Skocz do zawartości
Gość sfaragdas

Montaż Klimatyzacji manualnej w aucie bez klimy.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość sfaragdas

Witam ;-) W tym temacie przedstawię przebieg montażu klimatyzacji do Passata B4 z silnikiem 2E (chyba nie ma znaczenia jaki ma sie silnik)

 

Kupiłem na Allegro klimatyzację manualną zdemontowaną z passata b4 1,8 koszt 800zl + 150 kurier (jedynie brakuje panela z klawiszami).

 

1. Aby zabrać się za montaż klimy musimy mieć klime czyli:

- parownik czyli cala obudowę prawej strony wentylacji na szczęście nie trzeba wymieniać rozdzielacza powietrza i wyciągać całej deski!!!

- 4 przewody klimatyzacji

- parownik (słyszalem ze jak sie wypróżnia klimę to trzeba zmienić osuszacz czyli wkładkę skraplacza)

- kompresor klimatyzacji (ja mam alternator na szerokim pasku wiec wybrałem zestaw z kompresorem na szerokim bo na wąskim pasek z kompresora jest osobno)

- chłodnica klimatyzacji)

- i co najważniejsze wiązkę elektryczna klimy

- panel sterowania wentylacji/klimatyzacji (ja go nie mam więc będę montować dwa guziki na zaślepce)

 

;-) oraz powinniśmy sobie znaleźć chłodne miejsce np. garaz (dzis bylo 30st.) do kompletu brakuje nam 2 puszki piwka ;-)

 

2. Demontaż półdeski po stronie pasażera:

 

2.1 Demontujemy schowek dolny (półkę w uboższych wersjach) odkręcając sruby (fotki jutro)

 

2.2 W wersji z poduszką trzeba odłączyć wpierw akku i zdemontować. (ja nie odłączałem akku) w wersji ze schowkiem górnym demontujemy schowek (nie wiem jak bo nie mam) (można to zrobić bez tego demontażu ale lepiej się robi jak tego niema)

 

3. Wymontowanie obudowy wentylatora:

 

3.1 Otwieramy maskę demontujemy osłonę podszybia wyciągamy filtr pyłkowy i odkręcamy dwie śruby trzymające obudowę wentylatora

 

3.2 Wracamy do pojazdu i zdejmujemy linkę z klapki zamknięcia dopływu powietrza zdejmujemy 6 klipsów łączących obudowę wentylatora z rozdzielaczem. demontujemy kable z panela i kabel masy

 

3.3 Wyciągamy obudowę wentylatora możemy zostawić sobie wentylator i opornice jak mamy sprawna.

 

4. Montaż parownika i wentylatora:

 

4.1 robimy 3 otwory w przegrodzie silnika mamy komfort taki ze mata piankowo bitumiczna ma juz nacięcia na zdemontowanie kawałków i wykonanie w tych miejscach otworów (fotki jutro)

 

4.2 Demontujemy matę robimy otwory po lewej na ujście wody, po prawej na górze na kable po prawej na dole na węże ciśnieniowe

 

4.3 Przeciągamy węże klimy do środka od strony komory silnika (wpierw zdemontować dolot do silnika jeśli jest taka potrzeba)

 

4.4 Zakładamy obudowę parownika/wentylatora ale najlepiej montować to bez wentylatora

 

4.5 Łapiemy gwinty na śrubach na podszybiu trzymające obudowę klimatyzacji/wentylatora

 

4.6 Łączymy obudowę klimatyzacji/wentylatora z rozdzielaczem powietrza oraz montujemy klipsy

 

4.7 Dokręcamy śruby na podszybiu.

 

4.8 Przykręcamy węże klimatyzacji, montujemy rurkę odpływu wody z parownika

5. Wymiana wiązki z panela do wentylatora:

 

5.1 Demontujemy panel sterowania nawiewem ale nie wyciągamy go tylko wpychamy do środka

 

5.2 Wyciągamy kabel z panela i kabel z + z bezpieczników

 

5.3 Przeciągamy nowy kabel i podłączamy i zakładamy panel

 

6. Testujemy elektrykę:

 

6.1 W komorze silnika podłączamy kabel czerwony do silniczka na podszybiu obieg wewnętrzny/zewnętrzny)

 

6.2 Podłączamy Akku przekręcamy kluczyk

 

6.3 Testujemy guzik klimy czy przekaźnik działa i czy na kablu w komorze silnika pojawia się napięcie

 

6.4 Testujemy guzik obiegu wewnętrznego/zewnętrznego sprawdzamy czy otwiera i zamyka się klapka na podszybiu do obiegu wewnętrznego/zewnętrznego

 

7. Montaż chłodnicy klimatyzacji:

 

7.1 Demontujemy zderzak i atrape. Przed demontażem odczepic kable z kierunków i halogenów jak sa.

 

7.1.1 zdejmujemy blenedy w zderzaku co sa mamy po 2 otwory na strone z kluczem 13, ale wczesniej skrecamy kierownica raz w lewo potem w prawo by odkrecic zderzak w otworach na kola klucz gwiazdka ;-)

 

jak odkrecimy wszystkie sruby to nie musimy sie obawiac ze zderzak spadnie ;-) spokojnie trzyma sie na takich dzyndzlach ciagniemy lekko do siebie i mamy zderzak.

 

7.1.2 by zdemontowac atrape nalezy zdjac obrysowki w sesie blenedy boczne przy lampie, odkrecic metalowa czesc atrapy (gwiazdka) no i delikatnie z zatrzaskami ;-)

 

 

7.2 Montujemy na chłodnice plynu chlodniczego silnika chłodnice z klimatyzacji, robimy otwory na werze jak trzeba ;-)

 

7.3 Podłączamy węże z klimy

 

8. Montujemy osuszacz klimatyzacji:

 

8.1 Przeciągamy przewody do prawego lub lewego nadkola (w zaleznosci jak pozwalaja weze i wyprowadzenia z chlodnicy klimy)

 

8.2 Myslimy jak zamontowac osuszacz i go montujemy (kawalek kontownika i opaske metalowa przykrecana)

 

8.3 Skrecamy przewody z klimy do osuszacza

 

9. Montaż kompresora:

 

9.1 Demontujemy alternator, ale zeby to zrobic musimy:

 

9.1.1 Luzujemy sruby alternatora, naciskamy na alternator i zdejmujemy pasek (inf. z systemem samonaciagania paska) jak niemamy samonaciagacza to krecimy po takiej szynie zabkowej tak by pasek sie luzowal.

 

9.1.2 Odkrecamy wszystkie sruby alternatora ktore trzymaja go do uchwytu

 

NIE odkrecac przewodow z alternatora !!!!

 

jak zdejmiemy alternator polozyc tak by + nie zrobic zwarcia ( no chyba ze ktos sie zastosowal do odlaczenia akku.)

 

9.2 Demontujemy łape alternatora chyba nie trzeba tlumaczyc jak.

 

9.3 poluzowyujemy pompę wspomagania i demontujemy pasek po to by zdjac pasek z klimoalternatora

 

9.4 montujemy nowy pasek klimoalternatora i montujemy spowrotem pasek pompy wody wraz z pompa

 

9.5 montujemy nowa lape na alternator i kompresor

 

9.6 montujemy najpierw kompresor a potem alternator

 

9.7 naciagamy pasek (no chyba ze jest samonaciag) dokrecamy wszystko na tip top

 

10. Montaż okablowania wentylatora i czujnikow i bezpiecznikow.

 

10.1 kolo akku mamy fajne miejsce na zamontowanie wiazki bezpiecznikow i przekaznikow i diod z klimatyzajic

 

10.2 aby to tam zamontowac wciagamy akku, zbiorniczek spryskiwaczy, filtr powietrza.

 

10.3 montujemy kable przy miejscu miedzy akku a zbiornikiem plynu spryskiwaczy, przeciagamy ladnie do zlacza czujnika temp. do wentylatora glownego, do wentylatora klimy, do kompresora klimy, do kabla co wyprowadzilismy z kabiny, do osuszacza, do ECU (w 2E zielony pin 37), no i oczywiscie podpinamy do klamr z akku.

 

11.1 testujemy ;-) jedziemy do serwisu klimy nabijamy, wlaczamy guzik A/C i powinno po paru chwilach chlodno leciec z kratek... w miedzy czasie mozna zajzec czy sprzeglo na kompresorze "zaskoczylo" i jak gra to ok ;-)

 

sorki ale stary telefon poszedl sie pasc wiec fotek nie mam... moze jeszcze musze zobaczyc na starym dysku z lapa czy tam czasami nie leza...

 

mam nadzieje ze sie komus przyda ten skromny opis... pozdrawiam..

 

 

UWAGA NIE USOWAC STARYCH KABLI Z WENTYLATORA I CZUJNIKA TEMPERATURY!!! (moga sie przydac w razie awarii)

 

na dziś koniec jutro ciąg dalszy ;-)

Edytowane przez sfaragdas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość nalcialek

no piekne :P cudowne wręcz ;] chyba sobie zamontuje do seicento ;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A po co robisz przycisk obiegu wewnętrznego? Moze to dziwne pytanie, ale ja na przykład nigdy nie używam tego przycisku u siebie (no chyba, że do testowania klimatronika :D )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sfaragdas

heee poto że:

1. obieg ten jest i można go podłączyć...

2. jak sie jedzie przez niektore miejscowości to smierdzi ;-)

3. niepotrzebnie ciagnac gorace powietrze z zewnatrz jak sie ma juz schlodzone w wewnatrz... ;-)

 

Nalcialek do seiko mozemy zalozyc ale niewiem z czego ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sfaragdas

hmm mam jeden kabel co wchodzi do srodka najprawdopodobniej od strony rozdzielki z biala koncowka ale niewiem gdzie go podpiac ?? ;/ wie ktos moze?? pozdrawaim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam kupioną klimę od ok 2 lat i.... nie mam czasu założyć :D.

Jeżeli to prawda że nie trzeba wybebeszać deski to może znajdę ten czas (w B3 chyba jest toto tak samo rozwiązane jak w B4).

:597:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zajefajny opis szkoda że nie ma fotek, lae i tak brawo. Sam szukam klimy do swojego, taki temat przyda się chyba nie jednemu z nas :D powiedz ile wyszło Cię t owszystko włącznie z odgrzybianiem i napełanianiem klimy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość alex6335723
no piekne :P cudowne wręcz ;] chyba sobie zamontuje do seicento ;p

Skoro Nalcia sobie do Seicento montuje klime to ja chce do roweru ;pp

hehe Panie Sfaragdasie mozna jakies fotki??;) np. na imageshacku?? :PP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kurcze... brakło mi 2 dni żeby tą klime kupić :)

 

Dzięki bardzo za opis bo szukam dalej klimy do mojego paska i jak już ją dorwe i będe zakładał to mam nadzieje że wszystko pójdzie szybko i sprawnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sfaragdas

hej damianko dobrze ze nie kupiles tej klimy bo bys klnal ;-)

a wogole to sorki ze nie dokonczylem opisu ale zrobie to jak tylko znajde kawalek czasu (moze ma ktos pozyczyc?? )

 

co do tej klimy damianko to 2 mankamenty:

 

1. kompresor padniety (okazalo sie po zamontowaniu i naelnieniu ;( ) , ale cale szczescie kolo byl uczciwy i wymienil mi na inny i dizala super ;-)

 

2. jeden przewod od osuszacza byl nieszczelny ale poxylina naprawila sprawe ;-) klima dziala super i za 800zl ;-) <lol>

 

co do fotek to musze zainstalowac program z nokii i je zgrac... brak czasu ale zrobie obiecuje ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

urząd skarbowy się spóźnił ze zwrotem podatku :/

 

a ja klime odłoże sobie chyba na przszyły sezon bo teraz mam inniejsze wydatki.

 

A ten tego... nie wiem czy dobrze przeczytałem: nie trzeba zmieniać nagrzewnicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sfaragdas

jezeli zakladasz manuala to nie trzeba ;-) nie muszsz rozgrzebywac calosci...

a ja mam problem bo nie moge nigdzie kupic tej oslony pasarzera... ;/ musze chyba schowek obciac i zalozyc... ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mały offtop: na allegro jest kompletna klima do b3 za 400zł ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sfaragdas

jak daje gwarancje rozruchowa na kompresor to brac ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nawet z "udupionym" kompresorem, ale resztą w komplecie się opłaca ( ale całkiem kompletna - wiązki przewodów, elementy podcisnieniowe, łapa/wspornik do kompresora, ew, alternator,koła pasowe, schowek, półka pod schowkiem i inne "duperele"). Zleży też od jakiego silnika i do jakiego to będzie mnotowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zleży też od jakiego silnika i do jakiego to będzie mnotowane.

Różniły się poszczególne elementy w autach z różnymi jednostkami napędowymi? Takie pytanie na przyszłość, żeby jak coś się trafi, nie było wtopy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak - np wspornik/łapa, układ pasków, alternator (z własnego doswiadczenia Silnik ABS - silniki do 92 i od 92 - różne elementy).

W tym wypadku dotyczy to przede wszystkim napędu, mocowania i typu sprężarki - elementy "pozasilnikowe" chyba są takie same (no może poza "kawałkiem" instalacji i sterownikiem).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ten tego... czy różnice mięczy B3 a B4 są aż tak znaczne że uniemożliwiają montaż klimy z b3 do b4 bo może bym się skusił na tą klime za 400 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewien na 100% nie jestem, ale chyba z B3 roczników 92-> powinna pasować do B4 bez problemu (jeżeli tylko "szereg" silników będzie taki sam - kwestia mocowania kompresora i jego napędu)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności