Skocz do zawartości
Gość Polmozbyt

Ogrzewanie nie działa

Rekomendowane odpowiedzi

Ale jest nowa nagrzewnica wczoraj ja zakładałem nisens czy jakoś tak. Nie ma obiegu na 100% bo jak daje gazu to wtedy ciepło leci i to gorąco. Jak zdejme wąż i trzymam na 2000 tys obrotów to jakieś ciśnienie jest. Ale to przecież musi być obieg i ciśnienie na biegu jałowym i na światłach nie będę non stop trzymał nogi na gazie.

A czy termostat po założeniu się jakoś przekreca czy to nie ma różnicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma to różnicy. Wykręć termostat i palcem sprawdź pompę wody (jak wsadzisz palec to wirnik nie powinien się ruszać ). Jak to nie pompa to naprawdę zagadka.

Edytowane przez lancer83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie ma to różnicy. Wykręć termostat i palcem sprawdź pompę wody (jak wsadzisz palec to wirnik nie powinien się ruszać ). Jak to nie pompa to naprawdę zagadka.

 

dokladnie jak kolega radzi

z tego wynika ze wina pompy jest

bo innej mozliwosci nie widze chyba ze jakas mysz w srodku silnika sie zapodziala

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dokladnie jak kolega radzi

z tego wynika ze wina pompy jest

bo innej mozliwosci nie widze chyba ze jakas mysz w srodku silnika sie zapodziala

 

No chyba ze tak :-) ok będę to sprawdzał. Dzięki Panowie za pomoc bo moje pomysły juz wyczerpały się. Jak dojdę co to było to dam znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie ma to różnicy. Wykręć termostat i palcem sprawdź pompę wody (jak wsadzisz palec to wirnik nie powinien się ruszać ). Jak to nie pompa to naprawdę zagadka.

 

Wyjalem termostat i palcem sprawdziłem pompę wirnik stoi sztywno. Ale i tak raczej ja wymienię dla pewnosci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moze pasek byl zle zalozony i pompa krecila sie w 2 strone ?

 

tez juz zglupialem na twoj problem teraz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a moze pasek byl zle zalozony i pompa krecila sie w 2 strone ?

 

tez juz zglupialem na twoj problem teraz

Co ty wypisujesz za głupoty. Czy ty naprawdę masz 40 lat.? Po co w ogóle dajesz jakieś rady jak nie masz o tym zielonego pojęcia. Nie wiem jakim cudem można założyć pasek rozrządu tak żeby pompa kręciła się w drugą stronę. To jest niewykonalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja juz roznosci widzialem na moje piekne oczy :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobna sytuacja była w firmowym Sprinterze, przy wysokich obrotach leciało lekko ciepłe powietrze na jałowym biegu zimne, pomogła wymiana uszczelki pod głowicą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tez zglupialem juz całkiem najlepszym rozwiązaniem będzie to przepic <piwko>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podobna sytuacja była w firmowym Sprinterze, przy wysokich obrotach leciało lekko ciepłe powietrze na jałowym biegu zimne, pomogła wymiana uszczelki pod głowicą.

Zgadza się ale wtedy byłoby ciśnienie w układzie i węże od chłodnicy byłyby twarde.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie chciałbym się dołączyć do wątku. Posiadam VW B6 1.8 TSI. Samochód jest po dużym przeglądzie:

- rozrząd, uszczelka pod głowicą, pompa wody, płyny, oleje, czynnik chłodzący w klimatyzacji...

Przegląd robiłem w nieautoryzowanym warsztacie. Przed przeglądem miałem problem z ogrzewaniem a objawiał się tak że im bliżej prawej strony (pasażera) to powietrze wychodzące z nawiewów było zimniejsze. Oprócz powyższych wymian sprawdzone zostały klapki, nagrzewnica oraz termostat. Temperatura silnika utrzymuje się na poziomie 90 stopni i węże od nagrzewnicy są ciepłe. Mechanik u którego byłem powiedział mi że to może być coś ze sterowaniem dodatkowej pompki obiegu wody umieszczonej w dolnej części silnika zaraz za zderzakiem. Sprawdził tą pompkę (na krótko) i wtedy powietrze z nawiewów było gorące. Gdy podłączył ją z powrotem do sterowania pompka pracuje przez około 30 sekund po odpaleniu samochodu a później się wyłącza.

 

Bardzo proszę o pomoc, czy to może być sterownik climatronica, może jakiś czujnik nie daje sygnału na tą pompkę wody, a może ona tak powinna pracować?

 

Bardzo dziękuję za odpowiedzi.

 

To teraz się odłącz od wątku i napisz w B6 a nie B5...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Macie jakiś rozpis kanałów z panela climatronica, bo znalazłem na internecie ale on mi nie pasuje do tego co mi wyświetla na panelu. Np juz w kanale 0 pokazuje mi jakąś temperaturę ale co dziwne to przy -15 na zewnątrz auto stało ok 10 godzin i po odpaleniu pokazuje ok 50 st C i w miarę nagrzewania ta temperatura maleje. Druga rzecz to niby w kanale 23 powinna być temp płynu chłodniczego i tu pomimo długiej jazdy doszło do ok 60 st (na liczniku 90 i wnętrze tez już nagrzane) i co dziwne to jak auto stoi np na skrzyżowaniu to ta temp. zaczyna spadać. Dodam że termostat sprawny orginalny z serwisu.

opis bloków sprawdzałem z tej strony http://www.climatronic.pl/vw-passat-b5-climatronic-menu-serwisowe/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niestety, dziś sekcja nieudana, lekarza nie było W tygodniu zrobię.

 

Coś się przeciąga ta sekcja...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WP_20160129_10_39_02_Pro.jpg

 

Jak widać, kanaliki są bardzo małe, więc nie ma co się dziwić, ze zarastają... Ten makaron siedzi w kanalikach, a to brązowe gunwo wyleciało razem z nimi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, wydaje mi się iż ona nie jest"zabita". Płukałeś ja przed wymianą?

 

Dzięki za zdjęcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płukałem. Po rozcięciu wylało się sporo syfu, cały dół jest zaklejony szlamem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogrzewanie działa obieg i ciśnienie w przewodach juz jest. Powiem tak ze to nie była wina pompy wody ani termostatu ani nagrzewnicy ani zbiorniczka ani korka.

Mechanik który to zrobił nie chce powiedzieć co to bylo ale wziął grosze. Teraz siadł mi alternator :-)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym go przycisnął co to było, tyle wysiłku włożone i nie wiedzieć w czym był problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dowiedz się co to było bo zaczynam mieć te same objawy co Ty a nie chce wpakować się w niepotrzebną wymianę uszczelki pod głowicą ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności