Gość Dominicus Zgłoś #21 Napisano 21 Kwietnia 2008 Witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy VW Passata. Mam pytanko odnośnie tylnego zawieszenia, czy jest to kolumna McPherson czy zwykłe zawieszenie, bo mam do wymiany odboje i gumy z tyłu i mój mechanior stwierdził że jak McPherson to się sprawa komplikuje. Pozdrawiam:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #22 Napisano 21 Kwietnia 2008 wymiana odbojów i gumy z tyłu zajmuje 30 minut Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominek_f Zgłoś #23 Napisano 21 Kwietnia 2008 Witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy VW Passata. Mam pytanko odnośnie tylnego zawieszenia, czy jest to kolumna McPherson czy zwykłe zawieszenie, bo mam do wymiany odboje i gumy z tyłu i mój mechanior stwierdził że jak McPherson to się sprawa komplikuje. Pozdrawiam:D Proponuję zmienić mechanika! Od kiedy zawieszenie McPerson stosuje się na tylnej osi? tu masz rysunek tego zawieszenia wraz z opisem: Zawieszenie przednie McPherson 1 - amortyzator; 2 - ramię zwrotnicy; 3 - półoś napędowa; 4 - wspornik przegubowego zamocowania dolnego wahacza (przykręcony do poprzeczki nadwozia) 5 - wahacz dolny 6 - oś przegubu wahacza dolnego 7 - przegub kulowy wahacza 8 - zwrotnica 9 - elastyczne zamocowanie kolumny do nadwozia 10 - górna półka sprężyny 11 - tłoczysko amortyzatora 12 - sprężyna zawieszenia A tu masz zawieszenie tylne z Passka B5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #24 Napisano 21 Kwietnia 2008 Z tylu belka wleczona...budow prosta jak CEP !! jedyne co moze sie TAM zepsuc to amortyzatory a extramalnie zadko tuleja gumowa mocujaca belke do nadwozia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luzipower Zgłoś #25 Napisano 22 Października 2014 (edytowane) Chłopaki - podepnę się pod temat, bo stworzyłem nowy, to mod zamknął twierdząc, że już było o tym. Jakoś szukam już 2 dzień na necie i takiego przypadku nie było Witam. Mam problem z tylnym zawieszeniem. Od kiedy kupiłem, po załadowaniu tyłu (nie koniecznie mocno ciężkimi rzeczami) albo jak na tylnej kanapie jest komplet ludków to tył strasznie "siedzi". Na szczęście takie sytuacje zdarzyły mi się 2-3 razy tylko, więc nic nie robiłem (na pusto nie jest źle), ale teraz trochę będę podróżował z kompletem nie dość, że osób to jeszcze bagażu i będzie masakra, więc postanowiłem naprawić - kolega mówił, że za to odpowiedzialne są sprężyny. Kupiłem 2 nowe (Lesjofors - 150 zl sztuka - podobno wzmacniane jakieś), wymieniłem i myślałem, że będzie lepiej - myliłem się: widzicie różnice tył przód ? w bagażniku były 3 duże torby, więc max 100kg i 2 osoby po 70 kg na tylnej kanapie - co jest nie tak ! amory nie wyglądają na szmelc, mogę je wymienić, ale czy to coś da ? Edytowane 22 Października 2014 przez luzipower Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #26 Napisano 22 Października 2014 Na drugiej fotce widać przesunięcie koła względem karoserii. Jak wyglądają tuleje belki bo wygląda że już ich nie ma. Po za tym odboje raczej już nie powinny pozwolić na tak duże ugięcie zawieszenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #27 Napisano 22 Października 2014 piękna gleba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luzipower Zgłoś #28 Napisano 22 Października 2014 Na drugiej fotce widać przesunięcie koła względem karoserii. Jak wyglądają tuleje belki bo wygląda że już ich nie ma. Po za tym odboje raczej już nie powinny pozwolić na tak duże ugięcie zawieszenia. Hm - powiem szczerze, że nawet nie spojrzałem na tuleje. Wiem, ze widać - też mnie to dziwiło, ale trzeba wziąć poprawkę - mam niestandardowy zderzak i wydaje mi się, że on ma większy promień wycięcia niżeli nadkole i dlatego tak się wydaje źle (jak się przyjrzeć to widać, że nie idzie idealnie po kole, a od momentu zderzaka oddala się mocno...) myślisz, że tuleje by doprowadziły do tego ? żadnych stuków, żadnych puków w tylnym zawieszeniu, auto dobrze się prowadzi itd, więc wątpie, ale zerknę na tuleje. Odboje są słabe, popękane - wiem o tym i chcę wymienić wraz z amorkami, ale chce bilsteiny B6 które kosztują 800 zł i nie wydoliłem przy obecnym serwisie... Tak, czy siak obie rzeczy chyba nie tłumaczą takiego zachowania się zawiechy przy wcale nie dużym (standardowe) obciążeniu... A może sprężyny są jakieś za miękkie ? w ogóle jest możliwe, że standardowe byłyby jakieś "pompki"? - - - - - aktualizacja - - - - - piękna gleba Kolego mi nie jest do śmiechu - nie pisz jak nic nie wnosisz do tematu prosze.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #29 Napisano 22 Października 2014 żadnych stuków, żadnych puków w tylnym zawieszeniu, auto dobrze się prowadzi itd, więc wątpie, ale zerknę na tuleje. U mnie też tego nie było ale kiedyś zauważyłem że słabo wyglądają więc pomyślałem że wymienię i przy demontażu tuleje rozleciały się totalnie. Odboje są słabe, popękane Kup same odboje najzwyklejsze, koszt mały i wymiana prosta. Przy okazji sprawdz. górne poduszki amorów. A może sprężyny są jakieś za miękkie ? Jak by były bardzo miękkie to auto skakanka, amory moment wykończone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #30 Napisano 23 Października 2014 sprężyny odboje, tuleje (najmniej mają się do tego siadania auta w dół) nic innego nie ma tu do sprawdzania, amor nie ma wpływu jak auto siedzi chyba że trzon amora wyszedł dołem , a tak na poważnie ja obstawiam sprężyny, jest taki fajny temat na forum gdzie można poczytać lub zadać pytanie odnośnie sprężyn jakie należy zamontować w aucie wg. wlepy z bagażnika. Tak jak ktoś wyżej wspomniał odboje też do wymiany bop nie powinny puścić go tak w dół. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaper65 Zgłoś #31 Napisano 24 Października 2014 Maciek faktycznie auto praktycznie leży na glebie popieram w tym momencie Krzyśka z Twoimi sprężynami jest coś nie tak,u mnie nawet tak nie siedział gdy go solidnie dopakowałem płytkami gresowymi.Sprawdzaj sprężyny:kciuki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luzipower Zgłoś #32 Napisano 28 Grudnia 2014 Dziękuję wszystkim za pomoc. Kupiłem od kolegi z forum jego stare sprężyny, dokupiłem nowe amory bilsteina wraz z poduszkami, wziąłem 2 podnośniki, zmieniłem wszystko pod chmurką i eureka :-) autko stoi normalnie na zawieszeniu, doładowałem go na maxa i wszystko w najlepszym porządku ! Podczas wymiany już ręką czuć było, że będzie duuża różnica ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #33 Napisano 28 Grudnia 2014 luzipower :dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrzyk31 Zgłoś #34 Napisano 12 Sierpnia 2016 Witam! Czytam na forum i czytam...i doczytać się nie mogę, a nie chcę tworzyć nowego tematu. Sprawa wygląda następująco - coś mi tłucze w tylnym zawieszeniu, jakby coś przewalałoby się w bagażniku, choć jest on pusty. Jestem świeżo po wymianie amorów i tulei belki. Tłucze przy ostrym skręcie w lewo/prawo, najbardziej na jeździe na rondzie. Dodatkowo dziś jeszcze usłyszałem jakby coś tarło przy skręcie. Co to może być? Czy byłaby to jakaś pęknięta sprężyna? Auto stoi równo (na oko), nie widzę jakichś zmian geometrycznych. Jeżeli macie jakieś pomysły to proszę o zasugerowanie bo już mi ręce opadają. Passat jak w opisie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrzyk31 Zgłoś #35 Napisano 18 Sierpnia 2016 podbijam! ma ktoś jakiś pomysł? dodam, że dziś sprawdziłem raz jeszcze tylne amorki i sprężyny - wydają się być ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #36 Napisano 18 Sierpnia 2016 Sprawdź mocowanie ostatniego tłumika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baksik28 Zgłoś #37 Napisano 27 Grudnia 2016 Witam. Dołączę się do tematu, otóż z tyłu lewa strona siedzi niżej o około 2cm. sądziłem, że to sprężyna więc kupiłem od kolegi z forum sprężyny Lesjofors i zonk, po wymianie dalej to samo, lewa strona 2cm niżej względem prawej. Czyli wychodzi, że amortyzator? Co wy na to? Przy okazji wymiany amorkow co jeszcze wymienić? Bo nie bardzo wiem, przy wymianie sprężyn na amorkaxh były jakieś pozostałości chyba odbojow. Pozdrawiam Pocztą z Z2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #38 Napisano 27 Grudnia 2016 Amorki tylko tlumią pracę i nie decydują o wysokości no chyba że amorek ma krótszy skok ale wtedy by stukało. Do sprawdzenia jeszcze tuleje belki. A pozostałości odbojów wymień na nowe, dostaniesz komplet razem z osłonami w każdym sklepie motoryzacyjnym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #39 Napisano 27 Grudnia 2016 gumy pod/nad sprężynami całe? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baksik28 Zgłoś #40 Napisano 27 Grudnia 2016 (edytowane) Gumy całe, znaczy jest jedną pęknięta ale nie jest uszkodzona tak żeby kawałka brakowało. A można zamienić amortyzator z lewej na prawą? Tuleje sprawdzę jutro, Najbardziej szkoda mi kasy, bo sprężyny kupione i nic nie poprawiły, nieużywane czyli mam nadzieję że kolega z forum przyjmie zwrot. Pocztą z Z2 Edytowane 27 Grudnia 2016 przez baksik28 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach