Jump to content

let_me_b3

  • Content count

    152
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

About let_me_b3

  • Birthday 01/20/1985

Informacje osobiste

  • Imię
    Grzegorz
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Siedlce

Samochód

  • Generacja
    B6
  • Silnik
    B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB) DSG
  • Rok produkcji
    2008
  • Link do tematu o samochodzie
    61326

Recent Profile Visitors

600 profile views
  1. Ja przerobiłem uchwyt i takie coś zamontowałem, wydaje mi się że źle nie wygląda a jest praktyczny
  2. Montaż szyn w podłodze Passat b6 Witam Miałem wiele zapytań odnośnie podłogi z szynami w Passacie, dlatego postanowiłem dodać kilka zdjęć, które posłużą mam nadzieję za instrukcję (pisana na szybko i z pamięci, w miarę możliwości postaram się trochę ją poprawić) Lista częsci w zależności od rodzaju mocowania (belka, taśma, oczka, podłoga) Zapożyczyłem od @TheStig - szyna prawa 3AF863556 - szyna lewa 3AF863555 - wsporniki 2x 3C9863253 - nakładka poprzeczna bagażnika 3C9864511A - nakładka lewa bagażnika 3C9863583 - nakładka prawa bagażnika 3C9863584 - podłoga bagażnika 3C9863463P 4es czarny 9pl jasny beż - nakładka ze zdjęcia jeżdżąca 3AF861486 - taśma 4F9860378H - torba na akcesoria 3AF863664 - uszy mocujące 4x 4G9863539 - śruby 5x N90972501 - śruby 2x N91014501 - śruba 2x N0195195 - nakrętka 2x N90488001 - nakrętka N90488001 - nakrętka 2x N91014501 z tego linku https://forum.vw-passat.pl/topic/52248-szyny-bagażnika-b7-variant/ Kilka informacji Sam montaż jest dosyć prosty i polega na przykręceniu kilku śrub. Zaczynamy od demontażu starej podłogi Podnosimy i składamy ja, odkręcamy dwie śrubki na dole i wyciągamy cala podłogę na zewnątrz. Podłoga pod szyny jest węższa i musi być zmieniona Odkręcamy boczne plastikowe osłony oraz tylna- wszystkie wymieniamy na przystosowane pod szyny Odkręcamy i wyciągamy 4 metalowe uszy do mocowania siatki Tutaj uwaga ja ściągałem boczki bo raz, że nie wiedziałem czy uda się zamontować bez tego, dwa że kilka przewodów dodałem sobie i poprawiałem wcześniejsze swoje instalacje- gdzie trochę bardziej amatorsko były zrobione Uchwyty jesteśmy w stanie przykręcić, delikatnie podważając tapicerkę. miejsca na śruby musimy dopasować pod nasze stare oczka Tutaj kolejna uwaga Boczki pod szyny nie maja oczek w tapicerce i do demontażu wsporników trzeba odkręcać tapicerkę. W naszej podłodze są oczka i dlatego, żeby zamontować wsporniki wystarczy wcisnąć je pod tapicerkę i przykręcić śrubami wraz z oczkiem Niestety aby wszystko pasowało musimy trochę przerobić Ja odciąłem dodatkowe wzmocnienia na 4 wspornikach(są zgrzewane) i zabezpieczyłem antykorozyjnie Dzięki takiej przeróbce nie będzie problemu z odstającym oczkiem i przesuwaniem uchwytów w szynach. Przykręcamy wsporniki wraz z oczkami oraz pozostałe plastikowe osłony Zaczynamy od środkowych plastików a następnie boczne Przykręcamy szyny i podłogę
  3. Cześć. Ad1. Dział warsztat- wymiana cięgna Bowdena, co prawda b6 ale technologia ta sama demontazu boczka. Jednak do zmiany klmaki nie musisz ściągać boczka, Mam b6 i klamki KESSY, wydaje mi się że w B7 są podobnie montowane. W tym poradniku będziesz miał opis demontażu klamki ale ogólnie to klamkę pociągnąć jak przy otwieraniu i wykrecasz torxa pod gumowa zaślepka do zablokowania klamki. Klamkę trzeba wysuwać do tyłu auta i wyciągasz z wyczuciem aby wtyczka od klamki zablokowała się w specjalnym uchwycie i wypiąć się od klamki. Na początek sprawdź czy styki wtyczki nie sa zaśniedziałe i wyczyść je. Ad2. Klamka raczej nie wymaga żadnej adaptacji bo ja nigdzie nie widziałem tego, ważne są jednak numery bo przednie i tylne się różnią i pewnie stronami też. Ad3. Vcds, obdeleven- na forum jest temat o diagnostyce
  4. Musisz w Gateway zmienić kodowanie na w ostatnim bicie zaznaczyć że jest ruch lewostronny. Oraz przepinowac w bordnetz pin'y C 12 ---->>B 1 Światło cofania C 3 ---->>B 4 Światło przeciwmgielne
  5. Wiem, że skoro po wymianie klimatronika przestało mi działać webasto to wina jest klimatronika. Ale chodziło mi o to czy to przez to, że mam za stare sw webasto nie startuje za n\owy klimatronik czy problem jes t w tym, że klimatronik nie ma fizycznego przycisku webasto. Panel z b6lift bez tego przycisku nie stwarza problemów z załączeniem webasto dlatego Wydaje mi się, że mam za nowy klimatronik i jak bym wymienił go na taki z obsługą webasto nic by to nie zmieniło. A rozwiązaniem mogło by być flash 1K0815007BH na 5K0963272E Lub ewentualnie wymiana na ten sterownik. (Znalezione na vortex- zadzialalo na liczniku, wiec pewnie pomoglo by z komunikacja z webasto- ale brak więcej info) No chyba że musi być bcm i brak błędu z komunikacją? Co do skanu, mój błąd dałem ciała, myśałem, że kogoś już ten problem z webasto dotyczył kodowanie webasto - nie ma możliwości zmiany ddp old/new, bap próbowałem zmieniać w adaptacjach poniższe wartości w różnych kombinacjach- brak rezultatów scan let_me_b3.txt
  6. @Major czyli chodzi o brak komunikacji climatronic? Czy raczej chodzi o to że sterownik Webasto jest za stary? Da się go sflashowac czy tylko wymiana? Przycisk Webasto na tym panelu zadziałał by ze starym sterownikiem?
  7. Pytanko Zakładał ktoś panel 3aa lub 1k8 z Webasto? Czy potrzebny jest nowy sterownik do Webasto ( po zmianie jr licznika na pl straciłem Webasto bo za stary sterownik) czy ta sama sytuacja występuje z climatronic ? Błąd komunikacji z climatronic bez bcm. Na panelu liftowym b6 bez przycisku Webasto działa ogrzewanie dodatkowe. Jednak na 1k8 Webasto nie działa, błędów brak Mi na 1k8 też wydaje się że świeci normalnie no ale nie mam porównania
  8. Zgadza się. Ustawienia szkieł są zapamiętywane a żeby było opuszczanie prawego to trzeba je tak jakby aktywować. Pokrętło na R, wrzucamy wsteczny, regulacja lusterka i już jest zapamietane Jak przekroczy się 15km/h lub przełącznik lusterek na inny tryb jak r to się przestawiają do pozycji z jazdy na wprost. Aktywne opuszczanie jest tylko jak przełącznik lusterek na r Pisząc opuszczanie chodzi o inną regulację kąta pochylenia szkła, równie dobrze może być to podnoszenie lub odchylenie szkła lustra. O to mi chodziło właśnie bo przy kodowaniu Vcds jest adnotacją że do opuszczania musi być pamięć fotela do któregoś roku- 2009 chyba ( choć naprawdę nie musi) Dlatego zakładałem że lustra i fotele z pamięcią były w komplecie montowane przez VW
  9. @Albercik wiem że nie musi mieć pamięci fotela aby lustro się opuszczało..... Sam tak mam( miałem bo od tygodnia mam pamięć fotela). Po prostu chodziło mi że jak jest nie w temacie i nie wie czy ma lustra z pamięcia to żeby napisał czy ma fotele z pamięcią, bo skoro sam luster nie zakładał to przed nim raczej też nikt tego nie zrobił bo były działało i było by zakodowane( przez poprzedniego właściciela)
  10. Bez rozbierania drzwi to wyciągnij szklo lusterka i zobacz ile przewodów dochodzi do sterowania położeniem lustra. Jak 3 to pamięci brak. A tak na szybko to wydaje mi się że jak nie masz foteli z pamięcią to i luster z pamięcią raczej nie masz
  11. @rakud29 a masz lusterko z pamięcią?
  12. Ja mam kierownice MF 8 i rns510 Działała mi multifunkcja na czerwonych zegarach na gateway E. Zmieniłem na biały licznik, gateway został e - multifunkcja działa dobrze. Zmieniłem moduł gateway na L i wszystko cały czas działa dobrze
  13. Jak dla mnie przesada z ilością, no ale to ma się podobać właścicielowi.
  14. Kolego a Ty równolegle chociaż się wpinasz? Bo nie powinno Ci spadać napięcie przy takim połączeniu. Wepnij tak tak jak wyżej masz opisane, zmniejszysz napięcie pokrętłem Ja sprawdzałem to elwire tak koło 5v jest znośne, powyżej tego voltarzu jest jak z filmu tron- legacy
  15. Jak podgrzewasz, też osłabiasz plastik- niektórym pękał plastik bo za mocno zagrzali, dlatego ja wolałem na zimno. 100 procentowej pewności nie mam czy nic mi się tam nie dzieje, jednak ten niebieski plastik jest na tyle plastyczny a zakres i częstotliwość ruchów jego na tyle mała, że myślę że przeżyje auto. No ale każdy jest właścicielem swojego auta i niech robi jak uważa za stosowne. Każda tego typu ingerencja w projekt inżynierow jakieś ryzyko za sobą niesie. No ale byśmy na forum sie zanudzili ja by się nic nie zmieniało i nic nie psuło ?
×

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy