quli Zgłoś #1021 Napisano 16 Stycznia 2020 Witam! Sprawa nastepujaca, cc rok 11' jest kiera mutli wszystko dziala ale nie ma ona tego modulu, mam inna kiere ktora chce teraz zalozyc i w niej jest modul. Pomoze ktos jak to ogarnac? Z gory bardzo dzieki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #1022 Napisano 16 Stycznia 2020 20 minut temu, quli napisał: jest kiera mutli wszystko dziala ale nie ma ona tego modulu, mam inna kiere ktora chce teraz zalozyc i w niej jest modul Przełóż z tego do tamtego i będzie tego... Napisz dokładnie numer modułu, albo wstaw fotki jak chcesz konkretnej porady. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciaq Zgłoś #1023 Napisano 2 Lutego 2020 Cześć. Dołączę do tematu. Passat B7 2011r. 2.0 TDI Po wymianie kier. zwykłej na multi, łącznie z przełącznikiem zespolonym i taśmą (wszystko wyjęte z angola). System zgłasza błąd: czujnika kąta skrętu, ESP, Stop-Start, kamerki cofania. Moje pytanie to: jakie kroki powinienem teraz wykonać? I jak przeprowadzić kalibrację (lub adaptację) czujnika kąta skrętu? Pozdrawiam wszystkich. Maciek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #1024 Napisano 2 Lutego 2020 1. adaptację czujnika G85 2. adaptację limitów wspomagania kierownicy 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciaq Zgłoś #1025 Napisano 2 Lutego 2020 Dziękuję nTomek. Wszystko poszło zgodnie z instrukcją. Jeszcze raz dziękuję. Pozdrawiam. Maciek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
quli Zgłoś #1026 Napisano 5 Lutego 2020 W dniu 16.01.2020 o 14:10, nTomek napisał: Przełóż z tego do tamtego i będzie tego... Napisz dokładnie numer modułu, albo wstaw fotki jak chcesz konkretnej porady. No niestety przelozyc sie tego nie da, nie pasuje. Z tego co doczytalem kiera ktora jest ori na aucie jest nowasza i modul jest wbudowany w "tasme". Kiera ktora chce zalozyc jest starsza i ma modul na sobie, nr modulu na kierze ktora chce zalozyc to 5k0 959 542. Pomoze ktos? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #1027 Napisano 5 Lutego 2020 38 minut temu, quli napisał: 5k0 959 542 To jest moduł obsługi guzików w kierownicy. W innej wersji może on być wbudowany w lewe guziki ale nie w taśmę. Inny zaś moduł, zlokalizowany pod kierownicą może być zintegrowany z taśmą, ale to już inna bajka. Prawdopodobnie wystarczy wymienić wiązkę poduszki na 1K0971584C, ale nie wiem na pewno bo podałeś za mało szczegółów. Jaki masz teraz moduł pod kierownicą? Masz jakiegoś VCDS'a? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stefanj23 Zgłoś #1028 Napisano 6 Lutego 2020 W dniu 9.01.2020 o 21:51, nTomek napisał: Panowie, problem pojawił się po udanym przełożeniu Jelcz style na Mulifunkcje. Wszystko pięknie działa, dzięki pomocy nTomek. Jedyny problem to brak możliwości włączenia na stałe świateł drogowych. Krótkie mignięcie działa, ale nie idzie załączyć. Możliwe, że nie docisnołem odpowiednio wtyku przy wymianie zwijak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #1029 Napisano 6 Lutego 2020 34 minuty temu, stefanj23 napisał: Możliwe, że nie docisnołem odpowiednio wtyku przy wymianie zwijak? Raczej nie. Problem jest prawdopodobnie w kodowaniu modułu kierownicy. W bajcie 04 ma być wartość 02 tak jak na tym przykładzie: 9180250002 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ciastkooo3 Zgłoś #1030 Napisano 8 Lutego 2020 Witam, podłączę się pod ten wątek, aby nie tworzyć nowego, gdyż widzę, że wiele podobnych kwestii było już tutaj poruszanych. Jestem po montażu manetek tempomatu to VW CC 2013 2.0TSI Rline Manual (montował zaprzyjaźniony serwis Bosch). Wymieniliśmy moduł kierownicy 5K0-953-569-S nie obsługujący tempomatu na 5K0-953-569-AB oraz manetki na te z "wajchą do tempomatu" 3C5953501BN. Zdecydowałem się na moduł AB, gdyż był na allegro do kupienia już razem z manetką i przeczytałem, że AB ma w zasadzie wszystko oprócz obsługi automatu - co nie było mi potrzebne. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Steering_Wheel_Control_Module_Versions Został także poprowadzony dodatkowy przewodzik z kolumny kierownicy do komputera silnika wg instrukcji: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Cruise_Control_Retrofitting_(1K) Serwis zaprogramował tempomat w module silnika, moduł kierownicy już był zaprogramowany pod tempomat (skoro go miał). W każdym razie tempomat działa pięknie, pojawił się natomiast problem z bezkluczykowym odpalaniem silnika. Mój samochód ma fabryczny KESSy i po wymianie modułu kierownicy niestety odpala poprawnie tylko używając kluczyka włożonego w "stacyjkę". Po uruchamianiu silnika przyciskiem start-stop - samochód odpala i od razu gaśnie. Po ponownym zapaleniu już tylko kręci rozrusznikiem, więc od razu było dla mnie oczywiste, że immo musi się nierozkodowywać i odcina mu paliwo. Gdy pierwszy raz po otwarciu samochodu odpalę samochód kluczykiem, następnie zgaszę - ponowne uruchamianie przyciskiem start/stop jest możliwe i bezproblemowe (tak jakby już był rozkodowany). Sprawdziliśmy także czy w kolumnie kierownicy jest zaprogramowana opcja na "Byte 1 bit 7" "Ignition Switch via Steering Wheel Control Module" (zaznaczenie tej opcji było nawet w Bosch'owskiej instrukcji montażu części 5K0-953-569-AB, którą pokazywał mi kolega) - jest zaznaczona. Czy ktoś ma pomysł jaka może być przyczyna, bo serwis już rozłożył ręcę z tezą, że może 5K0-953-569-AB nie obsługuje tej funkcji, z drugiej strony miał już zaprogramowany ten bit, więc tak jakby jednak był wymontowany z samochodu, który KESSy miał (tak na moją chłopską logikę). @nTomek kolega w tym wątku, kilka stron wcześniej wyraził niepewność czy AB obsługuje KESSy, stąd sam się zaczynam nad tym zastanawiać. Z drugiej strony biorąc pod uwagę, że antena do kluczyka jest w tym module (wg Boscha), to działa poprawnie wszystko oprócz zapalania, więc tak jakby jednak obsługiwał. Mianowicie: mając kluczyk w kieszeni mogę włączyć zapłon (bez uruchamiania silnika bez problemu). Samochód także wykrywa czy kluczyć jest w pobliżu kierownicy - nie zgłasza komunikatu że brak kluczyka. Zgłasza go zato poprawnie gdy kluczyk położę dalej od samochodu i próbuję "Startem" włączyć zapłon i zegary czy próbować uruchamiać silnik z wciśniętym sprzęgłem i hamulcem. Kolega w Boschu podczas nieudanej próby uruchomienia zauważył błąd w jakimś komputerze Boscha (nie vcds) z niepoprawnym kluczem rozkodowującym. (niestety nie wpisałem sobie dokładnie co tam było napisane). Sprawdzaliśmy sprawę także z kolegą który ma vcdsa i ani moduł kierownicy ani immobilizera nie mają zapisanych żadnych błędów. Prosiłbym o pomoc albo jakąś podpowiedź, bo mam 14 dni (zostało już tylko kilka) na ew. zwrócenie tego modułu i kupienie innego. Podejrzewam, że być może także ten konkretny egzemplarz ma coś uszkodzone w transmiterze. Jeśli ktoś w okolicy Łodzi zajmuje się takimi sprawami i wie jak sprawę uderzyć to proszę dać znać, chętnie zapłacę jakąś rozsądną kwotę, jeśli ktoś potrafi rozwiązać mój problem Z góry dzięki i przepraszam za długi post, ale chciałem się podzielić wszystkimi obserwacjami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #1031 Napisano 8 Lutego 2020 2 godziny temu, ciastkooo3 napisał: Sprawdziliśmy także czy w kolumnie kierownicy jest zaprogramowana opcja na "Byte 1 bit 7" "Ignition Switch via Steering Wheel Control Module" Ten bit jest też zaznaczony w autach bez Kessy. Pokaż aktualne kodowanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ciastkooo3 Zgłoś #1032 Napisano 8 Lutego 2020 (edytowane) Godzinę temu, nTomek napisał: Ten bit jest też zaznaczony w autach bez Kessy. Pokaż aktualne kodowanie. Modułu kierownicy? Oto ono: @nTomek https://imgbbb.com/image/LppqTv Edytowane 8 Lutego 2020 przez ciastkooo3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #1033 Napisano 8 Lutego 2020 To wpisz takie kodowanie w to pole jak na zdjęciu i daj "Do It!". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ciastkooo3 Zgłoś #1034 Napisano 8 Lutego 2020 Godzinę temu, nTomek napisał: To wpisz takie kodowanie w to pole jak na zdjęciu i daj "Do It!". Wielkie dzięki @nTomek , działa!! Jesteś wielki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stefanj23 Zgłoś #1035 Napisano 9 Lutego 2020 W dniu 6.02.2020 o 13:13, nTomek napisał: W bajcie 04 ma być wartość 02 tak jak na tym przykładzie: 9180250002 nTomek ponownie dziękuję za pomoc! Włączanie świateł drogowych działa jak trzeba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wolfe Zgłoś #1036 Napisano 10 Lutego 2020 (edytowane) Passat 2007 kombi, tempomat, zmieniona kiera z 3 ramiennej bez multi na R multi. Zmieniony moduł, zwijak, wiązka, kiera, poduszka, manetki bez obsługi kompa. Kodowanie 0000512, dolutowany opornik na 2 nabój w module, bo wcześniejsza kiera miała poduchę 2 nabojową, działa wszystko, manetki multi, adaptacja czujnika g85 przebiegła bez problemu, brak błędu poduszki. Nie działa klakson, w pomiarach rozszerzonych(dla klaksonu horn) naciskając poduszkę nic się nie zmienia. Jakby poducha nie dawała znać że jest wciśnięta, tam na poduszce są 3 wsuwki metalowe i jedna rurka czarna, domyślam się że te 2 wsuwki po bokach i rurka czarna odpowiadają za info że poduszka jest naciśnięta? Zdjęcia poduchy: Edytowane 10 Lutego 2020 przez Wolfe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #1037 Napisano 10 Lutego 2020 34 minuty temu, Wolfe napisał: Jakby poducha nie dawała znać że jest wciśnięta Masz miernik-omomierz? Sprawdź czy poduszka zwiera odpowiednie styki. Zrób to po odłączeniu wiązki poduszki od samochodu. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wolfe Zgłoś #1038 Napisano 11 Lutego 2020 Jakiś najtańszy NoName, dzisiaj zdjąłem poduchę z samochodu odczepiłem wiązkę i ją przedzwoniłem zgodnie ze schematem z tej strony https://forum.golf6.pl/mk6-f70/przerobka-kabelka-poduszki-do-multifunkcji-t6284.html wszystko jest z nią ok. Mówisz żeby te blaszki zewrzeć ze zdjęcia i miernikiem do punktu masy i do tego drutu co biegnie wokół poduchy sondy multimetru przyłożyć? Jakieś konkretne ustawienia multimetra? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
studzien Zgłoś #1039 Napisano 11 Lutego 2020 U mnie też nie działał klakson przy montażu multi funkcji okazało się że były uszkodzone przyciski. Ale też nie działy przyciski multifunkcji może tędy droga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wolfe Zgłoś #1040 Napisano 11 Lutego 2020 Tylko u mnie wszystkie przyciski działają, przez 3 dni jazdy ze zmienioną kierą nie zauważyłem innych problemów niż brak klaksonu, może coś być uszkodzone z modułem w kierze, ale wydaje mi się wtedy byłyby jeszcze inne problemy niż tylko brak klaksonu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach