dgasek Zgłoś #821 Napisano 28 Grudnia 2013 Jak pociągniesz odkurzaczem , to prawdopodobnie zamordujesz wiatraczek za kratką Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szalik Zgłoś #822 Napisano 28 Grudnia 2013 zobaczymy ja tam nie widziłem wiatraczka tylko blaszkę ściągałem filtr przeciwpyłkowy bo czytałem ze może byc zamknięta tzw roleta ale jest otworzona jutro bede jechał to przetestujemy . A może to wina że w zimie mam ustawione na ECON cały czas , a czy jak włącze na Auto to klimatyzacja sie załączy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zorin Zgłoś #823 Napisano 28 Grudnia 2013 Klima sie wlacza jak jest co najmniej 4°C ponizej tej temperatury kompresor sie nie wlacza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba1988 Zgłoś #824 Napisano 29 Grudnia 2013 ja całą zimę przejeżdzam na ECONie i wszystko jest ok. powinno się raz na jakiś czas włączyć w zimę klimę żeby się nie zamuliła no i podobno przy włączonej klimie szybciej wnętrze się wysusza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #825 Napisano 29 Grudnia 2013 podobnoNie podobno tylko na pewno. Warunek - temp. zewn. powyzej 4C, inaczej sprezarka sie nie wlaczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #826 Napisano 29 Grudnia 2013 A który czujnik odpowiada za temperature climatronika bo zawsze mozna podmuchać suszarką na czujnik i klima się włączy . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter88 Zgłoś #827 Napisano 29 Grudnia 2013 A czym się różni econ od auto i od wyłączonego? (mam climatronik) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #828 Napisano 29 Grudnia 2013 Nie podobno tylko na pewno. Warunek - temp. zewn. powyzej 4C, inaczej sprezarka sie nie wlaczy. za wyjątkiem puszczenia tylko na same szyby ( bez econ) wtedy jak się nie mylę tem. nie gra roli A czym się różni econ od auto i od wyłączonego? (mam climatronik) sprężarka chodzi - auto i nic nie wyświetla, sprężarka nie chodzi - econ tym się to różni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba1988 Zgłoś #829 Napisano 29 Grudnia 2013 ECON to ciepłe powietrze idzie z silnika a AUTO to chodzi klima a jak nie ma żadnego napisu to chodzi sama sprężarka:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zorin Zgłoś #830 Napisano 29 Grudnia 2013 Econ to jest tryb ekonomiczny jak sama nazwa wskazuje bo nie dziala sprezarka i pali okolo 10% mniej paliwa niz przy wlaczonym trybie auto lub gdy nic nie jest wyswietlane. W trybie gdzie nic nie wyswietla sie tez mozna nastawic HI i tez bedzie leciec cieple powietrze z " silnika". Tylko na trybie auto jaka temperature ustawisz taka ci utzrymuje z wlaczonym kompresorem. A jak nic nie wyswietla to tez chodzi kompresor tylko sobie mozesz predkasc nawiewow ustawic i temp jaka ma byc zadana bo na auto klimatronik reguluje nawiewami. Na auto i econ jak wezmiemy na hi ma leciec garace powietrze. Koniec i kropka :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #831 Napisano 29 Grudnia 2013 A który czujnik odpowiada za temperature climatronika bo zawsze mozna podmuchać suszarką na czujnik i klima się włączy .Przed chlodnica. ---------- Dodano o 22:46 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:44 ---------- jak się nie mylę tem. nie gra roliMylisz sie. To jest zabezpieczenie producenta przed uszkodzeniem ukladu. Wiekszosc aut ma wlasnie taka (lub zblizona) temp. wylaczenia sprezarki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #832 Napisano 29 Grudnia 2013 (edytowane) Mylisz sie. To jest zabezpieczenie producenta przed uszkodzeniem ukladu. Wiekszosc aut ma wlasnie taka (lub zblizona) temp. wylaczenia sprezarki. dziwne właśnie bo jakoś szybciej zawsze szyby odparują niż na ECON co pewnie ma związek z klimą wkońcu osusza powietrze z wilgoci no chyba że się mylę, nic poczekać parę dni aż mrozy przyjdą i będę wiedział na 100% bo po samych nawet obrotach silnika poznać można czy uruchomiło sprężarkę czyż nie. Piszę to dlatego bo czytałem o tym kiedyś i jak mnie pamięć nie myli włącza się sprężarka by szybciej szyby odparowały. Econ to jest tryb ekonomiczny jak sama nazwa wskazuje bo nie dziala sprezarka i pali okolo 10% mniej paliwa niz przy wlaczonym trybie auto lub gdy nic nie jest wyswietlane. W trybie gdzie nic nie wyswietla sie tez mozna nastawic HI i tez bedzie leciec cieple powietrze z " silnika". Tylko na trybie auto jaka temperature ustawisz taka ci utzrymuje z wlaczonym kompresorem. A jak nic nie wyswietla to tez chodzi kompresor tylko sobie mozesz predkasc nawiewow ustawic i temp jaka ma byc zadana bo na auto klimatronik reguluje nawiewami. Na auto i econ jak wezmiemy na hi ma leciec garace powietrze. Koniec i kropka :-) Trochę to wyprostuje na LO i HI czy to z załączonym econ czy bez ( oprócz auto bo tego przy tej. temp. nie załączysz) dmucha cały czas zimne lub ciepłe do oporu, przy ustawionej temp jaką chcemy ( pomijając auto) climatronik sam dozuje mieszankę ciepłego z zimnym po osiągnięciu odpowiedniej temp. oraz reguluje sam siłę nadmuchu ( co można sprawdzić sobie ustawiając na 1 kreskę czy na full i jechać, w czasie jazdy zmieni się samo). Tryb auto - ustawiasz temp. i resztą zajmuje się climatronik. Edytowane 30 Grudnia 2013 przez dev14 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaros69 Zgłoś #833 Napisano 29 Grudnia 2013 A ja panowie mam taki problem z ogrzewaniem gdy ustawiam ecom i temperatuna nma 18 lub 19 to leci gorące powietrze a jak na max to ukrop z kratek powietrza jest zima ale jest za gorąco w kabinie .Wymieniłem termostat bo był padnięty (wskazówka na wyswietlaczu w połowie teraz jest na 90stopni) co to moze byc ze ciagle grzeje i nie zmniejsza temperatury w środku auta prosze o szybką odpowiedz samochód to passat b5fl z 2001r 1,9tdi AVB czy masz jakieś błędy w climatroniku po diagnozie? myślę ,że najprostszym sposobem będzie podłączenie innego sprawnego w 100% climatronika .jeśli objawy będą takie same to sprawdź czy działa ci klapa pod filtrem powietrza w grodzi silnika.silniczki tej klapy lubią się psuć.klapka ta służ do zaciągania zimnego powietrza z zewnątrz.czy jak w samochodzie się nagrzeje do żądanej temp.jaką ustawisz na climatroniku to zaczyna lecieć chłodniejsze powietrze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #834 Napisano 29 Grudnia 2013 po samych nawet obrotach silnika poznać można czy uruchomiło sprężarkę czy nie.Dokładnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaros69 Zgłoś #835 Napisano 29 Grudnia 2013 dziwne właśnie bo jakoś szybciej zawsze szyby odparują niż na ECON co pewnie ma związek z klimą wkońcu osusza powietrze z wilgoci no chyba że się mylę, nic poczekać parę dni aż mrozy przyjdą i będę wiedział na 100% bo po samych nawet obrotach silnika poznać można czy uruchomiło sprężarkę czy nie. Piszę to dlatego bo czytałem o tym kiedyś i jak mnie pamięć nie myli włącza się sprężarka by szybciej szyby odparowały. Trochę to wyprostuje na LO i HI czy to z załączonym econ czy bez ( oprócz auto bo tego przy tej. temp. nie załączysz) dmucha cały czas zimne lub ciepłe do oporu, przy ustawionej temp jaką chcemy ( pomijając auto) climatronik sam dozuje mieszankę ciepłego z zimnym po osiągnięciu odpowiedniej temp. oraz reguluje sam siłę nadmuchu ( co można sprawdzić sobie ustawiając na 1 kreskę czy na full i jechać, w czasie jazdy zmieni się samo). Tryb auto - ustawiasz temp. i resztą zajmuje się climatronik. bardzo dobrze opisane działanie climatronica przez dev14.pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szalik Zgłoś #836 Napisano 30 Grudnia 2013 dzieki panowie za podpowiedź przeczyściłem tą krateczke ten czujniczek i teraz czuć różnice z 18stopni leci lekko ciepłe i w góre leci już gorące dzięki jeszcze raz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #837 Napisano 30 Grudnia 2013 dzieki panowie za podpowiedź przeczyściłem tą krateczke ten czujniczek i teraz czuć różnice z 18stopni leci lekko ciepłe i w góre leci już gorące dzięki jeszcze raz W krateczce jest czujnik temp wew. na nim zebrał się syf i po prostu głupiał podając złą temp. na Climatronic... Ja przedmuc***e ta krateczkę razem z okresowym spr. ciśnienia w oponach tj. raz w miesiącu Jeśli źle piszę to prosze mnie poprawić... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #838 Napisano 30 Grudnia 2013 za wyjątkiem puszczenia tylko na same szybyZwracam honor. Dzisiaj bylo na zewn. 3C. Na AUTO nic sie nie dzialo. Po wlaczeniu nawiewu na szyby wskazowka obrotow drgnela i spalanie chwilowe wzroslo o 0,1-0,2l. Natomiast nie zauwazyelm szybszego odparowania szyby, a bylo tego troche w calym aucie, bo szybko sie ochlodzilo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zorin Zgłoś #839 Napisano 30 Grudnia 2013 A obroty spadly chwilowo bo jak wlaczamy na szybe to wentylator kreci sie na full a to troche pradu pobiera. Jak bede miał jutro mozliwosc to sprawdze to, u mnie jak klima sie zalacza to przekaznik pyka i jest to slyszalne lub mozna pod maske zerknac i zwrocic uwage na wentylatorek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #840 Napisano 30 Grudnia 2013 A obroty spadly chwilowo bo jak wlaczamy na szybe to wentylator kreci sie na full a to troche pradu pobiera. Jak bede miał jutro mozliwosc to sprawdze to, u mnie jak klima sie zalacza to przekaznik pyka i jest to slyszalne lub mozna pod maske zerknac i zwrocic uwage na wentylatorek.Przy nawiewie na szybe slychac przekaznik. Wewnetrzny wentylator nie obciazy ci tak bardzo silnika, zeby bylo mocne wachniecie obrotami, jak przy klimie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach