MAPET Zgłoś #221 Napisano 24 Marca 2009 bede to robil na dniach wiec jak nie zapomne dam znac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rwk Zgłoś #222 Napisano 25 Marca 2009 (edytowane) Pytanko a w końcu ktoś z was zamontował czujniki w listwie pod zderzakiem, listwa hokej oryginał VW ?? Jeśli ktoś montował proszę o informację jakiej firmy kupował czujniki i czy działają prawidłowo?? Pytam ponieważ czujniki są w listwie poniżej 40cm od ziemi. Z góry dzięki za informację Pozdrawiam Tak ja mam zamontowane w listwie pod zderzakiem. Dokupiłem oryginalną listwę pod parktronic z otworami. Lecz zamontowałem czujniki valeo z buzerem bez wyswietlacza. Orginalnych czujników nie montowałem ponieważ zbyt duża rzeźba z wpięciem do wiązki, sam nie potrafiłem a fachowiec życzył sobie ok.500zł za samą wymiane wiązki i dostrojenia modułu komfortu. Nie obyło się bez problemów, czujniki valeo mają mniejszą średnicę od oryginalnych i trzeba było listwę oddac do zaślepienia otworów (fachowiec od klejenia zderzaków) póżniej po klejeniu i wywierceniu otworów pod valeo, malowanie fakturą. Sam montaż banalnie prosty, podłączenie pod wsteczny złożenie do kupy i już nie przestawiam betonowych śmietników tylnym zderzakiem. Koszt: czujniki-230zł, listwa ze szrotu 100zł, zaslepienie 50zł, malowanie i montaż u kumpla - sześciopak Wygląd: bezcenne jak oryginał. Edytowane 25 Marca 2009 przez rwk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przybora Zgłoś #223 Napisano 25 Marca 2009 rwk rozumiem że nie jest za nisko i wszystko działa ok. Pytam bo listwa jest poniżej 40cm nad ziemia jak zaleca producent. Cieszy mnie to i mogę już śmiało zainwestować w parktronic valeo Dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rwk Zgłoś #224 Napisano 25 Marca 2009 [/quoteDziała bez zarzutu czasem jak są brudne lub mokre po myjni zapiszczą po wrzuceniu wstecznego ale bardzo sporadycznie. Ogólnie jestem zadowolony tylko buzer mógłby byc głośniejszy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0x7B3 Zgłoś #225 Napisano 25 Marca 2009 (edytowane) Orginalnych czujników nie montowałem ponieważ zbyt duża rzeźba z wpięciem do wiązki, sam nie potrafiłem a fachowiec życzył sobie ok.500zł za samą wymiane wiązki i dostrojenia modułu komfortu. Zadanie z podłączeniem wiązki bardzo się upraszcza, jak podłączysz się pod tylną lampę. Ja tak zrobiłem. Co prawda muszę iść do bagażnika z laptopem, gdybym chciał diagnozować moduł Komfortu nie trzeba programować. Montaż modułu jest prosty - zatrzaskuje się na wsporniku obok apteczki. Do tego można sobie zaprogramować głośność, wysokość tonu oraz to żeby nie beepał zaraz po włączeniu wstecznego (co za ulga). Zatem polecam montaż parktronika z oryginalnych części. Edytowane 25 Marca 2009 przez 0x7B3 literówka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sirmark Zgłoś #226 Napisano 30 Marca 2009 podlacze sie pod watek. Ma ktos z okolic Trojmiasta zamontowane czujniki Valeo? Ja mam zalozone i cos swiruja. i teraz nie wiem czy to centralka czy czujniki. Jakby byl ktos w okolicy z tymi czujnikami to mozna by zamienic centralki i zobaczyc gdzie jest przyczyna. Jestem juz umowiony na odsylanie centralki, ale jak problemem sa czujniki to wolalbym ograniczyc ilosc przysylek.. A do zdjecia czujnikow musze zdjac zderzaki.. Mase zachodu jak na moj ograniczony czas Aha, pod pojeciem swirowania, rozumiem wzbudzanie sie czujnikow, zarowno tyl jak i przod praktycznie caly czas pokazuje przeszkode ma 0,5-0,4 m , do tego przod potrafi pokazac nawet "P" gdy nic z przodu nie ma.. Zamontowane sa wedlug instrukcji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #227 Napisano 30 Marca 2009 sirmark Dzieje się tak cały czas, czy tylko "od czasu do czasu" ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sirmark Zgłoś #228 Napisano 30 Marca 2009 Dzieje się tak cały czas, czy tylko "od czasu do czasu" ? te 0,5-0,4 m to moze nie w 100% ale przewaznie. Na przodzie "P" pojawia sie raz na jakis czas przy braku przeszkody. Oczywiscie jak sie pojawia realna przeszkoda to zaczyna ja wylapywac. W pierwszej chwili mozna by rzec, ze czujniki sa zle zamontowane, ale jest wg instrukcji, i poza tym nie odbiega od tego jak inne osoby z forum montowaly. Poza tym tez ktos tu pisal, ze mial przypadek z trefnymi czujkami i musial reklamowac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #229 Napisano 30 Marca 2009 Mokre (np. zaraz po wizycie w myjni), zasypane śniegiem, zalodzone czujniki również będą powodować niewłaściwy alarm.Uszkodzenie czujek ma być sygnalizowane na wyświetlaczu "E" i wskazanie konkretnego czujnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #230 Napisano 3 Kwietnia 2009 Aha, pod pojeciem swirowania, rozumiem wzbudzanie sie czujnikow, zarowno tyl jak i przod praktycznie caly czas pokazuje przeszkode ma 0,5-0,4 m , do tego przod potrafi pokazac nawet "P" gdy nic z przodu nie ma.. Zamontowane sa wedlug instrukcji. miałem to samo, winne okazały się dwa czy tam trzy czujniki. Po wymianie jest ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JW_52 Zgłoś #231 Napisano 6 Kwietnia 2009 Witam, a jak wygląda sytuacja z miejscem wprowadzenia przewodów od czujników do bagażnika ( B5 sedan ), czy trzeba coś wiercić, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #232 Napisano 6 Kwietnia 2009 Witam, a jak wygląda sytuacja z miejscem wprowadzenia przewodów od czujników do bagażnika ( B5 sedan ), czy trzeba coś wiercić, Nie nic nie trzeba wiercić; w tylnym pasie nadwozia (mocowanie belki zderzaka) z lewej strony jest gumowa "dławnica" dla przewodów, którą należy puścić przewody od czujek do centralki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAPET Zgłoś #233 Napisano 17 Kwietnia 2009 Pytanko a w końcu ktoś z was zamontował czujniki w listwie pod zderzakiem, listwa hokej oryginał VW ?? Jeśli ktoś montował proszę o informację jakiej firmy kupował czujniki i czy działają prawidłowo?? Pytam ponieważ czujniki są w listwie poniżej 40cm od ziemi. Z góry dzięki za informację Pozdrawiam ok moge juz conieco napisac wlasnie mam w dokladce parktronika w kombi od okolo 2 tygodni te czujniki tez sie balem o te 40cm ale jest wg mnie jest OK! dokaldka lekko ku gorze wiec ok czasem wylapie wyzszy kraweznik na chwile jako przeszkode ale jak miniesz jest ok dobrze pokazuje odległosci itd nie wiem jeszcze jak w deszczu i sniegu ale jestem zadowlony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
barthez Zgłoś #234 Napisano 17 Kwietnia 2009 U mnie podobnie jak u MAPETA, też założyłem nie oryginalny parktronic w listwę i dla mnie wystarczy, dokładnie tak jak opisał, do normalnego użytkowania nie ma co się bawić w oryginalny i naciągać sie na koszty, jak u mnie to wyszło można zobaczyć w topicu o moim pasku:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GoBo Zgłoś #235 Napisano 17 Kwietnia 2009 Napisał sirmark Aha, pod pojeciem swirowania, rozumiem wzbudzanie sie czujnikow, zarowno tyl jak i przod praktycznie caly czas pokazuje przeszkode ma 0,5-0,4 m , do tego przod potrafi pokazac nawet "P" gdy nic z przodu nie ma.. Właśnie dokładnie takie same objawy są u mnie i strasznie mnie to denerwuje. Po napisaniu do Valeo nawet szmaciarze nie raczyli odpowiedzieć. Sam już nie wiem co myśleć i co z tym "gównem" zrobić. POZDRAWIAM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #236 Napisano 17 Kwietnia 2009 dzwon do nich, ja załatwiłem wszystko w bardzo miłej atmosferze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GoBo Zgłoś #237 Napisano 17 Kwietnia 2009 Adams - wszystko byłoby ok gdyby nie kraj gdzie przebywam z moim Pasiem-ISLANDIA. Wysyłka raczej odpada , telefon-hmm być może ale jak mam usłyszeć że za nisko zamontowałem albo coś w tym stylu to wolę sobie oszczędzić. Ale dziekuję za radę. Zauważyłem natomiast że przeważnie jedna strona się wzbudza (przynajmniej tył) więc może skuszę się na zamianę miejscami czujników. POZDRAWIAM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #238 Napisano 17 Kwietnia 2009 sprawdź jeszcze wtyczki od czujników, może dostała ci się tam wilgoć! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tc201 Zgłoś #239 Napisano 21 Kwietnia 2009 Witam, A jest jakaś inna możliwość poprowadzenia przewodów od czujników parkowania przodu,-/niż/czy/ tylko przez „obudowę sterownika” silnika? Może jakieś "ślepe" przepusty gumowe, czy "dławice" w okolicach nóg, tunelu, itp.? - Tak jak jest to możliwe do zrobienia pomiędzy tylnym zderzakiem a bagażnikiem. Jaka jest fabryczna trasa tych przewodów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #240 Napisano 21 Kwietnia 2009 tc201 Skrzynka ECU -to jest właśnie najprostsza droga wiązki z komory silnika do kabiny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach