Skocz do zawartości
Gość pasek_gda

2.0 tdi 136KM kupiłem - wasze opinie...

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pasek_gda

Ściągnąłem sobie z Niemiec Paska jak w temacie 2004 rok - model 2005, póki co extra wrażenia z jazdy, nie mam sie czego czepić auto serwisowane zadbane itd.

 

Natomiast jest to mój pierwszy VW i pierwszy diesel więc ogólnie rzecz biorąc uczę się jeździć.

 

Interesuje mnie sam silnik, który jest w miarę rzadki w 3BG.

 

Czy to bardziej 1.9tdi czy już nowy od B6, 8v czy 16v?

Jeżeli nowy to dlaczego nie ma 140KM?

A może go podkręcić do tych 140KM albo ciut więcej (raczej nie przewiduję dużego podkręcania silnika)

 

Jeżeli ktoś ma takiego lub wie poprostu więcej ode mnie to proszę o krótkie spostrzeżenia...

 

Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

8v, wiecej wspolnego z 1.9 niz 2.0. "podkrecic do 140" :D jak zdrowy to teraz ma 140... ucz sie jezdzic i dbaj o niego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pasek_gda

nie nie, w mojej budzie ma 100 KW - 136KM... dlatego właśnie pytam czym różni się od tego co wkładają obecnie w b6...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie nie, w mojej budzie ma 100 KW - 136KM.

 

Koledze chodziło o to że prawie każdy Passat ma więcej w sobie kucy niż jest podawane. Ty masz seryjnie 136 ale pod maską pewnie parę kucy więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Różni się tym, że masz 8 zaworowy a w B6 16V. Silnik troche wynalazkowaty, zdłubane 1.9, produkowany w krótkiej serii. Zauważ, że pastuchy z tym akurat motorem są tańsze od 1.9 Tdi 130KM. Nie wiem jakim cudem u mnie jest 1.9 a tez mam model 2005.

 

Ale jak to mówią jak sie dba tak sie ma, pilnuj podstawowych spraw związanych z obsługą i bedzie sobie pyrkał ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik o identycznych parametrach był montowany w amerykańskich wersjach Passata 2.0 - 136KM.

Mam okazję właśnie taką wersją silnikową jeździć + automat, nie mam uwag bo i przebieg znikomy.

Jak na razie nie trzeba dolewać oleju między przeglądami - jednym słowem lać do baku i jeździć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość loco

Ale amerykianin to jeździł chyba na benzynie, prawda? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale amerykianin to jeździł chyba na benzynie, prawda?

 

Myślisz że w USA to tylko benzyna ? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość loco
Myślisz że w USA to tylko benzyna ?

Jasne, że nie. Jeszcze jest whisky :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pasek_gda

Dzięki za spostrzeżenia. Doczytałem gdzieś, że ten silnik ma DPF "mokry" i ponoć trzeba dolewać gdzieś jakiegoś płynu. Pytanie: gdzie, jakiego i jak teraz sprawdzić ile go jest bo brak grozi podobno zjazdem na pobocze... dodam że mój pasek ma 140 tys km...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam takiego samego passka ale z 2004,

narazie śmiga jak talala i oby tak dalej ale z chęcią dowiedziałbym się czegoś o tej jednostce napędowej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pasek_gda
mam takiego samego passka ale z 2004

no to poprostu takiego samego - mój też jest 2004. Mało informacji koledzy udzielili o tym motorze, daj znać jak dowiesz się szczegółow.

Ja swojego stawiam na serwis gdzieś za miesiąc to się wypytam i cos wtedy napiszę. Narazie widzę, że jednostka stosunkowo mało spotykana - ale to dlatego że krótko montowana. I nie bardzo rozumiem dlaczego miałaby być tańsza od 1.9 - ja widzę raczej pozytywy w stosunku do 1.9. Nawet jak poczytałem o spalaniu kolegów z motorem 1.9 to widzę, że mój nie odstaje a jednak 6KM więcej...

Jedyna obserwacja (jeżdzę od tygodnia plus 1200km trasy z niemiec) to, że auto nie lubi kręcenia - koszmarnie rośnie spalanie. A nawet po mieście (gdańsk) potrafię zejść do 7,5l/100 wg BC. Jak trochę go przegonię to momentalnie 9-10 wychodzi - auto uczy spokojniej jazdy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no to poprostu takiego samego - mój też jest 2004. Mało informacji koledzy udzielili o tym motorze, daj znać jak dowiesz się szczegółow.

Ja swojego stawiam na serwis gdzieś za miesiąc to się wypytam i cos wtedy napiszę. Narazie widzę, że jednostka stosunkowo mało spotykana - ale to dlatego że krótko montowana. I nie bardzo rozumiem dlaczego miałaby być tańsza od 1.9 - ja widzę raczej pozytywy w stosunku do 1.9. Nawet jak poczytałem o spalaniu kolegów z motorem 1.9 to widzę, że mój nie odstaje a jednak 6KM więcej...

Jedyna obserwacja (jeżdzę od tygodnia plus 1200km trasy z niemiec) to, że auto nie lubi kręcenia - koszmarnie rośnie spalanie. A nawet po mieście (gdańsk) potrafię zejść do 7,5l/100 wg BC. Jak trochę go przegonię to momentalnie 9-10 wychodzi - auto uczy spokojniej jazdy...

 

no to faktycznie takie same, ja wczoraj śmigałem koleżki 1.9 i powiem ci że nie widać wielkiej różnicy tych 6 kucy,

z tego co wiem to jednostka była montowana w latach 03-05,

u mnie spalanie narazie 6,8 w jeździe mieszanej na klimce cały czas i powiem że gazu mu nie żułuje bo aż sie prosi;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co tu więcej pisać o silniku jak nawet w autoryzowanym serwisie mało co wiedzą :).

Pewnie największe różnice między silnikami 1.9 i 2.0 są na papierze - no i oczywiście podczas napraw.

Wracając do spalania to przy prędkościach powyżej 170 km/h rośnie znacząco - 9 - 10 litrów, ale utrzymując przejazd na autostradzie w okolicy 130 km/h spada do granicy 6.5 litrów (przy klimatyzacji).

 

Może ktoś z posiadaczy tego silnika robił tuning ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczny 3BG, rózni się od 1.9 130 tym , że ma moment obrotowy 335 Nm przy 1900 obrotach. Autko idzie fajnie, silnik miło kręci się do 4000 obrotów gdzie ma swoją maksymalną moc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oto garsć informacji o mokrym DPF-ie w Twoim silniku http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=4798 . Jak widać to taki "przejsciowy" wynalazek, potem dali sobie z tym spokój, przechodząc na "suchy" mniej obsługowy, upierdliwy itp.

Co do silnika to te wersje miały nie za specjalne głowice, które często siadały(pękały). Podsumowanie: jak będziesz dbał, tak bedziesz miał + trochę szczęścia.:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ziemniakmks

I jak sie wiedzie właścicielą pasków z tym silnikiem? :)

Jakieś problemy się pojawiły po tym okresie czasu, bo mam na oku egzemplarz z tym silnikiem. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ten silnik 136KM jest na pasku czy na łańcuchu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pasku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jest róznica w napędzie pompy olejowej miedzy 1.9tdi 131km a 2.0tdi 136km ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności