Skocz do zawartości
Gość fanzol

Kierownica multifunkcyjna a zwykła

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy dziękuję.... Nie spodziewałem się, że prośba o podanie ścieżki do wyłączenia prawej manetki komputera tak aby zaczęło działać 12 przycisków zamiast 8 będzie nieosiągalna do spełnienia. Wiem, że głupotą było jej uruchomienie po zamontowaniu kierownicy z 12 przyciskami gdy wszystko działało (nie spodziewałem się że manetka zablokuje część przycisków), jednak myślałem, że Koledzy z którymi od lat jesteśmy na tym forum będą bardziej pomocni. Wiem że mogę sobie zmienić manetkę na zwykłą, jednak chciałbym tą co mam programowo wyłączyć....

 

Zmień manetke i będzie po problemie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doczytałem i radzę Ci abyś ja zmienił

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i udało się wyłączyć manetkę komputera.... niektórzy twierdzili, że się nie da, inni mówili, żeby zmienić manetkę, jeszcze inni żeby przeciąć kable w manetce....

 

Otóż da się i wszystko działa poprawnie - po wyłączeniu manetki działają wszystkie przyciski kierownicy w wersji 12 przyciskowej... Manetka jest nieaktywna, działa tylko sterowanie wycieraczką. Nie ma żadnych błędów...

 

Może komuś się przyda na przyszłość, bo chętnych do podzielenia wiedzą w tym przypadku nie było.....

Dziękuję grabotg który bardzo mi pomógł naprowadzając czego szukać w kodowaniu :)

 

Otóż posługując się Vag Can Pro wchodzimy w sterownik kolumny kierownicy [16] wchodzimy dalej w kodowanie tekstowe - tu szukamy pozycji nr 6 o nazwie 03 MFA-Tasten im Wischerhebel (cp-mfa) - zmieniamy z pozycji "zamontowano" lub "aktywna" na "nie zamontowano" - klikamy Koduj! - wyciągamy kluczyk, trzeba chwilkę odczekać - po ponownym włączeniu zapłonu manetka już jest nieaktywna - możemy się cieszyć wszystkimi 12 przyciskami.

 

Jeżeli chodzi o przycisk do wybierania głosowego - jeżeli nie mamy odpowiedniego zestawu a chcemy aby ten przycisk działał jako wyciszanie (mute) to w tym przypadku również w sterowniku kolumny, w kodowaniu txt szukamy pozycji nr 9 o nazwie 25 Multifunktionslenkrad mit Push-to-Talk-Taste zmieniamy z "zamontowano" na "nie zamontowano" - przycisk od razu działa jako wyciszenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Po pierwsze pisze ze to moje początki na tym forum. Otóż sprawa wygląda tak. Kuzyn ma paska z 2012r kupił go z dołożoną kierą multi która nie działa. Oczywiści z manetki menu dziala. Teraz pytanko co oprócz medułu steering wheel musze dołożyc?

Oraz na jaki go wymienic. Ponizej log z vcds:

Advanced Identification/FAZIT

Serial number: 20111028301692

Identification: ATW-001

Revision: FF010040

Date: 02.11.11

Manufacturer number: P1TC

Test stand number: 2848

Flash Status

Programming Attempts(application): 1/1/1

Successful Attempts(application): 1/1/1

Programming Attempts(data): 0

Successful Attempts(data): 0

Programming Status: 00000000

Flash Date: 10.06.01

Flash Tool Code(data): 00000 000 00000

Software

UDS: 00.00.01

UDS: 12.07.00

Theft prot.: 01.02.12

Diag: 00.0E.01

Diag: 00.09.00

Generic Net Mgt: 04.07.01

OSEK Net: 00.1E.03

Unknown: 03.0C.00

Generic Net Mgt: 04.07.03

LIN 2.0: 00.00.02

KWP2000: 07.04.00

Generic Net Mgt: 02.04.06

Misc.

Hardware number: 5K0 953 569 R

Workshop System Name: J527

Equipment/PR Code: 3030303030303030

ASAM Dataset: EV_VW360SteerWheelUDS

 

Dzieki i pozdrawiam

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Thursday,21,July,2016,18:12:44:62939

VCDS Version: Release 12.12.0

Address 16: Steering wheel

Control Module Part Number: 3C9 953 501 BC

Component and/or Version: LENKS.MODUL 014 0140

Software Coding: 5180050000

Work Shop Code: WSC 00015

VCID: 6BD5212782702B46511-803E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich. Po pierwsze pisze ze to moje początki na tym forum. Otóż sprawa wygląda tak. Kuzyn ma paska z 2012r kupił go z dołożoną kierą multi która nie działa. Oczywiści z manetki menu dziala. Teraz pytanko co oprócz medułu steering wheel musze dołożyc?

Oraz na jaki go wymienic. Ponizej log z vcds:

Advanced Identification/FAZIT

Serial number: 20111028301692

Identification: ATW-001

Revision: FF010040

Date: 02.11.11

Manufacturer number: P1TC

Test stand number: 2848

Flash Status

Programming Attempts(application): 1/1/1

Successful Attempts(application): 1/1/1

Programming Attempts(data): 0

Successful Attempts(data): 0

Programming Status: 00000000

Flash Date: 10.06.01

Flash Tool Code(data): 00000 000 00000

Software

UDS: 00.00.01

UDS: 12.07.00

Theft prot.: 01.02.12

Diag: 00.0E.01

Diag: 00.09.00

Generic Net Mgt: 04.07.01

OSEK Net: 00.1E.03

Unknown: 03.0C.00

Generic Net Mgt: 04.07.03

LIN 2.0: 00.00.02

KWP2000: 07.04.00

Generic Net Mgt: 02.04.06

Misc.

Hardware number: 5K0 953 569 R

Workshop System Name: J527

Equipment/PR Code: 3030303030303030

ASAM Dataset: EV_VW360SteerWheelUDS

 

Dzieki i pozdrawiam

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Thursday,21,July,2016,18:12:44:62939

VCDS Version: Release 12.12.0

Address 16: Steering wheel

Control Module Part Number: 3C9 953 501 BC

Component and/or Version: LENKS.MODUL 014 0140

Software Coding: 5180050000

Work Shop Code: WSC 00015

VCID: 6BD5212782702B46511-803E

 

Witam odpisałem na pw ale jescze raz napiszę Taśma z końcówką R obsługuje multi łopatki dsg i to wszystko Nie obsługuje tempomatu. Może masz żle zakodowaną multi ewentualnie walnięty moduł. Taśmę zmień na T ewentualnie jeśli nie masz dsg to AB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super dziekuje za szczegulowa odpowiedz zapytam bo nie pamietam czy ma manuala czy dsg. Wiec jezeli ma manuala rozumiem ze moze byc zle zaprogramowana lub uszkodzona bo powinno na niej latac tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sebp75

panowie i panie pytanie za 100 punktow.

czy montowal ktoś nowsze kierownice jak od MK7 Golfa R na przyklad, albo od GTD MK7 ??

jeżeli tak dzialaja przyciski wszystkie i podświetlenie?? jaki modul, tasma jest potrzebna ??

wiem ze kierki z tempomatem nie chcą chodzic.

dzięki za pomoc i pozdro Seba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sebp75

nikt nic nie wie ??

a co z kierownica od B8 ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam w passacie kierownice zwykłą trójramienna, chcę założyć multifunkcję, czytałem że poduszki pasują, pytanie co z małą czarną wtyczką którą ta z zwykłej kierownicy nie posiada. Czy da się to jakoś zamontować i będzie działać, zastanawiam się czy wtyczka, kable inne do poduszki coś zdziałają. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam...zakupilem kierownice od passata b7 oczywiście jak to bywa bez poduszki...nr kierownicy to 3c8419891be teraz jaka poduszke dokupic bo widzialem ze sa 2 a nawet 3 rodzaje...jedna ze sprezynkami jedna z plastikowymi kolkami i jeszcze inna z plastikowa obudowa...ktora kupic?? Moze ktos podpowie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

 

Po zapoznaniu się praktycznie z całym wątkiem jak i zagranicznymi forami zmieniłem kierownicę na tą z Passata B7.

Wszystko jest OK. Przekodowałem moduł na LIN 2.0. Wszystkie guziki działają, łopatki DSG w blokach pomiarowych również działają.

 

Problem jest taki, że łopatki nie zmieniają biegów. Przeczytałem że trzeba zrobic nastawy podstawowe w skrzyni biegów 04> Grupa 063 i zrobić na ON. Niestety ta Grupa adaptacyjna pozostaje cały czas nieaktywna.

 

Auto to B6 z 04.2009 oryginalna kierownica była bez łopatek DSG.

 

Dodam jeszcze, że moduł pod kierownicą to:

3C0 953 549 AJ a guziki w kierownicy maja numer 3C8 959 537D

 

Może w tym jest problem ?

 

 

Może ktoś pomoże ?

Edytowane przez Qubalbn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam...zakupilem kierownice od passata b7 oczywiście jak to bywa bez poduszki...nr kierownicy to 3c8419891be teraz jaka poduszke dokupic bo widzialem ze sa 2 a nawet 3 rodzaje...jedna ze sprezynkami jedna z plastikowymi kolkami i jeszcze inna z plastikowa obudowa...ktora kupic?? Moze ktos podpowie??

 

No to masz taką kierownicę jaka ja ostatnio założyłem do auta. Ewidentnie patrz na mocowanie plastikowe - numer nie jest zbyt istotny (ja akurat dałem 7E0...). Tak naprawdę jak poczytasz dobrze to po zdjęciach można poznać co pasuje. Innymi słowami, pokaż mi jaką masz kierownicę a powiem Ci jaką poduszkę potrzebujesz:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam kierownice multi a chciałbym taką z multi oraz łopatkami. Skrzynia DSG, Passek październik 2009 moduł AJ. Czy wystarczy wymienić kierownicę czy coś jeszcze potrzebuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy wymienić kierownicę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

a ja z takim pytaniem, bo większość postów kręci się wokół montażu kierownic 3-ramiennych. Ja chciałbym wymienić kierownice 4-ramienna gołą na 4 ramienną muli-funkcyjną. Głównie dlatego że nie muszę kupować air-baga :).

 

Czy przy takiej wymianie oprócz ewentualnej wymiany modułu, nie wiem jaki mam, muszę kupować jeszcze jakieś wiązki albo coś kodować ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Czy przy takiej wymianie oprócz ewentualnej wymiany modułu, nie wiem jaki mam, muszę kupować jeszcze jakieś wiązki albo coś kodować ?

tak, bo nie ma nadal wiązki do guzików Multifunkcji ,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czteroramienna multi była często montowana w B5. Do B6 widziałem przez 3 lata chyba tylko raz czy dwa. Nie wiem czy uda ci się taką w ogóle trafić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

mam kierownice multi a chciałbym taką z multi oraz łopatkami. Skrzynia DSG, Passek październik 2009 moduł AJ. Czy wystarczy wymienić kierownicę czy coś jeszcze potrzebuję

 

Chętnie moduł przygarnę, jeśli nie będziesz go potrzebował :passatfan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

He he. Będę potrzebował

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja niebawem pożegnam Moją trójramienną kierownicę, już czeka nowa

attachment.php?attachmentid=132616&d=1433080891

 

Czeka prawie identyczna:devil

825628895_5_1080x720_r-line-4-4-dsg-bi-xenon-dvd-navi-skora-salon-warminsko-mazurskie_rev004.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności