tedy Zgłoś #1 Napisano 16 Maja 2008 witam mam pytanie, parę dni temu wymieniłem rozrząd w moim samochodzie passat 1.9 tdi 130km rok 2000 już po lifcie, wydaje się że wszystko jest ok moc ok, normalnie odpala żadnych wachnięć obrotów lub tym podobnych ale przed wymianą komputer pokazywał chwilowe spalanie na jałowym biegu przy włączonych światlach 0,7l a po wymianie pokazuje 0,8l niby różnica żadna ale jest,mechanik mówi że wszystko jest ok że trzeba trochę pojezdzić żeby się wszystko ułożyło więc stąd moje pytanie do was czy faktycznie tak jest i olać to wskazanie komputera, czy przypadkiem odpukać jest cos nie tak z rozrządem znaczy np.zle ustawiony pozdrawiam i proszę o odpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #2 Napisano 16 Maja 2008 Mechanik sprawdził kat wtrysku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #3 Napisano 16 Maja 2008 Przy Pompo Wtryskach kąta wtrysku się nie ustawia z tego co wiem ... jeżeli coś mechanik spierniczył to faktycznie przestawienie rozrządu ale objawy powinny być bardziej widoczne niż 0.1 spalania na postoju. Nie wymieniałeś oleju, filtrów? Tylko rozrząd? Jak z kopceniem? I jak sprawa z VAG'iem, może Ci coś niechcący wypiął? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #4 Napisano 16 Maja 2008 Upss popatrzylem na profil,za to powinien sprawdzic kat synchronizacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tedy Zgłoś #5 Napisano 20 Maja 2008 Oleju nie wymieniałem ani filtrów auto było na vagu przed wymianą rozrządu i wszystko ok 0 błędów, moc ma taką jak miało, zbiera się tak jak wczesniej żadnych zmian nie kopci, pytałem innego mechanika i powiedział mi że ten co wymieniał mógł cos zle ustawic jakis wałeczek czy jakos tak powiedział ze cos tam trzeba zablokowac i dobrze ustawic i możliwe ze to jest zle ustawione ale zeby to sprawdzic trzeba znowu wywalic rozrząd i ustawic jeszcze raz, pytałem dwóch kumpli którzy mają jakies tam pojęcie o mechanice co o tym myślą to powiedzieli mi zeby pojezdzic trochę bo moze faktycznie jest nowy pasek , napinacze,pompa zeby sie wszystko ułożyło bo na razie wszystko nowe ale nie daje mi to spokoju więc pytam was co sądzicie o tym jeszcze raz płacić za złozenie rozrządu czy olac te wskazania i jezdzic spokojnie pozdrawiam i czekam na wskazówki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #6 Napisano 20 Maja 2008 tedy . Po wymianie paska rozrządu silnik powinien pracować kolejne 90 tyś km , nic nie może się "układać w czasie" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #7 Napisano 20 Maja 2008 Masz jednak zaufanie do tego mechanika? Bo ja z jednego warsztatu zrezygnowałem już podczas ustalania terminu, jak padło pytanie czy napinacz też wymieniać bo może będzie jeszcze dobry ... omijam mechaników którzy chcą przyoszczędzić 20zł na tak ważnych elementach. Patrzyłeś na VAG'u jak temperatura silnika? Może termostat się za wcześnie otwiera i silnik jest nie dogrzany. Ten wskaźnik na desce rozdzielczej można olać, on prawie zawsze pokazuje 90 stopni Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tedy Zgłoś #8 Napisano 20 Maja 2008 Ten mechanik który wymieniał mi rozrząd powiedział ze wszystko jest ustawione tak jak wczesniej z tąd moje pytanie czy jakby coś zle ustawił to silnik pracował by inaczej jezeli tak to jakie były by objawy? czy jest możliwośc normalnej pracy silnika przy złym ustawieniu rozrzadu biorąc pod uwagę wszelkie mozliwe ustawienia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mc09 Zgłoś #9 Napisano 20 Maja 2008 W PD jakby rozrząd był przestawiony o 1 ząbek auto nie odpali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
poldeczek1 Zgłoś #10 Napisano 21 Maja 2008 W PD jakby rozrząd był przestawiony o 1 ząbek auto nie odpali zgadza sie o zabek i nie odpali ale jesli cie to tak drazni strasznie to na kole zebatym (tym na walku rozrzadu) po zdieciu tej plastykowej oslony zobaczysz 3 srubki na klucz 13 popusc je i o przesun w prawo o jakies 3mm i spalanie na zegarach spadnie jesli przesuniesz w prawo to wzrosnie sam tak robilem i jesli przesuniesz zbyt durzo to autko albo nie odpali albo bedzie palilo mniej ale bedzie slabsze tak ze zanim zaczniesz przesowac proponuje ci zaznaczyc obecne ustawienia pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaro30 Zgłoś #11 Napisano 21 Maja 2008 Na początek się przywitam bo piszę swój pierwszy post. Miałem to samo po wymianie rozrządu czyli spalanie wyższe o jakieś 0,2 litra na postoju. Okazało się że była źle ustawiaona synchronizacja wtrysku wag grupa 4, pozycja nr 4 powinna być w okolicy zera, ja miałem około + 3,5 do +4. Więc musisz kolego podjechać do swojego mechanika i powiedzieć aby ustawił ci to na zero. A ustawia się to tak że luzuje się trzy śruby na kole zębatym wałka rozrządu i przekręca w prawo lu w lewo, skeca odpala motor i sprawdza vagiem aż do osiągnięcia zamierzonego efektu czyli do osiągnięcia w tej grupie vaga 0.Po tej operacji wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tedy Zgłoś #12 Napisano 21 Maja 2008 A czy do regulacji synchronizacji wtrysku trzeba jeszcze raz wybebeszać cały rozrząd czy jest to do zrobienia normalnie tzn bez potrzeby rozbierania przodu auta? i jeszcze jedno bo muszę pilnie wyjechać i auto oddam dopiero po powrocie czyli nie mam się obawiać ze cos jest zle ustawione w rozrządzie tylko po prostu więcej pali ze względu na zle ustawioną synchronizacje wtrysku tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Pawulon1973 Zgłoś #13 Napisano 22 Maja 2008 Kolego nic nie ruszaj.Zaczniesz grzebać i dopiero narobisz sobie kłopotu.Było 0.7 jest 0.8 i tak ma być. U mnie jest rzeczywiście 0.7,ale czasami jak zatankuję na innej stacji to pokazuje 0.8.To też zależy od ropy. U mojego kolegi w passacie z tym samym silnikiem pokazuje 0.6 Powiem Ci tak: Jeśli samochód rano dobrze Ci odpala,nie dymi a silnik po osiągnięciu temperatury roboczej chodzi równiutko to wszystko jest OK. A to że jest różnica w spalaniu na wolnych obrotach o 0.1 to poprostu sobie odpuść Acha I jeszcze odnośnie Twojego pytania czy trzeba rozwalać cały przód do regulacji na kole rozrządu,to oczywiście że nie trzeba.To się robi na kole wałka rozrządu-jest ono na trzech śrubach.Jak zdejmiesz górną osłonę rozrządu to masz je jak na dłoni. Ale naprawdę tego nie ruszaj. Takie jest moje zdanie,a Ty zrobisz jak będziesz uważał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pancio123 Zgłoś #14 Napisano 22 Maja 2008 Na początek się przywitam bo piszę swój pierwszy post. Miałem to samo po wymianie rozrządu czyli spalanie wyższe o jakieś 0,2 litra na postoju. Okazało się że była źle ustawiaona synchronizacja wtrysku wag grupa 4, pozycja nr 4 powinna być w okolicy zera, ja miałem około + 3,5 do +4. Więc musisz kolego podjechać do swojego mechanika i powiedzieć aby ustawił ci to na zero. A ustawia się to tak że luzuje się trzy śruby na kole zębatym wałka rozrządu i przekręca w prawo lu w lewo, skeca odpala motor i sprawdza vagiem aż do osiągnięcia zamierzonego efektu czyli do osiągnięcia w tej grupie vaga 0.Po tej operacji wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam. powiedz mi kolego dokładnie jak sprawdziw na vagu tą synchronizacje???? w ajaka grupe trzeba wejsc ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaro30 Zgłoś #15 Napisano 23 Maja 2008 Podpinasz vaga do autka rozgrzanego do min 80 stopni, bieg jałowy samochód odpalony, odpalasz vaga, wchodzisz w funkcję select ,common, 01 engine, meas blockk 08, wpisujesz w pierwszej linijce 004 i naciskasz "go" ,grupa wskazań 004 "sterowanie zaworu pompo-wtryskiwacza" patrzysz na 4 pozycję w tej grupie powinna być około zera. Pozdrawiam mam nadzieję ze czegoś nie pokręciłem bo nie mam podpietego vaga do autka tylko piszę z pamięci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel23sp Zgłoś #16 Napisano 23 Maja 2008 Skoro temat jest o spalaniu na biegu jałowym, to proszę powiedzcie mi dlaczego mi pokazuje 1,5- 1,7 l/h ?? dodam że auto ma 90 C i wszystkie odbiorniki są wyłączone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Pawulon1973 Zgłoś #17 Napisano 23 Maja 2008 Skoro temat jest o spalaniu na biegu jałowym, to proszę powiedzcie mi dlaczego mi pokazuje 1,5- 1,7 l/h ?? dodam że auto ma 90 C i wszystkie odbiorniki są wyłączone Masz minimalnie przestawiony rozrząd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel23sp Zgłoś #18 Napisano 24 Maja 2008 Masz minimalnie przestawiony rozrząd Przed wymianą było dokładnie tak samo. Jakieś 2 tyg temu zmieniłem rozrząd i mechanik powiedział że muszę jeszcze podjechać na ustawienie pompowtrysków bo powiedział mi coś takiego że jeden, albo dwa (już nie pamiętam) mają za dużą wartość coś koło 2 a powinny mieć około 0. Może to być to??? Aaaaa i jeszcze jak już jesteśmy w tym temacie to czy możliwe jest większe spalanie w tym przypadku, bo cały czas mam wrażenie że auto za dużo mi pali np. leciutko 8l/100km po trasie, prędkość max 120km/h i bez ciskania??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adametronics Zgłoś #19 Napisano 24 Maja 2008 To ja sie dołaczam do tematu. Czy w moim pasku komputer powienien pokazywac na postoju rózna wartosc spalania, bo mi pokazuje np 6,8l/100 i moge sobie gazowac itp i nic. Jesli jade to mysle ze pokazuje oki ale jak stoję na postoju to np ma swoja wartosc i moge gazowac i nic... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek 528 Zgłoś #20 Napisano 24 Maja 2008 6,8l/100 i moge sobie gazowac - to jest średnie spalanie, trzeba przełączyć na chwilowe. Jeżeli chodzi o spalanie przy 120 powinien spalić coś ok 6l śmiem twierdzić że nawet poniżej. Mój w trasie spalił 6.3l, 120 jechałem tylko jak były ograniczenia, a normalnie to 160-190 czasami ponad 200km/h Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach