conrack007 Zgłoś #61 Napisano 20 Stycznia 2010 Nie jestem pewien czy dobrze rozumuje, w razie czego popraw mnie. Ale na Allacha, kto jest w stanie uruchomić w swoim aucie obciążenie o poborze prądu 90A Czyli np dwa mocne wzmacniacze + bogate wyposazenie sa w stanie zrobic szkode alternatorowi przez dluzszy czas? Każdy pełnosprawny alternator jest w stanie doładować każdy akumulator. Teraz pytanie praktyczne, bo jednak brakuje mi konkretnej odpowiedzi. Wychodzi z tego, ze smialo moge miec u siebie aku dajmy na to 100Ah przy 90A alternatorze i zbudowac na tym mocne CA. Dodatkowo sprzet grajac ciszej pobierajac lacznie z reszta urzadzen przykladowe 50A to smialo alternator doladuje? PS: Licze na wyrozumialosc, bo nie mam o tym pojecia. ;P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #62 Napisano 20 Stycznia 2010 (edytowane) Dwa mocne wzmacniacze.... Obojętnie co. Bogate wyposażenie.... Jeśli na okrągło jeździsz fotelami góra-dół jednocześnie tył-przód, włączone podgrzewanie foteli a nawiew włączony na max, oba zestawy wycieraczek wraz ze spryskiwaczami pracują (nawet w upalny dzień), włączone masz światła mijania, drogowe, p.mgielne jednocześnie, włączony sygnał dźwiękowy, to być może dobijesz do 60-70A. Dla zasady przyjmijmy, że będzie to 90A. A co.... Jak długo da się tak jechać? Myślę, że wcale, bo nikt nie używa wszystkich odbiorników jednocześnie. Jeśli chodzi o zestaw audio, to dużej pojemności kondensator to raz... Dwa (w przypadku braku kondensatora) to drugi akumulator i drugi alternator. W tym przypadku również dobrze jest mieć dodatkowy bufor bardzo szybko odnawialnej energii w postaci kondensatora. Tylko kto się podejmuje w warunkach amatorskich takiego tuningu. Prosta zasada. Ile energii chcesz wyciągnąć z instalacji tyle możesz bezkarnie wyciągnąć ale pod warunkiem, że alternator nadąży z podawaniem tak dużego prądu... z małym zapasem. Dlatego tak ważne są matematyka, wiedza i ..... trochę zdrowego rozsądku. A przed podjęciem decyzji o montażu zestawu audio warto jest dokładnie przeliczyć, ile to będzie pożerało energii. Do tego należy dodać włączone światła mijania i drogowe + jakieś 5-10A (pozostałe żaróweczki wraz z elektroniką i elektryką silnika) i mamy odpowiedź w postaci wyniku. Zza innego kompa nie da się jednoznacznie stwierdzić nie znając konkretnego wyniku. . Edytowane 20 Stycznia 2010 przez JAFO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #63 Napisano 20 Stycznia 2010 (edytowane) Tak jak JAFO pisze każdy alternator doładuje każdy akumulator byle miał delikatny zapas mocy a każdy ma taki zapas. To może jak ktoś nie wierzy to tak SCANIA 124 - alternator 120 Ah 24V - dwa akumulatory 12 V o łącznej pojemności 420 Ah I ZAWSZE SĄ NAŁADOWANE!!!!!! I odbiorniki poza standartowymi czyli komputery auta i naczepy (abs sterownik silnika itp) niezliczona ilość elektrozaworów klima webasto xxx lampek w orginale dodatkowo 6 halogenów na dachu 4 na rurze z przodu i 1001 dodatkowych lampek czyli choinka na drodze i alternator daje rade jak mam jak juz wcześniej pisałem alternator 90 Ah a aku 95 Ah i oczko zawsze zielone jest Edytowane 20 Stycznia 2010 przez JACU6X6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #64 Napisano 20 Stycznia 2010 Chłopy powtarzam (bo Nuttie pytał), nie ma sie czego bać wozić np 100Ah w takim aucie jak np moje. U mnie ta setka jeździ chyba od marca i nie dzieje sie nic niepokojącego. Aż wczoraj byłem sprawdzić jej stan naładowania i jest normalnie naładowana. Nigdy nie ładowałem, nie dolewałem wody i nigdy nie odmówił współpracy przez ten prawie rok. A zdarzyło mi sie zostawić auto na pozycyjnych praktycznie dobę ! I co? Zapalił normalnie, nawet nie szło zauważyć tego że może wolniej nieco kręcił. Jak jeżdzę? Do roboty prawie dziennie 12km w 1 strone, a jak nie robie to 400m po fajki, 2km po moją Młodą do pracy, itd... Odpalanie auta co chwila na porządku dziennym, w aucie CB, radio, dmuchawy, grzania szyby, oświetlenia nie oszczędzam, a radio nieraz pół dnia gra jak coś dłubie w garażu Na mój łeb, to jak wsadzę 45Ah w pełni naładowane i zostawie na 2 godziny z włączonym radiem, to z aku zniknie określona ilość prądu, która po przejechaniu 10 km wróci dzięki alternatorowi. Więc jak wsadzę 100Ah również w pełni naładowane, to radio po 2 godzinach zeżere przecież tyle samo prądu i po 10 km jazdy altek odda chyba też tyle samo.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
conrack007 Zgłoś #65 Napisano 20 Stycznia 2010 Ja proponuje podwiesic temat do FAQ, bo tego chyba brakuje, o akumulatorach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesniak Zgłoś #66 Napisano 21 Stycznia 2010 JAFO- cała prawda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marko002 Zgłoś #67 Napisano 19 Czerwca 2010 jaki polecicie akumulator do mojego afna?? konkretne parametry?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli2008 Zgłoś #68 Napisano 19 Czerwca 2010 W zupełności ci wystarczy 74Ah 470A-prąd rozruchowy.Miałem kiedyś takiego w AFN-ie i w zupełności dawał sobie radę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wicekpl Zgłoś #69 Napisano 26 Lipca 2010 (edytowane) Witam Potrzebuje nowego akumulatoru do passata b3 2.0 8v wacham się miedzy VARTA BLUE 60Ah a Centra FUTURA 53 Ah -oba w cenie około 255 zl w Szczecinie-który wybrać?Pewnie Centra lepsza ale czy 53 AH to nie za mało? Pozdrawiam Ps oba mają po 540 A Prądu rozruchowego EN Edytowane 26 Lipca 2010 przez wicekpl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sonne1984 Zgłoś #70 Napisano 27 Lipca 2010 W tym przypadku oba będą dobre.W zupełności wystarczy 53 Ah. Ja mam w 1.9 D Centrę Futurę 55Ah/580 A i kręci rozrusznikiem jak krupier ruletką na speed'zie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wicekpl Zgłoś #71 Napisano 27 Lipca 2010 W takim razie wesprze polski przemysł:dobrze-tym bardziej ze doczytałem ze fabrycznie montowali do tego modelu aku o pojemności 55 Ah. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek-stw Zgłoś #72 Napisano 28 Sierpnia 2010 a do passacika kombi 1.9 tdi 110 koni, automat , AFN jaki aku polecacie no wlasnie ? bo musze sobie wymienic, niebawem przyjdzie zima, a mam juz aku na padnięciu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #73 Napisano 28 Sierpnia 2010 (edytowane) a do passacika kombi 1.9 tdi 110 koni, automat , AFN jaki aku polecacie no wlasnie ? bo musze sobie wymienic, niebawem przyjdzie zima, a mam juz aku na padnięciu Jaki polecamy...To zależy od zasobności Twojego portfela Np Bosch,Centra,może Kager-ale niebardzo. 74Ah/680A lub 80Ah/720A Jak będziesz kupował podaj że do silnika AFN to Ci dobiorą dokładnie,wymiary też musisz znać.No im większy prąd rozruchowy tym lepiej.A tak w ogóle: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=609&highlight=jaki+akumulator+AFN Pozdrawiam Edytowane 28 Sierpnia 2010 przez Patryk_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piotr_kow Zgłoś #74 Napisano 7 Września 2010 Pierwszy post na forum, więc witam serdecznie . Muszę wymienić akumulator do Passata CL (rocznik 1990), diesel, 1896 cm^3. Jaki akumulator powinienem kupić? Poprzednio znajdował się tam taki: 12V, 100Ah, 800A - ale, z tego co tu czytam, to chyba trochę za dużo i da się mniej . pozdrawiam, Piotrek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #75 Napisano 7 Września 2010 Pierwszy post na forum, więc witam serdecznie . Muszę wymienić akumulator do Passata CL (rocznik 1990), diesel, 1896 cm^3. Jaki akumulator powinienem kupić? Poprzednio znajdował się tam taki: 12V, 100Ah, 800A - ale, z tego co tu czytam, to chyba trochę za dużo i da się mniej . pozdrawiam, Piotrek Spokojnie może być któryś z tych dwóch o których wspomniałem w poście powyżej (post #73) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ChiquitaB Zgłoś #76 Napisano 7 Września 2010 a ja mam alternator 120A, i przy tych silnikach co oglądałem w VW to jeszcze drugiego takiego nie widziałem tylko 90, czy to jakiś fenomen? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uosiu Zgłoś #77 Napisano 8 Września 2010 Pasztet B4 1.8ABS Powered by "Centra futura 74Ah/720A" Powiem tak: to cholerstwo moze rozladowac tylko ~16h grania radia na 75% regulatora. A potem silnik i tak odpali na pierwszy lub drugi dotyk. Zima w zielencu (-30/33st) auto odpalalo bez jakiegos szczegolnego bolu. Poza tym- jeszcze nie zdazylo mi sie, zeby lampka kontrolna swiecila inaczej, niz na zielono. Jezdze w miescie, trasy do 15km za jednym zamachem, przewaznie 5-10km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ChiquitaB Zgłoś #78 Napisano 14 Września 2010 a ja kupiłem teraz w sobotę sobie taką varte http://www.sklepcentra.pl/sklep/akumulator-varta-silver-74ah-750a-p-574.html i dałem 370zł ładowanie mi zmierzył i miałem 14.36 teraz samochod ladnie pali:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #79 Napisano 14 Września 2010 ostatnie w gazecie motor wyliczyli że jak ma się światła = przeciwmgielme dlugie ogrzewanie dmuchawa caraudio i kilka jeszcze odbiorników to 160 a pociągnie tyle żeczy więc przekroczenie 90 to nie problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtas 7 Zgłoś #80 Napisano 14 Września 2010 a ja mam alternator 120A, i przy tych silnikach co oglądałem w VW to jeszcze drugiego takiego nie widziałem tylko 90, czy to jakiś fenomen? nie ja też mam 120 i aku zwykła centra standart 54Ah i pale co chwila i jeszcze mnie nie zawiódł w zimie a pierdół w aucie chyba wszystko łącznie z podgrzewaniem płynu przez dodatkowe świece i powiem tak jak się mało jeżdzi i często gasi,pali to chyba lepiej mniejszy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach