Gość pasek_gda Zgłoś #1 Napisano 24 Czerwca 2008 Ściągnąłem sobie z Niemiec Paska jak w temacie 2004 rok - model 2005, póki co extra wrażenia z jazdy, nie mam sie czego czepić auto serwisowane zadbane itd. Natomiast jest to mój pierwszy VW i pierwszy diesel więc ogólnie rzecz biorąc uczę się jeździć. Interesuje mnie sam silnik, który jest w miarę rzadki w 3BG. Czy to bardziej 1.9tdi czy już nowy od B6, 8v czy 16v? Jeżeli nowy to dlaczego nie ma 140KM? A może go podkręcić do tych 140KM albo ciut więcej (raczej nie przewiduję dużego podkręcania silnika) Jeżeli ktoś ma takiego lub wie poprostu więcej ode mnie to proszę o krótkie spostrzeżenia... Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #2 Napisano 24 Czerwca 2008 8v, wiecej wspolnego z 1.9 niz 2.0. "podkrecic do 140" jak zdrowy to teraz ma 140... ucz sie jezdzic i dbaj o niego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pasek_gda Zgłoś #3 Napisano 24 Czerwca 2008 nie nie, w mojej budzie ma 100 KW - 136KM... dlatego właśnie pytam czym różni się od tego co wkładają obecnie w b6... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #4 Napisano 24 Czerwca 2008 nie nie, w mojej budzie ma 100 KW - 136KM. Koledze chodziło o to że prawie każdy Passat ma więcej w sobie kucy niż jest podawane. Ty masz seryjnie 136 ale pod maską pewnie parę kucy więcej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #5 Napisano 24 Czerwca 2008 Różni się tym, że masz 8 zaworowy a w B6 16V. Silnik troche wynalazkowaty, zdłubane 1.9, produkowany w krótkiej serii. Zauważ, że pastuchy z tym akurat motorem są tańsze od 1.9 Tdi 130KM. Nie wiem jakim cudem u mnie jest 1.9 a tez mam model 2005. Ale jak to mówią jak sie dba tak sie ma, pilnuj podstawowych spraw związanych z obsługą i bedzie sobie pyrkał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Menelik Zgłoś #6 Napisano 24 Czerwca 2008 Silnik o identycznych parametrach był montowany w amerykańskich wersjach Passata 2.0 - 136KM. Mam okazję właśnie taką wersją silnikową jeździć + automat, nie mam uwag bo i przebieg znikomy. Jak na razie nie trzeba dolewać oleju między przeglądami - jednym słowem lać do baku i jeździć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość loco Zgłoś #7 Napisano 24 Czerwca 2008 Ale amerykianin to jeździł chyba na benzynie, prawda? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #8 Napisano 24 Czerwca 2008 Ale amerykianin to jeździł chyba na benzynie, prawda? Myślisz że w USA to tylko benzyna ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość loco Zgłoś #9 Napisano 24 Czerwca 2008 Myślisz że w USA to tylko benzyna ? Jasne, że nie. Jeszcze jest whisky Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pasek_gda Zgłoś #10 Napisano 25 Czerwca 2008 Dzięki za spostrzeżenia. Doczytałem gdzieś, że ten silnik ma DPF "mokry" i ponoć trzeba dolewać gdzieś jakiegoś płynu. Pytanie: gdzie, jakiego i jak teraz sprawdzić ile go jest bo brak grozi podobno zjazdem na pobocze... dodam że mój pasek ma 140 tys km... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkmisiek Zgłoś #11 Napisano 25 Czerwca 2008 mam takiego samego passka ale z 2004, narazie śmiga jak talala i oby tak dalej ale z chęcią dowiedziałbym się czegoś o tej jednostce napędowej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pasek_gda Zgłoś #12 Napisano 25 Czerwca 2008 mam takiego samego passka ale z 2004 no to poprostu takiego samego - mój też jest 2004. Mało informacji koledzy udzielili o tym motorze, daj znać jak dowiesz się szczegółow. Ja swojego stawiam na serwis gdzieś za miesiąc to się wypytam i cos wtedy napiszę. Narazie widzę, że jednostka stosunkowo mało spotykana - ale to dlatego że krótko montowana. I nie bardzo rozumiem dlaczego miałaby być tańsza od 1.9 - ja widzę raczej pozytywy w stosunku do 1.9. Nawet jak poczytałem o spalaniu kolegów z motorem 1.9 to widzę, że mój nie odstaje a jednak 6KM więcej... Jedyna obserwacja (jeżdzę od tygodnia plus 1200km trasy z niemiec) to, że auto nie lubi kręcenia - koszmarnie rośnie spalanie. A nawet po mieście (gdańsk) potrafię zejść do 7,5l/100 wg BC. Jak trochę go przegonię to momentalnie 9-10 wychodzi - auto uczy spokojniej jazdy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkmisiek Zgłoś #13 Napisano 25 Czerwca 2008 no to poprostu takiego samego - mój też jest 2004. Mało informacji koledzy udzielili o tym motorze, daj znać jak dowiesz się szczegółow. Ja swojego stawiam na serwis gdzieś za miesiąc to się wypytam i cos wtedy napiszę. Narazie widzę, że jednostka stosunkowo mało spotykana - ale to dlatego że krótko montowana. I nie bardzo rozumiem dlaczego miałaby być tańsza od 1.9 - ja widzę raczej pozytywy w stosunku do 1.9. Nawet jak poczytałem o spalaniu kolegów z motorem 1.9 to widzę, że mój nie odstaje a jednak 6KM więcej... Jedyna obserwacja (jeżdzę od tygodnia plus 1200km trasy z niemiec) to, że auto nie lubi kręcenia - koszmarnie rośnie spalanie. A nawet po mieście (gdańsk) potrafię zejść do 7,5l/100 wg BC. Jak trochę go przegonię to momentalnie 9-10 wychodzi - auto uczy spokojniej jazdy... no to faktycznie takie same, ja wczoraj śmigałem koleżki 1.9 i powiem ci że nie widać wielkiej różnicy tych 6 kucy, z tego co wiem to jednostka była montowana w latach 03-05, u mnie spalanie narazie 6,8 w jeździe mieszanej na klimce cały czas i powiem że gazu mu nie żułuje bo aż sie prosi;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Menelik Zgłoś #14 Napisano 25 Czerwca 2008 A co tu więcej pisać o silniku jak nawet w autoryzowanym serwisie mało co wiedzą . Pewnie największe różnice między silnikami 1.9 i 2.0 są na papierze - no i oczywiście podczas napraw. Wracając do spalania to przy prędkościach powyżej 170 km/h rośnie znacząco - 9 - 10 litrów, ale utrzymując przejazd na autostradzie w okolicy 130 km/h spada do granicy 6.5 litrów (przy klimatyzacji). Może ktoś z posiadaczy tego silnika robił tuning ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
haast Zgłoś #15 Napisano 25 Czerwca 2008 Mam identyczny 3BG, rózni się od 1.9 130 tym , że ma moment obrotowy 335 Nm przy 1900 obrotach. Autko idzie fajnie, silnik miło kręci się do 4000 obrotów gdzie ma swoją maksymalną moc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robbob8 Zgłoś #16 Napisano 25 Czerwca 2008 Oto garsć informacji o mokrym DPF-ie w Twoim silniku http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=4798 . Jak widać to taki "przejsciowy" wynalazek, potem dali sobie z tym spokój, przechodząc na "suchy" mniej obsługowy, upierdliwy itp. Co do silnika to te wersje miały nie za specjalne głowice, które często siadały(pękały). Podsumowanie: jak będziesz dbał, tak bedziesz miał + trochę szczęścia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Ziemniakmks Zgłoś #17 Napisano 13 Kwietnia 2009 I jak sie wiedzie właścicielą pasków z tym silnikiem? Jakieś problemy się pojawiły po tym okresie czasu, bo mam na oku egzemplarz z tym silnikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PeCet Zgłoś #18 Napisano 13 Kwietnia 2009 a ten silnik 136KM jest na pasku czy na łańcuchu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Seleroo Zgłoś #19 Napisano 22 Grudnia 2009 Na pasku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvv Zgłoś #20 Napisano 18 Lipca 2010 A jest róznica w napędzie pompy olejowej miedzy 1.9tdi 131km a 2.0tdi 136km ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach