Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Hej!!!!:padam:

 

Mam do was takie pytanko. A mianowicie będe wymieniał w swoim pasku sonde lambda i chciałbym się dowiedzieć czy łatwiej się wymienia sonde przy rozgrzanym układzie wydechowym czy raczej na zimnym? (B3 1.8 ABS, 90KM)

 

Kto wymieniał sonde, w jakich warunkach i jak mu to wychodziło???

 

Niech moc będzie z wami i waszymi paskami :)

 

:vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Zalej ze dwa dni wczesniej jakims WD i powinno pojsc .

Na rozgrzanym bym nie probował .. no chyba ze jestes wielbicielem uroków życia w szpitalu.

Katalizator ciezko odkrecic na cieplym zeby sie nie oparzyc ...

 

herflik-00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Chemiczny Ali

U mnie mechanik wymieniał na zimnym układzie i poszła dość łatwo ale to zależy, jedna odkręci sie łatwo inna trudniej!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płaskim kluczem 22 będzie bardzo trudno odkręcić sondę. Najlepiej odkręcić ją wzmocnionym oczkowym kluczem otwartym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no, płaskim to ciężko będzie

można kombinować oczkowym rozbierając wtyczkę lub obcinając przewody

a najlepiej to takim specjalnym kluczem do odkręcania sondy - ok 50 pln na allegro kosztuje takie coś

na czas wymiany swojej pożyczyłem od kumpla z pracy, ale to było tydzień temu i teraz już nie mam

za tydzień wrócę z urlopu to jak jeszcze nie wymieniłeś to mogę od niego pożyczyć i się gdzieś spotkamy

w planach mam zakup takiego klucza

...

jaką sondę kupiłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w planach mam zakup takiego klucza

...

jaką sondę kupiłeś?

 

W moim AAM niedawno wymieniałem sondę. Kupiłem zamiennik NGK jednoprzewodowy dedykowany do VW/Audi, działa jak na razie rewelacyjnie (przejechane ma jakieś 10 kkm). Kosztował w hurtowni 110 PLN.

Mając w planach montaż takiej sondy ułatwioną masz sprawę odkręcania. Nowa sonda miała jakieś 10 cm przewodu, na dodatek stalowej linki, więc lutowanie odpadało. W komplecie z sondą była złączka zaciskowa do przewodu. Stary przewód po prostu uciąłem jakieś 20 cm do sondy, założyłem normalny klucz oczkowy i po kłopocie, poszła na zimno :)

 

maarc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

Zalej ze dwa dni wczesniej jakims WD i powinno pojsc .

Na rozgrzanym bym nie probował .. no chyba ze jestes wielbicielem uroków życia w szpitalu.

Katalizator ciezko odkrecic na cieplym zeby sie nie oparzyc ...

 

herflik-00

 

Witam,

w ABS sonda jest przed katalizatorem zaraz za kolektorem wydechowym, wiec katalizatora sie nie rusza. Można obciąć przewód i próbować dobrym oczkowym,albo jak kolega gregusx pisze trzeba użyć specjalnego klucza.

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja odkrecałem na leżąco pod autem na trawniku, po wjechaniu jednym kolem na kraweznik ;)

uciałem kable przy samej sondzie, nałozylem przywoitego oczkowca i pomoglem sobie kawalkiem pręta przelozonym przez jego koniec zapierajac go o tunel, taką dzwignią poszło łatwo - sonda byla fabryczna z 92 roku i odkrecana na sucho :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie (sory że dopiero dzisiaj - ale brak czasu)

 

Dzięki wszystkim za poradę, :padam:

 

Jeszcze nie miałem okazji wymieniać sondy ale wcześniej czy później muszę się z tym zmierzyć a zapytać nie zaszkodzi!!!

 

I pytanko do gregusx: gdybyś mógł mi pożyczyć takiego klucza to byłbym ci dozgonnie wdzięczny!!!! A jeśli chodzi o dzień i godzinę to już ja się do Ciebie dostosuję...

 

A propo sondy to kupiłem na allego 3 dni temu ale jeszcze nie dotarła (długi weekend) :) A jest to sonda jednoprzewodowa Delphi uniwersalna

http://www.allegro.pl/item368080769_sonda_lambda_1_przewodowa_oryginal_delphi_uniwers.html

 

Nie wiem co jest warta ale zobaczy sie...

 

Pozdrawiam wszystkich i dzięki za pomoc

...i czekam na odpowiedź od gregusx:super:

 

:vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisałem - wrócę z urlopu za tydzień, to zaczepię kumpla z pracy i pożyczę od niego ten kluczyk co już raz mi go pożyczył, gdy swoją mieniałem :)

i wtedy się umówimy na szybką wymianę - no bo z tym kluczem to poszło mi szybko :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serdeczne dzięki !!!! :padam:

 

Czekam z niecierpliwością na Twój powrót z urlopu.

Mam jeszcze jedno pytanko. Swoją sondę wymieniałeś z kanału czy łatwiej jest od góry, bo mam wrażenie że chyba łatwiej łapę włożyć od góry po zdjęciu przewodu dolotowego powietrza. I jeszcze powiedz ile czasu ci zeszło na wymianę, bo gdyby bez problemu dało się to odkręcić to sama zamiana sondy to kwestia kilku minut... chyba.....:P

 

dzięki wielkie i pozdrawiam wszystkich posiadaczy pasków :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli sonda jest w kolektorze wydechowym, i patrząc na silnik, po prawej stronie masz trochę miejsca to właśnie od góry z prawej strony

od dołu to tak średnio jest jak - przynajmniej u mnie - aby coś zrobić z kanału to musiałem masę przeciw wibracyjną odkręcać a i tak ręka ledwie mi weszła :)

a od góry - proste podejście - zakładam klucz, wsadzam przedłużkę, jak nie idzie ręką to trzeba by coś do oparcia na przedłużkę i walnąć młotkiem

a najlepiej na kilka-kilkanaście minut wcześniej spryskać penetratorem

ostatnio przy odkręcaniu wieszaków wydechu sąsiad zapodał taki specyfik jak Vulcan czy coś w tym stylu - 2 minuty i śruby puściły :)...

jeśli Twoja sonda będzie z wtyczką - to kilkanaście minut

jeśli trzeba będzie ciąć, łączyć, izolować - to minutę, dwie dłużej

najważniejsze i najdłuższe to odkręcenie, a właściwie sam moment "puszczenia" sondy na kolektorze :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ELLO!!!! :vw:

 

 

Wielki dzięki za info!!!!:padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wysłałem Ci info na pw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heh...

ma ktoś pomysł, a najlepiej radę praktyczną, jak odkręcić sondę "zrośniętą" z kolektorem?

specjalny klucz + różne penetratory + młotek i inne precyzyjne narzędzia nie dały rady... :eek:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość radecki1972

U mnie sonda siedziała w obudowie kata. Wydłubałem kata łącznie z pierwszym tłumikiem, całość w imadło, klucz oczkowy 22 łamany, trochę WD40, kilka szarpnięć i poszło. Wkręciłem nową, zmontowałem całość i po problemie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie skończyło się na przedłużaczu w postaci kantówki drewnianej, młotka wagi 3 kg. i wysokiej klasy klucza oczkowego, i jakże niezbednego wd 40 które prawie nic nie dało. PO godzinie walki udało sie sondę rozszczepić w kolektorem. Niemniej potrzebny był gwintownik aby gwint na nowo wyrzeźbić i montaż NGK jednoprzewodowa uniwersalna, według zeleceń mechaniorów. I działa.

Tak chciałem się z Wami o tym doświadczeniu podzielić...Pozdro taneo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

temat jak widze troche już stary, ale u mnie właśnie aktualny :)

Passat B4 1,8 benz. 1995r.

Chce wymienić sonde i znalazłem dwie - jedna NGK druga Bosch.

Zobaczcie na wtyczki ( są odwrotne ) 3 piny plus 1 albo 1pin i 3

Która jest właściwa ?

linki :

Bosch http://www.autosklep-car-man.pl/produkt-7921.html

 

NGK http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produktow/produktfinder/PKW/LAMBDASONDEN/VW/PASSAT/OZA448-E31/14980/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ogolnie jest tak ze czarny przewod jest to +, dwa biale sa do grzalki a szary to minus, wydaje mi sie ze zadna z tych wtyczek fizycznie nie bedzie pasowac i trzeba bedzie to przerobic na tą oryginalna ktora masz teraz w aucie, powodzenia, oczywiscie mowie na podstawie tego co zastalem w B3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zobaczcie na wtyczki ( są odwrotne ) 3 piny plus 1 albo 1pin i 3

Która jest właściwa ?

:rotfl:

Obie są właściwe, tylko wtyczki na zdjęciach są odwrócone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności