szymin89 Zgłoś #441 Napisano 14 Czerwca 2014 Sprawdz czy cylinderek sie cofa po puszczeniu hamulca. Czasami bywa ze poprostu zacisk sie blokuje. Jesli wiesz jak rozebrac zacisk i go zlozyc mozesz to zrobic. Ostatnia rzecz to przewod hamulcowy, jesli wrocisz z jazdy probnej i kolo bedzie dalej blokowalo to odkrec odpowietrznik, jak hamulce sie zluzuja to sprawa jasna- przewod elastyczny do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
diter Zgłoś #442 Napisano 15 Czerwca 2014 Dzięki, to chyba będzie to. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arus46 Zgłoś #443 Napisano 16 Czerwca 2014 Witam. Samochód zrobiony. została wymieniona pompa hamulcowa - - - - - aktualizacja - - - - - Witam. Panowie pomóżcie !!! Dwa tygodnie temu mechanik wymieniał przewody hamulcowe. Dzisiaj zauważyłem: Pedał hamulca za głęboko wchodzi podczas hamowania. Na zimnym silniku nie staje Jak go naciskam na zimnym silniku to twardnieje a później czuje w pedale przeskok i schodzi do dołu Podczas naciskania hamulca słychać uciekające powietrze. Przewody są całe, płyn hamulcowy nie ubywa, śladów wycieków brak Mechanik odpowietrzał, ale na wyłączonym silniku (wyczytałem, że też trzeba na włączonym) według mechanika to może być pompa, albo inne ustrojstwo, a nie chce być nie potrzebnie naciągany na częsci Witam. Samochód zrobiony. została wymieniona pompa hamulcowa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zaksiu1971 Zgłoś #444 Napisano 16 Czerwca 2014 Czy mogłem zepsuć zacisk próbując go wcisnąć go bez dokręcania?A to są efekty http://forum.vw-passat.pl/threads/52877-Jak-wyregulowa%C4%87-hamulec-r%C4%99czny/page2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serenity20 Zgłoś #445 Napisano 25 Czerwca 2014 mam zaocznie takie pytanie. 1,5 miesiąca temu wymiano mi klocki, odpowietrzono układ. Co z tego gdy mineło moze tydzien 2 i pedał hamulca łapał i to lekko koło połowy. Wczoraj byłem to porawić. Ponownie odpowietrzono układ i dzisiaj już czuje ze na nowo pedał coraz niżej bierze. co to może być? pompa hamulcowa czy co? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Defetysta Zgłoś #446 Napisano 29 Czerwca 2014 Witam, mam pytanie odnośnie układu hamulcowego. Rok temu w kwietniu były podobno wymieniane klocki i tarcze w moim aucie. Jeszcze wtedy nie byłem jego właścicielem bo mam je dopiero od września. We wrześniu właściciel były mówił mi, że podczas hamowania mogę słyszeć jak piszczą hamulce co też się działo. Dzieje sie tak do dnia dzisiejszego. Kiedy bym nie jechał to pierwsze hamowanie odbywa sie z piskiem i to takim, że ludzie czasami sie obracają I raczej nie podziwiają czarnej perły tylko myślą sobie co to wydaje takie piski hehe. Czasami piszczą hamulce a czasami nie. To zależy od ich humoru? Po opadach deszczu lub po częstszym hamowaniu gdy jadę słychać jak klocki ocierają o tarcze a podczas hamowania dochodzi dziwny dźwięk jak by tarcze się gotowały. Oczywiscie skutecznośc również hamulców spada i przy większej prędkości i hamowaniu raptownym praktycznie spada do 20% skuteczności. Pierwsze hamowanie z 90km/h do 0 jakoś wygląda ale drugiego hamowania już nie będzie bo tarcze są zagrzane. Raz na lotnisku sprawdzałem skuteczność hamowania to ze 160km/h wyhamowałem do 0 a krótkim czasie, a za drugim razem skończyłem na trawie bo auto słabo reagowało na hamulec nożny i na ręczny, po prostu się toczyło. Z ręką na sercu powiem że nie wymieniałem płynu hamulcowego i nie wiem czy poprzedni właściciel go wymieniał. Możliwe że jeździ na płynie jeszcze za czasów gdy latało po Szwajcarii. Tarcze i klocki nie wyglądają chyba za zużyte. Wiem że poprzedni właściciel sam wymieniał klocki i tarcze. Czy wystarczy wymienić płyn w którym prawdopodobnie może znajdować się już trochę wody i odpowietrzyć układ aby ustało przegrzewanie i aby skończyło sie popiskiwanie podczas hamowania? bo czasami w upalny dzien to aż wstyd hamować na mieście bo to strasznie piszczy No i czy wymienić na nowe klocki (ew. i tarcze) po wymianie płynu? A może ktoś z lubelskiego jest i zajmuję się takimi sprawami? Bo u mechanika którego nie sie nie zna to wiadomo jak może być, tym bardziej jak zobaczy młodego łepka, który przyjechał na wymianę. Trochę sie rozpisałem ale musiałem to z siebie wylać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AS Król Zgłoś #447 Napisano 4 Lipca 2014 A czy wie ktoś jakiego rodzaju (jakiej miary) jest odpowietrznik z tyłu w passacie z 2000 roku 1.8t , bo chciałbym kupić nowy , a nie wiem jakie ??? czy ktoś może mi pomóc ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #448 Napisano 4 Lipca 2014 Witam, mam pytanie odnośnie układu hamulcowego. Rok temu w kwietniu były podobno wymieniane klocki i tarcze w moim aucie. Jeszcze wtedy nie byłem jego właścicielem bo mam je dopiero od września. We wrześniu właściciel były mówił mi, że podczas hamowania mogę słyszeć jak piszczą hamulce co też się działo. Dzieje sie tak do dnia dzisiejszego. Kiedy bym nie jechał to pierwsze hamowanie odbywa sie z piskiem i to takim, że ludzie czasami sie obracają I raczej nie podziwiają czarnej perły tylko myślą sobie co to wydaje takie piski hehe. Czasami piszczą hamulce a czasami nie. To zależy od ich humoru? Po opadach deszczu lub po częstszym hamowaniu gdy jadę słychać jak klocki ocierają o tarcze a podczas hamowania dochodzi dziwny dźwięk jak by tarcze się gotowały. Oczywiscie skutecznośc również hamulców spada i przy większej prędkości i hamowaniu raptownym praktycznie spada do 20% skuteczności. Pierwsze hamowanie z 90km/h do 0 jakoś wygląda ale drugiego hamowania już nie będzie bo tarcze są zagrzane. Raz na lotnisku sprawdzałem skuteczność hamowania to ze 160km/h wyhamowałem do 0 a krótkim czasie, a za drugim razem skończyłem na trawie bo auto słabo reagowało na hamulec nożny i na ręczny, po prostu się toczyło. Z ręką na sercu powiem że nie wymieniałem płynu hamulcowego i nie wiem czy poprzedni właściciel go wymieniał. Możliwe że jeździ na płynie jeszcze za czasów gdy latało po Szwajcarii. Tarcze i klocki nie wyglądają chyba za zużyte. Wiem że poprzedni właściciel sam wymieniał klocki i tarcze. Czy wystarczy wymienić płyn w którym prawdopodobnie może znajdować się już trochę wody i odpowietrzyć układ aby ustało przegrzewanie i aby skończyło sie popiskiwanie podczas hamowania? bo czasami w upalny dzien to aż wstyd hamować na mieście bo to strasznie piszczyNo i czy wymienić na nowe klocki (ew. i tarcze) po wymianie płynu? A może ktoś z lubelskiego jest i zajmuję się takimi sprawami? Bo u mechanika którego nie sie nie zna to wiadomo jak może być, tym bardziej jak zobaczy młodego łepka, który przyjechał na wymianę. Trochę sie rozpisałem ale musiałem to z siebie wylać Jak klocki maja na oko 5mm okladziny to narazie zostaw, tarcze jak nie maja duzych kantow czy rdzy to tez moga zostac, wystarczy ze pilnikiem albo srubokretem obskrobiesz kanty tarcz (jesli sa) i spilujesz lekko kanty okladzin. Ten zabieg powinien pomoc. Co do wymiany plynu ham. mozesz jechac do warszatatu i poprosic o zmierzenie zawartosci wody. Moze to byc przyczyna wydluzonej drogi hamowania bo plyn po prostu sie gotuje jak ma duzo wody w sobie. Max zawartosc wody to 1%, wszystko powyzej oznacza przymusowa wymiane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziaaiz Zgłoś #449 Napisano 4 Lipca 2014 A czy wie ktoś jakiego rodzaju (jakiej miary) jest odpowietrznik z tyłu w passacie z 2000 roku 1.8t , bo chciałbym kupić nowy , a nie wiem jakie ??? czy ktoś może mi pomóc ??? bodajże 10x1 krótki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Defetysta Zgłoś #450 Napisano 11 Lipca 2014 Jak klocki maja na oko 5mm okladziny to narazie zostaw, tarcze jak nie maja duzych kantow czy rdzy to tez moga zostac, wystarczy ze pilnikiem albo srubokretem obskrobiesz kanty tarcz (jesli sa) i spilujesz lekko kanty okladzin. Ten zabieg powinien pomoc.Co do wymiany plynu ham. mozesz jechac do warszatatu i poprosic o zmierzenie zawartosci wody. Moze to byc przyczyna wydluzonej drogi hamowania bo plyn po prostu sie gotuje jak ma duzo wody w sobie. Max zawartosc wody to 1%, wszystko powyzej oznacza przymusowa wymiane. Dzięki, wszystko sprawdzone i diagnozą byla jedna, wymiana tarcz i klocków. Tarcze były powyginane a klocki niby MS ale okładzina przez rok ani trochę się nie zużyła. Jakieś twarde klocki z miękkimi tarczami hehe Niedługo odbieram auto od mechanika i zobaczymy jak będą się zachowywały nowe hamulce. Tarcze Brembo a klocki TRW i dodatkowo plyn ATE SL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartek1602 Zgłoś #451 Napisano 11 Lipca 2014 Jestem przed zmiana hamulcow na nowe na tyle i klocki z przodu. Tylnia lewa dostala bicia, klockow jeszcze z 7 mm. zdzierac je do blachy czy to juz kosz ? Kazdy poleca ferrodo premier do ciaglego hamowania, ale co z tarcza. Ja jestem za Ate, ale nie bede pakowal ceramicznych klockow do pelnych tarcz na tyle bo to nie ma sensu. Co innego przod, do tarcz ATE PD, moze uzytkuje kts te tarcze i sie wypowie co do polaczenia z roznymi klockami ? Bartek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #452 Napisano 11 Lipca 2014 Pakuj TRW, mysle ze to wystarczajace do auta, ktore masz w profilu. Mozesz oczywiscie zalozyc ate, brembo, ferrodo, zimmerman czy bosch ale przemysl czy na prawde potrzebujesz takich hamulcow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serenity20 Zgłoś #453 Napisano 13 Lipca 2014 mam zaocznie takie pytanie.1,5 miesiąca temu wymiano mi klocki, odpowietrzono układ. Co z tego gdy mineło moze tydzien 2 i pedał hamulca łapał i to lekko koło połowy. Wczoraj byłem to porawić. Ponownie odpowietrzono układ i dzisiaj już czuje ze na nowo pedał coraz niżej bierze. co to może być? pompa hamulcowa czy co? ktoś mi odpowie na mój problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damiansta86 Zgłoś #454 Napisano 13 Lipca 2014 Witam podepne sie pod ten temat mam problem z moim paskiem b5fl 2005 kombi 1.9tdi avf automat, mianowicie jakies 2 miesiace temu mialem trzy hamowania z ok 140 km/h i hamulce niestety przegrzaly sie ale wyczyscilem tarcze i klocki papierkiem sciernym bo byly zeszklone i przy okazji powymienialem tloczki przod i tyl bo byly juz skorodowane, wlalem nowy plyn dot5 i odpowietrzylem hamulce chyba z 10 razy juz, i teraz jest problem pedal wchodzi z podloge wczesniej teo nie bylo, nawet na zgaszonym wcisne go do podlogi a przy okazji przestal dzialac abs ale kontrolka gasnie po podlaczeniu kompa wszystko ok i teraz nie wiem co jest czy uszkodzeniu ulegla pompa abs czy pomocnicza na serwie, czy komus tak sie juz stalo macie jakies pomysly czekam na wasze odp i z gory dzieki pozdrawiam damiansta86 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #455 Napisano 13 Lipca 2014 może pompa od abs jest zapowietrzona Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vesto43 Zgłoś #456 Napisano 13 Lipca 2014 serenity20, zakładając że dobrze zostało wykonane odpowietrzanie, to mogą puchnąć przewody elastyczne, albo pierwsza sekcja w pompie przepuszcza. Tak czy siak, sam się z tym nie uporasz. damian... możesz odpowietrzać nawet i 20 razy, robiąc to źle nic nie poprawisz. Gdy zaświeciła się kontrokla abs to świeciła również ta od esp? Jak już uruchomisz silnik to świeci ciągle do momentu ponownego odpalenia silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartek1602 Zgłoś #457 Napisano 13 Lipca 2014 Nie wspomniales o zadnym wycieku, utracie cisnienia badz uszkodzonych odpowietrznikach. Jesli dobrze odpowietrzyles uklad to tak jak kolega napisal wczesniej, warto sprawdzic pompe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damiansta86 Zgłoś #458 Napisano 13 Lipca 2014 plynu nie ubywa, zaciski tloczki i gumki nowe, przewody ok z tylu 2 nowe, zadnych bledow na pompie abs, mysle ze po tylu odpowietrzeniach pompa abs sie odpowietrzyla a pedal mam wrazenie jakbym przeciskal pompe na serwie i pedal nie rosnie jak pompuje czyli powietrza juz nie mam w ukladzie a pozatym jak wdepne pedal to abs nic zawsze kola blokowalo i bylo czuc po pedale. kontrolki abs i esp po zapaleniu gasna czyli wszystko ok a pedal wpada i nie mam abs podczas gwaltownego hamowania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaper65 Zgłoś #459 Napisano 13 Lipca 2014 Kolego Damianie mam do ciebie małe pytanko czy przy odpowietrzaniu hamulców miałeś włączony zapłon ? Jeśli nie to odpowietrzanie nie ma żadnego sensu,ponieważ przy wyłączonym zapłonie zaworki w pompie ABS są zamknięte i płyn nie przepływa przez nią i prawdopodobnie uwięźone jest tam powietrze.Spróbuj jeszcze raz ,powodzenia:ok:czapa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serenity20 Zgłoś #460 Napisano 13 Lipca 2014 serenity20, zakładając że dobrze zostało wykonane odpowietrzanie, to mogą puchnąć przewody elastyczne, albo pierwsza sekcja w pompie przepuszcza. Tak czy siak, sam się z tym nie uporasz. znając mechaników w mojej okolicy zamiast naprawić pompę każą nową kupić ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach