seba86 Zgłoś #421 Napisano 8 Października 2013 dzięki Waldi możliwe że właśnie rozrusznik ale na razie odpala normalnie nic w nim nie słychać niepokojącego ale z tymi kontrolkami ABS i ESP to na bank spadek napięcia w momencie odpalania bo jak coś by nie tak było z pompą ABS albo sterownikiem to w trakcie jazdy coś by pikało albo się paliły kontrolki ale Dzięki za rade a jeszcze jedno można jakoś sprawdzić prądy rozrusznika przez pomiary Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #422 Napisano 8 Października 2013 dzięki Waldi możliwe że właśnie rozrusznik ale na razie odpala normalnie nic w nim nie słychać niepokojącego ale z tymi kontrolkami ABS i ESP to na bank spadek napięcia w momencie odpalania bo jak coś by nie tak było z pompą ABS albo sterownikiem to w trakcie jazdy coś by pikało albo się paliły kontrolki ale Dzięki za rade a jeszcze jedno można jakoś sprawdzić prądy rozrusznika przez pomiary A tego to już Ci nie powiem.Ja dzisiaj oddałem z golfa od teścia rozrusznik do sprawdzenia jutro będę wiedział. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba86 Zgłoś #423 Napisano 12 Października 2013 witam czy kolega już coś więcej wie czy elektryk coś zdiagnozował przy golfie odnośnie tego ABS i ESP pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Voltu Zgłoś #424 Napisano 15 Października 2013 Panowanie na komputerze co jakiś czas wywala błąd ABS Devective, silnik pracuje przez około 2minuty po czym się wyłącza. może to być spowodowane uszkodzony odcięciem zapłonu? bo od dłuższego czasu ten durny guziczek szaleje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #425 Napisano 15 Października 2013 witam czy kolega już coś więcej wie czy elektryk coś zdiagnozował przy golfie odnośnie tego ABS i ESP pozdrawiam Jeżeli o mnie chodzi to rozrusznik zamontowany i w końcu odpala normalnie chociaż mam wrażenie że w momencie kręcenia rozrusznikiem(chyba jeden obrót tylko robi silnik)ABS i ESP zapalają się a gasną w momencie gdy silnik załapie,w sumie to nie wiem czy tak ma być czy nie,później podczas jazdy już nic się nie wyświetla i wszystkie systemy pracują prawidłowo. Po włączeniu zapłonu te kontrolki ABS i ESP zapalają się na tablicy na chwilę jak i inne ale gasną po chwili...i zaś na chwilę się pokazują przy rozruchu silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba86 Zgłoś #426 Napisano 16 Października 2013 Waldi mam identycznie gdy przekręce kluczyk normalnie się zapalają te kontrolki ABS i ESP i gasną ale jak zaczynam odpalać to ponownie się zapalają są 3 pik pik pik i gasną i już się w trakcie jazdy nie zapalają u mnie zauważyłem że na naładowanym aku przez jakiś czas jest cisza chyba że ktoś z tym walczył i ma inne spostrzeżenia pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #427 Napisano 16 Października 2013 Ale u teścia w golfie niema sygnałów dźwiękowych tylko same kontrolki,więc chyba jak już ktoś pisał pewnie dzieję się tak przez spadek napięcia w trakcie rozruchu gdyż w sterowniku ABS spada napięcie i on to wykrywa jako błąd.Nie wiem jeszcze musi teściu podładować aku to zobaczymy jak się wtedy będą zachować te kontrolki. Ale u mnie w passacie niema tego zjawiska,znaczy zaświecają się po włączeniu zapłonu i gasną po chwili ale już więcej się nie pokazują...no chyba że czasami ale to inny problem jest u mnie. Co jakiś czas zaświecają mi się ABS z ESP razem i wtedy wywala błąd czujnika prędkości obrotowej lewego przedniego koła i nie da się go skasować dopiero jak same za którymś uruchomieniem silnika się nie pokażą.Też się zastanawiam że to chyba ten czujnik będę musiał wymienić na nowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #428 Napisano 10 Stycznia 2014 (edytowane) Witam. A czy może mi ktoś podpowiedzieć czy notoryczne pojawianie się ABSiESP i błędem lewego czujnika może być spowodowane uszkodzonym czujnikiem czy raczej usterką gdzieś np na stykach (błąd mówi o lewym czujniku lub zwarcie) A zmierzona wartość wynosi LP-1219 ohm PP-1256 ohm Dodam że błąd wywala prawie zawsze na ciepłym silniku i prawie nigdy na zimnym a w trasie potrafi nie odezwać się przez paręset km a jak tylko stanę w mały korku gdzieś na światłach to prawie zawsze... Zaś jak odpalę zimny i zostawię aż się trochę zagrzeje to same się zaświecają mimo że mogę niczego nie dotykać...hamulca,gazu,świateł,kierownicy itp... Edytowane 10 Stycznia 2014 przez waldi2807 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #429 Napisano 13 Stycznia 2014 To jak nikt nie doradzi nic? Bo mam wątpliwości że wymienię czujnik a problem nie zniknie,bo czytałem o takich przypadkach. a za oryginał w serwisie vw krzyczą coś około 670zł....chyba ich straszy.(gdzieś czytałem o problemie w samej pompie ABS-u że były jakieś felerne tylko nie wiem czy to się może dotyczyć akurat mojej pompy. Doradźcie coś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #430 Napisano 14 Stycznia 2014 spokojnie jak ktos bedzie wiedzial i mial z tym do czynienia to doradzi i napisze opornosc czujniki maja prawie takie same wiec sa ok sprawdz moze wtyczki przy pompie,psiknij kontaktsprayem sprawdz przewody przy kolach bo to one najczeciej sie uszkadzaja nawet w srodku bo jednak pracuje razem z wachaczem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mic15hal Zgłoś #431 Napisano 21 Stycznia 2014 Witam Panowie, mam problem z ABS/ ESP. Od trzech dni na zegarach święcą(nie cały czas, czasami po przejechaniu kilometra a czasami po 10 metrach) mi się ikony od ABS i ESP. Vag pokazuje błąd "00283 - ABS Wheel Speed Sensor Front Left (G47): Open or Short to Plus". Będzie to problem z samym czujnikiem czy przewodem? Zdjąłem dziś koło i czujnik nie siedział w swoim miejscu do samego końca - bez większego problemu udało się go lekko dobić do końca(wszedł może 2mm głębiej). Przewód wyglądał na cały, bez uszkodzeń, itd. Jednak po przejechaniu stu metrów znów się pokazał błąd. Wymieniać czujnik(jeśli tak, to jaki? te z allegro za 40 pare zł są czegoś warte?) czy szukać powodu gdzieś indziej? Z góry dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #432 Napisano 21 Stycznia 2014 WitamPanowie, mam problem z ABS/ ESP. Od trzech dni na zegarach święcą(nie cały czas, czasami po przejechaniu kilometra a czasami po 10 metrach) mi się ikony od ABS i ESP. Vag pokazuje błąd "00283 - ABS Wheel Speed Sensor Front Left (G47): Open or Short to Plus". Będzie to problem z samym czujnikiem czy przewodem? Zdjąłem dziś koło i czujnik nie siedział w swoim miejscu do samego końca - bez większego problemu udało się go lekko dobić do końca(wszedł może 2mm głębiej). Przewód wyglądał na cały, bez uszkodzeń, itd. Jednak po przejechaniu stu metrów znów się pokazał błąd. Wymieniać czujnik(jeśli tak, to jaki? te z allegro za 40 pare zł są czegoś warte?) czy szukać powodu gdzieś indziej? Z góry dzięki za pomoc Ja bym spróbował jakoś umocować czujnik na swoim miejscu żeby nie miał prawa się wysunąć wtedy skasować błędy i przejechać się jeśli to będzie faktycznie problem elektroniczny to błąd wróci jeśli nie to bedzie ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mic15hal Zgłoś #433 Napisano 21 Stycznia 2014 Ja bym spróbował jakoś umocować czujnik na swoim miejscu żeby nie miał prawa się wysunąć wtedy skasować błędy i przejechać się jeśli to będzie faktycznie problem elektroniczny to błąd wróci jeśli nie to bedzie ok teraz siedzi tak, że nie ma opcji aby się wysunął Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #434 Napisano 21 Stycznia 2014 To wykasuj błędy i przejedź się kawałek jak wróci to będziemy dalej myśleć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #435 Napisano 21 Stycznia 2014 Skoro jest błąd przerwa lub zwarcie do plusa to co chcesz dosuwać i sprawdzać? Wypinasz czujnik i mierzysz... A najlepiej przy samej pompie to masz już wtedy pewność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mic15hal Zgłoś #436 Napisano 21 Stycznia 2014 przejechałem się 10km po skasowaniu błędu i błąd powrócił jak wjeżdżałem do garażu... w którym miejscu dokładnie sprawdzić wtyczkę? ma ktoś zdjęcie bądź wskazówkę, w którym miejscu szukać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pedro83 Zgłoś #437 Napisano 22 Stycznia 2014 Witam ! Trochę zajęło mi przeczytanie całego watku, ale jestem już deczko mądrzejszy . Wczoraj wymieniono mi prawy przegub zewnętrzny. Po tej operacji przestały działać ABS i ESP o czym łaskawie informują mnie dwie żółte kontrolki. Nadmienię, że mam 4Motion i był problem ze znalezieniem właściwego przegubu. Jestem zielony w temacie, ale na opakowaniu było Audi A4. Takie ponoć pasują do mojego paska. Przegub różnił się od oryginału tym, że jest przykręcany śrubą na klucz, a ten stary był na imbus. ABS i ESP działa po ponownym uruchomieniu silnika, jednak tylko do czasu ponownego hamowania. Moje pytanie. Czy ten nowy przegub może być tego przyczyną ? A może przy wymianie porobili mi coś z czujnikiem ABS, bo w postach nr 45 i 203 takie sugestie znalazłem. Akurat teraz przyszła długo oczekiwana zima, a tu taki pasztet. ABS i ESP nie działają Jutro jestem umówiony z mechanikiem, który przegub wymieniał. Może ktoś udzieli mi (a właściwie jemu) podpowiedzi. Proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #438 Napisano 22 Stycznia 2014 WitamPanowie, mam problem z ABS/ ESP. Od trzech dni na zegarach święcą(nie cały czas, czasami po przejechaniu kilometra a czasami po 10 metrach) mi się ikony od ABS i ESP. Vag pokazuje błąd "00283 - ABS Wheel Speed Sensor Front Left (G47): Open or Short to Plus". Będzie to problem z samym czujnikiem czy przewodem? Zdjąłem dziś koło i czujnik nie siedział w swoim miejscu do samego końca - bez większego problemu udało się go lekko dobić do końca(wszedł może 2mm głębiej). Przewód wyglądał na cały, bez uszkodzeń, itd. Jednak po przejechaniu stu metrów znów się pokazał błąd. Wymieniać czujnik(jeśli tak, to jaki? te z allegro za 40 pare zł są czegoś warte?) czy szukać powodu gdzieś indziej? Z góry dzięki za pomoc Ja nadal nie mogę się uporać z tym samym problemem,a dodam że objawy takie same nawet na tym samym kole. U mnie jeszcze jest tak czasami że nie hamuję i nie ruszam kierownicą na postoju a one same się pojawiają,chociaż ostatnio częściej i jak ciepły sinik to przed uruchomieniem zapłon muszę wyłączać i włączać chyba z 15 razy zanim za którymś razem znikną. i nie wiem czy wymieniać czujnik i najwyżej dalej szukać problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mic15hal Zgłoś #439 Napisano 24 Stycznia 2014 Sprawdziłem w vagu czujniki (grupa 03 bloki mierzone 08 grupa 001) i na postoju każdy z czujników pokazuje 1km/h - nawet kiedy auto stoi tylko na zapłonie. Możliwe to jest? I chyba generalnie znalazłem rozwiązanie mojego problemu. Raz na kilkanaście sekund na postoju (i szczególnie zaraz przy dohamowaniu do 0km/h) czujnik z lewego koła świruje i podaje prędkość z kosmosu Wrzucam log, aby ktoś mógł potwierdzić moje domysły W 30 sekundzie logu wyjechałem z garażu, w 39 dojechałem do bramy a w 41 czujnik z lewego koła pokazał 6km/h i mniej wiecej wtedy zapaliły się kontrolki. http://vaglog.rtnet.pl/michal_157411.html Więc myślę że wszystko jasne i należy wymienić czujnik? W takim razie - jaki? Te z allegro za 40zł są czegoś warte? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jack77 Zgłoś #440 Napisano 24 Stycznia 2014 Witam Podłączę się pod wątek, mianowicie podczas jazdy po ośnieżonej jezdni zapaliły się kontrolki ABS, ESP a samochód jakby stracił moc, w moim pasku jest skrzynia automatyczna i w trybie Drive trzeba go dobrze przycisnąć, żeby podjechał kawałek,zauważyłem jeszcze, że kiedy wszedł w tryb awaryjny, skrzynia szarpie. Proszę o odpowiedź Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach