Skocz do zawartości
Gość fanzol

Kierownica multifunkcyjna a zwykła

Rekomendowane odpowiedzi

witam , jestem szczęśliwym posiadaczem passata cc 2011 chciałem do tempomatu dołożyć kierownice multifunkcyjną, udało mi się kupić kierownice multi 3c8959537d z 2014 czyli od B7  kupiłem do tego moduł 5K0-953-569 BA 2014 niby highline obsługuje wszystko nawet ACC - zamontowałem - oczywiście kontrolki od wspomagania, opon i kontroli trakcji się palą, jakie powinno być kodowanie dla mojego samochodu , pozaznaczałem w kodowaniu multifunkcje i kodowanie zostało przyjęte, ale nic to nie zmieniło, próbowałem adaptację kierownicą zrobić kilka razy, ale w ogóle nie piszczy przy skrajnych położeniach kierownicy, czy ktoś mi powie co robię źle , bo montując stary moduł wszystko wraca do normy a adaptacja wspomagania wychodzi za pierwszym razem, oczywiście kontrolka opon na starym module gaśnie nawet na wstecznym .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, arturjasion napisał:

próbowałem adaptację kierownicą zrobić kilka razy, ale

Najpierw zrób adaptację czujnika kąta skrętu kierownicy G85. Podpowiem, że robi się to w module ABS. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki jutro to sprawdzę choć dzisiaj kolega z ASO VW nie ogarnął mi tego tematu , mam pytanie czy do kierownicy na zdjęciach jest przewidziany konkretny moduł ? image.thumb.png.cc107c144203ce3db808fa3e92f7c151.png

67178404_1049817548561181_9182335449702596608_n.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 dziś w serwisie aso tez sobie nie poradzili z tym problemem, ręce mi opadają bo moduł w/g tabeli niby obsługuje wszystkie możliwości nawet ACC/CCS , przyjmuje kodowanie, ale kierownica milczy i adaptacji zrobić się nie da, nie ma też klaksonu, jutro jeszcze spróbuje zrobić tę adaptację czujnika kąta skrętu kierownicy G85 w module ABS , ale czarno to widzę , jakie mam dać jeszcze skany z VCDSa żeby zobrazować problem .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, arturjasion napisał:

kierownica milczy i adaptacji zrobić się nie da, nie ma też klaksonu

Wiązkę w kierownicy też wymieniłeś?

Możesz też wkleić cały autoscan.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiązką była z kierownicą, poduszka jest ok a jest  przełożona z poprzedniej oryginalnej kierownicy  .

61592858_367991607178763_7949372041214296064_n.jpg

Edytowane przez arturjasion

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli części, które założyłeś są sprawne to robisz:

- kodowanie zgodne z wyposażeniem 

- adaptację G85

- adaptację wspomagania

Kasujesz ewentualne błędy i wszystko powinno działać. 

Jeśli nadal nie działa to wklej skan błędów z modułów: kierownicy i ABS

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie wszystkich moje pytanie dotyczy kierownicy multifunkcyjnej w b6 z 2010 roku po lifcie. Chcę sobie wymienić kierownicę że zwyklej na multifunkcja pytanie moje dotyczy czy z z sharana N7 z 2012 roku będzie pasowala do mojego modelu kierownica jakby mógł ktos pomoc będę bardzo wdzięczna za pomoc i odpowiedzi pozdrawiam serdecznie  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach


Co do problemy z multifunkcją, moduł który kupiłem wcześniej miał uszkodzoną płytkę drukowaną - udało się oddać, nowy z literką H działa: kierownica jest podświetlona, manetki zmieniają biegi, klakson trąbi, tempomat działa , wszystkie kontrolki zgasły po adaptacji, niestety nie działają przyciski na kierownicy, ani od komputera pokładowego, ani od radia, dodam że komputer bez problemu obsługują przełączniki w prawej manetce wycieraczek, który jednak wyłączyłem z VCDSa - była taka opcja, ale niczego to nie zmieniło na kierownicy , nie działają teraz oczywiście powyższe sterowanie komputerem w manetce ale to wiadomo.Proszę o pomoc może przeoczyłem coś co trzeba zrobić, aby przyciski na kierownicy były aktywne, zauważyłem tez że po wyjęciu kluczyka po kilku sekundach ( nie za każdym razem ) miga i sygnalizuje (kilka razy) dźwiękiem podobnym do niezapiętych pasów,  żółta  kontrolka  koła kierownicy, o co tu chodzi ?

Edytowane przez arturjasion

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pokaż aktualne kodowanie.

A elektryczna blokada kierownicy ci działa?

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za szybka odpowiedź...a to pewnie nie działa ta blokada elektroniczna kierownicy, dlatego tak sygnalizuje po wyjęciu kluczyka... jutro dam screeny jak lapka podepnę, bo mi bateria szybko siada i muszę na przedłużaczu . 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, arturjasion napisał:

a to pewnie nie działa ta blokada elektroniczna kierownicy

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

blokowanie nie zadziała to ciekawe, czyli muszę odhaczyć tę opcje w kodowaniu a co ze sterowaniem przyciskami w kierownicy ?(trzeba mi było wybrać moduł T ...Ech )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób autoscan i wklej ten kawałek o module kierownicy - w postaci tekstowej - zdjęcia są be.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanko tak przy okazji a moduł T obsługuje blokadę, ma jakieś inne "wady" 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moduł T ma same zalety ? Jeszcze jest jego następca AS

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adres 16: Koło kierownicy (J527)       Plik etykiet:| 8X0-953-569.clb
   Oznaczenie elementu SW: 8X0 953 501 B    HW: 5K0 953 569 H
   Komponent: LENKS.MODUL   014 0140  
   Weryfikacja: FF010016    Numer seryjny: 20110722300049
   Kodowanie: 0194200000
   Kod serwisu: WSC 00049 770 00157
   Zbiór danych ASAM: EV_VW360SteerWheelUDS A03004
   ROD: EV_VW360SteerWheelUDS.rod
   VCID: 39799BE5B8599582D2-806C

   Sterownik kierownicy wielofunkcyjnej: 
   Podsystem 1 - Oznaczenie elementu SW: 3C8 959 537 D    HW: 3C8 959 537 D  Plik etykiet: 3C8-959-537.CLB
   Komponent: E221__MFL-TK6  H07 0022 
   Kodowanie: E30000

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 17: Zest.wskaźników (J285)       Plik etykiet:| 3C8-920-xxx-17.clb-SRI1
   Oznaczenie elementu SW: 3C8 920 870 L    HW: 3C8 920 870 L
   Komponent: KOMBI         H04 0607  
   Numer seryjny: 00000000000000
   Kodowanie: 140F01
   Kod serwisu: WSC 05314 115 00000
   Zbiór danych ASAM: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09 A04114
   ROD: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09_004_VW32.rod
   VCID: 3467AAD19F3B68EA01-8060

2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
12674816 - Ograniczenie działania z powodu braku informacji 
          U1111 00 [008] - -
          [Nowa funkcja - rozszerzone informacje o kodach błędów (protokół UDS) - jest dostępna wyłącznie przy użyciu najnowszych interfejsów, oferowanych na VCDS.pl.]
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 2
                    Wew.licznik błędów: 17
                    Przebieg: 155840 km
                    Data: 2019.10.15
                    Czas: 12:38:03

13631488 - Ograniczenie działania z powodu braku informacji 
          U1111 00 [008] - -
          [Nowa funkcja - rozszerzone informacje o kodach błędów (protokół UDS) - jest dostępna wyłącznie przy użyciu najnowszych interfejsów, oferowanych na VCDS.pl.]
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 3
                    Wew.licznik błędów: 17
                    Przebieg: 155840 km
                    Data: 2019.10.15
                    Czas: 12:38:04

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, arturjasion napisał:

 Kodowanie: 0194200000

zmień na: 0192200000

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziękuje bardzo, prawie wszystko działa , rozumiem że sterowanie radiem z kierownicy, działa tylko z oryginalnym volkswagenowskim sprzętem, ja mam chiński tablet wszystkomający i tu jest wprawdzie opcja synchronizacji, ale nie działa . telefon też łączy przez tauch adapter, ale dźwięku nie ma bo radia VW nie ma . szukam i szukam opcji wyłączenia komunikatów o błędzie elektronicznej blokady... gdzie to może być ?

 

mam możliwość w dobrej cenie kupienie AS, czy warto go zamienić zamiast tego H ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, arturjasion napisał:

mam możliwość w dobrej cenie kupienie AS, czy warto go zamienić zamiast tego H ?

Osobiście nie chciałbym tracić funkcji blokady. Wybór należy do ciebie. 

Co do radia to powinno też działać sterowanie z kierownicy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności