Jaco Zgłoś #141 Napisano 17 Kwietnia 2012 glinka, polerka, ipa, cleaner, wosk taka jest kolejność a mleczko czyli rozumiem politura to używa się bardziej po każdym myciu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nord Zgłoś #142 Napisano 17 Kwietnia 2012 ipa, cleaner co to jest? mleczko nabłyszczające (ja nigdy tego nie używałem ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaco Zgłoś #143 Napisano 17 Kwietnia 2012 ipa to isopropyl alcohol, oczyszcza czyści się nim lakier z pyłu po paście itp, a cleaner też oczyszcza lakier przed nałożeniem wosku, dbając o te wszystkie punkty można uzyskać lepszy efekt wejdź na to forum i wszystkiego się dowiesz http://forum.kosmetykaaut.pl/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nord Zgłoś #144 Napisano 17 Kwietnia 2012 dzieki :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dida888 Zgłoś #145 Napisano 12 Czerwca 2012 witam serdecznie, jestem nowym użytkownikiem forum. Dwa tygodnie temu kupilem srebrne auto z 2005roku, przeczytalem wiele watkow na temat polerowania samochodow i z reguly wszyscy wypowiadali sie na temat ciemnych lakierow, ani razu nie natknalem sie na polerowanie srebrnego auta. efekty na srebrnym aucie sa porownywalne z efektami na ciemnych lakierach? kupilem paste g3 i zamowilem z allegro polerke za 200zl (gabki biala i czarna w zestawie) wiem ze musze kupic jeszcze jedna paste na drugie polerowanie, papier 2000/2500 na przygotowanie do polerowania, kredke i wosk na koniec. I teraz glownie chodzi mi o to, zeby ktos mi doradzil jak obchodzic sie z tym papierem na lakierze, jaka kredke najlepiej kupic druga paste i jaki wosk? najlepiej jakby ktos mogl mi to jeszcze raz w punktach fajnie opisac. Bylbym bardzo wdzieczny. Pozdrawiam! ---------- Dodano o 11:25 ---------- Poprzednia wiadomość o 11:23 ---------- aha i jeszcze jakie sciereczki najlepiej do woskowania bo to raczej recznie chyba ;> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Shaft Zgłoś #146 Napisano 12 Czerwca 2012 Papier to ty lepiej omijaj szerokim łukiem skoro nie masz doświadczenia a kredką to możesz sobie w kolorowance malować. Poradnik http://www.detailer.pl/blog/2010/12/polerowanie-maszynowe-lakieru-z-uzyciem-polerki-orbitalnej-poradnik-detailing-world-autor-davekg-3/, http://toyota.arbiter.pl/galeria/polerowanie.lakieru. Co do wosku tu masz przykładowe akcesoria http://showcarshine.pl/152-collinite-zestaw-najdluzsza-ochrona-gratis-mikrofibra-50x60.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dida888 Zgłoś #147 Napisano 12 Czerwca 2012 po pierwsze nie mowilem ze nie mam doswiadczenia z papierem po drugie z kolorowanek dawno wyroslem ;] w zeszlym roku malowalem kilka elementow w moim poprzednim samochodzie ze znajomym i darlismy papierem a pozniej polerowalismy pasta g3 tyle tylko ze recznie i tylko raz, bez woskowania! a teraz ze kupilem lepszy samochod to chce to zrobic tak jak ludzie na forach sie wypowiadają ( do porzadku, zeby po kilku myciach lakier nie wrocil do terazniejszego wygladu) . Twoj post nic mi nie dal bo linki ktore poslales juz wczesniej widzialem. Chcialem czyjąs opinie pod katem mojego srebrnego auta a nie jakies gotowce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Shaft Zgłoś #148 Napisano 12 Czerwca 2012 To to skoro widziałeś te poradniki, papierem potrafisz REZAĆ lakier to co jeszcze chcesz wiedzieć?jak dbać o lakier? Proszę bardzo http://forum.kosmetykaaut.pl/index.php tam jest wszystko tylko trzeba się trochę wysilić i poczytać co cie interesuje. A srebrny lakier poleruje się tak samo jak ciemny z tym że na ciemniejszych porostu wizualnie bardziej widać efekty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Razman Zgłoś #149 Napisano 19 Czerwca 2012 witam serdecznie, jestem nowym użytkownikiem forum. Dwa tygodnie temu kupilem srebrne auto z 2005roku, przeczytalem wiele watkow na temat polerowania samochodow i z reguly wszyscy wypowiadali sie na temat ciemnych lakierow, ani razu nie natknalem sie na polerowanie srebrnego auta. efekty na srebrnym aucie sa porownywalne z efektami na ciemnych lakierach? kupilem paste g3 i zamowilem z allegro polerke za 200zl (gabki biala i czarna w zestawie) wiem ze musze kupic jeszcze jedna paste na drugie polerowanie, papier 2000/2500 na przygotowanie do polerowania, kredke i wosk na koniec. I teraz glownie chodzi mi o to, zeby ktos mi doradzil jak obchodzic sie z tym papierem na lakierze, jaka kredke najlepiej kupic druga paste i jaki wosk? najlepiej jakby ktos mogl mi to jeszcze raz w punktach fajnie opisac. Bylbym bardzo wdzieczny. Pozdrawiam! ---------- Dodano o 11:25 ---------- Poprzednia wiadomość o 11:23 ---------- aha i jeszcze jakie sciereczki najlepiej do woskowania bo to raczej recznie chyba ;> dida888 srebrny lakier jest chyba najłatwiejszy do wypolerowania, pasta jaką masz jest mocno ścierna, na początek spróbowałbym z czymś mniej agresywnym. Jak nie masz doświadczenia tak będzie najbezpieczniej. Staraj się nie używać papieru ściernego. Polerowanie lakieru, a przygotowanie pod lakierowanie to całkiem dwie różne sprawy. Ja używam past Menzerna, VW zaczynam pastą FG500 (chyba odpowiednik G3) na futrze polerskim. Pady wedle ścieralności: - futro najbardziej agresywne - twardy pad - średni pad - miękki pad - pad polerujący do np cleanerów Użycie G3 z miękkim padem mija się z celem. Pasty przeważnie trzeba na lakierze wypracować, na 300-700 obr rozprowadzasz niewielką ilość pasty na elemencie, 3-4 przejazdy polerką z prędkością 800- 1200 obr aby rozpracować pastę i polerujesz - 2 przejazdy 1200 - 1800 obr, potem 3-4 przejazdy 800 - 1200 obr. Czyścisz element i sprawdzasz pod silnym źródłem światła jaki jest efekt. Zacznij od najmniej ściernych kombinacji i sprawdzaj efekt. Jeśli nie masz doświadczenie to długa praca i łatwo się zniechęcić. To co napisałem to dość ogólne zasady. Na twoim miejscu jeśli nie masz doświadczenia użyłbym Meguiars Ultimate Compound lub Autofinese Triple. Obydwa nakładamy padem, z tym, że M UC ma mocniejsze właściwości ścierne, a Triple jest środkiem typu AIO (All in One) i część rys poleruje, część maskuje, a przy tym jeszcze woskuje lakier. Jeśli chcesz się uprzeć na papier to użyj papieru 2500. Moczysz go jakieś 10 min w wodzie i później na klocku polerskim cały czas psikając wodą polerujesz MIEJSCOWO głębszą rysę. Moje pierwsze nieumiejętne podejścia do tematu papieru to element u lakiernika. Bez miernika lakieru i doświadczenia na twoim miejscu nie używałbym papieru, jeśli nie znasz grubości lakieru. Jak chcesz odpicować sobie auto użyj UC lub Triple. Jak chcesz się uczyć na kup na szrocie jakiś element popróbuj i naucz się trochę i potem użyj wiedzy na własnym aucie. Większość rzeczy możesz kupić w sklepach z kosmetykami i materiałami do auto detailingu. np http://www.detailershop.pl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ufogrzesiak Zgłoś #150 Napisano 21 Czerwca 2012 (edytowane) witam chciałbym was prosić o poradę czy polerowanie karoserii coś da? bo na klapie jest takie coś Uwaga to nie jest kurz ani brud tylko tak wygląda lakier wrzucam zdjęcie i proszę o poradę no i jeszcze kółka po antenie na karoserii. reszta auta jest w miare ok ale przydało by się odnowić Edytowane 21 Czerwca 2012 przez ufogrzesiak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spirre Zgłoś #151 Napisano 22 Czerwca 2012 witam po polerowaniu nalezy oplukac auto przed woskowaniem??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Attis3 Zgłoś #152 Napisano 23 Czerwca 2012 witam chciałbym was prosić o poradę czy polerowanie karoserii coś da? bo na klapie jest takie coś Uwaga to nie jest kurz ani brud tylko tak wygląda lakier wrzucam zdjęcie i proszę o poradę[ATTACH=CONFIG]84893[/ATTACH] no i jeszcze kółka po antenie na karoserii. reszta auta jest w miare ok ale przydało by się odnowić Ten lakier na klapie masz już zmatowiony od słońca. Niestety tego już nie spolerujesz tak by wyglądało w miarę "normalnie" - jedynie ponowne malowanie załatwi sprawę. Czerwony to kolor, który bardzo szybko utlenia się pod wpływem promieni UV. Kółka po antenie jesteś w stanie spolerować pod warunkiem, że nie są zbyt głębokie. Jeśli uszkodzony jest tylko klar to jest szansa, że nie będzie po nich śladu. ---------- Dodano o 09:18 ---------- Poprzednia wiadomość o 09:16 ---------- witam po polerowaniu nalezy oplukac auto przed woskowaniem??? W prawidłowej procedurze tak - należy dokładnie umyć auto po polerowaniu przed woskowaniem. Najlepiej myjką wysokociśnieniową aby spłukać pozostałości pasty. Często stosuje się też pędzel (np. mały pędzel malarski) aby wydobyć "opiłki" pasty spod listew i innych zakamarków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spirre Zgłoś #153 Napisano 23 Czerwca 2012 Dzieki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ufogrzesiak Zgłoś #154 Napisano 23 Czerwca 2012 a dlaczego stało się to tylko na klapie?? a reszta elementów jest w miarę ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
witek607 Zgłoś #155 Napisano 24 Czerwca 2012 Jeśli chcesz się uprzeć na papier to użyj papieru 2500. Moczysz go jakieś 10 min w wodzie i później na klocku polerskim cały czas psikając wodą polerujesz MIEJSCOWO głębszą rysę. Moje pierwsze nieumiejętne podejścia do tematu papieru to element u lakiernika. Bez miernika lakieru i doświadczenia na twoim miejscu nie używałbym papieru, jeśli nie znasz grubości lakieru. Razman przestań ludzi straszyć wizytami u lakiernika, papierem 2500 musiałbyś drzeć jak po****ny, żeby takich szkód narobić. Kto przy polerce używa miernika lakieru? I po co? Grubość samego klaru nim zmierzysz? dida888 rysy z którymi pasta nie da sobie rady, jedziesz z nimi na papierze, na spokojnie bez żadnego klocka polerskiego, tylko normalnie samą łapą Nie znikną całkowicie jedynie na prawdę grube rysy, za to na pewno będą mniej widoczne. Uważaj tylko, żeby nie spalić lakieru, tzn. nie trzymaj zbyt długo lub na zbyt wysokich obrotach w jednym miejscu. Z nową gąbkę będziesz miał ten problem, że będzie strasznie wyrywać polerkę z rąk, nowa gąbka musi dobrze przesiąknąć pastą. ---------- Dodano o 13:43 ---------- Poprzednia wiadomość o 13:41 ---------- a dlaczego stało się to tylko na klapie?? a reszta elementów jest w miarę ok. Może ten element był wymieniany? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ufogrzesiak Zgłoś #156 Napisano 24 Czerwca 2012 nie sądzę ale nie mogę zaprzeczyć, auto jest u mnie 5 lat i przez ten okres ta klapa się tak zrobiła. na początku było wszystko ok tylko z biegiem lat zaczęła przybierać takie kolory Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość majstero88 Zgłoś #157 Napisano 30 Czerwca 2012 Witam Panowie, jeśli chodzi o wypolerowanie rysy na lakierze to polecam filmik na YT. Krok po kroku pokazane co i jak , w jakiej kolejności jakich środków itd. http://www.youtube.com/watch?v=6IR6pU5pPsM Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Razman Zgłoś #158 Napisano 13 Sierpnia 2012 Witek, masz rację. Straszę ludzi, straszę dlatego, że papierem 2500 (jeśli nie umiesz pracować papierem) bez trudu ściągniesz klar. A miernik przydaje się choćby do tego, aby przed zaczęciem prac sprawdzić ile lakieru jest na samochodzie. Widząc auto i znając fabryczną grubość lakieru samochodowego (a w większości przypadków jest to wiedza jawna i ogólnodostępna), możesz określić grubość lakieru bezbarwnego Pytanie, co się stanie jeśli grubość jest mniejsza niż fabryczna (bo np lakiernik polerował coś wcześniej) i ma załóżmy 80 jednostek. Ja bym nie polecał papieru. Rozumiem, że założyłeś, że lakier nie był nigdy ruszany, samochód był nie bity i jeździła nim starsza Pani. Pomyśl, zanim napiszesz i rozważ za i przeciw, rada nic nie kosztuje, tylko że inny użytkownik może za szkody radą wyrządzone płacić z własnej kieszeni. ufogrzesiak, znajdź jakiegoś detailera w okolicy i nie powinno być problemu ze zrobieniem korekty tego elementu, jeśli jest tylko wypłowiały od słońca to praca do jednej godziny. Chyba, że te jaśniejsze przebarwienia to wychodzący podkład spod lakieru Na przyszłość woskuj samochód spire jeśli chcesz woskować auto, to przed woskowaniem proponuję usunąć reszty pasty polerskiej za pomocą IPA (alkohol Izopropylowy) lub jeśli nie masz zamiennie możesz użyć płynu do mycia szyb z zawartością alkoholu. Pasty polerskie niestety nie zejdą pod samą wodą i myjką ciśnieniową. Na tak przygotowany lakier możesz nałożyć wosk. Optymalnie byłoby użyć cleanera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
merc Zgłoś #159 Napisano 22 Sierpnia 2012 Witam A ma ktoś może jakieś informacje o paście polerskiej MAGICONE 129? Prawdopodobnie bardzo dobra ale w sieci praktycznie nic nie mogę znaleźć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Razman Zgłoś #160 Napisano 27 Sierpnia 2012 Witam A ma ktoś może jakieś informacje o paście polerskiej MAGICONE 129? Prawdopodobnie bardzo dobra ale w sieci praktycznie nic nie mogę znaleźć. To pasta typu OneStep. Można porównać z Scholl S17+. Wymaga po użyciu pasty polerującej o mniejszej gradacji, zostawia hologramy. Pasty to raczej indywidualny wybór. Każdy z producentów ma pełen pakiet, którym zrobi się wszystko. Pytanie, co ty chcesz i jak zrobić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach