Skocz do zawartości
zippo68

Wymiana łożyska sprzęgła kompresora klimy firmy ZEXEL-opis

Rekomendowane odpowiedzi

Szczerze Ci powiem, że nie mam pojęcia co oznacza ta literka. Może jakaś drobna zmiana? Zrzut zapodałem dosyć dawno i teraz po aktualizacji etki pokazuje to samo co Ci powiedzieli w serwisie, Ale skoro przedtem figurowała w etce z literą "D" czyli była montowana i też pasuje.

18d6e8ef114defaam.png

Edytowane przez zippo68

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, prawdopodobnie jest to kwestia zmiany oznaczeń/nazewnictwa z biegiem czasu. Nawet gdzieś, w którymś z wątków dot. sprężarek w dziale technicznym była o tym mowa, o ile dobrze pamiętam to chyba JurekW pisał coś na ten temat.

 

Tylko właśnie w tym miejscu pojawia się problem, bo jak się chce kupić używkę i dobrać właściwą, to znaczenie mają nie tylko obecne stosowane symbole ale też poprzednie. Dlatego zastanawiam się w jaki sposób ustalić, że do konkretnego modelu samochodu pasują kompresory z określonym oznakowaniem. Kupno nowego egzemplarza z wiadomych względów na razie wykluczam.

 

Oczywiście próbowałem te informacje wyciągnąć od serwisu VW ale jak tylko się zorientowali, iż posłużą mi one do zakupów nie od nich, to ich nieograniczona chęć pomocy i uprzejmość gwałtownie zmalały i mnie zbyli :-D.

 

zippo68 mam do Ciebie jeszcze jedną prośbę...spróbowałbyś ustalić w ETCE czy ten konkretny model sprężarki tj. ZEXEL 8D0 260 805M/D, montowany był także w jakichś wersjach Passata B5 po lifcie(3BG). Ma to duże znaczenie przy zakupie używki - wiadomo im młodsza tym większe szanse na to, że jeszcze trochę posłuży.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od 2001 montowane były kompresory Denso o tym samym numerze, ale końcówce J, a od 2006 Denso o całkiem innym numerze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK, wielkie dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

mam problem z klimą (manualna), a dokładnie: po jej włączeniu na początku było popiskiwanie, po minucie ciągły dźwięk piszczącego paska. Na postoju okazało się ze jak klima jest włączona to koło się nie kręci a pasek prześlizguje. Czy kompresor się zatarł? od razu wyłączyłem klimę, a na sprawdzenie co to było może pracowała 20 s.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Czy orientuje sie ktos czy compresory climy w b6 sa rozbieralne i czy mozna dostac do nich czesci , czy taniej jest kupowac uzywany bo pojawia mi sie malutki wyciek kropelkowy .A lato idzie .

 

STA65127.jpg

A pojawia sie to na tym kole compresora.

STA65191.jpg

 

Albo skierujcie mnie na watek z B6 bo tu wszyscy chyba B5 maja ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że dopiero teraz to znalazłem bo wcześniej wymieniałem łożysko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Szkoda że dopiero teraz to znalazłem bo wcześniej wymieniałem łożysko

 

Piszesz odnosnie compresorow B6 ? Pewnie foty bys zrobil ale takowych brak ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość arteq24

ja mam taki problem ze jak wlacze klime zaczyna jakby wibrowac wrazenie jakby od wentylatora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz takie podejrzenie, to odepnij wtyczkę od wentylatora, jest w wiązce przy zbiorniczku od płynu od wspomagania i testowo włącz klimę. Na drugim biegu (wyższa temperatura otoczenia) wibracje powinny się nasilić, jeśli nie, przyczyny szukałbym gdzieś indziej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej u mnie tez podejrzewam lozysko sprzęgła zdjalem pasek to kolo pasowe ma widoczne luzy niezakladalem na razie paska i bede musial wymienic i teraz pytanie odkrecajac przewody od sprezarki tzreba pozniej napelnic ja czynnikiem nie da sie tego jakos uniknać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W AHH/AFN prosta robota, odkręcasz osłonę silnika, odkręcasz śruby trzymające sprężarkę, opuszczasz na przewodach elastycznych, tylko uważaj na przewód sterujący, łatwo urwać, bo się niebezpiecznie przy opuszczaniu napina, ale jak coś podłożysz pod sprężarkę przy opuszczaniu, wtedy nic złego się nie stanie. Składasz w kolejności odwrotnej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm czyli jak to w koncu z tą klimą i sprzegłem??U mnie jak jest na eco to luzz nic nie słysze,ale jak dam na AUTO lub włacze obieg zamkniety to strasznie napiera z pod machy,myslałem wałsnie ze to ten wiatrak bo on sie tez załącza na AUTO ale to bardzo głosno pracuje,nie ma mowy o świszczących paskach(tak mi sie wydaje) bo najpierw tak strzeli,jakby elektormagnes sie załączał i gosno bardzo chodzi,wiec co to będzie??Wiatrak czy klima??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hmm czyli jak to w koncu z tą klimą i sprzegłem??U mnie jak jest na eco to luzz nic nie słysze,ale jak dam na AUTO lub włacze obieg zamkniety to strasznie napiera z pod machy,myslałem wałsnie ze to ten wiatrak bo on sie tez załącza na AUTO ale to bardzo głosno pracuje,nie ma mowy o świszczących paskach(tak mi sie wydaje) bo najpierw tak strzeli,jakby elektormagnes sie załączał i gosno bardzo chodzi,wiec co to będzie??Wiatrak czy klima??

Z tego co tu nadrukowałeś wychodzi, że to jest łożysko w kompresorze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co tu nadrukowałeś wychodzi, że to jest łożysko w kompresorze.

Lub sprzęgiełko albo napinacz paska klimy albo... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dodam ze dzwiek wydobaący sie z pod maski jest dość donosny,na wszelki wypadek klimy nie uzywam i trza by to chyba przejrzeć w miare szybko,czyli jak odłacze wiatrak to juz powinienem wiedziec co w trawie piszczy i bedzie to kompresor?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Lub sprzęgiełko albo napinacz paska klimy albo... ;)

Myślę, że rolka napinacza była by słyszalna cały czas, no pod obciążeniem bardziej. To już dużo kombinacji nie zostało :D

Niech zrzuci pasek i pomaca ręcami i słuchoma :rotfl: rolkę napinacza i sprzęgło. To się da wyłapać luzy.

Edytowane przez zippo68
Bo chciałem coś dodać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam sprężarkę (od AFN) która w zeszłe lato stanęła ,nikt nie dochodził co padło , kręci się tylko zewnętrzne koło, czyli łożysko sprzęgła wyglada ok, ale za to w samej spręzarce padło chyba łożysko bo nie można wcale obrucić , Czy te łożyska są wymienne ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest możliwe do zrobienia, tylko czy opłacalne, skoro stanęła, to zapewne zatrata jest, więc korzystniej będzie poszukać innej sprawnej i robić przekładkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem ale była by za free, gdyby się udało ja naprawić to była by za zapas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności