Skocz do zawartości
Gość fanzol

Kierownica multifunkcyjna a zwykła

Rekomendowane odpowiedzi

Zaje@#?!+ kiera z Caddy?

 

Sharan, caddy, jetta .... jeden diabeł.

Mk7 , B8, ...tez podejdzie

dałem przykładowe numery w opisie

ale i tak jest tego pewnie więcej

Edytowane przez Major

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdzieś na forum wyczytałem że jeśli nie zmieniam poduszki nie musze zmienać wiązki :) a tu zonk nie mam kabla do MF

1. jaki numer powinienem kupić - mam3C0971584D

2. niedpodłączona MF bedzie powodować że pali się zółta kierownica ( MF zakodowana) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

Mam pytanie odnośnie multifunkcji w passacie b7. Czy trzeba kupować całą kierownicę czy można np. do kierownicy 3 ramiennej dołożyć przyciski + moduł sterujący jak poniżej?

5C0 959 538 B+5C0 959 537 A+5K0 959 542A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam,

 

Mam pytanie odnośnie multifunkcji w passacie b7. Czy trzeba kupować całą kierownicę czy można np. do kierownicy 3 ramiennej dołożyć przyciski + moduł sterujący jak poniżej?

5C0 959 538 B+5C0 959 537 A+5K0 959 542A

 

W B7 jest inaczej - przyciski zintegrowane z modułem mają oznaczenie: 3C8959537D i są podłączone do modułu kierownicy przez magistralę LIN. Jeśli masz log z autoscana to podaj oznaczenie modułu J527 (adres 16) bo nie wszystkie współpracują z MF. A tempomat masz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, tempomat mam fabrycznie. Rozumiem, że chodzi o numer "zwijaka" (oznaczenie modułu J527)?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

w dodatku mam poduszkę z plastikowymi zaczepami. Czy mógłbyś pomóc w doborze pozostałych elementów jak np. przewód? Skan z VCDS-a będę miał jutro

 

20170107_155609.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Czy dobrze rozumiem że w B7 kodowanie multifunkcji i adaptację G85 można bez problemu wykonać VCDS-em tak jak w B6?

 

Mam jeszcze takie jedno może głupie pytanie. Co to są za kabelki zaznaczone na zdjęciu poniżej czerwonymi kółkami i gdzie się je podłącza? Wydaje mi się że nie mam takich w obecnej wiązce...

 

wiazka.jpg

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Stifler

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Adaptację G85 da się zrobić z VCDS'a wg. tej procedury: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Tiguan_(5N)_Brake_Electronics#Sensor_for_Steering_Angle_.28G85.29

 

Te kabelki to klakson.

kiera1.jpg

kiera2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć,

 

Adaptację G85 da się zrobić z VCDS'a wg. tej procedury: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Tiguan_(5N)_Brake_Electronics#Sensor_for_Steering_Angle_.28G85.29

 

Te kabelki to klakson.

[ATTACH=CONFIG]150494[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]150495[/ATTACH]

 

 

Bardzo Tomku dziękuję. I to się nazywa konkretna pomoc :-):respect

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze takie pytanie dotyczące zwijaka (modułu), takiego jak na tym zdjęciu:

 

zwijak.jpg

 

Numer nie jest tu ważny. Nie mogę doszukać się w nim żadnego otworu kontrolnego służącego do "zerowania" taśmy czyli ustawiania w pozycji "na wprost", tak jak ma to miejsce w modułach na zdjęciach poniżej:

 

zerowa 1.jpg

 

zerowa.jpg

 

Czy ja nie mogę tego znaleźć czy jest jakiś inny sposób zerowania taśmy (nie "na oko"). Dla tych którzy nie wiedzą wyjaśniam, że chodzi o to, aby zakładać moduł/zwijak w pozycji "na wprost", gdyż taśma ma określoną możliwość skrętu i przy założeniu taśmy skręconej np. raz w prawo i założeniu kierownicy na wprost, gdy zrobimy dwa obroty kierownicą w prawo bardzo możliwe jest zerwanie taśmy w środku zwijaka. I aby temu właśnie zapobiec służy zwykle otwór kontrolny w module w którym po pojawieniu się np. żółtej kropki taśma jest w pozycji zero.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

"Na oko" też można. Taśma musi pasować do kierownicy (2 kołki bazowe i złącze pod wiązkę widać na zdjęciach z kierownicą). Zakres skrętu układu kierowniczego to 1.5 obrotu w lewo i tyle samo w prawo. Taśma ma trochę więcej swobody niż układ kierowniczy - o co najmniej 0.5 obrotu (może się okazać, że w jedną stronę ma ciut więcej) - wystarczy zatem ustawić ją złączem do góry i sprawdzić z wyczuciem, czy da się obrócić +/- 2 obroty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć,

 

"Na oko" też można. Taśma musi pasować do kierownicy (2 kołki bazowe i złącze pod wiązkę widać na zdjęciach z kierownicą). Zakres skrętu układu kierowniczego to 1.5 obrotu w lewo i tyle samo w prawo. Taśma ma trochę więcej swobody niż układ kierowniczy - o co najmniej 0.5 obrotu (może się okazać, że w jedną stronę ma ciut więcej) - wystarczy zatem ustawić ją złączem do góry i sprawdzić z wyczuciem, czy da się obrócić +/- 2 obroty.

 

OK. Dzięki. Myślałem że jest jakiś otwór kontrolny tylko nie mogę go znaleźć...

 

(Jak go wkręcę w imadło to się da nawet więcej razy obrócić :lol:lol:lol)

 

Pozdrawiam :564:

Edytowane przez Stifler

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłby mi ktoś potwierdzić czy 5K0953569T obsłuży DSG? (oczywiście chodzi o multifunkcję ale z tego co wiem "T" multi ogarnia). Potrzebuję potwierdzenia w kwestii DSG. (Ignition Key Lock). Na ross-techu nie ma takiej informacji...

 

Z góry dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tu masz moje, DSG mam, kiere z manetkami tez

 

Oznaczenie elementu SW: 3C9 953 501 BM HW: 5K0 953 569 T

Kodowanie: 399AA50001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tu masz moje, DSG mam, kiere z manetkami tez

 

Oznaczenie elementu SW: 3C9 953 501 BM HW: 5K0 953 569 T

Kodowanie: 399AA50001

 

 

OK Bardzo dziękuję.

 

A jaka jest różnica pomiędzy SW: 3C9 i 3C5?

Edytowane przez Stifler

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomocy, mam problem z adaptacją G85

 

[select]

[03 - Brake Electronics]

[security Access - 16]

Enter 40168, to enable the basic setting.

[Do it!]

[basic Settings - 04]

Group 060

[Go!]

Activate the Basic Setting.

[ON/OFF/Next]

 

nie mam w vcds tego ON/OFF/Next

 

kombinowałem na wszystkie sposoby, zła wersja VCDS ? uszkodzony moduł ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pomocy, mam problem z adaptacją G85

 

[select]

[03 - Brake Electronics]

[security Access - 16]

Enter 40168, to enable the basic setting.

[Do it!]

[basic Settings - 04]

Group 060

[Go!]

Activate the Basic Setting.

[ON/OFF/Next]

 

nie mam w vcds tego ON/OFF/Next

 

kombinowałem na wszystkie sposoby, zła wersja VCDS ? uszkodzony moduł ?

 

To pokaż co masz jak wejdziesz w "Basic Settings". Jakiej wersji używasz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wreszcie multifunkcja ogarnięta :)

 

Wielki podziękowania dla ANDRIUBIKERA za wszelkie porady dotyczące doboru gratów i również wielki podziękowanie dla Wojtka (romeo9999) za ogarnięcie sprawy od strony technicznej :)

 

Dzięki bardzo :)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

w uzupełnienie dodam, że MF zrobiona na zwijaku "AS"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma za co, miłego użytkowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym przypadku jest za co bo prawie rok jeździłem z gołą kierownicą ... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisz konkretnie co chcesz mieć na tej kierownicy? Przyciski, manetki tiptronica. Czy masz/chcesz mieć tempomat? Od tego zależy jaką kierownicę, manetki, moduł potrzebujesz. Potrzeba też odczytać wersję modułu kierownicy - można to zrobić za pomocą programu VCDS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności