Skocz do zawartości
Fokus

Wentylator, wiatrak klimy, Sprawdzony sposób na uzdrowienie

Rekomendowane odpowiedzi

 

a jak znajde tą wtyczke masz jakieś foto ?

albo zrobiłbyś :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie mam zdiecia ja znalazlem ja po dotyku bo nawet gniazda nie widzialem jak znajdziesz wtyczke to poszukaj gniazda na odleglosc dlugosci kabla ta wtyczka jezeli sie nie myle byla 4 pinowa

 

---------- Post added at 17:12 ---------- Previous post was at 17:06 ----------

 

jak znajdziesz wtyczke to jedz do goscia ci robil rozrzad i powiec ze ci zapomnieli wpiac powinien ci to zrobic za darmo

 

---------- Post added at 17:59 ---------- Previous post was at 17:12 ----------

 

z prawej u gory http://img524.imageshack.us/i/img9096gc5.jpg/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z poprzednich postów rozumiem, że skoro wiatrak działa w podłączeniu na krótko do aku to jest z nim ok i padła pewnie opornica?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nalazłem ich stronę http://www.elektrocarbon.pl/index.php, a powiedz mi ile zapłaciłeś i jak opisałeś szczotki, żeby dostać prawidłowe?

Sorki Patrick,że tak późno

ja po prostu zadzwoniłem do producenta i po krótkiej rozmowie skontaktowano mnie z działem technicznymi tam podałem wymiary a koszt to około 46, zł za 5 sztuk .

Wziołem 5 szt. bo myślałem że trzeba dopiłować alb dopracować i żę może sie któraś popsuć ale wszystko pasowało OK

 

A u mnie na fakturze widnieje symbol szczotka 7x8x17 C50

 

---------- Post added at 09:23 ---------- Previous post was at 09:14 ----------

 

Z poprzednich postów rozumiem, że skoro wiatrak działa w podłączeniu na krótko do aku to jest z nim ok i padła pewnie opornica?

Tak najprawdopodobniej jest

ALE musisz być pewien że bezpiecznik jest w porządku i przekaźniki również podają styk a już tylko pozostaje opornica i wtyczka wiatraka(koło zbiornika wspomagania )czytałem że też potrafi zaśniedzieć .copy.pngfavicon.icotrans.png

 

---------- Post added at 09:32 ---------- Previous post was at 09:23 ----------

 

wymieniali mi rozrząd tylko, no i oleje itp...
No i jak klimka hula przy wymianie rozrządu potrzeba jest zdemontowania pasa przedniego ( zderzak i chłodnice ) chłodnice nie demontuje sie całkiem ale odsuwa lekko aby djść do rozrządu , może przypadkiem fachowcy rozszczelnili układ . a może i faktycznie ftyczkę wypieli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo. Chyba też spróbuje tych szczotek-mam wiatrak z ojca passata, który wymieniliśmy na nowy z allegro od 3b. Więc mogę spróbować go zrobic i się pewnie przyda za nie długo bo mój to jeszcze oryginał, dlatego pewnie dużo życia mu już nie zostało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie włącza się wentylator razem z klimą...

Wniosek - skończyły się szczotki.

 

Jutro się za to zabiorę. Wcześniej podłączając go na krótko.

Ale nie słychać przekaźnika, który by włączał sprężarkę.

I tutaj moje pytanie...

Jeśli nie działa wentylator, to czy jest jakieś zabezpieczenie, które blokuje start sprężarki ?

Czy sprężarkę mam padniętą ?

 

Mam nadzieje, że do czasu rozbiórki Ktoś odpowie na to pytanie :)

 

Niestety ten weekend nie spędzam w domu, wiec warunki naprawy autka będą "polowe"

Napiszę po wszystkim co i jak.

 

 

-edit----------

 

U mnie padł jednak bezpiecznik.

2-gi od prawej - 40, ale włożyłem 50.

Wentylator się kręci i słychać, że przekaźnik pyka - silnik delikatnie traci na obrotach, więc i sprężarka działa.

W poniedziałek podjadę na dobicie klimy i post uzupełnię.

Bo jak na razie dmucha ciepłym =(

Edytowane przez marioplf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mojego ojca wiatrak nie startował, a sprężarka tak, jedynie co chwilę na moment się wyłączała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, że na uzdrowienie wentylatora klimy dobre jest popukanie i oczyszczenie nawet odkurzaczem tych czarnych opiłków. Wyjąłem wentylator, popukałem tak by przez otworki silniczka wyleciały paprochy, odkurzyłem i jest ok. Mój Passat to rocznik 2005, TDI 1,9 automat. Wentylator się nie włączał. Jak byłem sprawdzić i napełnić klimę to odsyłali mnie do elektryka. Jeździłem 1 miesiąc z tą awarią. Nie wiem jaki ujemne skutki są takiej pracy. Klima działała bo schładzała.Dzięki Wam internautom ,udało się naprawić . Jeszcze raz dziękuję za porady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie udało Ci się naprawić, tylko wskrzesić go na krótką chwilę. Pukanie to tylko chwilowe rozwiązanie, żeby go włączyć. Lepiej weź go rozbierz i wymień szczotki póki jeszcze kumutatora nie zniszczyły puste trzymacze szczotek, albo od razu kup nowy, bo za chwilę wiatrak Ci stanie-ty razem na amen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Klima nie działała...

Okazało się, że spalił się bezpiecznik 40A.

Wymieniłem... I działa już wentylator, ale nadal nie chce załączyć sprężarki...

 

Co doradzicie ?

Posprawdzać miernikiem, czy dostaje prąd (to zrobię jutro po pracy)

I co jeszcze ?

 

Co jeśli prąd będzie dochodził ?

I co jeśli nie - szukać go gdzie się zagubił biedaczek po kolei, czy powiecie mi które złącze odpowiada za sprężarkę ?

 

szx7d4.jpg

 

Przekaźnik na pewno jest dobry.

Może jeszcze coś zaproponujecie ?

 

Jutro wieczorem napiszę co mi się udało sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli prąd będzie dochodził to sprzęgło w sprężarce spalone :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem rozwiązany.

Przewód odpowiedzialny za dostarczenie prądu do sprężarki to ten najbliżej zbiorniczka po prawej (zielony) na zdjęciu 2 posty wyżej.

 

U mnie awarii uległ 2 przekaźnik.

Pierwszy "pykał" podczas włączania klimy - ale załączał tylko wentylator. A ten drugi był właśnie od załączania sprężarki.

Teraz słychać 2 charakterystyczne pyknięcia jeden po drugim ;)

 

O - ten przekaźnik już nie chciał współpracować:

 

2mmed7o.jpg

 

Problem naprawiony. Klima działa. Choć już słychać piszczące łożysko sprężarki, a wentylator klimatyzacji ma bardzo duże luzy. Więc jeszcze 2 naprawy mnie czekają.

 

 

-------edit-----------

 

To nie piszczy łożysko, tylko pasek :)

Jak będę miał chwilkę czasu, to kupię nowy i wymienię.

A luzy na wentylatorze klimatyzacji były spowodowane wytarciem się wałka, który wchodzi w taką tulejkę. Dociąłem blaszkę z jakiejś puszki po rybkach w pomidorach i luz praktycznie juz nie występuje, ale niestety szczotki w silniku wentylatora to jakies 4-5 mm... i do tego wyglądają jak grzebień. Zrobiłem im zdjęcie... Komutator też dostał po du... i też już ma grzebyk =)

I to na tyle głęboki, że chyba zakup nowych szczotek + przetoczenie komutatora i naprawa grubości średnicy wałka chyba mija się z celem... Może zakup mniejszej tulejki ... To juz chyba lepiej kupić jakąś używkę...

 

 

 

-edit-------

 

Oto jak wyglądał silnik w wentylatorze:

 

2znmxs5.jpg

 

2uoq9zb.jpg

 

n4zdw0.jpg

 

w8p6wx.jpg

Edytowane przez marioplf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witajcie, podzielę się moim problemem. Mi też jak u większości przestał chodzić wiatrak klimy. Jak go puknę to chodzi czyli albo szczotki się zawieszają albo się skończyły. No to robota. Poszukałem na forum jak wymontować wiatrak i do roboty. Z wyjęciem nie było żadnego problemu. Problem okazał się z dokupieniem szczotek. Ciężko znaleźć, nikt nie zamawia a teorii jakie mam wsadzić w każdym sklepie inaczej i lepiej się Pan nie zabieraj do roboty, bo to szczotki muszą być odpowiednie. Jeden gość który zajmuje się silnikami elektrycznymi mi dobrze doradził więc kupiłem ale i tak za duże bo rozmiaru nie było, ale kilka ruchów na papierze i było OK. Więc zabrałem się za demontaż wiatraka (niby nierozbieralny) ale udało się było też na forum. trzeba poodginać takie blaszki (pokazane na zdjęciu). I dobrałem się do szczotek powyciągałem je z obudowy (na foto) wsadziłem nowe szczotki i zalutowałem kabelek. aha wcześniej jeszcze wszystko wyczyściłem bo dużo opiłków ze starych szczotek (kawałek pędzelka lub szczoteczka do zębów). Później wszystko do kupy i wiatrak ponownie ożył. A wcześniej kupiłem używany wiatrak z rozbitka i to samo. Zrobię i go sprzedam. Pozdrawiam.

DSC00159.JPG

DSC00160.JPG

DSC00161.JPG

DSC00162.JPG

DSC00163.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co do szczotek wentylatora:

 

zamówiłem je w firmie ELGRAF z Katowic - http://www.elgraf.eu/

zrobili mi na zamówienie w 2 dni

cena 9pln/szt.

materiał szczotki: M68

 

może komuś się przyda ta informacja

Witam też po szczotki udeżyłem do nich,a dokładnie http://www.irmot.pl/menu.htm (ta sama lokalizacja). Mieli już na stanie twoje szczotki tylko jak się nie myle to są one do Valeo a ja mam Gate. Do Gate spasowały z dmuchawy jelcza tylko że były bez bocznego zabezpieczenia (cypelek), koszt 4 sztuk niecałe 13zł.

Starą szczotke zostawiłem na wzór, za kilka dni powinny mieć je gotowe.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli te z Jelcza są ok? Czy założyłeś, żeby tylko były, a potem zmienisz na właściwe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
żeby tylko były

szczotka jest szczotka i jak weszła prawidłowo na swoje miejsce to po ch. ja wymianiać, no chyba że sie zetrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja mam inny problem z wiatrakiem klimy. Przeczytałem cały ten wątek 13 stron i nie znalazłem aby ktoś z nas miał podobny problem.

W ostatnie upały 35st. zauważyłem że na postoju nie chłodzi mi klima, po podłączeniu do vag-a zapisał się bład zadziałania włącznika ciśnienia w układzie klimy. W czasie jazdy słabo ale chłodziła .

Po załączeniu klimy na postoju w te upały podniosłem maskę i zauważyłem że coś jest nie tak z tym wentylatorem a mianowicie ma za słabe-małe obroty. Dla pewności rozpiąłem wtyczkę wentylatora przy zbiorniczku wspomagania i podłączyłem go bezpośrednio do akumulatora - to samo słabo kręci tak jakby na 1-szym tylko biegu a przecież bezpośrednio do akumulatora powienien chodzić jak odkurzacz (sprawdzone u kolegi też w B5).

Rozebrałem wg opisu wentylator (oryginał Valeo) i ku mojemu zdziwieniu wygłądał OK, szczotki jak nowe ok. 2,5cm długości dla pewności przedmuchałem wszystko sprężarką i przeczyściłem komutator. Podłączyłem po złożeniu ponownie pod akumulator i to samo kręci się tylko połową obrotów jaką powinien.

Pytanie co może być tego powodem że powoli się kręci , dodam że nie ma żadnych luzów itp.

Edytowane przez kot_ik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam też po szczotki udeżyłem do nich,a dokładnie http://www.irmot.pl/menu.htm (ta sama lokalizacja). Mieli już na stanie twoje szczotki tylko jak się nie myle to są one do Valeo a ja mam Gate. Do Gate spasowały z dmuchawy jelcza tylko że były bez bocznego zabezpieczenia (cypelek), koszt 4 sztuk niecałe 13zł.

Starą szczotke zostawiłem na wzór, za kilka dni powinny mieć je gotowe.

Pozdrawiam

 

Kupiłem i ja te od Jelcza, bo do paska nie mieli. W każdym razie te od Jelcza są idealne (7x8x20) no i ta cena ;) Zapłaciłem za 8 sztuk 29zł. Zreanimowałem oryginalny wiatrak z ojcowego paska (w zeszłym roku założyliśmy zamiennik z allegro a ten sobie leżał) podłączyłem do aku na krótko i działa. Teraz, jak mój zacznie nie domagac to szczoteczki już leżą i czekają. Dzięki KrisPL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tymi szczotkami nie powinno być problemu, należy pamiętać że nie mają one bocznego zabezpieczenia (cypelka) przed nadmiernym zużyciem. Oryginały starczyły na 230tyś, po 100tyś sprawdze jakie jest zużycie szczotek.:fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też myślę, że to nie jest duży problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności