Skocz do zawartości
cooler

Jazda próbna 1.8TSI - gdzie te konie?

Rekomendowane odpowiedzi

I jeszcze do kolegi fizyka jeśli jadąc z prekością 50 km/h samochód spala 5l paliwa na 100 km to znaczy ze przy prędkości 100 km/h bedzie spalał 10 l?

??? opór powietrza rośnie wraz z kwadratem prędkości. Oczywiście zużycie paliwa nie będzie dokładnie 4 razy większe, ponieważ wraz ze wzrostem prędkości obrotowej rośnie nieco efektywność silnika. poza tym dochodzą jeszcze opory toczenia i opory układu jezdnego które grają tym większą rolę im mniejsza prędkość. Jednak uważam że funkcja zużycia paliwa od prędkości byłaby bardzo zbliżona do paraboli, gdzie w sumie jedyną zmienną byłaby prędkość. prędkość rośnie dwukrotnie to siła rośnie 4krotnie, co teoretycznie pociąga za sobą 4 razy większe zużycie paliwa. i nie ma w tym żadnej magii. uproszczony wzór na opór powietrza to

P= 0,5* Cx *g*A*V2 w którym:

g – gęstość powietrza w kg/m3 A – pole powierzchni czołowej w m V – prędkość w km/h to tyle z mojej strony, przepraszam za ten bezsensowny post, jednak został on sprowokowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przy 200km/h 11,5 litra ...normalnie cud ..

 

Może było tak, że kolega nazbierał wcześniej 7.2 jadąc do 140km/h, a jak pociągnął 200 przez jakiś czas to mu się podniosło spalanie do 11.2... Więc nie taki znów cud... Silnik ma bardzo długą skrzynię, więc jestem w stanie uwierzyć że nie pali tak dużo jak mój pasek: ja mam przy 200km/h 5000 rpm, a on ma zaledwie 3750 rpm, zważywszy na fakt, iż silnik benzynowy ma największą sprawność (max teoret = 30%) przy największym obciążeniu (tzw nadbieg, auto już nie da rady przyśpieszać ale podtrzymuje prędkość) nowy passat może jednak znacząco mniej palić przy wyższych prędkościach.

Poprosiłbym przy następnej okazji kolegę 07mk o wyzerowanie licznika chwilowego w momencie osiągniecia 200km/h (nie wcześniej), podjechanie tak choć z 5 minut a następnie odczytanie wyniku przed wyhamowaniem. Tylko takie pomiary dadzą nam obraz sytuacji, choć jak napisałem wyżej dzięki skrzyni jestem w stanie w to uwierzyć :) Lub bardzo zbliżony wynik. Mercedes E-klasa W210 znajomego z silnikiem 240E (benzyna dwuswiecowa) przy ciągłym poganianiu 180-200 na autostradzie pali wg znajomego w okolicach 10 litrów... Więc dlaczego VW by tak nie mógł?

Reasumując: długa skrzynia jest dobrze dobrana do możliwości silnika i spalanie może być dużo lepsze niż u mnie, gdzie wydatnie cierpię na problem spalania przy dużych prędkościach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cooler! tak w istocie msiało być z uwagi na ograniczenia prędkości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cooler! tak w istocie było z uwagi na ograniczenia prędkości.

A więc potwierdza się to o czym wiedziałem od małego: jestem geniuszem :)

....

A tak na powaznie :) , było tak że wcześniej nazbierałeś małe spalanie a potem depnąłeś do 200 czy wyzerowałeś licznik przy 200 i podjechałeś 5 minut?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamykam temat ! Jeżeli będzie miał ktoś info czy jest kompresor to otworzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie

 

 

 

koniec tematu bo bzdury się robią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności