Martinez Zgłoś #1 Napisano 24 Maja 2008 Hej!!!! Mam do was takie pytanko. A mianowicie będe wymieniał w swoim pasku sonde lambda i chciałbym się dowiedzieć czy łatwiej się wymienia sonde przy rozgrzanym układzie wydechowym czy raczej na zimnym? (B3 1.8 ABS, 90KM) Kto wymieniał sonde, w jakich warunkach i jak mu to wychodziło??? Niech moc będzie z wami i waszymi paskami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #2 Napisano 24 Maja 2008 Witam Zalej ze dwa dni wczesniej jakims WD i powinno pojsc . Na rozgrzanym bym nie probował .. no chyba ze jestes wielbicielem uroków życia w szpitalu. Katalizator ciezko odkrecic na cieplym zeby sie nie oparzyc ... herflik-00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Chemiczny Ali Zgłoś #3 Napisano 24 Maja 2008 U mnie mechanik wymieniał na zimnym układzie i poszła dość łatwo ale to zależy, jedna odkręci sie łatwo inna trudniej!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jotes Zgłoś #4 Napisano 24 Maja 2008 Płaskim kluczem 22 będzie bardzo trudno odkręcić sondę. Najlepiej odkręcić ją wzmocnionym oczkowym kluczem otwartym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregus Zgłoś #5 Napisano 24 Maja 2008 no, płaskim to ciężko będzie można kombinować oczkowym rozbierając wtyczkę lub obcinając przewody a najlepiej to takim specjalnym kluczem do odkręcania sondy - ok 50 pln na allegro kosztuje takie coś na czas wymiany swojej pożyczyłem od kumpla z pracy, ale to było tydzień temu i teraz już nie mam za tydzień wrócę z urlopu to jak jeszcze nie wymieniłeś to mogę od niego pożyczyć i się gdzieś spotkamy w planach mam zakup takiego klucza ... jaką sondę kupiłeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maarc Zgłoś #6 Napisano 24 Maja 2008 w planach mam zakup takiego klucza... jaką sondę kupiłeś? W moim AAM niedawno wymieniałem sondę. Kupiłem zamiennik NGK jednoprzewodowy dedykowany do VW/Audi, działa jak na razie rewelacyjnie (przejechane ma jakieś 10 kkm). Kosztował w hurtowni 110 PLN. Mając w planach montaż takiej sondy ułatwioną masz sprawę odkręcania. Nowa sonda miała jakieś 10 cm przewodu, na dodatek stalowej linki, więc lutowanie odpadało. W komplecie z sondą była złączka zaciskowa do przewodu. Stary przewód po prostu uciąłem jakieś 20 cm do sondy, założyłem normalny klucz oczkowy i po kłopocie, poszła na zimno maarc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slawo Zgłoś #7 Napisano 24 Maja 2008 Witam Zalej ze dwa dni wczesniej jakims WD i powinno pojsc . Na rozgrzanym bym nie probował .. no chyba ze jestes wielbicielem uroków życia w szpitalu. Katalizator ciezko odkrecic na cieplym zeby sie nie oparzyc ... herflik-00 Witam, w ABS sonda jest przed katalizatorem zaraz za kolektorem wydechowym, wiec katalizatora sie nie rusza. Można obciąć przewód i próbować dobrym oczkowym,albo jak kolega gregusx pisze trzeba użyć specjalnego klucza. Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #8 Napisano 24 Maja 2008 ja odkrecałem na leżąco pod autem na trawniku, po wjechaniu jednym kolem na kraweznik uciałem kable przy samej sondzie, nałozylem przywoitego oczkowca i pomoglem sobie kawalkiem pręta przelozonym przez jego koniec zapierajac go o tunel, taką dzwignią poszło łatwo - sonda byla fabryczna z 92 roku i odkrecana na sucho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Martinez Zgłoś #9 Napisano 25 Maja 2008 Witam ponownie (sory że dopiero dzisiaj - ale brak czasu) Dzięki wszystkim za poradę, Jeszcze nie miałem okazji wymieniać sondy ale wcześniej czy później muszę się z tym zmierzyć a zapytać nie zaszkodzi!!! I pytanko do gregusx: gdybyś mógł mi pożyczyć takiego klucza to byłbym ci dozgonnie wdzięczny!!!! A jeśli chodzi o dzień i godzinę to już ja się do Ciebie dostosuję... A propo sondy to kupiłem na allego 3 dni temu ale jeszcze nie dotarła (długi weekend) A jest to sonda jednoprzewodowa Delphi uniwersalna http://www.allegro.pl/item368080769_sonda_lambda_1_przewodowa_oryginal_delphi_uniwers.html Nie wiem co jest warta ale zobaczy sie... Pozdrawiam wszystkich i dzięki za pomoc ...i czekam na odpowiedź od gregusx:super: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregus Zgłoś #10 Napisano 26 Maja 2008 tak jak pisałem - wrócę z urlopu za tydzień, to zaczepię kumpla z pracy i pożyczę od niego ten kluczyk co już raz mi go pożyczył, gdy swoją mieniałem i wtedy się umówimy na szybką wymianę - no bo z tym kluczem to poszło mi szybko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Martinez Zgłoś #11 Napisano 27 Maja 2008 Serdeczne dzięki !!!! Czekam z niecierpliwością na Twój powrót z urlopu. Mam jeszcze jedno pytanko. Swoją sondę wymieniałeś z kanału czy łatwiej jest od góry, bo mam wrażenie że chyba łatwiej łapę włożyć od góry po zdjęciu przewodu dolotowego powietrza. I jeszcze powiedz ile czasu ci zeszło na wymianę, bo gdyby bez problemu dało się to odkręcić to sama zamiana sondy to kwestia kilku minut... chyba..... dzięki wielkie i pozdrawiam wszystkich posiadaczy pasków Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregus Zgłoś #12 Napisano 27 Maja 2008 jeśli sonda jest w kolektorze wydechowym, i patrząc na silnik, po prawej stronie masz trochę miejsca to właśnie od góry z prawej strony od dołu to tak średnio jest jak - przynajmniej u mnie - aby coś zrobić z kanału to musiałem masę przeciw wibracyjną odkręcać a i tak ręka ledwie mi weszła a od góry - proste podejście - zakładam klucz, wsadzam przedłużkę, jak nie idzie ręką to trzeba by coś do oparcia na przedłużkę i walnąć młotkiem a najlepiej na kilka-kilkanaście minut wcześniej spryskać penetratorem ostatnio przy odkręcaniu wieszaków wydechu sąsiad zapodał taki specyfik jak Vulcan czy coś w tym stylu - 2 minuty i śruby puściły ... jeśli Twoja sonda będzie z wtyczką - to kilkanaście minut jeśli trzeba będzie ciąć, łączyć, izolować - to minutę, dwie dłużej najważniejsze i najdłuższe to odkręcenie, a właściwie sam moment "puszczenia" sondy na kolektorze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Martinez Zgłoś #13 Napisano 28 Maja 2008 ELLO!!!! Wielki dzięki za info!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregus Zgłoś #14 Napisano 1 Czerwca 2008 wysłałem Ci info na pw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregus Zgłoś #15 Napisano 4 Czerwca 2008 heh... ma ktoś pomysł, a najlepiej radę praktyczną, jak odkręcić sondę "zrośniętą" z kolektorem? specjalny klucz + różne penetratory + młotek i inne precyzyjne narzędzia nie dały rady... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość radecki1972 Zgłoś #16 Napisano 10 Czerwca 2008 U mnie sonda siedziała w obudowie kata. Wydłubałem kata łącznie z pierwszym tłumikiem, całość w imadło, klucz oczkowy 22 łamany, trochę WD40, kilka szarpnięć i poszło. Wkręciłem nową, zmontowałem całość i po problemie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
taneo Zgłoś #17 Napisano 30 Czerwca 2008 u mnie skończyło się na przedłużaczu w postaci kantówki drewnianej, młotka wagi 3 kg. i wysokiej klasy klucza oczkowego, i jakże niezbednego wd 40 które prawie nic nie dało. PO godzinie walki udało sie sondę rozszczepić w kolektorem. Niemniej potrzebny był gwintownik aby gwint na nowo wyrzeźbić i montaż NGK jednoprzewodowa uniwersalna, według zeleceń mechaniorów. I działa. Tak chciałem się z Wami o tym doświadczeniu podzielić...Pozdro taneo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pitrik7 Zgłoś #18 Napisano 16 Kwietnia 2011 temat jak widze troche już stary, ale u mnie właśnie aktualny Passat B4 1,8 benz. 1995r. Chce wymienić sonde i znalazłem dwie - jedna NGK druga Bosch. Zobaczcie na wtyczki ( są odwrotne ) 3 piny plus 1 albo 1pin i 3 Która jest właściwa ? linki : Bosch http://www.autosklep-car-man.pl/produkt-7921.html NGK http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produktow/produktfinder/PKW/LAMBDASONDEN/VW/PASSAT/OZA448-E31/14980/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopee Zgłoś #19 Napisano 16 Kwietnia 2011 ogolnie jest tak ze czarny przewod jest to +, dwa biale sa do grzalki a szary to minus, wydaje mi sie ze zadna z tych wtyczek fizycznie nie bedzie pasowac i trzeba bedzie to przerobic na tą oryginalna ktora masz teraz w aucie, powodzenia, oczywiscie mowie na podstawie tego co zastalem w B3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #20 Napisano 16 Kwietnia 2011 Zobaczcie na wtyczki ( są odwrotne ) 3 piny plus 1 albo 1pin i 3Która jest właściwa ? Obie są właściwe, tylko wtyczki na zdjęciach są odwrócone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach