Skocz do zawartości
Gość Polmozbyt

Ogrzewanie nie działa

Rekomendowane odpowiedzi

słabo grzeje, na pracującym silniku zdjąłem powrót z nagrzewnicy i ledwo co leciało, przewody ciepłe, ale nie gorące. Zdjąłem schowek i dźwigienka od ogrzewania (ta czerwona) chodzi. Czasami wywali błąd 4f7 ale to sporadycznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Edeksci i Umin jak sciągasz przewód z nagrzewnicy i płyn nie leci nawet jak przygazujesz na 2500r/min to masz pompe wodną do wymiany na 100% ja założyłem nową Dolz i żałowałem bo musiałem ja wymianieć chociaż sprzedawca bazdzo ją polecał i mówił że nie ma z nimi problemu chyba dopóki ja nie zakupiłem :D .Zakupiłem rowiella i śmiga jak należy grzeje aż kozy w nosie usychają ;). W razie problemów pomogę pod nr.tel 722 381 081 Pozdro.

Edytowane przez Maik78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i ledwo co leciało,

Tak jak kolega MAIK78 napisał skoro termostat wymieniony i płyn słabo leci po ściągnięci przewodu to pompa do wymiany,algo nagrzewnica zabita

U mnie też słabo leciał,płukałem nagrzewnicę i nic dopiero po wymianie termostatu płyn wali ostro nawet na wolnych obrotach .

 

Aby wykluczyć nagrzewnicę ściągnij przewód przed nagrzewnicą i zobacz jak tam leci.

Edytowane przez M1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdze, ten przewód zasilający. Mam jeszcze jedno pytanko, jak sprawdzić, że popma wody stoi? Była wymieniana około 3-4tyg temu. Podczas dodawania gazu słychac słynne przelewanie w podszybiu, ale tak ma od roku, nawet jak ogrzewanie chodziło. Uszczelkę po czapką raczej wykluczam, brak tłustego osadu w zbiorniczku wyrównawczym, oleju nie przybywa, nie kopci....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dokładnie jak to sprawdzić po ściągnięciu przewodu przed nagrzewnicą powinien płyn walić całą rurą ,przynajmniej u mnie tak jest po wymianie termostatu nie wspominając że po drodze mam jeszcze trójnik na reduktor gazu który na pewno część płynu też zabiera.

 

U kolegi po wymianie pompy w Auti A6 zonk pochodziła parę dni i na ośce obracał się wirnik pompujący płyn.Ale on zalał wodę i po przymrozku nie dużym ale jednak woda przyłapała wirnik w pompie i ukręciła .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to, że pompa padła, po wymianie termostatu nic się nie poprawiło. Niestety auto na święta unieruchomione.

 

W poniedziałek walki ciąg dalszy...

Pytanie poza konkursem, da się reklamować pompę wody, aktualna ma około 1 miesiąca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, mają roczną gwarancję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Da sie reklamować maja 12m-cy gwarancje .wymiana termostatu nie ma nic wspólnego z obiegiem płynu chodzi mi o to że czy dobry czy nie to powinno być cisnienie płynu, dlatego że obieg nagrzewnicy jest obiegiem małym i zawsze musi być w nim cisnienie płynu!! A termostat to jest odpowiedzialny za to żeby jak osiągnie na małym obiegu temperaturę 87stopni (w niektórych ciut inną) to otwiera sie i zwieksza sie obieg płynu żeby nadązył sie schładzać za pomoca chłodnicy a jak nie daje rady to wiskoza sie zaczyna sprzęglać aby wiatrak mógł schadzać chłodnice. Tak że jak pomoze to zapraszam do mnie z czteropakiem lub ja k nie to moge pomóż z tym problemem żeby się go pozbyć . Pozdro

Edytowane przez Maik78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdyby pompa padła ,czytaj nie pompowała płynu ,to silnik by Ci się zagotował bardzo szybko .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podczas zimy i na krótkich kawałkach możesz tak szybko tego nie zauważyć ;) i dopiero jak pokonujesz dłuższy odcinek powyżej 15km to mozesz to wyczajć w lato to byś go mogł bardzo szybko przegrzać :639: i było by już pewnie za pożno na interwencje z pompą .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

może ja coś dorzucę. Należy sprawdzić:

1) wiskozę

2) termostat

3) szczelność komory silnika - bark elementów wygłuszających przez co silnik jest dodatkowo chłodzony zimnym powietrzem np: -15 stopni

4) ilość wpływającej wody do nagrzewnicy oraz jej temperaturę

5) ilość wypływającej wody z nagrzewnicy oraz jej temperaturę

6) czy po dodaniu gazu słychać przelewanie się wody - źle odpowietrzony układ wodny

7) czy temperatura na liczniku szaleje

8) czy chłodnica wody jest ciepła nim osiągnie temperaturę 90 stopni i brak ciepła w środku- źle działa termostat

9) poprawność działania klapy w nagrzewnicy ciepło / zimno

10) zapchana nagrzewnica

11) pompa wody - ale to na 10% bo inaczej silnik robi papapa - przegrzanie

 

sojkis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Koledzy za podpowiedzi, zobaczę po świętach co sie dzieje. A jeżeli bede ją wymieniał to co lepiej, SKF czy z ASO?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeżeli bede ją wymieniał to co lepiej, SKF czy z ASO?

Jak cię kasa pali w kieszeń to idź do ASO :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale w Aso chyba mozna oddać starą i dostać regenerowaną z gwarancją....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To już musisz sam zdecydować - co się lepiej opłaca. Czy regenerowana z gwarancją z ASO czy nowy zamiennik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podłączę się do tematu też mam problem z grzaniem, temperatura silnika 90 stopni a z nawiewów tych na nogi (bo tam sprawdzałem) od strony kierowcy powietrze w miarę ciepłe (nie gorące) a od strony pasażera ZIMNE nie mam pojęcia dlaczego tak

U mnie w B5 podobny objaw ostatnio zauwazylem. Ponadto niezaleznie od ustawionej temp. leci ciagle zimne powietrze do schowka (moze tak ma byc bo klimatyzowany ;). Na nogi paszera czike ze leci jednoczesnie cieple i gdzies z boku zimne powietrze. Jak sie bawilem nastawa klapy obiegu wewnetrznego to powietrze u pasazera lecialo cieplejsze.

 

Np. dzisiaj w trasie po ok 1h jazdy dalem nawiew na szybe. Obroty wiatraczka urosly a z kratek przy szybie wogole nie lecialo powietrze. Wylaczylem klimatyzacje i jeszcze raz ja odpalilem i juz bylo ok.

Kolejny raz odnosze wrazenie ze wlasciciele beznynek maja zdecydowaniem mniej problemow z klimatyzacja i z innymi pierdolami uprzykrzajacymi zycie.

 

 

Czy mozecie podac mi temp. powietrza podawana przez panel climatronica w trybie diagnost.?? Ustawcie nawiew na wprost, wiatrak np. na 3 i wybierzcie kanal 8, ktory pokazuje temp. podawanego powietrza w kanale srodkowym nawiewu

W lecie pamietam ze mialem cos kolo 90C, teraz przy temp. ponizej -10C mam ok 65C.

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
niezaleznie od ustawionej temp. leci ciagle zimne powietrze do schowka (moze tak ma byc bo klimatyzowany .

No bo tak ma być. A co ty tam chciałeś w schowku robić? Ręce grzać? tam zawsze zimno będzie. No chyba, że zamkniesz, tzn przekręcisz to pokrętło i zakryjesz otwór wlotowy do schowka.

 

ps: poszło PW :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie było to samo ale wymieniłem filtr kabinowy i wszystko jest w porządku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie niestety temat powrócił, po wymianie pompy nic się nie poprawiło. nadal na przewodzie zasilającym do nagrzewnicy brak ciśnienia. Pompa, termostat wymieniony. Macie jeszcze jakieś pomysły??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zatkany przewód - sprawdzałeś? Lub też nagrzewnica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności