Skocz do zawartości

cobra1979

  • Liczba zawartości

    33
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O cobra1979

  • Urodziny 15.09.1979

Informacje osobiste

  • Imię
    andrzej
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Giżycko

Samochód

  • Silnik
    B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ)
  • Rok produkcji
    2000
  1. mój problem usunięty poprzez wyczyszczenie turbo i wymianę wężyków podciśnienia koszty ok 50 zł samemu 3 dni pracy. dzięki sztomel za schematy bardzo się przydały. pozdrawiam ---------- Dodano o 11:44 ---------- Poprzednia wiadomość o 11:34 ---------- ---------- Dodano o 11:46 ---------- Poprzednia wiadomość o 11:44 ---------- witaj ostatnio zgłębiałem wiedze węzyków podciśnienia i nie bardzo kojarzę wężyk na czwórniku u mnie nic takiego niema. całe podciśnienie i zaworki n? nie mogą być wpięte w żaden przewód wodny. chyba że chodzi ci o co innego, jak możesz i dasz rade zrobić szkic swojego układu to będę w stanie ci pomóc. kontakt [email protected] lub gg 11161785
  2. hey SZTOMEL a dasz radę jeszcze może wstawić strzałki jak przechodzi powietrze w tych wężykach? generalnie już przestudiowałem ten schemat ale w moim pasku te zaworki są tak porozmieszczane że prawie ich nie widać nie mówiąc o dojściu do nich. w których miejscach szukać zaworki N18 i N75 w moim pasku 115km ATJ może ktoś ma fotki tych zaworków gdzie są rozmieszczone bo po weżykach to tak jak po omacku. może byc nawet szkic odręczny co kolwiek.
  3. witam ponownie bardziej interesuje mnie właśnie to co na zdjęciu bo na dole nic nie zmieniałem bo dojścia nie miałem więc zakładam że tam na dole jest prawidłowo. poza tym tryb awaryjny zaczął przechodzić mi całkiem niedawno jak kupiłem go pór roku temu wszystko było ok w całym zakresie obrotów silnika. znalazłem jeszcze taki schemat SZTOMEL możesz mi pomóc czy on jest taki sam jak twój bo już dostaję oczopląsu. ale wydaje mi się że są takie same. może ma ktoś typowo pod 115 koni zdjęcia fotki filmiki itp., jak to jest podłączone i ewentualnie tam na dole silnika.
  4. Witam zamieniłem dwa wężyki widoczne na zdjęciu poprzednio były odwrotnie prawdopodobnie źle podłączyłem przy wymianie choć pewności nie mam pomógł mi schemat który podał mi sztomel wielkie dzięki w chwili obecnej przy 2000 nie gubi mocy lecz przy 3000 dopiero. Przejechałem się chwile tylko ale jutro jadę w niewielką trase 100 km, tylko nie wiem czy mogę jechać przy takim połączeniu. Proszę o pomoc
  5. nie wiem czy jeszcze aktualne ale proszę o schemat ATJ 115 km rok 2000
  6. witam moje auto traci moc przy 2000 obr./min. wymieniłem przewody pod ciśnienia (chyba że tam coś żle podpiołem jeśli można o jakiś schemat co i jak, podejrzewam że powinno byc dobrze), myślę już o wszystkim dodatkowy mały problem powstał przy zaworze EGR delikatnie wydmuc***e olej. żadnego dymu w czasie jazdy (nawet kiedy nie ma mocy), żadnych plam oleju pod autem. co jeszcze mogę sprawdzić zanim podjadę do mechanika i usłysze że turbina do wymiany. jakiś czas temu byłem na vagu i pojawił się komunikat coś odnośnie doładowania turbiny ale turbina aż gwizda (żadnych wycieków) wymieniłem przewód podciśnienia dziurawy, objawy nie ustały wiec wymieniłem pozostałe oprócz tych z dołu poprostu nie mam kanału a od góry nie szło ale po dotyku nie stwierdzam dziurek. poza tym ile jest tzw. zaworków podciśnienia ? może to któryś z nich szwankuje nie mam już pojęcia. i ewentualnie w jaki sposób załącza się turbina ? czy te wężyki pod ciśnienia mają wpływ na uruchomienie lub odłączenie turbiny. każda informacja mile widziana czy te objawy opisane wyżej można porównać do moich? jestem od niedawna kierowcą tego typu silnika wiec juz nie wiem co robic ?
  7. witam ponownie moje auto traci moc przy 2000 obr./min. wymieniłem przewody pod ciśnienia (chyba że tam coś żle podpiołem jeśli można o jakiś schemat co i jak, podejrzewam że powinno byc dobrze), myślę już o wszystkim dodatkowy mały problem powstał przy zaworze EGR delikatnie wydmuc***e olej. żadnego dymu w czasie jazdy (nawet kiedy nie ma mocy), żadnych plam oleju pod autem. co jeszcze mogę sprawdzić zanim podjadę do mechanika i usłysze że turbina do wymiany. jakiś czas temu byłem na vagu i pojawił się komunikat coś odnośnie doładowania turbiny ale turbina aż gwizda (żadnych wycieków) wymieniłem przewód podciśnienia dziurawy, objawy nie ustały wiec wymieniłem pozostałe oprócz tych z dołu poprostu nie mam kanału a od góry nie szło ale po dotyku nie stwierdzam dziurek. poza tym ile jest tzw. zaworków podciśnienia ? może to któryś z nich szwankuje nie mam już pojęcia. i ewentualnie w jaki sposób załącza się turbina ? czy te wężyki pod ciśnienia mają wpływ na uruchomienie lub odłączenie turbiny. każda informacja mile widziana
  8. dokładnie mam takie same objawy. kiedy przeciągne na jakimś biegu do ok 3000 obr/min gwałtowna utrata mocy i wtedy sprzęgło wyłączam silnik na ok 2-3 sek uruchamiam i jest ok do ponownego przeciągnięcia. wszystko robię podczas jazdy bez zatrzymywania się. czy takie coś komp. wyświetli, bo na wyświetlaczu nic mi nie pokazuje. i również w temp. ujemnych ciężko zapala a jak już zapali niesamowity dym nierówna praca przez ok 3 sek i następnie silnik się stabilizuje i przy delikatnym wciśnięciu gazu delikatnie bez dymu ale nierówna praca przez 3 sek i tak non stop jak osiągnie temp obroty na jałowym biegu spadają aż do 800 obr/min i delikatne drżenie. pomóżcie bo mechanik odrazu bez sprawdzenia chce turbinę wywalić i regenerować a koszty bolą bardzo. czy można i jak zdiagnozować tego typu usterke? z góry dziękuję za pomoc.
  9. witam po odebraniu auta od mechanika okazało się że był walnięty przewód zasilania turbiny NAPRAWIONE. lecz powstał następny problem mechanik zatamował wyciek wymienił kpl. rozrząd ale zauważyłem że auto jakby straciło na mocy przed wymianą rozrządu było bardziej żwabe teraz odczuwam braki w mocy. czy jeśli turbina padła jakie są objawy? nadmieniam że auto nie kopci w ogóle, żadnych wycieków oleju, spalanie w normie, wymieniono dodatkowo świece i termostat bo też był walnięty, jedynie co jeszcze zauważyłem to że przy obrotach powyżej 2000 strasznie głośno chodzi, wcześniej było ciszej, na co jeszcze moę zwrócić uwagę, żadne błędy nie wyskakują chodzi mi o wyświetlacz, pod vag jeszcze nie był podpinany.
  10. witam a skąd wiesz że klima sie załączyła w temp poniżej zera ? jestem tu nowy i strasznie paruja mi szyby na postoju aż woda w wewnątrz na szybach i poniżej zera i zamarza. uruchomię silnik troche wytrę szyby i reszte robią nawiewy po przejechaniu ok 10 km szyby suche pozostawiam auto na ok. 1 godzinę i znowu na szybach woda. o co może tu chodzić?
  11. witam podpinam się do tematu problem zaś u mnie polega na tym ,iż jak włącze nadmuch na szybę i nogi jest ok (wieje tu i tu ) lecz problem polega na tym jak włącze na kabinę i nogi to tylko wieje na kabine na nogi wogóle nawet jeśli dodam jeszcze szybę to na nogi nic. co może być przyczyną takich anomalii? dodam że posiadam climatronik. auto posiadam od niedawna i proszę jeszcze o jakiś link czy info jak w ogóle włącza się klime w tych tronikach w manualu poprostu jest przycisk a tu ? czy poprostu chodzi tylko o temp czyli w środku wyższa niż na zewnątrz wtedy się załączy czy o co chodzi? z góry dzięki.
  12. mam jeszcze pytanie do ciebie neoarti czy twój pasek w czasie jazdy gdy wrzucisz na luz chwilowe spalanie jak gdyby zapamiętywał ostatnie czy odrazu pokazuje ok 1,8 czy jakoś tak. bo u mnie różnie jeśli przed wciśnięciem sprzęgła było powiedzmy 7,5 to po wciśnięciu sprzęgła też pokazuje 7,5
  13. witam moj ATJ pali wnet identycznie jak kolegi neoarti po wymianie rozrządu, pompki wody, wszystkich rolkach, filtrów, termostatu, świec 4 szt. i mechanik twierdzi że wszystko jest i musi być dobrze i niczym się nie przejmować. też się obawiałem że coś nie halo ale zostawiłem mu na noc żeby sam go odpalił cytuje " te modele tak mają i nic już się nie zmieni" obecny mechanik jest na próbe gdyż się przeprowadziłem, ale poprzedni mech. z grudziądza p. Maciejewski do którego mam pełne zaufanie twerdzi po rozmowie telefonicznej uważa to samo wiec zostawiam tak jak jest, poza tym twierdzi że nic nie trzeba przestawiać na wałku. powiem jeszcze że dziś rano -14 jedno grzanie świec 2 obroty wału i chodzi 1 sek zafalowało poczym idealnie równe obroty 1000 obr/min po ok 30 sek zaczynają powoli spadać do ok 900 obr/min. po osiągnięciu 900 obr bez żadnego gazowania upłynęło ok 15 min wiec twierdzę że powinno być wszystko dobrze. jedynie co mi się nasuwa to jakość paliwa może odgrywać dużą rolę. prosze poprawcie mnie jeśli się mylę w mojej wypowiedzi, ale jestem otwarty na różnego rodzaju krytyki. człowiek uczy się całe życie. pozdrawiam i wesołych, spokojnych i radosnych świąt w gronie rodzinnym i znajomych
  14. cobra1979

    Kontrolki ABS i (!)

    jeszcze raz proszę o pomoc o opisanie jak te urządzenia powinny działać ?
  15. a gdzie szukać i jak domowym sposobem go sprawdzić ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności