HaNsiN Zgłoś #61 Napisano 9 Sierpnia 2013 oryginalna została u mnie tylko rura gumowa "S" wychodząca z turbo, dalej ten metalowy profil na przodzie auta i jedna gumowa rura wchodząca do Intercoolera. Zmieniłem: - rura gumowa za intercoolerem na szybkozłączki AWX, - plastikowa rura AWX - map sensor AWX, - kolanko gumowe łączące rurę plastikową i EGR, - EGR z AWXa - kolektor, nowa uszczelka Rurki metalowej którą idą spaliny do EGR nie podłączałem bo zapomniałem jej kupić Po wyczyszczeniu EGR został on zaślepiony, wylot z kolektora wydechowego też (blachą 5mm, dodatkowo uszczelka jak na wydech) Podciśnienie od sterowania EGRem zaślepione, zostawiłem tylko sterowanie klapą gaszącą. Jakie odczucia po zamontowaniu tych gratów? Raczej pozytywne Cały dolot wyczyszczony tak, że można było z niego jeść, auto delikatniej gaśnie(wcześniej na starym EGRrze jakby zatelepało nim mocniej) p.s. rura gumowa za IC z AVB jest zamienna na tą z AWX bez problemu, wypinasz starą, wpinasz nową i już masz na szykozłączki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1634 Zgłoś #62 Napisano 9 Sierpnia 2013 jesli nim wcześniej telepało to klapa gasząca mogła być uszkodzona. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HaNsiN Zgłoś #63 Napisano 9 Sierpnia 2013 zasyfiony był strasznie i ciężko klapa chodziła. "Nowy" kolektor jak kupiłem też nie wyglądał w środku najlepiej i powiem Wam, że do czyszczenia go środki do mycia silników i innych elementów usyfionych smarami, olejami itd. wymiękają. Tzn. wierzchnią warstwę usuniesz, ale zostanie taka lepka maź na powierzchni. I tą maź usunąłem Karcherem + płukanie Kretem i szorowanie takim jakby druciakiem do naczyń. Powiem Wam, że czasu zeszło przy tym na prawdę sporo, ale warto było Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #64 Napisano 10 Sierpnia 2013 Witam bardzo fajnie Hansin wszystko opisałes bo napewno się przyda Powiedz nam tylko czy turbo masz oryginalne czy wsadzales coś mocniejszego ??? A jak program masz tam coś ??? Bo powiem szczerze ze ten zabieg co zrobiłeś chodzi mi po głowie tylko czy nie lepiej zostawić te ori graty od dolotu a zastosować Fmic ten chiński zamiiennik i wezami 50 mm go podłączyć bo jak się orientuje to powinno pasować do tego gumowego węża za ickiem z map sensem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #65 Napisano 10 Sierpnia 2013 Ja w ATJ jestem już po zmianie kolektora ssącego na AWX. Wymieniłem: kolektor ssący AWX, zawór EGR AWX, pierwsze kolanko na szybkozłączkę AWX, uszczelkę atermiczną pod kolektor z teflonu. Dodatkowo zawór EGR poddałem modyfikacji aby mieć spokój z poceniem się olejem. Wyciąłem ze środka cały mechanizm zaworu, i zaślepiłem od dołu dojście spalin. Z zewnątrz wygląda jak oryginał, klapa gasząca spełnia swoje zadanie, rurka do kolektora wydechowego wywalona. Kolanko gumowe mimo że trochę inaczej wyprofilowane i dłuższe ale dało nasunąć się na starą rure plastikową. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HaNsiN Zgłoś #66 Napisano 11 Sierpnia 2013 turbo roi siedzi jeszcze, ale trochę cię poci więc w ciągu miesiąca-dwóch jak urlop bedę miał wstawiam BRD + skrzynia 6+ sprzęgło mocniejsze. Na Ori turbinie zrobiłem sam pond 100kk km, z tego co wiem siedzi od nowości, a auto ma już 350kk przelatane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #67 Napisano 23 Sierpnia 2013 Hansin a Weno podrzuc jak z tym map sensem jest ??? Zmieniales coś w programie czy jest jakaś różnica ??? Bo on podobno zawyza dawkę co oklamuje kompa i czy do zmiany w programie można jezdzic bo juz prawie wszystko wiem tylko to mnie jeszcze interesuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HaNsiN Zgłoś #68 Napisano 23 Sierpnia 2013 nic nie zmieniałem w programie, czy zauważam jakąś różnicę w jeździe - hmm, jeśli jest to niewielka. Nie wiem jak tam z moimi planami co do mocy będzie dokładnie, bo BRD mam na wyciągnięcie ręki , gorzej ze skrzynią i sprzęgłem. No chyba, że na razie ogarnę samo turbo + program (taki na luzie, bez "batorego") Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #69 Napisano 24 Sierpnia 2013 Aha czyli jeździsz z map sensorem od awx na ori gratach czyli pompki i turbo i mówisz ze różnica nie wielka ciekawe czy to map sens czy to ze kolektor trochę większy i wiecej powietrza idzie Ja mam usiebie pompki BA turbo hybryde ARL i program. Kat out i egr off. Daje to ok 170 km 380 nm Sprzęglo ori nawet nie wiem kiedy ktoś tam zaglądał ale daje rade narazie Chce Fmic na przyszły sezon skompletowac i tak zbieram info Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ace Zgłoś #70 Napisano 20 Września 2015 Odkopie temat bo mam pytanie do do osób które się na tym znają, ja niestety się nie znam Mam u siebie włożoną turbinę od AWX, zaślepiony EGR i wywalonego kata, jestem jeszcze przed programem i dlatego chcę spytać czy warto zmieniać kolektor u mnie na ten z AWX? Znaczy czy jest to powiedzmy wymagane i daje jakieś lepsze efekty przy strojeniu czy nie ma to aż tak wielkiego znaczenia? I co musiałbym zmienić dodatkowo jeśli chciałbym zamontować ten kolektor u siebie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #71 Napisano 20 Września 2015 Kolek pasuje do głowicy P&P, musisz kupić albo redukcję zamiast ori EGRa albo ori EGR z klapą gaszącą... Poza tym ma dużo większe kanały więc na pewno coś da. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ace Zgłoś #72 Napisano 20 Września 2015 Czyli kolektor musiałby być z egr tak? A jeśli mam tubro awx przerobione tak żeby pasowało p&p bez tej redukcji na węża od turbo to też podejdzie? Znalazłem kolektor z egr od AWX za 120zł, dobra cena? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek.NL Zgłoś #73 Napisano 25 Września 2015 Witam! Noszę się z zamiarem wymiany w moim bolidzie kolektora ssącego i mam takie pytanie odnośnie różnicy pomiędzy kolektorami 038129713AJ z AWX 130KM i 038129713AG z AUY 115KM, bo wszyscy piszą tylko o tym z AWX, a o tym z AUY wiele się naszukałem i nigdzie nic o nim nie piszą? Na moje oko to różnią się tylko uchwytem od pokrywy silnika, bo jest w innym miejscu i jakby AUY miał nieco bardziej skręcone/pochylone mocowanie EGR w stronę silnika, czyli po zamontowaniu AUY, EGR byłby lekko pochylony na silnik a w AWX EGR stałby prosto, no i czy miał ktoś z Was może obydwa te kolektory w ręku żeby mógł coś o nich powiedzieć? Głównie chodzi mi o średnice kanałów, bo patrząc na fotki to wydają się być takie same, tylko AWX ma takie jakby spłaszczenie/wgłębienie na przedniej części i czy to nie zwęża lekko kanałów? AUY tego zagłębienia nie ma. A oto przykładowe aukcje z alegro: AWX i to widoczne zagłębienie na przedniej części http://allegro.pl/audi-vw-skoda-1-9-tdi-kolektor-ssacy-038129713aj-i5435682376.html i AUY bez tego zagłębienia http://allegro.pl/sharan-1-9tdi-115ps-kolektor-ssacy-038129713-ag-i5106520845.html Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie i z góry Dzięki! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach