nTomek Zgłoś #1041 Napisano 11 Lutego 2020 Godzinę temu, Wolfe napisał: Jakieś konkretne ustawienia multimetra? Pokrętło w mierniku na godzinę 6 (zakres 200 ohm). Końcówki miernika do czarnej wtyczki 8R0973605 - między piny 1 i 4. Dociskając jeden z tych 4 białych "dynksów" na sprężynach, powinieneś obserwować zmiany oporu z nieskończoności (1 po lewej stronie wyświetlacza) do około zera. Wspomniane blaszki powinny wtedy wędrować w kierunku tego drutu i stykać się z nim. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wolfe Zgłoś #1042 Napisano 12 Lutego 2020 (edytowane) W dniu 11.02.2020 o 22:51, nTomek napisał: Dociskając jeden z tych 4 białych "dynksów" na sprężynach Naciskanie dynków nie daje żadnych efektów Natomiast naciskanie blaszek potwierdza to co pisałeś, więc wychodzi, poducha sprawna, wiązka też. Przed montażem kiery zwijak jeszcze przedzwoniłem z nim też było ok. Więc wychodzi że 'lewy' może być ten modulik w kierownicy(chociaż czemu reszta działa?). Czy jakbym założył poduchę na kierę na stole i spróbował naciskać poduchę, to na wtyczce żółtej dostanę jakiś opór na pinach 7,8? Edytowane 12 Lutego 2020 przez Wolfe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #1043 Napisano 12 Lutego 2020 38 minut temu, Wolfe napisał: Czy jakbym założył poduchę na kierę na stole i spróbował naciskać poduchę, to na wtyczce żółtej dostanę jakiś opór na pinach 7,8? Na żółtej nie - tam jest transmisja cyfrowa (LIN), ale na czarnej tak. Sprawdź czy poducha założona na kierownicę zwiera te styki przy naciskaniu. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wolfe Zgłoś #1044 Napisano 13 Lutego 2020 (edytowane) 19 godzin temu, nTomek napisał: Sprawdź czy poducha założona na kierownicę zwiera te styki przy naciskaniu. Sprawdziłem, założyłem poduchę i do czarnej wtyczki piny 1,4 sondy miernika i nic się nie dzieje na multimetrze. Czyli coś na styku kiera poducha jest nie tak Zauważyłem że poduchę można lekko przestawić, a tak nie powinno być. Te uszy powinny się uginać? Moje są sztywne, a w ori się uginały. Video.mov Edytowane 13 Lutego 2020 przez Wolfe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #1045 Napisano 13 Lutego 2020 25 minut temu, Wolfe napisał: Te uszy powinny się uginać? Moje są sztywne, a w ori się uginały Naciskając w miejscach gdzie są te trąbki powinno się wyczuć wyraźny "klik" - skok około 1..2mm... może więcej. Chyba pójdę zmierzyć ? Z tego co teraz widzę to te 4 blaszki powinny być atakowane przez dno kierownicy. Coś poduszce przeszkadza, może ten moduł od multi jest źle włożony? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wolfe Zgłoś #1046 Napisano 13 Lutego 2020 12 minut temu, nTomek napisał: Naciskając w miejscach gdzie są te trąbki powinno się wyczuć wyraźny "klik" - skok około 1..2mm... może więcej. Mam bardziej 0.5-1mm. 14 minut temu, nTomek napisał: Z tego co teraz widzę to te 4 blaszki powinny być atakowane przez dno kierownicy. Tak widać nawet miejsca na kierze 15 minut temu, nTomek napisał: Coś poduszce przeszkadza, może ten moduł od multi jest źle włożony? Z wyjętym modułem jest bez zmian. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #1047 Napisano 13 Lutego 2020 39 minut temu, Wolfe napisał: Mam bardziej 0.5-1mm. Poszedłem pobawić się poduszką i jest nawet więcej 2..3mm. Ja mam z wyglądu podobną, ale bez moduł na środku (jest w lewych guzikach). Jak porównuję twoje zdjęcia z moją poduszką to pozycja wyjściowa jest podobna - poduszka wystaje powyżej linii guzików od te 2..3mm, ale po naciśnięciu jest na równo z nimi. Jak zakładasz poduchę na kierownicę to zatrzaski (druciane uszy) klikają? A żółta kostka nie przeszkadza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wolfe Zgłoś #1048 Napisano 13 Lutego 2020 (edytowane) 9 minut temu, nTomek napisał: Jak zakładasz poduchę na kierownicę to zatrzaski (druciane uszy) klikają? A żółta kostka nie przeszkadza? Klikają, wtyczka nie przeszkadza, tam pod poduchą jest dużo miejsca. Te metalowe uszy przy nacisku idą w dół. Edytowane 13 Lutego 2020 przez Wolfe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #1049 Napisano 13 Lutego 2020 No nie wiem co jeszcze. Te 4 sprzężny dają się wcisnąć kilka mm? A może za słabo naciskasz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wolfe Zgłoś #1050 Napisano 13 Lutego 2020 2 minuty temu, nTomek napisał: A może za słabo naciskasz? To pewnie to, obiadu nie było 3 minuty temu, nTomek napisał: Te 4 sprzężny dają się wcisnąć kilka mm? Będzie te 3 mm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
let_me_b3 Zgłoś #1051 Napisano 15 Lutego 2020 (edytowane) @Wolfe Poduszka musi mocno się zatrzasnąć. Ja sam u siebie wcisnąć bardzo mocno musiałem (dosłownie wdusilem poduchę) żeby te białe zaczepy dobrze się wpasowały. Druty zaczepia ale odstaje na tych spinkach białych. Siły dużo użyj Wyjąć ja też średnio przyjemnie jest, właśnie ze względu na te białe wypustki Edytowane 15 Lutego 2020 przez let_me_b3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wolfe Zgłoś #1052 Napisano 15 Lutego 2020 (edytowane) 1 godzinę temu, let_me_b3 napisał: Druty zaczepia ale odstaje na tych spinkach białych. Siły dużo użyj Czyli te druty są na stałe, nie uginają się? 1 godzinę temu, let_me_b3 napisał: Druty zaczepia ale odstaje na tych spinkach białych. Siły dużo użyj Już to zrobiłem, ale wcześniej rozebrałem część kierownicy, na mierniku widać że wciskając poduchę blaszki są zwierane. Wiec była ona blokowana przez srebrne elementy na kierownicy. Wystarczyło je poprzesuwać minimalnie. 1 godzinę temu, let_me_b3 napisał: Wyjąć ja też średnio przyjemnie jest, właśnie ze względu na te białe wypustki Coś już mogę na ten temat powiedzieć, starą wystarczyło tylko te druty odgiąć i sama wyskakiwała, tutaj pałuję się i za **** nie mogę wyjąć. Edytowane 15 Lutego 2020 przez Wolfe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
let_me_b3 Zgłoś #1053 Napisano 15 Lutego 2020 Godzinę temu, Wolfe napisał: Coś już mogę na ten temat powiedzieć, starą wystarczyło tylko te druty odgiąć i sama wyskakiwała, tutaj pałuję się i za **** nie mogę wyjąć. Na aucie sciagalem 2 razy. Raz zajęło mi pół godziny walki i rzucania wyzwiskami. Drugim razem ze 3 minuty. Trzeba sposobu. Odbezpieczyć jedną stronę, ten drut. Podłożyć ściągacze do tapicerki pomiędzy poduchę a kierownicę, tak żeby nie zatrzasnęła się z powrotem. Obkrecic kierownice, żeby z drugim zatrzaskiem tak sama zrobić. No i później siły użyć, żeby dosłownie wyrwać ją... Oczywiście z wyczuciem żeby zaraz przewodów nie wyrwać od wtyczek ? 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wolfe Zgłoś #1054 Napisano 15 Lutego 2020 (edytowane) 38 minut temu, let_me_b3 napisał: Podłożyć ściągacze do tapicerki pomiędzy poduchę a kierownicę, tak żeby nie zatrzasnęła się z powrotem. Obkrecic kierownice, żeby z drugim zatrzaskiem tak sama zrobić. No i później siły użyć, żeby dosłownie wyrwać ją... Oczywiście z wyczuciem żeby zaraz przewodów nie wyrwać od wtyczek ? Właśnie tak zrobiłem , znalazłem filmik na YT, ja jeszcze zdjąłem tą srebrną atrapę u dołu i tam wsadziłem ściągasz, zrobiłem dźwignię i poszło od razu. 38 minut temu, let_me_b3 napisał: Na aucie sciagalem 2 razy. Raz zajęło mi pół godziny walki i rzucania wyzwiskami. Drugim razem ze 3 minuty. Mnie teraz 5minut 38 minut temu, let_me_b3 napisał: Na aucie sciagalem 2 razy Dla sportu poduchę z kiery ściągasz? Edytowane 15 Lutego 2020 przez Wolfe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
let_me_b3 Zgłoś #1055 Napisano 15 Lutego 2020 11 minut temu, Wolfe napisał: Dla sportu poduchę z kiery ściągasz? Heh, nie. Kierownice założyłem jak na święta jechałem, żeby potestować, niestety taśmę i moduł 5k0 od CC kupiłem bo była dobra cena a tam tylnej wycieraczki brak. I zanim kupiłem manetki od kombi to jeździłem bez tylnej wycieraczki. Żeby manetki wymienić musiałem poduchę ściągać i męczyłem się strasznie, ale się udało. Ale ze wszystko w pośpiechu było to okazało się że wtyczki multi nie wpialem, więc znów poduchę zrzucałem ale już poszło ładnie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czitos Zgłoś #1056 Napisano 23 Marca 2020 Witam Podłączę się pod temat. Zakupiłem Passata B7 z niedziałającą multifunkcją. Poprzedni właściciel próbował wymienić kierę na multifunkcję, ale niestety utknął po drodze. może ktoś pomoże mi rozwiązać zagadkę niedziałających przycisków. Posiadam kierownicę 3C8.959.538.G ; poduchę 3C8 880 201 R ; przewód 3C8 971 584 F ; sterownik 3C9 953 591 CK. Całość jest podłączona, niestety kierownica nie jest podświetlona, a przy próbie adaptacji wyskakuje błąd kodowania. Co według was jest nie tak? Zwijak? Manetki? jeśli tak to jaki? Dodam, że klakson tez nie działa. Z góry dzięki za wszystkie sugestie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #1057 Napisano 23 Marca 2020 Godzinę temu, Czitos napisał: sterownik 3C9 953 591 CK to numer całego zestawu moduł + manetki i do tego z błędem, bo powinno być 3C9 953 501 CK, a to oznacza, że twój moduł ma oznaczenie 5K0 953 569 AQ czyli jest bez obsługi multifunkcji. Reasumując - chcesz mieć multi to moduł kierownicy do wymiany. Jak myślisz jeszcze o tempomacie to szukaj modułu 5K0 953 569 AS albo 5K0 953 569 T. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czitos Zgłoś #1058 Napisano 23 Marca 2020 Dzięki za odpowiedz. Znalazłem na allegro zarówno jeden jak i drugi w tej samej cenie. https://allegro.pl/oferta/vw-passat-b7-przelacznik-manetki-tasma-5k0953569t-8777054091 https://allegro.pl/oferta/vw-passat-cc-tasma-airbag-5k0953569as-9044042829 lepiej kupić ode razu z manetkami? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #1059 Napisano 23 Marca 2020 Te z manetkami są do sedana (patrz prawa manetka - brak tylnej wycieraczki). Jest też manetka od tempomatu. Musiałbyś pobawić się w rozkręcanie i przekładanie od swojej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czitos Zgłoś #1060 Napisano 23 Marca 2020 rzeczywiście, nie zwróciłem uwagi. Jest dostępna jeszcze jedna, do kombi, ale opcją aktywnego tempomatu. Oczywiście rozumiem, że ta opcja nie będzie działała, ale czy poza tym będzie ok? nie musiałbym się bawić z przekładką. https://allegro.pl/oferta/vw-tasma-manetki-5k0953569t-b6-b7-cc-asystenci-acc-8713706167 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach