maciek-s Zgłoś #1 Napisano 22 Kwietnia 2008 Witam. Czy jeśli w moim silniku zmienię turbinę i kolektor ssący z silnika AWX lub AVF, to czy trzeba coś jeszcze zmieniać, np. czujniki (N75 i ten drugi) przy turbinie, IC lub soft w sterowniku? A jeśli nie trzeba nic dodatkowo zmieniać to czy przy samej zmianie turbiny i kolektora, poprawi się moc i moment obr.? Mój silnik jak w opisie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rob555 Zgłoś #2 Napisano 22 Kwietnia 2008 Witam.Czy jeśli w moim silniku zmienię turbinę i kolektor ssący z silnika AWX lub AVF, to czy trzeba coś jeszcze zmieniać, np. czujniki (N75 i ten drugi) przy turbinie, IC lub soft w sterowniku? A jeśli nie trzeba nic dodatkowo zmieniać to czy przy samej zmianie turbiny i kolektora, poprawi się moc i moment obr.? Mój silnik jak w opisie. Nie musisz zmieniac nic. Pamientaj tylko ze masz inne wyjscie z turbiny na IC wiec przejsciowka albo waz od AWX bedzie potrzebny. Moc wzrosnie min, moze byc lekko wiekszy lag. Bez korekty w sofcie cudów sie nie spodziewaj ale powinno to chodzic bez problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek-s Zgłoś #3 Napisano 22 Kwietnia 2008 (edytowane) Dzięki za odpowiedź. Witam. Chciałem powrócić do tematu. 1. Otóż, czy jest duża różnica między kolektorem ssącym AWX, AVF a AJM, ATJ i to samo pytanie o kolektor wydechowy? 2. Czy zalecacie wymianę obu kolektorów w silniku ATJ na te z AWX, przy zmianie turbiny z AWX do ATJ? 3. Czy jeśli przy zmianie turbiny z AWX, dołożyłbym jeszcze pompki AL do mojego ATJ to jeździło by to, czy nieodzowna korekta w sofcie mnie czeka? Edytowane 2 Czerwca 2009 przez the.wolf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #4 Napisano 22 Grudnia 2008 kolego ja mam założone turbo od 2.0 TDI 140 km ale to samo turbo siedzi tez w AWX i mocy większej nie odczuwam ale jest poprawa przy prędkościach powyżej 100 km/h poniewaz turbo juz nie puchnie i ładnie ciągnie prawie do 200 km/h (szybciej nie leciałem bo jakoś nie było miejsca) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #5 Napisano 22 Grudnia 2008 jaro opisywal wymiane i efekty ssacego wlasnie w ajm/atj. lepszy flow i auto lepiej ciagnelo z dolu i nie dostawalo tak szybko zadyszki w gornej partii obr. po korekcie softu przybyly jakies kunie i wykres zrobil sie ladniejszy. wydechowy mozesz zostawic, ale ssacy zmien. do tego turbo i 160 bedziesz mogl wydmuchac raczej spokojnie. bez korekty softu mozesz jezdzic, ale nie bedzie to optymalne z punktu widzenia kosztow poniesionych na mody. rozumiem, ze w perspektywie czasu masz przewidzianego chipsa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek-s Zgłoś #6 Napisano 22 Grudnia 2008 jaro opisywal wymiane i efekty ssacego wlasnie w ajm/atj. lepszy flow i auto lepiej ciagnelo z dolu i nie dostawalo tak szybko zadyszki w gornej partii obr. po korekcie softu przybyly jakies kunie i wykres zrobil sie ladniejszy. wydechowy mozesz zostawic, ale ssacy zmien. do tego turbo i 160 bedziesz mogl wydmuchac raczej spokojnie. bez korekty softu mozesz jezdzic, ale nie bedzie to optymalne z punktu widzenia kosztow poniesionych na mody. rozumiem, ze w perspektywie czasu masz przewidzianego chipsa? W przyszłości chciałbym zrobić moda. Na ten moment mam wgranego, tzw. gotowca - nie najgorszy, dymu za sobą nie zostawiam. Ile ma mocy i Nm - nie wiem. A co z tymi pompkami AL - zakładać i jeździć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #7 Napisano 22 Grudnia 2008 zalezy w jakie moce celujesz. jesli swoje masz zdrowe to nawet 150+ da sie na nich zrobic, ale jesli korekty juz wysokie to mozna zmienic. wszystko jest kwestia kosztow i celu do jakiego zmierzasz. wiecej jak 180 kucy w sumie nie warto na tym silniku robic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek-s Zgłoś #8 Napisano 22 Grudnia 2008 Głownie chidziło mi o to czy bez korekt w sofcie można jeździć moim silnikiem na pompkach AL? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #9 Napisano 22 Grudnia 2008 potrzebna jest korekta softu żeby śmigać na tych pompkach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek-s Zgłoś #10 Napisano 22 Grudnia 2008 Na tej stronie: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=161 , na końcu postu Master'sa jest zdanie: "na zakończenie dodam że same pompowtryskiwacze dały silnikowi 22PS przyrostu mocy." Więc jak to jest? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #11 Napisano 22 Grudnia 2008 (edytowane) te pompki są jakoś inaczej sterowane i wymagają korekty programu ... no mogły dać ale napewno nie zatrybiły odrazu, chyba że poprzednie były takie same i mocno dobite. Jak sterownik jest kompatybilny ze starymi pompkami i nowymi AL to nie trzeba robić korekty ... ale w takim przypadku same z siebie nie zwiekszyły mocy bo dawka została taka sama Edytowane 22 Grudnia 2008 przez Marios Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirass Zgłoś #12 Napisano 23 Grudnia 2008 prawdopodobnie będzie kijowo palił na tych pompkach bez korekty w sofcie, jeśli w ogóle odpali. Kolektor ssący od AVF/AWXa to dobry pomysł z jednoczesnym wywaleniem EGRu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek-s Zgłoś #13 Napisano 23 Grudnia 2008 OK., wielkie dzięki za odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek-s Zgłoś #14 Napisano 3 Marca 2009 (edytowane) Witam. Znowu powracam do tematu. Otóż mam pytanie, czy turbina o numerach: 03G 145 702 F (montowana od 10.2005 - 12.2006) lub 03G 145 702 K (montowana od 01.2007 - 06.2008), wg ETKI, od Audi A4 2.0 TDI 140KM BRE, z lat 10.2005 - 06.2008, podejdzie do mojego ATJ'a? Zakupiłem węże na szybkozłączki od AWX'a. Jak również koletor ssący z EGR'em też od AWX'a i plastikową rurę powietrza. Wkrótce zakupię orurowanie i FMIC'a. Chodzi o: 1. roztaw otworów na śruby/szpilki przy flanszy od rury wydechowej i od kolektora wydechowego, 2. średnice we/wy strony zimnej, 3. podłączenie rurki do smarowania. Koledzy proszę o pomoc, bo zaczyna się robić ciepło i można ruszyć z robotą, a nie chciałbym kupić złej turbiny. Edytowane 4 Marca 2009 przez maciek-s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Shewush Zgłoś #15 Napisano 1 Czerwca 2009 Bardzo ciekawy temat ,chyba też wymienię sobie turbinkę . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paszkos1988 Zgłoś #16 Napisano 22 Października 2009 Witam po zmianie kolektora na AWX turbo podejdzie, sam mam zamiar taki zabieg przeprowadzić, tyle że turbo od 170km brd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #17 Napisano 22 Października 2009 Rafał najpierw zobacz jaki masz kolektor u siebie! Być może nie będziesz musiał zmieniać kolektora! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paszkos1988 Zgłoś #18 Napisano 22 Października 2009 sie dowiedzialem, że w passatach awx inny kolektor jest niż w atj i turbiny brd pasują do awx a nie pisze, że do atj czy bądz ajm . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #19 Napisano 22 Października 2009 Jak w ATJ AJM połączenie kolektor = turbo jest za pomocą 3 śrub to niczego nie musisz zmieniać! a wyczytać na allegro można wiele średniowiecznych informacji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paszkos1988 Zgłoś #20 Napisano 22 Października 2009 pewnien kolega z forum mi powiedział, że trzeba zmienić kolektor hehe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach