Skocz do zawartości
cooler

Jazda próbna 1.8TSI - gdzie te konie?

Rekomendowane odpowiedzi

bardzo mnie ten watek zaciekawil z racji tego ze niektorzy uwazaja ze 1.8TFSI ma turbo+kompresor. Zdjecie ktore zalaczylem pokazuje ze raczej nie ma kompresora.

 

jesli ktos bedzie uprzejmy prosze o rozwianie moimch watpliwosci bo zglupialem:)

Silnik ze zdjecia to dokladnie 1.8TFSI 160km.

 

 

widzę że co niektórzy mylą różne jednostki, znaczy 1.8 TFSI (brak kompresora tylko turbo) oraz 1.8 TSI

(kompresor i turbo) to tylko literówka ale TSI są młodszymi jednostkami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a'propo 1,8 tsi, jak myślicie jak będzie się to sprawować na gazie? zwykły wtrysk bedzie ok?

 

 

tu sie nie da gazu zalozyc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Witam!

 

da sie założyć gaz do silnika z bezpośrdenim wtryskiem, ale :

 

Po pierwsze, instalacje tylko gazowe, byłyby piekielnie drogie ( około 15-20 tys zł), bo instalacja musi być robiona pod konkretny silnik, czego jeszce zaden producent sie nie podjął z uwagi właśnie na koszty.

 

Po drugie, są na rynku dostępne instalacje GAZOWO-BENZYNOWE ( finansowy kompromis producentów) do silników z bezpośrednim wtryskiem (np: FSI vaga, JTS alfa romeo ):

 

np. BRC wypuściło taką instalacje, jest dostępna w Polsce, nazywa sie SDI i zbudowana jest w oparciu o elementy wcześniejszych produktów z lini Sequent fast.

Instalacja wykorzystuje wtryskiwacze paliwa do chłodzenia wtryskiwaczy gazu ( w ten sposób likwidowany jest problem wysokiej temperatury pracy wtryskiwaczy gazu w silniku z wtryskiem bezpośrenim): co jakiś czas silnik po prostu przełącza sie na zasilanie benzynowe.. W zwiazku z tym, zużycie benzyny będzie, poza rozruchem, stanowiło do około 20% całkowitego zuzycia ( to wynika z moich informacji odnośnie BRC)

Do volkswagenowskiego( 1.6 i 2.0 FSI) instalacje tego typu sa już dostępne i pare juz jezdzi w naszym kraju. Jak to się sprawuje nie mam zielonego pojęcia, ale temat na pewno bardzo ciekawy.

 

zwykła instalacja wtrysku gazu nie ma prawa działać w takim silniku.

 

 

Pozdrawiam Łukasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bardzo mnie ten watek zaciekawil z racji tego ze niektorzy uwazaja ze 1.8TFSI ma turbo+kompresor. Zdjecie ktore zalaczylem pokazuje ze raczej nie ma kompresora. [/i]

 

jesli ktos bedzie uprzejmy prosze o rozwianie moimch watpliwosci bo zglupialem:)

Silnik ze zdjecia to dokladnie 1.8TFSI 160km.

Proszę Cię nie głupiej tylko patrz i czytaj tu masz adres

http://www.volkswagen.pl/firma/technologia/244 i rozwiejesz sobie wątpliwości co do technologii TSI.

Jak widzisz nie jest ważne co niektorzy uwazają, istotne są fakty.

Ponadto polecam artykuły na stronach Auto Świata zwlaszcza z pocztku b.r niestety numerów nie pamiętam a są przynajmniej 2 testy passata w tym i potównawczy z nowym Audi A4 . Ponadto w Auto Motor i Sport numery bodajże 11/2007 i 1/2008 też te silniki opisano. W obu modelach stosowne są te same silniki, te w Audi nazywają się 1,8 TFSI dlaczego? nalezy spytać producenta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krz_p

VW od niedawna wszystkie silniki z wtryskiem bezpośrednim oznacza jako TSI, co nie znaczy, że mają i kompresor i turbo,

np. 2.0TFSI odniedawna oznaczany jest 2.oFSI i nie oznacza to, że dołożyli do niego kompresor

tak jest tylko w 1.4 o mocy 140 i 170KM

 

to, że w Audi oznaczenie jest TFSI nic nie zmienia to ten sam silnik

 

polecam lepsze żródła do czerpania wiedzy niż Auto Świat itp., tam jest pełno błędów, nieścisłości, ba nawet głupot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta,jasne to typowa ''polska'' cecha-czyli wszechstronność i wszechwiedza.

Oczywiście wszyscy tu zebrani są mądrzejsi od VW,czasopism motoryzacyjnych nie wspominam o właścicielach silnika TSI którzy nie wiedzą czym jeżdżą i co mają za silnik...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VW od niedawna wszystkie silniki z wtryskiem bezpośrednim oznacza jako TSI, co nie znaczy, że mają i kompresor i turbo,

np. 2.0TFSI odniedawna oznaczany jest 2.oFSI i nie oznacza to, że dołożyli do niego kompresor

tak jest tylko w 1.4 o mocy 140 i 170KM

 

to, że w Audi oznaczenie jest TFSI nic nie zmienia to ten sam silnik

 

polecam lepsze żródła do czerpania wiedzy niż Auto Świat itp., tam jest pełno błędów, nieścisłości, ba nawet głupoty

Mieszasz więc pomimo wszystko polecam Ci te źródła to się dowiesz przynajmniej że VW oznacza silniki z wtryskim bezpśredni jako FSI i rzeczywiście nie mają one ani kompresora ani turbo. Dalsza część Twojego posta to już pomieszanie z poplątaniem 2.0 FSI i 2,0 TFSI to zupełnie insza inszość polecam już chociażby strony VW chyba że też piszą głupoty:D . Rzeczywiście 2.0 TFSI nie ma kompresora a to z prostej przyczyny że moment obrotowy który wytwarza od niskich obrotów przy tej pojemności wystarcza do sprawnego poruszania się zanim włączy się turbo, jest o tym na forum nawet cytują jakiegoś inżyniera z VW. W silniku 1.8 tak nie jest. W 1.8 TSI (TFSI w Audi) kopresor włącza się od 1.500 obr/min. Jadąc poniżej tych obrotów np. na wolno pokonywanych zakrętach daje się wyczuć że silnik walczy zmasą. Nie wiem jakie wrażenia są z silnikiem 1,4 bo nim nie jeździłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ta,jasne to typowa ''polska'' cecha-czyli wszechstronność i wszechwiedza.

Oczywiście wszyscy tu zebrani są mądrzejsi od VW,czasopism motoryzacyjnych nie wspominam o właścicielach silnika TSI którzy nie wiedzą czym jeżdżą i co mają za silnik...

 

to już nie wiem sam czy to była ironia czy jak?? :P

 

Panie i panowie... oczywista oczywistość jest jedna 1.8 TSI nie ma kompresora i koniec tematu ;) VW uprościł sobie oznaczenia i tyle...

 

Duet turbo+kompresor jest dostępny w 170 konnym 1.4, noszącym identyczne oznaczenie TSI. Niedowiarkom radzę przyjrzeć się jeszcze raz zdjęciu zapodanym na początku przez the.wolfa albo po prostu zajrzeć pod maskę i znaleźć ten kompresor ;)

 

ale 07mk tak mocno broni swojej teorii, że aż się biorę za wertowanie technical specs na stronach vw. Jak coś znajdę, to zwrócę honor ;)

 

-----

edit.: nadal niczego nie znalazłem. Jedyny TwinCharger do jakiego przyznaje się VW to 1.4: http://www.volkswagen.com/vwcms_publish/vwcms/master_public/virtualmaster/en2/experience/innovation/tsi/data.html

 

Być może trzeba poszukać na stronach audi?

 

-----

edit.: znalazłem troche na stronach audi:

http://www.audi.ie/audi/ie/en2/new_cars/a4/saloon_new/0/0.html

Engine Type

Inline 4-cylinder spark-ignition engine with exhaust-gas turbocharger and intercooler, DOHC

 

Valve gear / number of valves per cylinder

Intake camshaft adjustment, roller cam followers / 4

 

Displacement in cc / bore x stroke in mm / compression

1798 / 82.5 x 84.1 / 9.6

 

Max. power output in kW / at rpm

118 / 4500 - 6200

 

Max. torque in Nm / at rpm

250 / 1500 - 4500

 

Jeździłem takim czymś w A3... muszę powiedzieć, że brzmi fajnie, kręci się niesamowicie wysoko (chyba do 7200?), ale w ogóle nie czuje się tego, co czują posiadacze klasycznych uturbionych autek. To też jest fajne... ;) Ale żeby to było jakimś demonem prędkości to się nie zgodzę.

 

(malkontent)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale żeby to było jakimś demonem prędkości to się nie zgodzę.

 

Tutaj popieram Marecka: z całą pewnością 1.8AWT ma lepszego kopa w momencie największej wydajności Turbo niż ten 1.8TSI : naprawdę wiele razy próbowałem go na 2-gim biegu wzbudzić żeby poczuć te wciśnięcie w fotel, które mam u siebie i za każdym razem byłem bardzo zawiedziony - co prawda też zauważyłem że silnik kręci się bardzo wysoko wykazując przy tym bardzo "aksamitną" charakterystykę (żadnych drgań i hałasów od silnika), ale niestety brak mi tego wybuchu mocy (który niektórych przeraża jak ze mną jedzie - cytuję kolegę lotnika: będziesz startować czy co?)

Marecek: mam nadzieję że doczytasz zaraz jak go zawirusować i jak mocne Turbo jest na stocku (ile wytrzyma) - nasze K03S świetnie dawało sobie radę. Mam nadzieję że tu będzie równie miło, pomimo początkowych rozczarowań.

Cały czas chwalę skrzynię: 6-stka jest lepsza na trasę - ale się dowiedziałem właśnie że DSG nie będzie w tym modelu (a to właśnie najchętniej widziałbym w tym pasku)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie oszukują.

Rozmawiałem z Audi w -tam mi powiedzieli,że te silniki to zupełnie inne jednostki.W Audi mają tylko 1.8 TFSI,który rzeczywiście jest doładowany ale samą turbiną.

Rozmawiałem z VW-tam potwierdzili,że slinik 1.8 TSI ma obydwa rodzaje doładowania.

Tak,wiem Wy na pewno macie racje...

Swoją drogą to jeździłem Saabem 9-5 Aero 2.3 TURBO 245 PS i tam też nie było kopnięcia w fotel.

Wiem,że dla Was przyspieszenie rzędu 8.5 (pomiary klamią oczywiście) jest kiepskie...

Jeździłem swego czasu Antarą 2.0 CDTI,w której wyczuwalny był kop,po przekroczeniu 2 tys obrotów.Nazywają to turbodziurą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Prezeciez pisalem ze to nie logiczne zeby 1.4 TwinCharger mial 170Km a 1.8 TwinCharger tylko 160.

Upieraj sie przy swoim bo ci jakis mechanik powiedzial z ASO,a wiadomo jaka maj opinie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

automaniak, nie kwestionuję Twojej wiedzy, ale jest to dla mnie cholernie dziwne, że ktoś Ci takie bajki opowiada w salonie...

 

myślę, że jak podasz oznaczenie kodowe silnika, to zamkniesz usta niedowiarkom. Wystarczy początkowych kilka literek z numeru silnika. Albo po prostu otwórz maskę i odczytaj symbol silnika... I wklej tutaj. Proszę!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz w pięciu salonach mi tak nakłamali...

Ja nie wiem co to za społeczeństwo.Tak mnie okłamać.

Skoro jesteś fachowcem jakby to było bez kompresora możliwe,że rozwija swój moment 250 nm już przy 1500 obrotach?

 

Mimo wszytsko wciąż mam nadzieje,że w salonach pracują ludzie przeszkoleni.

W Oplu są audyty,kontrole sprzedawców.Kolega z Audi mówił,że jeżdżą na kursy i testy do Niemiec.Wytłumaczył mi zależność między tymi silnikami.

Audi wcześniej wymyśliło 1.8 TFSI i nie jest to ten sam silnik co 1.8 TSI.

W każdym salonie usłyszałem to samo.

Sam będąc konsultantem w salonie wiem,że wiedza musi się na czymś opierać.Naprawdę.

 

Scaliłem 2 posty. Używaj opcji 'edytuj'. Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jadę po broszurkę do AutoVivy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok.Rozwieją moje i Twoje wątpliwości.

Jak oszukują dowiemy się dlaczego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jadę po broszurkę do AutoVivy...

 

Jest w poście 17. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może któryś z forumowiczów da rozebrać swojego w poszukiwaniu kompresora?:D

W imię nauki oczywiście i udowodnienia oszustwa VW!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu:

TFSI = turbo

TSI = kompresor + turbuleum (oprócz najsłabszego)

 

Jednakże z tego co słyszałem dla ujednolicenia nazewnictwa VW zrezygnował z literki "F" w silnikach turbo-benzynka co widać właśnie po tej broszurce, która to jest na rok 2008 jak mniemam.

 

1.4 TSI 122 KM = samo turbo

1.4 TSI 140/170 KM = kompresor + turbo w różnych mocach

1.8 TSI 160 = 1.8 TFSI dawniej = turbo

2.0 TSI 200/230 KM = turbo/zmienna geometria w różnych mocach

 

 

Ciekawostką w Audi jest 1.8 TFSI - 1.8 z turbo o mocy tylko 120 KM?! Pewnie do ekodrivingu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, widziałem tą samą broszurkę. W salonie nie było już handlowców, więc nie pogadałem o tym dlaczego takie zamieszanie wprowadzili... Kolego automaniak - ktoś Cię po prostu wprowadził w błąd albo źle zinterpretowałeś broszurkę, w której jak byk napisali, że TSI to super generacja silników z turbo i kompresorem. Owszem - 1.4 i nazywa się to twincharger. Później omawiany jest w tej samej broszurce 1.8 i przez przypadek nosi taką samą nazwę...

 

Nie udowodnię Ci tego inaczej, bo będzie moje słowo kontra Twoje. Najszybciej będzie jak spojrzysz pod maskę swojego auta i nie zobaczysz tam niczego poza turbiną...

 

Ale nie o tym jest ten temat. Fakt faktem jazda silnikiem 1.8TSI jest jakby bez emocji. Zestrojenie auta i bardzo długa skrzynia biegów (ja bym taką chciał mieć - II bieg kończy się powyżej 110 km/h) sprawiają, że auto ma bardzo dobre osiągi (wspomniane 8.xx do 100km/h) a przy tym przyspiesza baaaaaaaaaaardzo równomiernie, płynnie, bez emocji ;) Mniam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Arcy

Celem uspokojenia dyskusji polecam dzisiejszy Motor nr 21/2008 plus artykuł Najlepsze silniki świata:

Lokata 2 - VW 1.4 TSI (140/170 KM) Połączenie zalet turbo i sprężarki mechanicznej.

 

Jako użytkownik silnika, który zajął 3 lokatę tzn. VW 2.0 TFSI (200KM), osiągi są OK, ale spalanie paliwa jest wg mnie trochę dyskusyjne, choć w artykule skupiają się na czystości spalin, a ztym nie mam zamiaru dyskutować z powodu braku odpowiedniej wiedzy.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności