truna Zgłoś #561 Napisano 24 Lipca 2016 Koledzy dziękuję.... Nie spodziewałem się, że prośba o podanie ścieżki do wyłączenia prawej manetki komputera tak aby zaczęło działać 12 przycisków zamiast 8 będzie nieosiągalna do spełnienia. Wiem, że głupotą było jej uruchomienie po zamontowaniu kierownicy z 12 przyciskami gdy wszystko działało (nie spodziewałem się że manetka zablokuje część przycisków), jednak myślałem, że Koledzy z którymi od lat jesteśmy na tym forum będą bardziej pomocni. Wiem że mogę sobie zmienić manetkę na zwykłą, jednak chciałbym tą co mam programowo wyłączyć.... Zmień manetke i będzie po problemie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truna Zgłoś #562 Napisano 24 Lipca 2016 Doczytałem i radzę Ci abyś ja zmienił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemyslawch Zgłoś #563 Napisano 25 Lipca 2016 No i udało się wyłączyć manetkę komputera.... niektórzy twierdzili, że się nie da, inni mówili, żeby zmienić manetkę, jeszcze inni żeby przeciąć kable w manetce.... Otóż da się i wszystko działa poprawnie - po wyłączeniu manetki działają wszystkie przyciski kierownicy w wersji 12 przyciskowej... Manetka jest nieaktywna, działa tylko sterowanie wycieraczką. Nie ma żadnych błędów... Może komuś się przyda na przyszłość, bo chętnych do podzielenia wiedzą w tym przypadku nie było..... Dziękuję grabotg który bardzo mi pomógł naprowadzając czego szukać w kodowaniu Otóż posługując się Vag Can Pro wchodzimy w sterownik kolumny kierownicy [16] wchodzimy dalej w kodowanie tekstowe - tu szukamy pozycji nr 6 o nazwie 03 MFA-Tasten im Wischerhebel (cp-mfa) - zmieniamy z pozycji "zamontowano" lub "aktywna" na "nie zamontowano" - klikamy Koduj! - wyciągamy kluczyk, trzeba chwilkę odczekać - po ponownym włączeniu zapłonu manetka już jest nieaktywna - możemy się cieszyć wszystkimi 12 przyciskami. Jeżeli chodzi o przycisk do wybierania głosowego - jeżeli nie mamy odpowiedniego zestawu a chcemy aby ten przycisk działał jako wyciszanie (mute) to w tym przypadku również w sterowniku kolumny, w kodowaniu txt szukamy pozycji nr 9 o nazwie 25 Multifunktionslenkrad mit Push-to-Talk-Taste zmieniamy z "zamontowano" na "nie zamontowano" - przycisk od razu działa jako wyciszenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pepoelo Zgłoś #564 Napisano 2 Sierpnia 2016 Witam wszystkich. Po pierwsze pisze ze to moje początki na tym forum. Otóż sprawa wygląda tak. Kuzyn ma paska z 2012r kupił go z dołożoną kierą multi która nie działa. Oczywiści z manetki menu dziala. Teraz pytanko co oprócz medułu steering wheel musze dołożyc? Oraz na jaki go wymienic. Ponizej log z vcds: Advanced Identification/FAZIT Serial number: 20111028301692 Identification: ATW-001 Revision: FF010040 Date: 02.11.11 Manufacturer number: P1TC Test stand number: 2848 Flash Status Programming Attempts(application): 1/1/1 Successful Attempts(application): 1/1/1 Programming Attempts(data): 0 Successful Attempts(data): 0 Programming Status: 00000000 Flash Date: 10.06.01 Flash Tool Code(data): 00000 000 00000 Software UDS: 00.00.01 UDS: 12.07.00 Theft prot.: 01.02.12 Diag: 00.0E.01 Diag: 00.09.00 Generic Net Mgt: 04.07.01 OSEK Net: 00.1E.03 Unknown: 03.0C.00 Generic Net Mgt: 04.07.03 LIN 2.0: 00.00.02 KWP2000: 07.04.00 Generic Net Mgt: 02.04.06 Misc. Hardware number: 5K0 953 569 R Workshop System Name: J527 Equipment/PR Code: 3030303030303030 ASAM Dataset: EV_VW360SteerWheelUDS Dzieki i pozdrawiam - - - - - aktualizacja - - - - - Thursday,21,July,2016,18:12:44:62939 VCDS Version: Release 12.12.0 Address 16: Steering wheel Control Module Part Number: 3C9 953 501 BC Component and/or Version: LENKS.MODUL 014 0140 Software Coding: 5180050000 Work Shop Code: WSC 00015 VCID: 6BD5212782702B46511-803E Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romeo9999 Zgłoś #565 Napisano 4 Sierpnia 2016 Witam wszystkich. Po pierwsze pisze ze to moje początki na tym forum. Otóż sprawa wygląda tak. Kuzyn ma paska z 2012r kupił go z dołożoną kierą multi która nie działa. Oczywiści z manetki menu dziala. Teraz pytanko co oprócz medułu steering wheel musze dołożyc?Oraz na jaki go wymienic. Ponizej log z vcds: Advanced Identification/FAZIT Serial number: 20111028301692 Identification: ATW-001 Revision: FF010040 Date: 02.11.11 Manufacturer number: P1TC Test stand number: 2848 Flash Status Programming Attempts(application): 1/1/1 Successful Attempts(application): 1/1/1 Programming Attempts(data): 0 Successful Attempts(data): 0 Programming Status: 00000000 Flash Date: 10.06.01 Flash Tool Code(data): 00000 000 00000 Software UDS: 00.00.01 UDS: 12.07.00 Theft prot.: 01.02.12 Diag: 00.0E.01 Diag: 00.09.00 Generic Net Mgt: 04.07.01 OSEK Net: 00.1E.03 Unknown: 03.0C.00 Generic Net Mgt: 04.07.03 LIN 2.0: 00.00.02 KWP2000: 07.04.00 Generic Net Mgt: 02.04.06 Misc. Hardware number: 5K0 953 569 R Workshop System Name: J527 Equipment/PR Code: 3030303030303030 ASAM Dataset: EV_VW360SteerWheelUDS Dzieki i pozdrawiam - - - - - aktualizacja - - - - - Thursday,21,July,2016,18:12:44:62939 VCDS Version: Release 12.12.0 Address 16: Steering wheel Control Module Part Number: 3C9 953 501 BC Component and/or Version: LENKS.MODUL 014 0140 Software Coding: 5180050000 Work Shop Code: WSC 00015 VCID: 6BD5212782702B46511-803E Witam odpisałem na pw ale jescze raz napiszę Taśma z końcówką R obsługuje multi łopatki dsg i to wszystko Nie obsługuje tempomatu. Może masz żle zakodowaną multi ewentualnie walnięty moduł. Taśmę zmień na T ewentualnie jeśli nie masz dsg to AB Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pepoelo Zgłoś #566 Napisano 4 Sierpnia 2016 Super dziekuje za szczegulowa odpowiedz zapytam bo nie pamietam czy ma manuala czy dsg. Wiec jezeli ma manuala rozumiem ze moze byc zle zaprogramowana lub uszkodzona bo powinno na niej latac tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sebp75 Zgłoś #567 Napisano 4 Sierpnia 2016 panowie i panie pytanie za 100 punktow. czy montowal ktoś nowsze kierownice jak od MK7 Golfa R na przyklad, albo od GTD MK7 ?? jeżeli tak dzialaja przyciski wszystkie i podświetlenie?? jaki modul, tasma jest potrzebna ?? wiem ze kierki z tempomatem nie chcą chodzic. dzięki za pomoc i pozdro Seba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sebp75 Zgłoś #568 Napisano 5 Sierpnia 2016 nikt nic nie wie ?? a co z kierownica od B8 ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dominik1991 Zgłoś #569 Napisano 17 Sierpnia 2016 Witam, mam w passacie kierownice zwykłą trójramienna, chcę założyć multifunkcję, czytałem że poduszki pasują, pytanie co z małą czarną wtyczką którą ta z zwykłej kierownicy nie posiada. Czy da się to jakoś zamontować i będzie działać, zastanawiam się czy wtyczka, kable inne do poduszki coś zdziałają. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzesko84 Zgłoś #570 Napisano 17 Sierpnia 2016 Witam...zakupilem kierownice od passata b7 oczywiście jak to bywa bez poduszki...nr kierownicy to 3c8419891be teraz jaka poduszke dokupic bo widzialem ze sa 2 a nawet 3 rodzaje...jedna ze sprezynkami jedna z plastikowymi kolkami i jeszcze inna z plastikowa obudowa...ktora kupic?? Moze ktos podpowie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qubalbn Zgłoś #571 Napisano 25 Października 2016 (edytowane) Witam Po zapoznaniu się praktycznie z całym wątkiem jak i zagranicznymi forami zmieniłem kierownicę na tą z Passata B7. Wszystko jest OK. Przekodowałem moduł na LIN 2.0. Wszystkie guziki działają, łopatki DSG w blokach pomiarowych również działają. Problem jest taki, że łopatki nie zmieniają biegów. Przeczytałem że trzeba zrobic nastawy podstawowe w skrzyni biegów 04> Grupa 063 i zrobić na ON. Niestety ta Grupa adaptacyjna pozostaje cały czas nieaktywna. Auto to B6 z 04.2009 oryginalna kierownica była bez łopatek DSG. Dodam jeszcze, że moduł pod kierownicą to: 3C0 953 549 AJ a guziki w kierownicy maja numer 3C8 959 537D Może w tym jest problem ? Może ktoś pomoże ? Edytowane 26 Października 2016 przez Qubalbn Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojti77 Zgłoś #572 Napisano 3 Listopada 2016 Witam...zakupilem kierownice od passata b7 oczywiście jak to bywa bez poduszki...nr kierownicy to 3c8419891be teraz jaka poduszke dokupic bo widzialem ze sa 2 a nawet 3 rodzaje...jedna ze sprezynkami jedna z plastikowymi kolkami i jeszcze inna z plastikowa obudowa...ktora kupic?? Moze ktos podpowie?? No to masz taką kierownicę jaka ja ostatnio założyłem do auta. Ewidentnie patrz na mocowanie plastikowe - numer nie jest zbyt istotny (ja akurat dałem 7E0...). Tak naprawdę jak poczytasz dobrze to po zdjęciach można poznać co pasuje. Innymi słowami, pokaż mi jaką masz kierownicę a powiem Ci jaką poduszkę potrzebujesz:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majkel Zgłoś #573 Napisano 8 Listopada 2016 Witam, mam kierownice multi a chciałbym taką z multi oraz łopatkami. Skrzynia DSG, Passek październik 2009 moduł AJ. Czy wystarczy wymienić kierownicę czy coś jeszcze potrzebuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #574 Napisano 8 Listopada 2016 Wystarczy wymienić kierownicę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bryanx88 Zgłoś #575 Napisano 12 Listopada 2016 Witam, a ja z takim pytaniem, bo większość postów kręci się wokół montażu kierownic 3-ramiennych. Ja chciałbym wymienić kierownice 4-ramienna gołą na 4 ramienną muli-funkcyjną. Głównie dlatego że nie muszę kupować air-baga . Czy przy takiej wymianie oprócz ewentualnej wymiany modułu, nie wiem jaki mam, muszę kupować jeszcze jakieś wiązki albo coś kodować ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #576 Napisano 12 Listopada 2016 Czy przy takiej wymianie oprócz ewentualnej wymiany modułu, nie wiem jaki mam, muszę kupować jeszcze jakieś wiązki albo coś kodować ? tak, bo nie ma nadal wiązki do guzików Multifunkcji , Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #577 Napisano 12 Listopada 2016 Czteroramienna multi była często montowana w B5. Do B6 widziałem przez 3 lata chyba tylko raz czy dwa. Nie wiem czy uda ci się taką w ogóle trafić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Strażak R1 Zgłoś #578 Napisano 12 Listopada 2016 Witam,mam kierownice multi a chciałbym taką z multi oraz łopatkami. Skrzynia DSG, Passek październik 2009 moduł AJ. Czy wystarczy wymienić kierownicę czy coś jeszcze potrzebuję Chętnie moduł przygarnę, jeśli nie będziesz go potrzebował Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majkel Zgłoś #579 Napisano 12 Listopada 2016 He he. Będę potrzebował Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Strażak R1 Zgłoś #580 Napisano 12 Listopada 2016 Ja niebawem pożegnam Moją trójramienną kierownicę, już czeka nowa Czeka prawie identyczna:devil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach