ---------- Jest taki program BRAINAC.Wyczuwam podobne podejście. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meewash Zgłoś #276 Napisano 31 Stycznia 2010 Jednak wymiana termostatu coś pomogła. Teraz jak już grzeje to tak fest! Ale nie zawsze. Dla odmiany przypadłość teraz jest taka: Jak stoję lub jadę bardzo powoli (do ok. 40 km/h) to jest fajnie, cieplutko. Szybko zaczyna grzać, bla bla bla. Wystarczy, że się gdzieś rozpędzę to przy automatycznym ustawieniu climatronica spada momentalnie prędkość wentylatorów i zaczyna lecieć lodowate powietrze. Jak zwolnię albo się zatrzymam, to po około minucie (przeważnie), prędkość grzania w górę i powietrze gorące. Jakieś sugestie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lammel Zgłoś #277 Napisano 31 Stycznia 2010 koledzy pomóżcie mi się dostać do tej przycinającej się klapki od ogrzewania! Gdzie ona się znajduje i jak się do niej dostać??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sulek452 Zgłoś #278 Napisano 31 Stycznia 2010 Witam kolegow podepne sie pod temat ogrzewania w b4 na wolnych obrotach leci chłodne powietrze przy większych obrotach leci gorące zaznaczam że pompa wodna jest wymieniona termostat działa płynu nie ubywa układ się zapowietrza co morze być przyczyną po kilku odpowietrzeniach grzeje tylko na wysokich obrotach dziękuje i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #279 Napisano 31 Stycznia 2010 Jednak wymiana termostatu coś pomogła. Teraz jak już grzeje to tak fest! Ale nie zawsze. Dla odmiany przypadłość teraz jest taka: Jak stoję lub jadę bardzo powoli (do ok. 40 km/h) to jest fajnie, cieplutko. Szybko zaczyna grzać, bla bla bla. Wystarczy, że się gdzieś rozpędzę to przy automatycznym ustawieniu climatronica spada momentalnie prędkość wentylatorów i zaczyna lecieć lodowate powietrze. Jak zwolnię albo się zatrzymam, to po około minucie (przeważnie), prędkość grzania w górę i powietrze gorące. Jakieś sugestie? 1)wiskoza 2)ustawienie climatronika 3)zapowietrzony układ 4)zbyt dobre chłodzenie powietrzem, ale to już tak jest w passatach B5 i B5fl. Widziałem raz jak gość miał zaślepione wloty powietrza na chłodnicę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #280 Napisano 31 Stycznia 2010 koledzy pomóżcie mi się dostać do tej przycinającej się klapki od ogrzewania! Gdzie ona się znajduje i jak się do niej dostać??? Silniczek V68. Wszystko opisane na forum ze zdjeciami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach