Skocz do zawartości
Gość pasek_gda

2.0 tdi 136KM kupiłem - wasze opinie...

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli 2.0tdi w B5 to całkiem inny silnik niż 2.0tdi w B6 ? Chodzi mi głównie o osprzęt itd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli 2.0tdi w B5 to całkiem inny silnik niż 2.0tdi w B6 ?

2.0 TDI w B5 to prawie to samo co 1.9, tyle że z DPF'em ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i to mnie satysfakcjonuje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i to mnie satysfakcjonuje

 

Ten niewypał w postaci mokrego DPF-a Cię satysfakcjonuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wiesz, wole mokrego niz suchy w b6 gdzie niby zdarza sie że olej napedowy miesza sie z olejem silnikowym i są problemy potem z motorem . Tak słyszałem że są takie akcje z tym . Niby jesli ktos wiekszosc tras robi typu miasto itp . Nie wnikam ale wg mnie to realne przy suchym dpf.

A mokry , jak narazie auto mam od przebiegu 140tkm i dolewałem płyn tylko raz bo nie wiedzialem ile go mam , a w sumie bylo prawie pełno wiec luz .

Byłem w warsztacie gdzie robią tylko VW i zainicjowali mi tą procedure oczyszczania i wyszło super , wiec na jakis czas spokój .

 

Nie jest źle ale musze przyznac ze po opiniach znajomych i tu na forum , jednak 2.0tdi pali wiecej od 1.9tdi 131km , zwłaszcza w miescie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mokry dpf czyli płyny satecan25 wystarcza na 100-120 tyś km. już swoim zrobiłem 30 tyś km i jak narazie mogę tylko chwalić, chodz spalanie jest deczko większe od 1,9 ale coś za coś. w końcu jest większy moment obrotowy i to odczuwalnie w porównaniu z 1,9 130 konnym. Miałem okazję się przekonać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mokry filtr jest droższy w obsłudze i bardziej ciążliwy w eksploatacji- to niepodważalny fakt i nie będe się na ten temat rozpisywał

Kolega vvv napisał coś o mieszaniu się ropy z olejem w B6.... ?

Wszystkie B5 poza silnikami z VP były obarczone tym konstrukcyjnym niedopracowaniem.

Co do wydania 136PS- poza niewypałem w postacie mokrego filtra całkiem przyzwoita motorownia, w zestawie z 6-cio biegową skrzynią przyjemne auto na długie trasy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie nie odczuwam róznicy miedzy 130konnym 1.9tdi , i dlatego nie wiem skąd to wieksze spalanie ( miasto ) . Na trasie spalanie super ( zwłaszcza przy 6 bieg skrzyni )

 

Może sie ktoś wypowie ale tak realnie ile wam pali 2.0tdi w warunkach miejskich ?

Przy normalnej jeżdzie , bez katowania ale tez bez zamulania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z klimą , na oponach 225/45/r17 przy normlanej jeździe 7,5 średnio, na zimówkach 195 miałem ok 7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z klimą , na oponach 225/45/r17 przy normlanej jeździe 7,5 średnio, na zimówkach 195 miałem ok 7

To dużo aczkolwiek laczki masz słuszne .

Mój co prawda 1.9 130koników ale też ciągnie mi z baku 6.5 -aż mnie serce boli .

Ale kolega ma silniczek 2.0 w altei 8 zaworowy i skrzynke DSG i na spokojnej jexdzie schodzi do 5 literków w cyklu mieszanym i tym mnie powala .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiesz przy spokojnej jeździe to potrafie ok 6-6,5 mieć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm , No fakt z oponami . Może pali mi nieco wiecej bo R18 225/40 . Miasto ok 7.5 - 8 .

 

Znajomy ma Toledo 1.9tdi 131km , opony R16 205/55 i spala mu 6 - 6.5 .

 

Tylko wg. mnie masa auto tez robi swoje , moj passat 1564kg masa własna a Toledo z tego co pamietam około 1250kg

 

Tez zależy co to jest jazda w miescie i kto jak to widzi .

Czasami jest tak zakorkowane ze nie ma kiedy 4tego biegu załadować , a można też jeździć o takich porach po miescie że jest kompletnie pusto . Lub jeździć z miasta do miasta , a to juz wg mnie cykl mieszany , bo spalanie ogólne duzo spada przy pokonaniu kilku kilometrów na 5 czy 6 biegu

Edytowane przez vvv

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ale te komputery w BGW jakos powolnie liczą spalanie w porównaniu do AVF:)) ciekawe jak wypada spalanie po wycięciu dpfa:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Tak edc16 jest wolniejsze od edc16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdyby nie ekologia i normy spalin to świat byłby idealny , no i jeszcze ceny paliw tak z 3x niższe :P

 

A tak z poza tematu , to czy ktoś jechał ponad 200km/h przy 6 biegu ? Bo jest na tyle nadbiegiem ze obroty pozwalają dość daleko pojechac z predkoscia , oczywiscie gdyby moc na to pozwoliła :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do 210km/h w miarę fajnie się rozpędza. póżniej już się meczył to odpusciłem. ale to tylko raz na niemieckiej autostradzie żeby sprawdzić. A co do 6 biegu to faktycznie nad bieg bo przy 200km/h ma niecałe 4tyś obr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sory ale musze, do 210 sie spokojnie zbiera :D. Chyba na szrot, I AvF, AWX i ten demon 136 Km puchnie jak paczek powyżej 160-170 ( (mowie o seriach ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
Sory ale musze, do 210 sie spokojnie zbiera .

 

Chyba zabiera kierowce w krainę czarów i marzeń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szkoda sledziu że nie mam możliwości ci udowodnić ale masz doświadczenie ze swojego 96kw a on ma 285-310 Nm a bgw ma 335 Nm i stąd pewnie ta różnica. Te 285 Nm miały montowane 5 biegowe skrzynie a 310 Nm 6 biegowe więc to juz też o czymś swiadczy. A tu masz zdjęcie z przelotu autobahnem na tempomacie http://zapodaj.net/498fdc1a899f.jpg.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności