Skocz do zawartości
zippo68

Wymiana łożyska sprzęgła kompresora klimy firmy ZEXEL-opis

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,dziś postanowiłem wykręcić sprężarkę z Passata ,nie maiłem w układzie czynnika bo wyświetlacz miga od climatronica tak więc chcę na spokojnie w domu przy niej pogrzebać.Ostatni raz pracowała może z pół roku temu jak był jeszcze czynnik chłodzący,po włączeniu klimy sprężarka strasznie wyła, niczym nocne zakończenie programu w telewizji(tylko na niższych tonach):) Na wyłączonej ,zadnych dzwięków.A więc można wykluczyć łożysko sprzęgła,myślę ,że to łożysko gdzieś w środku sprężarki.Rozbierał ktoś już kompresor w środku ? Czy można dokupić takie łozysko i jak z jego wymianą? Chyba ,że przyczyną tych dzwięków może być samo sprzęgło ,elektromagnes,nie wiem,miał ktoś już z tym doświadczenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wie ktoś , jaki jest symbol łożyska wewnątrz sprężarki ZEXEL? Bo jakos w tym temacie nikt o tym nie wspomniał :hmm

Bo u mnie przy włączeniu po pewnej chwili piszczy, ale dlatego, ze koło napędzające staje i się pasek ślizga. Po chwili puszcza i potem juz tylko od czasu do czasu zaświergocze. Więc które to łożysko? Wewnętrzne (w kompresorze), czy zewnętrzne (w sprzęgle elektromagn.) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak z ceną łożysk? Bo na intercars-online są te łożyska zewnętrzne ale po 100 zł a nie po 35 :kwasny:

Tego wewnętrznego jeszcze nie obczaiłem :P

 

marewel - skąd masz ten rozmiar łożyska? :hmm I tam coś pisze w nazwie DIESEL. I z tego co pamiętam, to u mnie są inne króćce mocowania przewodów. Więc czy to przypadkiem nie ma znaczenia? Że musi być do benzyny i konkretnie do modelu '97?

I dalej w nazwie jest - łożysko do sprzęgła kompresora...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

35x62x24 podobno takie ma iść jutro będę wiedział na 100%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łokey - to poczekam do jutra na INFO :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale idzie do czego? Bo do sprzęgła sprężarki - to wiem. Takie samo idzie do samej sprężarki? :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich,

 

Miałem prawie identyczny przypadek co kolega GRZECHHH. Też się trochę strachu najadłem ;)

 

Ale mnie wczoraj strachu narobiło to sprzęgło kompresora... Bez żadnych wcześniejszych symptomów odpalam samochód pod marketem i próbuje ruszyć do przodu a tu nagle jakieś metaliczne ogłosy słychać dobiegające od strony silnika. Metaliczne stuki, ocieranie... na niskich obrotach mniejsze na wyższych bardziej a momentami jak by coś chaczyło i próbowało zdławić silnik. Z wstępnych oględzin już myślałem że coś w silniku albo dwumas się rozleciał. Po dokłądnym przyjżeniu się okazało że odpadła ta tarcza sprzęgła kompresora przykręcana na jedną śróbę i tłukła się obijając o pas przedni i metalową rurę intercoolera raz mniej raz bardziej. Warto ten element dobrze dokręcać bo jak czytam w tym wątku nie jestem pierwszy z takim przypadkiem. Strachu się najadłem sporo bo metaliczne stuki przenosiły się na całą karoserię najbardziej słyszalne w okolicy tunelu środkowego co by sugerowało dwumase, silnik... ale jednak pozytywnie.

 

Czy ktoś może wie jak dokładnie jest przymocowane to sprzęgło w sprężarce marki DENSO? jakie są wymiary śruby mocującej oraz czy powinna być tam jakaś podkładka dystansująca?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy ktos sie orientuje jakie lozysko idzie do 2003r 1.9TDI AWX?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć szybkie pytanie czy sprężarka klimy z audi a4 z 95r numery 8D0260805 zexel , pasuje do mojego AFN Z 98r

 

bo wiem że potrzebuje 8D0260805D ale co oznacza D ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Moi drodzy... Od jakiegoś czasu podczas uruchamiania klimatyzacji słychać było piski...

W pierwszej kolejności napiąłem pasek i ustało na kilka miesięcy...

Niestety znów się to piszczenie pojawiło i do tego doszedł dziwny dźwięk jakby warczenia (stukania) = ciężko to opisać.

Najgłośniej jest między 2 a 3 tyś obrotów. Gdy silnik pracuje na biegu jałowym wszystko cichnie, ale gdy znów przekroczy magiczną barierę 2tyś obr/min nieprzyjemne warczenie znów narasta. Wymieniłem pasek na nowy - bo i tak najwyższy był na to czas. Na nowym pasku przysłuchiwałem się przez dłuższą chwilę pracy kompresora klimatyzacji. Popiskiwał na jałowym biegu silnika, a po kilku minutach widać było, że koło pasowe kompresora klimatyzacji się zatrzymało - pasek piszczał wtedy bardzo głośno - trwało to około 3-4 sekund, po czym ruszył na nowo delikatnie popiskując jak zawsze...

Doradźcie mi proszę, czy wymiana łożyska sprzęgła klimatyzacji pomoże, czy jednak problem tkwi nieco głębiej, czyli rozsypuje się klimatyzacja wewnątrz, lub wewnętrzne łożysko kompresora ?

 

I ostatnie pytanie - przeczytałem cały ten wątek i nie znalazłem odpowiedzi na pytanie, czy ktoś już rozbierał kompresor klimatyzacji i wymieniał łożysko wewnętrzne ?

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W twoim wypadku skoro koło staje, to zaciera się łożysko w samej sprężarce. A spróbuj jeszcze naciągnąć pasek.

Ja kupiłem łożysko i okazało się, że pasek po wymianie, był za lekko napięty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Miałem to samo co GRZECHHH i august24:

"odpadła ta tarcza sprzęgła kompresora przykręcana na jedną śróbę i tłukła się obijając o pas przedni i metalową rurę intercoolera raz mniej raz bardziej."

Zrobiłem co inni: osłona, obczajka co i jak - śruba przepadła...

Demontaż kompresora niezbędny, nie da się raczej śruby nowej dokręcić bez tego, chyba że ktoś ma sprzęd hirurgiczny z kamerą na końcu :)

Ogólnie odkręcenie kompresora to 3 śruby - 2 przy kole, jedna z tyłu. Po odkręceniu zrzuciłem pasek, przykręciłem kółko śrubą i zaczęły sie schody.

Śruby zacząłem przykręcać od tylnej, po założeniu paska. Każdy ruch śruby napina pasek także nie da sie jej wkręcić "troche" palcami.

Dojście jest masakryczne, jeden obrót śruby to z 10 ruchów grzechotką... nie wiem jak inni ale mi przykręcenie tych 3 śrub zajęło godzinę...ze względu na słaby dostęp kluczem - może i złapać można nasadowym czy oczkowym ale ruch lewo prawo jest minimalny...może macie jakieś patenty to sie podzielcie bo jak ktoś nie jest obcykany to musi sie napocić.

Ale itak warto było, przynajmniej wiem co mam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie

 

Panowie a może ktoś wie jakie łożysko (rozmiar lub nr katalogowy) do kompresora DENSO ???

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

kolejne upały się zbliżają nieuchronnie więc może wart odświeżyć nieco temat? :D

Wymiana łożyska sprzęgła kompresora poszła dosyć gładko. Dzięki Zippo! :ok

Jednak mam wrażenie, że kółko na którym jest pasek ma lekkie luzy a dokręciłem wszystko na "dycht" - może sypie się łożysko w kompresorze? :rozpacz

Po kilku dniach zaczęło też świergolić niesamowicie przy włączonej klimie - kolejny objaw sypnięcia się łożyska wewnątrz sprężarki? Czy może poluzował się pasek który napinałem bez demontażu pasa przedniego i zrobiłem to byle jak? :hmm

Czy ktoś w końcu odważył się dobrać do bebechów kompresora i wymieniać te łożyska samodzielnie? Może jakaś mała fotorelacja? :D

Będę wdzięczny za każdą podpowiedź. :kwiatek

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanko: ściągnąłem koło pasowe i założyłem samo sprzęgiełko na wieloklin, probowałem zrobić nim obrót 360* ale za hu hu nie da rady, jakby ciśnienie było tak wysokie, ze ręcznie nie ma siły na obrócenie. Blokuje się w pewnym miejscu i koniec. Czy tak ma być ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam poważny problem z działaniem sprężarki w Passacie B5 silnik ADR 1.8 . Sprężarka na 90% ZeXEL.

 

Podczas włączaniu klimatyzacji(wciśnięcia AUTO) sprężarka w pewnym momencie zaczyna wydawać straszny pisk.

Koło zatrzymuje na krótkie okresy czasu

 

 

no i jeżeli nie wprowadzę auta na wyższe obroty to sprężarka się nie rozkręci jednak jeżeli popracuję chwilę (z minutę) na wyższych obrotach sprężarka zaczyna świetnie chłodzić.

 

Moje pytanie brzmi Czy to sprężarka się sypie i należy ją regenerować/ wymienić czy może jakimś cudem to łożysko sprzęgła

 

W trybie ECO negatywnych dźwięków brak. (Sprężarka była dwa lata temu regenerowana z powodu podobny problemów)

 

 

Z góry dzięki za odpowiedź

 

Jeżeli to sprężarka to proszę o jakiś dobry kontakt do serwisu klimatyzacji w Warszawie

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podczas włączaniu klimatyzacji(wciśnięcia AUTO) sprężarka w pewnym momencie zaczyna wydawać straszny pisk.

Koło zatrzymuje na krótkie okresy czasu

 

To co napisałeś świadczy o tym, że nie przeczytałeś wszystkich postów w tym temacie.

 

W moim Pasku jest identycznie. Co prawda mój problem opisywałem w tamtym roku i sprawę niestety odłożyłem... efektem czego kilka dni temu (po jakże pięknie wydawanych dźwiękach) pasek, który napędza kompresor poprostu powiedział papa i dalej już ze mną nie jeździ...

 

Miałem dokładnie tak samo jak u Ciebie: "W trybie ECO negatywnych dźwięków brak"

 

Gdybyś przeczytał wszystkie posty - wiedziałbyś, że NIE chodzi tutaj o łożysko sprzęgiełka...

Koledzy w tym wątku podpowiedzieli, że to najprawdopodobniej łożysko w sprężarce.

Niestety jeszcze nikt się do niego nie dostawał, nikt nie rozbierał i nikt go nie wymieniał...

Osobiście jeszcze stawiam na sprzęgło... może poza łożyskiem sprzęgła coś go jeszcze może blokować.

 

Postaram się do tego zabrać w najbliższy weekend. O efektach poinformuję forumowiczów. Jeżeli okaże się, iż ze sprzęgłem i z łożyskiem sprzęgła jest wszystko oki, to będę musiał "puścić" w atmosferę całe dobro, którego nabicie kosztuje około 120-150 zł i postaram się rozebrać kompresor, aby po japońsku (jako tako) stwierdzić co poszło...

 

...ale liczę się z wymianą sprężarki na używaną ze szrotu, czy z alledrogo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam poważny problem z działaniem sprężarki w Passacie B5 silnik ADR 1.8

 

Najpierw sprawdź naciąg paska napędzajacego sprężarkę i stan napinacza tego paska :fajny Bo może jest za słabo napięty, pasek się ślizga i piszczy a spreżarka stoi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega napisał, że koło zatrzymuje się na krótkie okresy czasu. Co innego, gdyby zatrzymywało się koło napinacza.

U mnie przy tych samych problemach mocniejsze napięcie paska pomogło chwilowo. Do czasu, aż nowy pasek pękł.

 

Ma identyczne objawy co w moim Pasku, więc i przyczyna powinna być taka sama.

Może uda mi się do tego zajrzeć jeszcze dziś...

 

----------edit--------------

 

Do wspomnianego łozyska sprzęgła dostalem sie bez kanału. Najechałem na bloczki fundamentowe i cała operacja była wykonana z łatwą dostępnością.

 

Jednak zgodnie z oczekiwaniami łozysko jak równiez cale sprzęgło są w idealnym stanie.

Tak więc zdemontowalem kompresor i na warsztat.

 

Objawy znacie.

Przyczyna: ukruszony spory kawałek gwintu, którego spręzarka rozkruszyła na miliony opiłków a te puściła sobie w obieg... Łożysko - mimo, iż z opiłkami pracowało po przedmuchaniu kompresorem - okazało się, ze nie ma praktycznie zadnego luzu. Moze deliukatnie szumi...

To łożysko ze środka kompresora ma nr: 6907 - gdyby Ktoś chciał kupić wcześniej - przed rozebraniem kompresora. Z jednej strony ma szerszy kołnierz.

Poza uszkodzeniem tego gwintu rozsypala sie rowniez jedna z podkladek dystansowych i rowniez zamienila sie w opiłki.

 

Po wyczyszczeniu wszystkiego zmontowalem ją i zalałem olejem.

Jednak opiłki poszły w cały układ. Wykręciłem dławik aby stwierdzic, czy napełnianie bez czyszczenia ma jakikolwiek sens i niestety NIE MA. Dławik jest zadławiony opiłkami.

 

Koszt problemu:

 

Dławik juz kupiony 10zł.

Osuszacz też kupiony 94zł.

Napełnienie klimatyzacji 130zł.

Czyszczenie klimatyzacji ??? nie mam pojęcia.

 

234zł + czyszczenie... Przynajmniej nie muszę kupować sprawnej spręzarki, bo to koszt okolo 300 zł.

 

Jak tylko znajdę chwilkę, to zamieszczę opis jak rozebrać kompresor i dostać się do środka, do podejrzewanego łożyska.

 

Poniżej fotka pokazująca co się stało w moim kompresorze.

 

Opiłki.jpg

Edytowane przez marioplf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

marioplf : "Po wyczyszczeniu wszystkiego zmontowalem ją i zalałem olejem."

 

 

Czy składając sprężarkę - po osadzeniu koła pasowego - przed założeniem tarczy sprzęgła dawałeś podkładkę dystansową na osi śruby centralnej ?

Jutro kupuję łożysko sprzęgła (sam nabijałeś czy dawałeś na prasę ?)

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności