Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Dominicus

Witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy VW Passata. Mam pytanko odnośnie tylnego zawieszenia, czy jest to kolumna McPherson czy zwykłe zawieszenie, bo mam do wymiany odboje i gumy z tyłu i mój mechanior stwierdził że jak McPherson to się sprawa komplikuje. Pozdrawiam:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymiana odbojów i gumy z tyłu zajmuje 30 minut ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy VW Passata. Mam pytanko odnośnie tylnego zawieszenia, czy jest to kolumna McPherson czy zwykłe zawieszenie, bo mam do wymiany odboje i gumy z tyłu i mój mechanior stwierdził że jak McPherson to się sprawa komplikuje. Pozdrawiam:D

 

 

Proponuję zmienić mechanika! Od kiedy zawieszenie McPerson stosuje się na tylnej osi?

 

tu masz rysunek tego zawieszenia wraz z opisem:

 

thumb_480ca8f43f318385055810.gif

Zawieszenie przednie McPherson

1 - amortyzator;

2 - ramię zwrotnicy;

3 - półoś napędowa;

4 - wspornik przegubowego zamocowania dolnego wahacza (przykręcony do poprzeczki nadwozia)

5 - wahacz dolny

6 - oś przegubu wahacza dolnego

7 - przegub kulowy wahacza

8 - zwrotnica

9 - elastyczne zamocowanie kolumny do nadwozia

10 - górna półka sprężyny

11 - tłoczysko amortyzatora

12 - sprężyna zawieszenia

 

A tu masz zawieszenie tylne z Passka B5

thumb_480caad06c9a2821933092.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tylu belka wleczona...budow prosta jak CEP !! jedyne co moze sie TAM zepsuc to amortyzatory a extramalnie zadko tuleja gumowa mocujaca belke do nadwozia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki - podepnę się pod temat, bo stworzyłem nowy, to mod zamknął twierdząc, że już było o tym. Jakoś szukam już 2 dzień na necie i takiego przypadku nie było :-(

 

Witam.

 

Mam problem z tylnym zawieszeniem. Od kiedy kupiłem, po załadowaniu tyłu (nie koniecznie mocno ciężkimi rzeczami) albo jak na tylnej kanapie jest komplet ludków to tył strasznie "siedzi". Na szczęście takie sytuacje zdarzyły mi się 2-3 razy tylko, więc nic nie robiłem (na pusto nie jest źle), ale teraz trochę będę podróżował z kompletem nie dość, że osób to jeszcze bagażu i będzie masakra, więc postanowiłem naprawić - kolega mówił, że za to odpowiedzialne są sprężyny. Kupiłem 2 nowe (Lesjofors - 150 zl sztuka - podobno wzmacniane jakieś), wymieniłem i myślałem, że będzie lepiej - myliłem się:

 

DSC_0609.jpg

DSC_0610.jpg

DSC_0611.jpg

 

widzicie różnice tył przód ? w bagażniku były 3 duże torby, więc max 100kg i 2 osoby po 70 kg na tylnej kanapie - co jest nie tak ! amory nie wyglądają na szmelc, mogę je wymienić, ale czy to coś da ?

Edytowane przez luzipower

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na drugiej fotce widać przesunięcie koła względem karoserii. Jak wyglądają tuleje belki bo wygląda że już ich nie ma. Po za tym odboje raczej już nie powinny pozwolić na tak duże ugięcie zawieszenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na drugiej fotce widać przesunięcie koła względem karoserii. Jak wyglądają tuleje belki bo wygląda że już ich nie ma. Po za tym odboje raczej już nie powinny pozwolić na tak duże ugięcie zawieszenia.

 

Hm - powiem szczerze, że nawet nie spojrzałem na tuleje. Wiem, ze widać - też mnie to dziwiło, ale trzeba wziąć poprawkę - mam niestandardowy zderzak i wydaje mi się, że on ma większy promień wycięcia niżeli nadkole i dlatego tak się wydaje źle (jak się przyjrzeć to widać, że nie idzie idealnie po kole, a od momentu zderzaka oddala się mocno...) myślisz, że tuleje by doprowadziły do tego ? żadnych stuków, żadnych puków w tylnym zawieszeniu, auto dobrze się prowadzi itd, więc wątpie, ale zerknę na tuleje.

 

Odboje są słabe, popękane - wiem o tym i chcę wymienić wraz z amorkami, ale chce bilsteiny B6 które kosztują 800 zł i nie wydoliłem przy obecnym serwisie...

 

Tak, czy siak obie rzeczy chyba nie tłumaczą takiego zachowania się zawiechy przy wcale nie dużym (standardowe) obciążeniu...

 

A może sprężyny są jakieś za miękkie ? w ogóle jest możliwe, że standardowe byłyby jakieś "pompki"?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

piękna gleba :)

 

Kolego mi nie jest do śmiechu - nie pisz jak nic nie wnosisz do tematu prosze....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
żadnych stuków, żadnych puków w tylnym zawieszeniu, auto dobrze się prowadzi itd, więc wątpie, ale zerknę na tuleje.

U mnie też tego nie było ale kiedyś zauważyłem że słabo wyglądają więc pomyślałem że wymienię i przy demontażu tuleje rozleciały się totalnie.

 

Odboje są słabe, popękane

Kup same odboje najzwyklejsze, koszt mały i wymiana prosta. Przy okazji sprawdz. górne poduszki amorów.

 

A może sprężyny są jakieś za miękkie ?

Jak by były bardzo miękkie to auto skakanka, amory moment wykończone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprężyny odboje, tuleje (najmniej mają się do tego siadania auta w dół) nic innego nie ma tu do sprawdzania, amor nie ma wpływu jak auto siedzi chyba że trzon amora wyszedł dołem :>, a tak na poważnie ja obstawiam sprężyny, jest taki fajny temat na forum gdzie można poczytać lub zadać pytanie odnośnie sprężyn jakie należy zamontować w aucie wg. wlepy z bagażnika. Tak jak ktoś wyżej wspomniał odboje też do wymiany bop nie powinny puścić go tak w dół.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maciek faktycznie auto praktycznie leży na glebie popieram w tym momencie Krzyśka z Twoimi sprężynami jest coś nie tak,u mnie nawet tak nie siedział gdy go solidnie dopakowałem płytkami gresowymi.Sprawdzaj sprężyny:kciuki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za pomoc. Kupiłem od kolegi z forum jego stare sprężyny, dokupiłem nowe amory bilsteina wraz z poduszkami, wziąłem 2 podnośniki, zmieniłem wszystko pod chmurką i eureka :-) autko stoi normalnie na zawieszeniu, doładowałem go na maxa i wszystko w najlepszym porządku !

 

Podczas wymiany już ręką czuć było, że będzie duuża różnica !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Czytam na forum i czytam...i doczytać się nie mogę, a nie chcę tworzyć nowego tematu. Sprawa wygląda następująco - coś mi tłucze w tylnym zawieszeniu, jakby coś przewalałoby się w bagażniku, choć jest on pusty. Jestem świeżo po wymianie amorów i tulei belki. Tłucze przy ostrym skręcie w lewo/prawo, najbardziej na jeździe na rondzie. Dodatkowo dziś jeszcze usłyszałem jakby coś tarło przy skręcie. Co to może być? Czy byłaby to jakaś pęknięta sprężyna? Auto stoi równo (na oko), nie widzę jakichś zmian geometrycznych. Jeżeli macie jakieś pomysły to proszę o zasugerowanie bo już mi ręce opadają. Passat jak w opisie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podbijam! ma ktoś jakiś pomysł? dodam, że dziś sprawdziłem raz jeszcze tylne amorki i sprężyny - wydają się być ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dołączę się do tematu, otóż z tyłu lewa strona siedzi niżej o około 2cm. sądziłem, że to sprężyna więc kupiłem od kolegi z forum sprężyny Lesjofors i zonk, po wymianie dalej to samo, lewa strona 2cm niżej względem prawej. Czyli wychodzi, że amortyzator? Co wy na to?

Przy okazji wymiany amorkow co jeszcze wymienić? Bo nie bardzo wiem, przy wymianie sprężyn na amorkaxh były jakieś pozostałości chyba odbojow. Pozdrawiam

 

Pocztą z Z2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Amorki tylko tlumią pracę i nie decydują o wysokości no chyba że amorek ma krótszy skok ale wtedy by stukało. Do sprawdzenia jeszcze tuleje belki. A pozostałości odbojów wymień na nowe, dostaniesz komplet razem z osłonami w każdym sklepie motoryzacyjnym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gumy pod/nad sprężynami całe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gumy całe, znaczy jest jedną pęknięta ale nie jest uszkodzona tak żeby kawałka brakowało. A można zamienić amortyzator z lewej na prawą? Tuleje sprawdzę jutro,

 

Najbardziej szkoda mi kasy, bo sprężyny kupione i nic nie poprawiły, nieużywane czyli mam nadzieję że kolega z forum przyjmie zwrot.

 

Pocztą z Z2

Edytowane przez baksik28

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności