Skocz do zawartości
Gość marekbie

[B5] Problem z hamulcami

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdz czy cylinderek sie cofa po puszczeniu hamulca. Czasami bywa ze poprostu zacisk sie blokuje. Jesli wiesz jak rozebrac zacisk i go zlozyc mozesz to zrobic. Ostatnia rzecz to przewod hamulcowy, jesli wrocisz z jazdy probnej i kolo bedzie dalej blokowalo to odkrec odpowietrznik, jak hamulce sie zluzuja to sprawa jasna- przewod elastyczny do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, to chyba będzie to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Samochód zrobiony.

 

została wymieniona pompa hamulcowa

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Witam.

Panowie pomóżcie !!!

 

Dwa tygodnie temu mechanik wymieniał przewody hamulcowe.

 

Dzisiaj zauważyłem:

Pedał hamulca za głęboko wchodzi podczas hamowania.

Na zimnym silniku nie staje

Jak go naciskam na zimnym silniku to twardnieje a później czuje w pedale przeskok i schodzi do dołu

Podczas naciskania hamulca słychać uciekające powietrze.

 

Przewody są całe, płyn hamulcowy nie ubywa, śladów wycieków brak

Mechanik odpowietrzał, ale na wyłączonym silniku (wyczytałem, że też trzeba na włączonym)

 

według mechanika to może być pompa, albo inne ustrojstwo, a nie chce być nie potrzebnie naciągany na częsci

 

 

 

Witam.

 

Samochód zrobiony.

 

została wymieniona pompa hamulcowa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam zaocznie takie pytanie.

1,5 miesiąca temu wymiano mi klocki, odpowietrzono układ. Co z tego gdy mineło moze tydzien 2 i pedał hamulca łapał i to lekko koło połowy. Wczoraj byłem to porawić. Ponownie odpowietrzono układ i dzisiaj już czuje ze na nowo pedał coraz niżej bierze.

co to może być? pompa hamulcowa czy co?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie odnośnie układu hamulcowego. Rok temu w kwietniu były podobno wymieniane klocki i tarcze w moim aucie. Jeszcze wtedy nie byłem jego właścicielem bo mam je dopiero od września. We wrześniu właściciel były mówił mi, że podczas hamowania mogę słyszeć jak piszczą hamulce co też się działo. Dzieje sie tak do dnia dzisiejszego. Kiedy bym nie jechał to pierwsze hamowanie odbywa sie z piskiem i to takim, że ludzie czasami sie obracają :D I raczej nie podziwiają czarnej perły tylko myślą sobie co to wydaje takie piski hehe. Czasami piszczą hamulce a czasami nie. To zależy od ich humoru? Po opadach deszczu lub po częstszym hamowaniu gdy jadę słychać jak klocki ocierają o tarcze a podczas hamowania dochodzi dziwny dźwięk jak by tarcze się gotowały. Oczywiscie skutecznośc również hamulców spada i przy większej prędkości i hamowaniu raptownym praktycznie spada do 20% skuteczności. Pierwsze hamowanie z 90km/h do 0 jakoś wygląda ale drugiego hamowania już nie będzie bo tarcze są zagrzane. Raz na lotnisku sprawdzałem skuteczność hamowania to ze 160km/h wyhamowałem do 0 a krótkim czasie, a za drugim razem skończyłem na trawie bo auto słabo reagowało na hamulec nożny i na ręczny, po prostu się toczyło. Z ręką na sercu powiem że nie wymieniałem płynu hamulcowego i nie wiem czy poprzedni właściciel go wymieniał. Możliwe że jeździ na płynie jeszcze za czasów gdy latało po Szwajcarii. Tarcze i klocki nie wyglądają chyba za zużyte. Wiem że poprzedni właściciel sam wymieniał klocki i tarcze. Czy wystarczy wymienić płyn w którym prawdopodobnie może znajdować się już trochę wody i odpowietrzyć układ aby ustało przegrzewanie i aby skończyło sie popiskiwanie podczas hamowania? bo czasami w upalny dzien to aż wstyd hamować na mieście bo to strasznie piszczy

No i czy wymienić na nowe klocki (ew. i tarcze) po wymianie płynu? A może ktoś z lubelskiego jest i zajmuję się takimi sprawami? Bo u mechanika którego nie sie nie zna to wiadomo jak może być, tym bardziej jak zobaczy młodego łepka, który przyjechał na wymianę.

Trochę sie rozpisałem ale musiałem to z siebie wylać :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy wie ktoś jakiego rodzaju (jakiej miary) jest odpowietrznik z tyłu w passacie z 2000 roku 1.8t , bo chciałbym kupić nowy , a nie wiem jakie ??? czy ktoś może mi pomóc ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, mam pytanie odnośnie układu hamulcowego. Rok temu w kwietniu były podobno wymieniane klocki i tarcze w moim aucie. Jeszcze wtedy nie byłem jego właścicielem bo mam je dopiero od września. We wrześniu właściciel były mówił mi, że podczas hamowania mogę słyszeć jak piszczą hamulce co też się działo. Dzieje sie tak do dnia dzisiejszego. Kiedy bym nie jechał to pierwsze hamowanie odbywa sie z piskiem i to takim, że ludzie czasami sie obracają :D I raczej nie podziwiają czarnej perły tylko myślą sobie co to wydaje takie piski hehe. Czasami piszczą hamulce a czasami nie. To zależy od ich humoru? Po opadach deszczu lub po częstszym hamowaniu gdy jadę słychać jak klocki ocierają o tarcze a podczas hamowania dochodzi dziwny dźwięk jak by tarcze się gotowały. Oczywiscie skutecznośc również hamulców spada i przy większej prędkości i hamowaniu raptownym praktycznie spada do 20% skuteczności. Pierwsze hamowanie z 90km/h do 0 jakoś wygląda ale drugiego hamowania już nie będzie bo tarcze są zagrzane. Raz na lotnisku sprawdzałem skuteczność hamowania to ze 160km/h wyhamowałem do 0 a krótkim czasie, a za drugim razem skończyłem na trawie bo auto słabo reagowało na hamulec nożny i na ręczny, po prostu się toczyło. Z ręką na sercu powiem że nie wymieniałem płynu hamulcowego i nie wiem czy poprzedni właściciel go wymieniał. Możliwe że jeździ na płynie jeszcze za czasów gdy latało po Szwajcarii. Tarcze i klocki nie wyglądają chyba za zużyte. Wiem że poprzedni właściciel sam wymieniał klocki i tarcze. Czy wystarczy wymienić płyn w którym prawdopodobnie może znajdować się już trochę wody i odpowietrzyć układ aby ustało przegrzewanie i aby skończyło sie popiskiwanie podczas hamowania? bo czasami w upalny dzien to aż wstyd hamować na mieście bo to strasznie piszczy

No i czy wymienić na nowe klocki (ew. i tarcze) po wymianie płynu? A może ktoś z lubelskiego jest i zajmuję się takimi sprawami? Bo u mechanika którego nie sie nie zna to wiadomo jak może być, tym bardziej jak zobaczy młodego łepka, który przyjechał na wymianę.

Trochę sie rozpisałem ale musiałem to z siebie wylać :D

 

Jak klocki maja na oko 5mm okladziny to narazie zostaw, tarcze jak nie maja duzych kantow czy rdzy to tez moga zostac, wystarczy ze pilnikiem albo srubokretem obskrobiesz kanty tarcz (jesli sa) i spilujesz lekko kanty okladzin. Ten zabieg powinien pomoc.

Co do wymiany plynu ham. mozesz jechac do warszatatu i poprosic o zmierzenie zawartosci wody. Moze to byc przyczyna wydluzonej drogi hamowania bo plyn po prostu sie gotuje jak ma duzo wody w sobie. Max zawartosc wody to 1%, wszystko powyzej oznacza przymusowa wymiane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy wie ktoś jakiego rodzaju (jakiej miary) jest odpowietrznik z tyłu w passacie z 2000 roku 1.8t , bo chciałbym kupić nowy , a nie wiem jakie ??? czy ktoś może mi pomóc ???

bodajże 10x1 krótki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak klocki maja na oko 5mm okladziny to narazie zostaw, tarcze jak nie maja duzych kantow czy rdzy to tez moga zostac, wystarczy ze pilnikiem albo srubokretem obskrobiesz kanty tarcz (jesli sa) i spilujesz lekko kanty okladzin. Ten zabieg powinien pomoc.

Co do wymiany plynu ham. mozesz jechac do warszatatu i poprosic o zmierzenie zawartosci wody. Moze to byc przyczyna wydluzonej drogi hamowania bo plyn po prostu sie gotuje jak ma duzo wody w sobie. Max zawartosc wody to 1%, wszystko powyzej oznacza przymusowa wymiane.

 

Dzięki, wszystko sprawdzone i diagnozą byla jedna, wymiana tarcz i klocków.

Tarcze były powyginane a klocki niby MS ale okładzina przez rok ani trochę się nie zużyła. Jakieś twarde klocki z miękkimi tarczami hehe

Niedługo odbieram auto od mechanika i zobaczymy jak będą się zachowywały nowe hamulce. Tarcze Brembo a klocki TRW i dodatkowo plyn ATE SL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem przed zmiana hamulcow na nowe na tyle i klocki z przodu. Tylnia lewa dostala bicia, klockow jeszcze z 7 mm. zdzierac je do blachy czy to juz kosz ? :)

Kazdy poleca ferrodo premier do ciaglego hamowania, ale co z tarcza.

Ja jestem za Ate, ale nie bede pakowal ceramicznych klockow do pelnych tarcz na tyle bo to nie ma sensu. Co innego przod, do tarcz ATE PD, moze uzytkuje kts te tarcze i sie wypowie co do polaczenia z roznymi klockami ?

 

Bartek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pakuj TRW, mysle ze to wystarczajace do auta, ktore masz w profilu. Mozesz oczywiscie zalozyc ate, brembo, ferrodo, zimmerman czy bosch ale przemysl czy na prawde potrzebujesz takich hamulcow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam zaocznie takie pytanie.

1,5 miesiąca temu wymiano mi klocki, odpowietrzono układ. Co z tego gdy mineło moze tydzien 2 i pedał hamulca łapał i to lekko koło połowy. Wczoraj byłem to porawić. Ponownie odpowietrzono układ i dzisiaj już czuje ze na nowo pedał coraz niżej bierze.

co to może być? pompa hamulcowa czy co?

 

ktoś mi odpowie na mój problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

podepne sie pod ten temat mam problem z moim paskiem b5fl 2005 kombi 1.9tdi avf automat, mianowicie jakies 2 miesiace temu mialem trzy hamowania z ok 140 km/h i hamulce niestety przegrzaly sie ale wyczyscilem tarcze i klocki papierkiem sciernym bo byly zeszklone i przy okazji powymienialem tloczki przod i tyl bo byly juz skorodowane, wlalem nowy plyn dot5 i odpowietrzylem hamulce chyba z 10 razy juz, i teraz jest problem pedal wchodzi z podloge wczesniej teo nie bylo, nawet na zgaszonym wcisne go do podlogi a przy okazji przestal dzialac abs ale kontrolka gasnie po podlaczeniu kompa wszystko ok i teraz nie wiem co jest czy uszkodzeniu ulegla pompa abs czy pomocnicza na serwie, czy komus tak sie juz stalo macie jakies pomysly czekam na wasze odp i z gory dzieki pozdrawiam damiansta86

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może pompa od abs jest zapowietrzona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

serenity20, zakładając że dobrze zostało wykonane odpowietrzanie, to mogą puchnąć przewody elastyczne, albo pierwsza sekcja w pompie przepuszcza. Tak czy siak, sam się z tym nie uporasz.

 

damian... możesz odpowietrzać nawet i 20 razy, robiąc to źle nic nie poprawisz. Gdy zaświeciła się kontrokla abs to świeciła również ta od esp? Jak już uruchomisz silnik to świeci ciągle do momentu ponownego odpalenia silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wspomniales o zadnym wycieku, utracie cisnienia badz uszkodzonych odpowietrznikach.

Jesli dobrze odpowietrzyles uklad to tak jak kolega napisal wczesniej, warto sprawdzic pompe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

plynu nie ubywa, zaciski tloczki i gumki nowe, przewody ok z tylu 2 nowe, zadnych bledow na pompie abs, mysle ze po tylu odpowietrzeniach pompa abs sie odpowietrzyla a pedal mam wrazenie jakbym przeciskal pompe na serwie i pedal nie rosnie jak pompuje czyli powietrza juz nie mam w ukladzie a pozatym jak wdepne pedal to abs nic zawsze kola blokowalo i bylo czuc po pedale.

 

kontrolki abs i esp po zapaleniu gasna czyli wszystko ok a pedal wpada i nie mam abs podczas gwaltownego hamowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Damianie mam do ciebie małe pytanko czy przy odpowietrzaniu hamulców miałeś włączony zapłon ? Jeśli nie to odpowietrzanie nie ma żadnego sensu,ponieważ przy wyłączonym zapłonie zaworki w pompie ABS są zamknięte i płyn nie przepływa przez nią i prawdopodobnie uwięźone jest tam powietrze.Spróbuj jeszcze raz ,powodzenia:ok:czapa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
serenity20, zakładając że dobrze zostało wykonane odpowietrzanie, to mogą puchnąć przewody elastyczne, albo pierwsza sekcja w pompie przepuszcza. Tak czy siak, sam się z tym nie uporasz.

 

znając mechaników w mojej okolicy zamiast naprawić pompę każą nową kupić ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności