four Zgłoś #61 Napisano 1 Listopada 2012 Witam, Po wymianie uszczelki pod głowicą, rozrządu, napinacza itd. autko chodzi normalnie, ale zauważyłem jedną rzecz.. jadąc na biegu bez dodawania gazu auto wcześniej pokazywało chwilowe spalanie 0.0, teraz natomiast np 2.8, 3.5, 4.0.. raczej jest to niemożliwe ponieważ hamując silnikiem powinien pokazywać 0 czyż nie? Chyba, że się mylę, ale wydaje mi się że coś jest nie tak.. ktoś może ma pomysł co jest nie tak? Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #62 Napisano 2 Listopada 2012 Zalezy jak jedziesz bo jak jedziesz 100 km/h na 5 biegu to spalanie moze byc 0 ale jak jedziesz 60 na 5 biegu to juz silnik musi podtrzymywac ped auta no chyba ze bys zredukował na nizszy bieg . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StefanTG Zgłoś #63 Napisano 3 Listopada 2012 Ogólnie po wymianie rozrządu powinno ustawić się kąt wtrysku, który wpływa m.in. na spalanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marian1988 Zgłoś #64 Napisano 3 Listopada 2012 Witam szanownych kolegów, podpnę się pod temat ponieważ niechę zaśmiecać forum. Otóż wczoraj oddałem mojego Passata 1.9 TDI silnik 110 koni AFN do wyrsztatu na wymianę rozrządu. Wymienione zotały wszystkie rolki, pasek, olej filtry, pompa wody. Po odebraniu auta z warsztatu podczas dzisiejszej jazdy zauważyłem że autku jakby brakowało trochę mocy, tzn. silnik nie jest tak żwawy jak przed wymianą, nie zbiera się tak jak przedtem. Wydaje mi się również że nieco głoścniej pracuje. Nie wiem może mi się wydaje ale takie mam odczucie po dzisiejszej jeździe. Czy wie może któryś z szanownych kolegów jaka może być tego przyczyna? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #65 Napisano 3 Listopada 2012 Wydaje mi się również że nieco głoścniej pracuje. Trzeba sprawdzić i wyregulować kąt wyprzedzenia wtrysku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marian1988 Zgłoś #66 Napisano 3 Listopada 2012 A czy w tym celu trzeba ponownie rozbierać cały rozrząd? Dodam jeszce że i spalanie podniosło się około 0,8 litra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #67 Napisano 3 Listopada 2012 Nie trzeba rozbierać rozrządu. Podłączyć pod komputer i ustawić pompę wtryskową Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marian1988 Zgłoś #68 Napisano 3 Listopada 2012 Wielkie dzieki Kolego. Ja jestem kopletnym laikiem w tych sprawach. Gdybyś mógł mi jeszcze powiedzieć jaką prawidłową wartośc powinien mieć kąt wyprzedzenia wtrysku i jaka może być mniej więcej cena tego zabiegu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #69 Napisano 3 Listopada 2012 Na rozgrzanym waha mi się między 49-52 Poczytaj sobie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marian1988 Zgłoś #70 Napisano 11 Listopada 2012 Witam. Byłem z utem u mechanika, facet faktycznie stwierdziłe że przyczyną ospałości auta może być zły kąt ustawienia wyprzedzenia pąpy lub podczas ustawiana, rozrząd mógł przeskoczyć o zęba. Dodam że był to inny warsztat niż ten w którym wymieniałem rorząd, bo do tych typów nie mam już siły, po wielu telefonach i rozmowach poprawa tego co zrobili źle spełzła na niczym. I teraz moje pytanie czy gdyby okazało się że to rozrząd jest źle ustawiony, będzie trzeba go rozbierać od nowa, czy wystarczy odkręcić dekle i dałoby radę go odpowiednio ustawić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #71 Napisano 11 Listopada 2012 Witam. Byłem z utem u mechanika, facet faktycznie stwierdziłe że przyczyną ospałości auta może być zły kąt ustawienia wyprzedzenia pąpy lub podczas ustawiana, rozrząd mógł przeskoczyć o zęba. Dodam że był to inny warsztat niż ten w którym wymieniałem rorząd, bo do tych typów nie mam już siły, po wielu telefonach i rozmowach poprawa tego co zrobili źle spełzła na niczym. I teraz moje pytanie czy gdyby okazało się że to rozrząd jest źle ustawiony, będzie trzeba go rozbierać od nowa, czy wystarczy odkręcić dekle i dałoby radę go odpowiednio ustawić? Wystarczy zdjąć pokrywę wałka rozrządu i przestawić na samym wałku. Na ustawienie napinacza paska rozrządu jest wystarczająco dużo miejsca bez zdejmowania całego przodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marian1988 Zgłoś #72 Napisano 23 Listopada 2012 Witam! Jutro jadę na poprawę ustawienia tego nieszczęsnego rozrządu. Ale mam jeszcze jeden problem, zauwayłem że na wskaźniku temeratury wskazówka czy to na postoju, czy to podczas jazdy maksymalnie dochodzi do 60 stopni, nieważne ile czasu jadę. Raz gdy przjechałem się około 160 przez okolo 1 km temperatura dobiła do 90 ale potem gdy zwolniłem do około 90 km/h to temperatura znów zmalała do 60. Wymieniłem czujnik temperatury płynu ale nic to nie pomogło. Dodam iż podczas włączenia nawiewu z kratek leci ciepłe powietrze. Czy może to być sprzęgło viscotyczne ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #73 Napisano 23 Listopada 2012 Wymień termostat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cobra1979 Zgłoś #74 Napisano 26 Listopada 2012 witam dołączam sie do tematu podobnie jak wyzej opisał adametronics u mnie jest tak podczas jazdy chwilowe wskazania spalania wyglądają ok ale jeśli włączę bieg jałowy np. na czerwonym wskazuje mi raczej spalanie z kosmosu najróżniejsze tak zaobserwowałem że ostatnie przed wciśnięciem sprzęgła. czyli jadę spalanie mam np 7,7 wciskam sprzęgło bieg luz stoję sprzęgło puszczone i mogę gazować żadnej reakcjipokazuje te 7,7 o co może chodzić w tym przypadku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MaciekR1 Zgłoś #75 Napisano 26 Marca 2013 odświeżam kotleta. Sytuacja wygląda następująco. Kupiłem passata miesiąc temu. Miał delikatne problemy z odpalaniem więc Vag-Com i przestawienie kąta synchronizacji rozrządu na 0.0. Wczesniej było +6.6 i teoretycznie nie powinien odpalać ale odpalał po 2-3 sekundach. Przy ustawianiu kąta na kole wałka rozrządu regulacja jest maksymalnie przestawiona w lewą strone. Praktycznie opiera się o lewy bok w gnieździe regulacji. Wszystko teraz działa pięknie ale spalanie na postoju przy źle ustawionym kącie było 0.8 l/h a obecnie przy ustawieniu na 0.0 pokazuje mi 1.0-1.1l/h . Czy mam przestawiony rozrząd ?? silnik chodzi równo i nie faluje na obrotach ale ma jakieś drgania które powodują że lata mi na boki ten cienki przewód powrotny do zbiorniczka wyrównawczego. Poduszki wszystkie sprawdzone i zero uszkodzeń. Na postoju w samochodzie drży wszystko co tylko może.. pompki na wolnych obrotach mają od -0.6 do +1. Auto nie dymi podczas jazdy, przy odpalaniu przez sekundę rzuci czarną chmurkę i nic poza tym. Ubytków oleju zero. Przyspiesza od samego dołu 1100obr/min. Co polecacie ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malin2705 Zgłoś #76 Napisano 21 Maja 2018 Dnia 26.03.2013 o 13:34, MaciekR1 napisał: odświeżam kotleta. Sytuacja wygląda następująco. Kupiłem passata miesiąc temu. Miał delikatne problemy z odpalaniem więc Vag-Com i przestawienie kąta synchronizacji rozrządu na 0.0. Wczesniej było +6.6 i teoretycznie nie powinien odpalać ale odpalał po 2-3 sekundach. Przy ustawianiu kąta na kole wałka rozrządu regulacja jest maksymalnie przestawiona w lewą strone. Praktycznie opiera się o lewy bok w gnieździe regulacji. Wszystko teraz działa pięknie ale spalanie na postoju przy źle ustawionym kącie było 0.8 l/h a obecnie przy ustawieniu na 0.0 pokazuje mi 1.0-1.1l/h . Czy mam przestawiony rozrząd ?? silnik chodzi równo i nie faluje na obrotach ale ma jakieś drgania które powodują że lata mi na boki ten cienki przewód powrotny do zbiorniczka wyrównawczego. Poduszki wszystkie sprawdzone i zero uszkodzeń. Na postoju w samochodzie drży wszystko co tylko może.. pompki na wolnych obrotach mają od -0.6 do +1. Auto nie dymi podczas jazdy, przy odpalaniu przez sekundę rzuci czarną chmurkę i nic poza tym. Ubytków oleju zero. Przyspiesza od samego dołu 1100obr/min. Co polecacie ?? dołączam się mam ten sam problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach