Skocz do zawartości
Gość sfaragdas

Montaż Klimatyzacji manualnej w aucie bez klimy.

Rekomendowane odpowiedzi

te sprężarki są takie same jak w 3bg, audi a4 itd :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukałem na forum ale nie mogłem znalezc wygladu silnika od strony paskow klinowych itp.Chciałbym pozbyc sie kompresora klimy,oraz samonapinacza bo i tak jest na wykonczeniu.Pytanie mam do was czy moze zapodacie mi jakies linki co do tej sprawy lub powiecie czy bede miał problem z demontazem tego i jakie paski zakupic.A chciałbym zrobic napinanie paska na alternatorze. PS.moze linka z fotkami jak przebiegaja paski z silnikiem bez i z klima...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj na allegro - kopalnia fotek (ja szukalem w dziale silniki)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale najlepiej by mi sie przydała fotka jakas wraz z opisem z przebiegiem paskow co napedza jak leci z klima i bez klimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdzieś w FAQ jest cała książka serwisowa b3 w pdf . wystarczy tylko poszukać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

padła mi klima w grudniu idzie lato może kupiłbym sprężarkę używaną ale po zatarciu sprężarki klimatyzatorzy coś jeszcze wymieniają co to jest i czy można to też dokupić używane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba chodzi Ci o osuszacz.

Ponadto po zatarciu sprężarki chyba należałoby przepłukać cały układ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak wiem że należy przepłukać tylko czy osuszacz musi być nowy czy może używany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowy - jak kupisz używany to nie wiadomo w jakim jest stanie - ile już się "nałapał" wilgoci - koszt nowego to chyba ok 100zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ylko czy osuszacz musi być nowy czy może używany

 

Tylko nowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Po przeczytaniu całego tematu, stwierdziłem że i ja spróbuję zamontować klimę u siebie.

No i muszę stwierdzić że nie było to nic łatwego!

Najbardziej namęczyłem się z obudową parownika!

No ale wszystko się udało, i działa OK :)

Jeśli by kogoś to interesowało, to na chomiku mam zdjęcia z przebiegu montażu:

http://chomikuj.pl/szkielo82/motoryzacja/Monta%C5%BC%20klimy%20Passat%20B4%20-%20zdj%C4%99cia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra robota i dokumentacja - "pomógł" :D

 

Teraz ja mam pytanie.

W końcu wziąłem się za montaż klimy u siebie, ale ...

Po zamontowaniu nowej szerokiej chłodnicy i kompresora kompresor opiera sie na dolnym wężu z chłodnicy.

dscn0280.th.jpg dscn0279b.th.jpg

 

O co chodzi?

Jak silnik będzie pracował to w końcu przetrze drganiami ten wąż.

 

Wszystko oryginalne, nic nie 'bite", a brakuje ok 1,5-2cm żeby był luz pomiędzy kompresorem, a wężem

???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak nie może być, w wersji z klimą ten wąż jest inny

 

---------- Post added at 09:37 ---------- Previous post was at 09:34 ----------

 

357121051D, sasic SASSWH6814

 

---------- Post added at 09:38 ---------- Previous post was at 09:37 ----------

 

zamieniłeś chłodnicę wody na dużą (z dwoma wentylatorami)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zamieniłeś chłodnicę wody na dużą (z dwoma wentylatorami)?

TAK.

Tak to wyglądało bez chłodnicy i kompresora

dscn0275a.th.jpg dscn0274j.th.jpg

 

A tak wyglądało wcześniej w oryginale:

p1010067itu.th.jpg p1010072i.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę że wymiana tego węża załatwi problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewności nie mam, ale chyba taki właśnie nr węża mam (muszę sprawdzić)

 

Ale, ale coś mi się wydaje, że będę musiał zmienić wąż (na 3A0 121 051 G), króciec z pompy (ten którym przykręca się termostat) na 037 121 121 A oraz dokupić 'kolanko"/łącznik (037 121 619 A).

Wtedy wąż "pójdzie" z drugiej strony kompresora (patrząc od przodu samochodu - z lewej strony pod kołem pasowym).

 

W modelach z kompresorem na R12 była inna łapa/wspornik i kompresor przychodził chyba trochę wyżej wtedy był luz pomiedzy sprężarką i rurą taką jak mam teraz.

 

------ Dodane --------

Popatrzyłem, sprawdziłem i ...

1. Mam wąż 357121051D

2. Numer z przejściem węża z drugiej strony nie przejdzie - w tym miejscu jest mocowanie pompy wspomagania

 

3. Już nic nie wiem :confused:

Próbowałem nawet nieco skrócić odcinek węża który nachodzi na króciec z chłodnicy, niestety i tak kompresor opiera się o wąż.

Może ktoś "strzelić" fotki jak to ma u siebie przy silniku 1,8 (chociaż diesle i benzyny 2.0 chyba maja podobne rozwiązania tych okolic)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A na wyjściu z pompy wody masz plastikowe kolanko czy od razu wąż?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na wyjściu z pompy mam tylko element przykręcany, pod którym jest termostat.

 

Teoretycznie wszystko jest OK, ale w praktyce jest zbyt mała odleglość pomiędzy chłodnicą, a sprężarką (a więc i silnikiem).

Edytowane przez Amanda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_zlydzial1 czyli warsztat i oczywiście punkcik ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie do tej obudowy termostatu jest doczepione dodatkowe kolanko 90 stopni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności