Skocz do zawartości
maciek-s

Zmiana turbiny i kolektora ssącego.

Rekomendowane odpowiedzi

Nie trzeba zmieniać kolektora wydechowego w ATJ na AWX, bo są takie same. Różnią się kolektory ssące i warto je zmienić z AWX do ATJ wraz z EGR i rurą plastikową. Może być problem z MAP sensorem, bo są inne w ATJ i AWX. Osobiście mam kolektor ssący, EGR, rurę plastikową i wąż do IC od AWX. Z tym, że mam wytoczoną z teflonu prześciówkę na MAP sensor od ATJ do rury od AWX. Swego czasu miałem założoną turbinę od BRD 170 KM, ale jak dla mnie zapóźno się budziła, może z powodu seryjnych pompek. Teraz mam turinę od BRE 140 KM i jest dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy bylby jakis sens zmiany kolektora ssacego w AFNie na taki z AWX? Czy bedzie wszystko pasowac? No i co dodatkowo bym potrzebowal oprocz nowej uszczelki zeby wszystko zlozyc i dodatkowo calkiem wyrzucic EGR bo programowo juz mam go wylaczone... Zaslepione tez w sumie go mam.

 

Chcialem czyscic kolektor i zastanawiam sie czy nie wrzucic odrazu takiego z AWXa plus zmodowac EGR.. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak : u Ciebie naprawde wynik sliczny i silnik zdrowiutki. Nie widze sensu na obecnych nastawach cos czyscic czy dlubac....

Jak zmodujesz EGR jak wiekszosc domowych tunerow to bedzie Ci sie nagrzewal po 15km jazdy....troche masz go zgaszonego w sofcie ale nadal podgrzewa :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to super Rob, wlasnie myslelem ze calkiem jest zgaszony wiec nie ma potrzeby go zatrzymywac i mozna calkiem wywalic (EGR) ale jak cos tam jednak dziala to wyjme sobie blaszke (mialem dodatkowo zaślepione) i wkoncu bede mial normalna temperature. Wiec narazie nic nie ruszam w dolocie :) Dzieki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak zmodujesz EGR jak wiekszosc domowych tunerow to bedzie Ci sie nagrzewal po 15km jazdy...

od tych 15 to bym odjął 8-10km!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
wkoncu bede mial normalna temperature.

 

Ale gdzie?

Egr pomaga tylko jak jezdzisz po miecie w trasie i tak masz go praktycznie zamknietego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jarucki Jak nie masz dogrzewania na 3 swieczkach i jezdzisz spokojnie to do realnych 90C bedzie Ci sie tyle nagrzewac przy zaslepionym EGR w warunkach zimowych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jarucki Jak nie masz dogrzewania na 3 swieczkach

to akurat działa :)

No i powstała różnica km została wyjaśniona ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wyrzucic EGR

jak chcesz element który zastąpi EGR to się odezwij :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siemka mój silnik to awx 130 i mam padnientą turbinę, mam drugą z AJM/ATJ, wiem ze pasuje wszystko prócz zimnego wyjścia, pytanie! czy ktoś próbował zamienić tylko tą muszlę z wyjściem? ps uważam ze to najlepsze miejsce do tego pytania jeśli ktoś ma jakieś inne to piszcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w ajm atj byly turbawki VNT15 lub spotkalem się raz z gt1749v. W awx jest gt1749va. Ma większy wirnik i muszla nie podejdzie. To znaczy podejdzie ale nie osiągnie Ciśnienia bo będzie za duża odleglość pomiedzy wirnikiem a muszlą. Osobiście prubowalem nalożyć na kolo kompresji gt1749va muszle z gt1749v i sie nie udalo...

Edytowane przez bogumilt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj wyciągnąłem turbinę i co się okazało, chciałem podmienić muszle i poszło w jedną stronę tak jak napisałeś bogumile zrobić sie da i powiem szczerze ze nie zauważyłem różnicy w spadku mocy a nawet jest lepiej (stara oryginalna turbina puszczała olej) mimo że jest szpara ale naprawdę nie wielka, zaś drugiej turbiny nie złożyłem, no ale trudno pójdzie do regeneracji i będzie cool potem znowu sie podmieni muszle. Nie mogę jeszcze dziś napisać jak idzie bo to mój pierwszy 130 konny passat ale jutro wybieram się do mechanika który powie mi jak to się zbiera i w tedy napisze swoje wyniki i mam nadzieje że wszyscy będziemy szczęśliwi pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To gratuluje... Zawsze jakiś zloty środek....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a mam pytanko ja mam silnik AHU i zaślepiłem zawór EGR i ostatnio dorwałem kolektor ssacy od AWX i bede chciał go założyć i pytanko czy po wywaleniu starego kolektora z zaworem EGR to trzeba coś jeszcze odznaczać jakieś kable

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zaślep wężyk od egr i to tyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak będziesz miał kolektor z zaworek EGR i klapa gaszącą od AWX to warto podłącztć tą klapę gaszącą wtedy silnik będzie łagodnie gaśł nie będzie nim trzepać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam koledzy mam zajebistego goscia co pisze programy do diesli w moim passacie mam zrobione 208 koni i 465 momentu schamowane mam tylko wymienione turbo brd firmy kkk i układ wydechowy zwiekszony. Kontakt do iego 511-818-090 ma a imie błażej.polecam~!!!!!!

 

---------- Post added at 09:20 ---------- Previous post was at 09:10 ----------

 

Witam koledzy mam zajebistego goscia co pisze programy do diesli w moim passacie 1.9 130 km w sei awx mam zrobione 208 koni i 465 momentu schamowane mam tylko wymienione turbo brd firmy kkk i układ wydechowy zwiekszony. Kontakt do iego 511-818-090 ma a imie błażej.polecam~!!!!!! Usuwa dpf itp zajebisty gosc i wie co robi a robi to od 2001 roku!!!!

 

porypało Cię człowieku ? ile jeszcze postów napiszesz chwaląc swojego zajebis... kolesia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość TEDEI

a jak to wyglada z ahu jak mu wstawie turbo od AWXa i podlacze zaworek n75 to czy bedzie to jezdzic bez integracji w soft?? no i wlasnie jak wyglada ta cala sprawa z podlaczeniem tego zaworka N75 bo przegladam po roznych forach i juz mam metlik w glowie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

n75 cisnieniowe dziala inaczej niz n75 podcisnieniowe wiec bedzie potrzebna ingerencja w sofcie. A tutaj na forum passata ktos podawal jak mozna wyczarowac sterowanie n75 podcisnieniowym. Mozliwa jest tez zmiana komputera na taki z AFNa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności