bonk Zgłoś #61 Napisano 23 Maja 2008 I jeszcze do kolegi fizyka jeśli jadąc z prekością 50 km/h samochód spala 5l paliwa na 100 km to znaczy ze przy prędkości 100 km/h bedzie spalał 10 l? ??? opór powietrza rośnie wraz z kwadratem prędkości. Oczywiście zużycie paliwa nie będzie dokładnie 4 razy większe, ponieważ wraz ze wzrostem prędkości obrotowej rośnie nieco efektywność silnika. poza tym dochodzą jeszcze opory toczenia i opory układu jezdnego które grają tym większą rolę im mniejsza prędkość. Jednak uważam że funkcja zużycia paliwa od prędkości byłaby bardzo zbliżona do paraboli, gdzie w sumie jedyną zmienną byłaby prędkość. prędkość rośnie dwukrotnie to siła rośnie 4krotnie, co teoretycznie pociąga za sobą 4 razy większe zużycie paliwa. i nie ma w tym żadnej magii. uproszczony wzór na opór powietrza to P= 0,5* Cx *g*A*V2 w którym: g – gęstość powietrza w kg/m3 A – pole powierzchni czołowej w m V – prędkość w km/h to tyle z mojej strony, przepraszam za ten bezsensowny post, jednak został on sprowokowany. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cooler Zgłoś #62 Napisano 23 Maja 2008 przy 200km/h 11,5 litra ...normalnie cud .. Może było tak, że kolega nazbierał wcześniej 7.2 jadąc do 140km/h, a jak pociągnął 200 przez jakiś czas to mu się podniosło spalanie do 11.2... Więc nie taki znów cud... Silnik ma bardzo długą skrzynię, więc jestem w stanie uwierzyć że nie pali tak dużo jak mój pasek: ja mam przy 200km/h 5000 rpm, a on ma zaledwie 3750 rpm, zważywszy na fakt, iż silnik benzynowy ma największą sprawność (max teoret = 30%) przy największym obciążeniu (tzw nadbieg, auto już nie da rady przyśpieszać ale podtrzymuje prędkość) nowy passat może jednak znacząco mniej palić przy wyższych prędkościach. Poprosiłbym przy następnej okazji kolegę 07mk o wyzerowanie licznika chwilowego w momencie osiągniecia 200km/h (nie wcześniej), podjechanie tak choć z 5 minut a następnie odczytanie wyniku przed wyhamowaniem. Tylko takie pomiary dadzą nam obraz sytuacji, choć jak napisałem wyżej dzięki skrzyni jestem w stanie w to uwierzyć Lub bardzo zbliżony wynik. Mercedes E-klasa W210 znajomego z silnikiem 240E (benzyna dwuswiecowa) przy ciągłym poganianiu 180-200 na autostradzie pali wg znajomego w okolicach 10 litrów... Więc dlaczego VW by tak nie mógł? Reasumując: długa skrzynia jest dobrze dobrana do możliwości silnika i spalanie może być dużo lepsze niż u mnie, gdzie wydatnie cierpię na problem spalania przy dużych prędkościach. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
07mk Zgłoś #63 Napisano 23 Maja 2008 Cooler! tak w istocie msiało być z uwagi na ograniczenia prędkości. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cooler Zgłoś #64 Napisano 23 Maja 2008 Cooler! tak w istocie było z uwagi na ograniczenia prędkości. A więc potwierdza się to o czym wiedziałem od małego: jestem geniuszem .... A tak na powaznie , było tak że wcześniej nazbierałeś małe spalanie a potem depnąłeś do 200 czy wyzerowałeś licznik przy 200 i podjechałeś 5 minut? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #65 Napisano 23 Maja 2008 Zamykam temat ! Jeżeli będzie miał ktoś info czy jest kompresor to otworzę. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #66 Napisano 23 Maja 2008 nie koniec tematu bo bzdury się robią. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach