Gość wengan Zgłoś #1 Napisano 24 Czerwca 2008 Witam. Mam dziwny problem z moim pasiem. Na zimnym silniku pali na dotyk. Na ciepłym zaraz po zgaszeniu odpala również super. Problem pojawia się jak auto postoi jakieś 20-30 minut. Wtedy kręci znacznie dłużej. Ostatnio nawet zauważyłem że po takim dluższym kręceniu puścił jasnego dyma z wydechu. Czym to może być spowodowane? Czyżby pompa wtryskowa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #2 Napisano 24 Czerwca 2008 pławdopodobnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #3 Napisano 24 Czerwca 2008 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=20441#post213969 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wengan Zgłoś #4 Napisano 25 Czerwca 2008 Nagrzej silnik, zgaś i próbuj odpalić. Jeśli nie odpala: butelka wody w dłoń i polej pompę wtryskową a raczej głowiczkę (tam gdzie są podłączone przewody wys. ciśnienia) oraz elektrozawór. Jeśli odpali to masz albo problem z elektrozaworkiem albo z pompą (głowicą) Z tym że u mnie auto zapali za każdym razem tylko czsami trochę dłużej muszę pokręcić. Nie było sytuacji, w której auto nie odpaliło. A jeśli to faktycznie pompa to co się wniej zaniemogło? Sorki za może głupie pytanie ale jestem laikiem jeżeli chodzi o diesla. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #5 Napisano 25 Czerwca 2008 Zgadza się Jak schłodzisz pompę i odpali bez długiego kręcenie to masz przyczynę, coś tam się dzieje z głowiczką pompy. Koszt naprawy 200-300 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wengan Zgłoś #6 Napisano 25 Czerwca 2008 Zgadza sięJak schłodzisz pompę i odpali bez długiego kręcenie to masz przyczynę, coś tam się dzieje z głowiczką pompy. Koszt naprawy 200-300 zł Dzięki bardzo kolego. Spróbuję opisany przez ciebie sposób. I chyba czas na wizytę u pompiarza. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Garbus Zgłoś #7 Napisano 13 Maja 2011 Witam Od niedawna mam Passacika 1.9TD AAZ. Działał mi idealnie do wczoraj. Wczoraj przez cały dzień jeżdziłem jak zawsze i w pewnym momencie cały samochót zaczoł mi się trząść od silnika i zgasł. Po próbach odpalenia zawsze zaczynał coś chodzić ale się trząsł i gasł, z wydechu wychodzi chmura jasna i pachnie nieprzepalonym olejem napędowym. Myślę że może to być pompa wtryskowa, ale nie jestem pewnien. Dziękuję za odpowiedz. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex360 Zgłoś #8 Napisano 13 Maja 2011 Uszelka pod głowicą... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #9 Napisano 13 Maja 2011 Powietrze w paliwie lub zapchany filtr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciyk Zgłoś #10 Napisano 13 Maja 2011 Koniecznie sprawdzić czy nie ścięło klina na wale i rozrząd się nie przestawił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n3uro Zgłoś #11 Napisano 17 Maja 2011 Panowie a co do tego odpalania na zimnym silniku to nie oszukujmy się, nasze dieselki AAZ już swoje przejeździły. Sprawa chyba wygląda tak, motor zimny lepsze sprężenie, więc lepiej odpala. Ja mam u siebie np tak że : zimny świece grzeje bach i odpalony, zagrzeje się, świec nie grzeje ( nie ma prawa ) trochę słabiej idzie mu palenie, ale przekręci parę razy wałem i wali. Natomiast postoi ok 20 minut ( też jeszcze świec nie grzeje ) cyk i odpalony. ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #12 Napisano 17 Maja 2011 (edytowane) Panowie a co do tego odpalania na zimnym silniku to nie oszukujmy się, nasze dieselki AAZ już swoje przejeździły. Sprawa chyba wygląda tak, motor zimny lepsze sprężenie, więc lepiej odpala. Ja mam u siebie np tak że : zimny świece grzeje bach i odpalony, zagrzeje się, świec nie grzeje ( nie ma prawa ) trochę słabiej idzie mu palenie, ale przekręci parę razy wałem i wali. Natomiast postoi ok 20 minut ( też jeszcze świec nie grzeje ) cyk i odpalony. ;] dla twojej informacji jak jest pow 5*C też nie powinien grzać świec. Kąt wtrysku sobie popraw. Edytowane 17 Maja 2011 przez cysiokysio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex360 Zgłoś #13 Napisano 17 Maja 2011 Sprawa chyba wygląda tak, motor zimny lepsze sprężenie Wydaje mi się że odwrotnie tj jak ciepły/gorący metal (tłok, pierścienie ipt) zwiększa swoją objętość powodując większe sprężanie U mnie przy -35 miałem problemy z paliwem (pomimo dotatków) tj. odpalał ale nie wchodził na obroty. Przy -30 podgrzewałem go dwa razy tj zapłon (świeczki się grzeją, gasną) i kręcę go 2-obr i wyłączam zapłon, następnie ponownie włączam zapłon (świeczki się grzeją, gasną ) i za max 3obr gada ... i niech tak pozostanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tom_ek1 Zgłoś #14 Napisano 18 Maja 2011 miałem podobny problem z odpalaniem na gorąco... ale już go nie mam w grudniu zrobiłem mały remoncik silnika, po wymianie pierścieni dopala bezproblemu... ---------- Post added at 16:09 ---------- Previous post was at 16:08 ---------- Wydaje mi się że odwrotnie tj jak ciepły/gorący metal (tłok, pierścienie ipt) zwiększa swoją objętość powodując większe sprężanie tak... ale za dokładne uszczelnienie odpowiada też olej, a jak on jest zimny to jest gęsty i lepiej doszczelnia komorę cylindra... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciyk Zgłoś #15 Napisano 19 Maja 2011 dla twojej informacji jak jest pow 5*C też nie powinien grzać świec. Kąt wtrysku sobie popraw. takie rzeczy to w TDI, AAZ-ety grzeją świece nawet w lecie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziutekF Zgłoś #16 Napisano 20 Maja 2011 Od siebie mogę dodać , że mój AAZ rocznik 91 jak jest ciepły świec nie grzeje i pali dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciyk Zgłoś #17 Napisano 20 Maja 2011 Od siebie mogę dodać , że mój AAZ rocznik 91 jak jest ciepły świec nie grzeje i pali dobrze. jak jest ciepły to nie grzeje ale jak jest zimny to grzeje zawsze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxim Zgłoś #18 Napisano 26 Listopada 2012 Witam mam problm z pompa po wymianie uszczelki gumowej pod elementem 313 poniewaz kapo paliwo niemoge odpalic czy na skutek wymiany badz nieumiejetnej wymiany pompa wymaga ponownych nastawow, moglo sie cos uszkodzic, przestawic? Dodam ze silnik pracoje tylko na plaku-eczesniej na dotyk palil, wtryski popuszczane, zawory dzialaja, paliwo dochodzi. Niemam pojecia co moze byc. Proszę o pomoc. [email protected] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach