Skocz do zawartości

maarc

  • Liczba zawartości

    62
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O maarc

  • Urodziny 16.01.1978

Informacje osobiste

  • Imię
    Marek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Gdynia

Samochód

  • Silnik
    B3 1.8 75KM (AAM)
  • Rok produkcji
    1992
  1. Wszystko jest możliwe, ale czy warto? Liczyłeś, ile pracy Cię to będzie kosztowac? Albo ile Cię za to ktoś skasuje? - położenie wiązek od ABSu po całym aucie - wymiana pompy hamulcowej i zbiorniczka (o ile się nie mylę są inne) - dołożenie przewodów hamulcowych i pompy ABS Zwrotnice i przeguby są chyba uniwersalne, tzn. są otwory pod czujniki, ale co do przegubów to pewien nie jestem. Nie widzę innej możliwości niż przekładka jeden do jednego z paska który stoi obok i ma ABS - to znaczy ja bym się za to inaczej nie zabierał. maarc
  2. Pasować będzie, B3 i B4 mechanicznie są praktycznie identyczne, myślę tylko, że przełożenia z diesla będą za długie do benzyny i będzie Ci się ciężko jeździc. maarc
  3. Witam grono, będę wymieniał skrzynię w B3 1.8 B+G, silnik AAM - jest problem z jednym biegiem. Jak już będę wymieniał, to chcę wymienić na taką z dłuższymi przełożeniami - jeżdżę dużo w trasie i te 3000 obrotów przy 100 km/h jest męczące Moja skrzynia to AYH, a moja prośba do Was jest taka: czy może ma ktoś listę skrzyń do B3/B4 z przełożeniami? Listę skrzyń z ETKI mam, ale tylko listę... A może ktoś podrzuci ze swojego auta (1.8, ABS, AAM) informację jakie ma obroty przy 100 km/h, i jaką ma skrzynię? Wiem, że było wiele razy, ale niewiele było o silnikach 1.8. Pozdrawiam, maarc
  4. Mechanicy mówią, że silnik się rozbiegał albo dostał wścieklizny Częściej to się zdarza w dieslach z turbiną. Widziałem na własne oczy przypadek w nowej ciężarówce DAFa, nie zdążył wyjechać z salonu na ulicę, poszło uszczelnienie turbo i efekt jak u Ciebie - chmura dymu i ryk. Spróbuj tylko zdusić 450-konny ciągnik bez naczepy maarc
  5. Stabilizator napięcia w zegarach, było już na forum. Wyjmowanie zegarów też było. maarc
  6. Kolejny przypadek dziwnych cen, kiedy podróbka jest droższa od oryginału: czujnik prędkości w ASO kosztuje 70 pln... maarc
  7. Masz koło tych styków opisane co w nich jest. Tu masz małą ściągę, po niemiecku co prawda, ale będziesz wiedział czego szukać: http://www.gpz1100ut.de/Klemmenbezeichnungen.htm Tak w ogóle to polecam Ci kupić sobie te wtyczki w ASO, same wtyczki z pinami będą kosztowały nie więcej niż 30 pln. Czas zaoszczędzony przy kombinowaniu - bezcenny. Mam taką wiązkę do haka na półce i mogę Ci spisać numery z tych kostek jak chcesz. maarc Pozdrawiam, maarc
  8. Mam oryginalny hak z B3, jest odpinany pzdr, maarc PS. Dodać można, że jest odpinany bez klucza, i w B3 pasuje zamiennie z senada i kombi. Montaż mechaniczy jest banalny, wystarczy podstawowy komplet kluczy i jakieś narzędzia do wycięcia dziury w zderzaku (od spodu są znaczenia - bajka) maarc
  9. Płynu ot tak sobie przybywać nie może, bilans cieczy w obrębie silnika musi pozostać stały albo się zmniejszać, przybywać nie może Wiadomo, że gorącego płynu jest trochę więcej, ale w ramach zbiorniczka to będzie jakiś centymetr - dwa maksymalnie, a nie cały zbiornik (wchodzi tam cały litr - sprawdzone). Być może masz coś z czujnikiem - jak zapiszczało to nie sprawdzałeś faktycznie czy płyn był czy go nie było. Przez ścianki zbiorniczka często niewiele widać bo jest zasyfiony, trzeba odkręcić i spojrzeć - przejedź się, zagrzej silnik, zobacz ile go jest - cudów nie ma maarc
  10. Oczywiście, że byłby błąd - kiedy nie byłoby w ogóle impulsów. Ale kiedy są jakieś niewłaściwe, ale są - błędu raczej nie bedzie. Bieg jałowy jest regulowany przede wszystkim względem obrotów - przecież o to właśnie chodzi, tak ustawić przepustnicę, aby obroty miały zadaną wartość, z możliwie najmniejszą odchyłką. Czujnik Halla może zwiększać dokładność czy szybkość ustawienia. ECU ustawia bieg jałowy w oparciu o odczyt z czujnika temperatury - czujnik nie jest połączony z nastawnikiem bezpośrednio! Zimny silnik potrzebuje bogatej mieszanki i jest to operacja bardziej złożona maarc
  11. Tutaj jestem nastawiony sceptycznie, jeżeli jest to opinia poparta pojedynczym przykładem - skoro wszystko jest dobrze, to co jest nie tak? (Jak mawia mój Ojciec: Elektrotechnika samochodowa: jest napięcie, jest opór, nie ma prądu ) Jeżeli wszystkie elementy układu regulacji są sprawne, to powinno działać - chyba, że problem leży gdzie indziej, np. jakieś lewe powietrze. maarc
  12. Jak dla mnie to jest przekaźnik - poczwórny. Wnoszę po ilustracji na obudowie. maarc
  13. Jest dokładnie tak, jak piszesz Coś tam na pewno wysyła, inaczej miałbyś problemy z uruchomieniem zimnego silnika i gasłby na wolnych obrotach. W poprzednim monomotronic'u (1.2.2) nastawnik przepustnicy był w wersji bez czujnika Halla - miał cztery piny. Mam taki w moim AAM z MR '93 i jakoś ustawia te wolne obroty - czasem ma problemy zrobić to sprawnie i dokładnie, ale ustawi. Myślę, że dlatego właśnie dodano w 1.2.3 ten czujnik Halla. Jeżeli 1.2.2 sobie radził bez niego, to w 1.2.3 też to będzie jakoś działać nawet z błędem. Przy takich założeniach jak piszesz, to ja mam podejrzenie jednak na ten czujnik Halla, ewentualnie możnaby wyczyścić całą przepustnicę i sprawdzić na lewe powietrze (ale to raczej nie to, skoro jak odepniesz jest dobrze) albo uszkodzenie ECU (mało prawdopodobne). Warto też posprawdzać wszytkie masy do ECU i nastawnika. Więcej możliwści nie widzę (jako elektryk) - musi działać Reszta to, panie, czysta magia Podaj maila pozdrawiam, maarc
  14. Sprawdziłem pin od dodatkowej diody - jest to pin nr 20. Rozebrałem swoje stare zegary (nowa wersja, tzn. z kontrolkami kierunkowskazów na górze, bez obrotomierza i MFA) i spojrzałem na przebieg ścieżki od diody do złącza. Jest tam miejsce na opornik, u mnie na ścieżce go nie było, czyli trzeba by sobie coś tam wlutować - zworkę albo oporniczek - w zależności od tego, jakim napięciem chcemy sterować diodę. W drugich moich zegarach był tam już wlutowany opornik, mimo tego, że były to zegary od benzyny. Pozdrawiam, maarc
  15. Koledzy, wg opisu monomotronica 1.2.3 czyli takiego jak jest w ADZ nastawnik przepustnicy (F60) ma 6-pinową wtyczkę i dwa urządzenia w środku - silniczek elektryczny jako element wykonawczy (V60) i czujnik Halla jako licznik obrotów (G127) tegoż silniczka. Z pinu nr 2 leci sygnał z tegoż czujnika właśnie do ECU na pin 16. Odpięcie tego pinu powoduje pojawienie się błędu czujnika G127. Nie wiem w jaki sposób odpięcie go poprawia pracę ADZ i dlaczego zmiana nastawnika nie likwiduje kłopotów, ale widać tak musi być Pozdrawiam, Maarc EDIT: Może warto sprawdzić ciągłość przewodu z tego pinu 2 do pinu 16 w komputerze. Jakoś nie wierzę w awarie ECU Boscha
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności