Kamil_01 Zgłoś #241 Napisano 1 Lipca 2010 a jak znajde tą wtyczke masz jakieś foto ? albo zrobiłbyś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbzzyyczczeek Zgłoś #242 Napisano 1 Lipca 2010 nie mam zdiecia ja znalazlem ja po dotyku bo nawet gniazda nie widzialem jak znajdziesz wtyczke to poszukaj gniazda na odleglosc dlugosci kabla ta wtyczka jezeli sie nie myle byla 4 pinowa ---------- Post added at 17:12 ---------- Previous post was at 17:06 ---------- jak znajdziesz wtyczke to jedz do goscia ci robil rozrzad i powiec ze ci zapomnieli wpiac powinien ci to zrobic za darmo ---------- Post added at 17:59 ---------- Previous post was at 17:12 ---------- z prawej u gory http://img524.imageshack.us/i/img9096gc5.jpg/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pyruś Zgłoś #243 Napisano 6 Lipca 2010 Z poprzednich postów rozumiem, że skoro wiatrak działa w podłączeniu na krótko do aku to jest z nim ok i padła pewnie opornica? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meriam3 Zgłoś #244 Napisano 7 Lipca 2010 nalazłem ich stronę http://www.elektrocarbon.pl/index.php, a powiedz mi ile zapłaciłeś i jak opisałeś szczotki, żeby dostać prawidłowe? Sorki Patrick,że tak późno ja po prostu zadzwoniłem do producenta i po krótkiej rozmowie skontaktowano mnie z działem technicznymi tam podałem wymiary a koszt to około 46, zł za 5 sztuk . Wziołem 5 szt. bo myślałem że trzeba dopiłować alb dopracować i żę może sie któraś popsuć ale wszystko pasowało OK A u mnie na fakturze widnieje symbol szczotka 7x8x17 C50 ---------- Post added at 09:23 ---------- Previous post was at 09:14 ---------- Z poprzednich postów rozumiem, że skoro wiatrak działa w podłączeniu na krótko do aku to jest z nim ok i padła pewnie opornica? Tak najprawdopodobniej jest ALE musisz być pewien że bezpiecznik jest w porządku i przekaźniki również podają styk a już tylko pozostaje opornica i wtyczka wiatraka(koło zbiornika wspomagania )czytałem że też potrafi zaśniedzieć . ---------- Post added at 09:32 ---------- Previous post was at 09:23 ---------- wymieniali mi rozrząd tylko, no i oleje itp...No i jak klimka hula przy wymianie rozrządu potrzeba jest zdemontowania pasa przedniego ( zderzak i chłodnice ) chłodnice nie demontuje sie całkiem ale odsuwa lekko aby djść do rozrządu , może przypadkiem fachowcy rozszczelnili układ . a może i faktycznie ftyczkę wypieli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #245 Napisano 7 Lipca 2010 Dzięki bardzo. Chyba też spróbuje tych szczotek-mam wiatrak z ojca passata, który wymieniliśmy na nowy z allegro od 3b. Więc mogę spróbować go zrobic i się pewnie przyda za nie długo bo mój to jeszcze oryginał, dlatego pewnie dużo życia mu już nie zostało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marioplf Zgłoś #246 Napisano 9 Lipca 2010 (edytowane) U mnie nie włącza się wentylator razem z klimą... Wniosek - skończyły się szczotki. Jutro się za to zabiorę. Wcześniej podłączając go na krótko. Ale nie słychać przekaźnika, który by włączał sprężarkę. I tutaj moje pytanie... Jeśli nie działa wentylator, to czy jest jakieś zabezpieczenie, które blokuje start sprężarki ? Czy sprężarkę mam padniętą ? Mam nadzieje, że do czasu rozbiórki Ktoś odpowie na to pytanie Niestety ten weekend nie spędzam w domu, wiec warunki naprawy autka będą "polowe" Napiszę po wszystkim co i jak. -edit---------- U mnie padł jednak bezpiecznik. 2-gi od prawej - 40, ale włożyłem 50. Wentylator się kręci i słychać, że przekaźnik pyka - silnik delikatnie traci na obrotach, więc i sprężarka działa. W poniedziałek podjadę na dobicie klimy i post uzupełnię. Bo jak na razie dmucha ciepłym =( Edytowane 10 Lipca 2010 przez marioplf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #247 Napisano 9 Lipca 2010 U mojego ojca wiatrak nie startował, a sprężarka tak, jedynie co chwilę na moment się wyłączała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hrabias50 Zgłoś #248 Napisano 10 Lipca 2010 Potwierdzam, że na uzdrowienie wentylatora klimy dobre jest popukanie i oczyszczenie nawet odkurzaczem tych czarnych opiłków. Wyjąłem wentylator, popukałem tak by przez otworki silniczka wyleciały paprochy, odkurzyłem i jest ok. Mój Passat to rocznik 2005, TDI 1,9 automat. Wentylator się nie włączał. Jak byłem sprawdzić i napełnić klimę to odsyłali mnie do elektryka. Jeździłem 1 miesiąc z tą awarią. Nie wiem jaki ujemne skutki są takiej pracy. Klima działała bo schładzała.Dzięki Wam internautom ,udało się naprawić . Jeszcze raz dziękuję za porady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #249 Napisano 10 Lipca 2010 Nie udało Ci się naprawić, tylko wskrzesić go na krótką chwilę. Pukanie to tylko chwilowe rozwiązanie, żeby go włączyć. Lepiej weź go rozbierz i wymień szczotki póki jeszcze kumutatora nie zniszczyły puste trzymacze szczotek, albo od razu kup nowy, bo za chwilę wiatrak Ci stanie-ty razem na amen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marioplf Zgłoś #250 Napisano 12 Lipca 2010 Witam. Klima nie działała... Okazało się, że spalił się bezpiecznik 40A. Wymieniłem... I działa już wentylator, ale nadal nie chce załączyć sprężarki... Co doradzicie ? Posprawdzać miernikiem, czy dostaje prąd (to zrobię jutro po pracy) I co jeszcze ? Co jeśli prąd będzie dochodził ? I co jeśli nie - szukać go gdzie się zagubił biedaczek po kolei, czy powiecie mi które złącze odpowiada za sprężarkę ? Przekaźnik na pewno jest dobry. Może jeszcze coś zaproponujecie ? Jutro wieczorem napiszę co mi się udało sprawdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #251 Napisano 12 Lipca 2010 Jeśli prąd będzie dochodził to sprzęgło w sprężarce spalone :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marioplf Zgłoś #252 Napisano 14 Lipca 2010 (edytowane) U mnie problem rozwiązany. Przewód odpowiedzialny za dostarczenie prądu do sprężarki to ten najbliżej zbiorniczka po prawej (zielony) na zdjęciu 2 posty wyżej. U mnie awarii uległ 2 przekaźnik. Pierwszy "pykał" podczas włączania klimy - ale załączał tylko wentylator. A ten drugi był właśnie od załączania sprężarki. Teraz słychać 2 charakterystyczne pyknięcia jeden po drugim O - ten przekaźnik już nie chciał współpracować: Problem naprawiony. Klima działa. Choć już słychać piszczące łożysko sprężarki, a wentylator klimatyzacji ma bardzo duże luzy. Więc jeszcze 2 naprawy mnie czekają. -------edit----------- To nie piszczy łożysko, tylko pasek Jak będę miał chwilkę czasu, to kupię nowy i wymienię. A luzy na wentylatorze klimatyzacji były spowodowane wytarciem się wałka, który wchodzi w taką tulejkę. Dociąłem blaszkę z jakiejś puszki po rybkach w pomidorach i luz praktycznie juz nie występuje, ale niestety szczotki w silniku wentylatora to jakies 4-5 mm... i do tego wyglądają jak grzebień. Zrobiłem im zdjęcie... Komutator też dostał po du... i też już ma grzebyk =) I to na tyle głęboki, że chyba zakup nowych szczotek + przetoczenie komutatora i naprawa grubości średnicy wałka chyba mija się z celem... Może zakup mniejszej tulejki ... To juz chyba lepiej kupić jakąś używkę... -edit------- Oto jak wyglądał silnik w wentylatorze: Edytowane 15 Lipca 2010 przez marioplf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PiotrK Zgłoś #253 Napisano 21 Lipca 2010 witajcie, podzielę się moim problemem. Mi też jak u większości przestał chodzić wiatrak klimy. Jak go puknę to chodzi czyli albo szczotki się zawieszają albo się skończyły. No to robota. Poszukałem na forum jak wymontować wiatrak i do roboty. Z wyjęciem nie było żadnego problemu. Problem okazał się z dokupieniem szczotek. Ciężko znaleźć, nikt nie zamawia a teorii jakie mam wsadzić w każdym sklepie inaczej i lepiej się Pan nie zabieraj do roboty, bo to szczotki muszą być odpowiednie. Jeden gość który zajmuje się silnikami elektrycznymi mi dobrze doradził więc kupiłem ale i tak za duże bo rozmiaru nie było, ale kilka ruchów na papierze i było OK. Więc zabrałem się za demontaż wiatraka (niby nierozbieralny) ale udało się było też na forum. trzeba poodginać takie blaszki (pokazane na zdjęciu). I dobrałem się do szczotek powyciągałem je z obudowy (na foto) wsadziłem nowe szczotki i zalutowałem kabelek. aha wcześniej jeszcze wszystko wyczyściłem bo dużo opiłków ze starych szczotek (kawałek pędzelka lub szczoteczka do zębów). Później wszystko do kupy i wiatrak ponownie ożył. A wcześniej kupiłem używany wiatrak z rozbitka i to samo. Zrobię i go sprzedam. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris PL Zgłoś #254 Napisano 22 Lipca 2010 co do szczotek wentylatora: zamówiłem je w firmie ELGRAF z Katowic - http://www.elgraf.eu/ zrobili mi na zamówienie w 2 dni cena 9pln/szt. materiał szczotki: M68 może komuś się przyda ta informacja Witam też po szczotki udeżyłem do nich,a dokładnie http://www.irmot.pl/menu.htm (ta sama lokalizacja). Mieli już na stanie twoje szczotki tylko jak się nie myle to są one do Valeo a ja mam Gate. Do Gate spasowały z dmuchawy jelcza tylko że były bez bocznego zabezpieczenia (cypelek), koszt 4 sztuk niecałe 13zł.Starą szczotke zostawiłem na wzór, za kilka dni powinny mieć je gotowe. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #255 Napisano 28 Lipca 2010 Czyli te z Jelcza są ok? Czy założyłeś, żeby tylko były, a potem zmienisz na właściwe? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mjuka Zgłoś #256 Napisano 28 Lipca 2010 żeby tylko były szczotka jest szczotka i jak weszła prawidłowo na swoje miejsce to po ch. ja wymianiać, no chyba że sie zetrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kot_ik Zgłoś #257 Napisano 28 Lipca 2010 (edytowane) Witam. Ja mam inny problem z wiatrakiem klimy. Przeczytałem cały ten wątek 13 stron i nie znalazłem aby ktoś z nas miał podobny problem. W ostatnie upały 35st. zauważyłem że na postoju nie chłodzi mi klima, po podłączeniu do vag-a zapisał się bład zadziałania włącznika ciśnienia w układzie klimy. W czasie jazdy słabo ale chłodziła . Po załączeniu klimy na postoju w te upały podniosłem maskę i zauważyłem że coś jest nie tak z tym wentylatorem a mianowicie ma za słabe-małe obroty. Dla pewności rozpiąłem wtyczkę wentylatora przy zbiorniczku wspomagania i podłączyłem go bezpośrednio do akumulatora - to samo słabo kręci tak jakby na 1-szym tylko biegu a przecież bezpośrednio do akumulatora powienien chodzić jak odkurzacz (sprawdzone u kolegi też w B5). Rozebrałem wg opisu wentylator (oryginał Valeo) i ku mojemu zdziwieniu wygłądał OK, szczotki jak nowe ok. 2,5cm długości dla pewności przedmuchałem wszystko sprężarką i przeczyściłem komutator. Podłączyłem po złożeniu ponownie pod akumulator i to samo kręci się tylko połową obrotów jaką powinien. Pytanie co może być tego powodem że powoli się kręci , dodam że nie ma żadnych luzów itp. Edytowane 28 Lipca 2010 przez kot_ik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #258 Napisano 30 Lipca 2010 Witam też po szczotki udeżyłem do nich,a dokładnie http://www.irmot.pl/menu.htm (ta sama lokalizacja). Mieli już na stanie twoje szczotki tylko jak się nie myle to są one do Valeo a ja mam Gate. Do Gate spasowały z dmuchawy jelcza tylko że były bez bocznego zabezpieczenia (cypelek), koszt 4 sztuk niecałe 13zł.Starą szczotke zostawiłem na wzór, za kilka dni powinny mieć je gotowe. Pozdrawiam Kupiłem i ja te od Jelcza, bo do paska nie mieli. W każdym razie te od Jelcza są idealne (7x8x20) no i ta cena Zapłaciłem za 8 sztuk 29zł. Zreanimowałem oryginalny wiatrak z ojcowego paska (w zeszłym roku założyliśmy zamiennik z allegro a ten sobie leżał) podłączyłem do aku na krótko i działa. Teraz, jak mój zacznie nie domagac to szczoteczki już leżą i czekają. Dzięki KrisPL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris PL Zgłoś #259 Napisano 1 Sierpnia 2010 Z tymi szczotkami nie powinno być problemu, należy pamiętać że nie mają one bocznego zabezpieczenia (cypelka) przed nadmiernym zużyciem. Oryginały starczyły na 230tyś, po 100tyś sprawdze jakie jest zużycie szczotek.:fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #260 Napisano 2 Sierpnia 2010 Też myślę, że to nie jest duży problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach